user icon


Alonso kijkt uit naar onvoorspelbaar Interlagos

  • Gepubliceerd op 05 nov 2018 17:16
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

McLaren-coureur Fernando Alonso kijkt uit naar wellicht zijn laatste race op Interlagos. In de afgelopen Grands Prix in de Verenigde Staten en Mexico viel de Spanjaard uit en juist daarom wil Alonso zijn Formule 1-carrière goed afsluiten. 

"Ik ben blij dat ik de afgelopen twee weekenden achter me kan laten en dat ik me er op kan focussen om onze verbeterde performance te kunnen laten zien. Dat hebben we namelijk nog niet kunnen tonen. Ik heb al een paar Grands Prix niet meer de kans gehad om te racen, dus ik hoop dat ik nu een schoon gevecht tegemoet kan gaan en kan laten zien wat er mogelijk is."

Alonso komt graag in Brazilië. "De Braziliaanse fans zijn altijd erg gepassioneerd en het is duidelijk dat het één van de meest legendarische circuits van de wereld is. Grote kampioenen hebben hier gereden en met de auto's van dit jaar zal het nog spannender worden dan voorheen. Het is een circuit waarop zich geweldige races hebben afgespeeld en het is er altijd een beetje onvoorspelbaar."


Reacties (17)

Login om te reageren
  • Vooral het weer kan onvoorspelbaar zijn en wat mij betreft mogen we daar tijdens de Q1-Q3 en de race het nodige regenwater op de baan zien, zodat de uitkomst van de race ook minder voorspelbaar zal zijn dan onder droge omstandigheden.

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 17:19
  • Jammer van dat achterlijke rechte stuk, Maak daar een bocht in en het is een van de mooiste banen. Dat stuk is gewoon veel te lang met deze wagens. gooi daar een chicane tussen ofzo.

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 17:23
    • Dat valt wel mee toch @Royalere, omdat het elevating is, is het vermogen nog meer van belang. Baku is een stuk langer, Monza is voor en na de parabolica ook erg lang. Nog een chicane en het wordt een Mickey mouse 1.2, gewoon laten zoals het nu is.

      Is het al vrijdag??

      • + 3
      • 5 nov 2018 - 17:40
    • Snork

      Posts: 4.867

      Ik vind dit juist één van de mooiste rechte stukken met de Senna S erachter. Mooi!

      • + 1
      • 5 nov 2018 - 17:50
    • Hoezo achterlijk? Het is een snelheidssport.

      • + 1
      • 5 nov 2018 - 18:19
    • Ga dan gelijk op ovaals rijden.... Sterker nog ga Nascar kijken .

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 18:24
    • MAXIAANS, Elke mensaap kan daar gas geven. De sterkste motor heeft daar een eitje. Leuk? mwah. Eerder een doodsaai stuk.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 18:25
    • FredEx

      Posts: 444

      naw jah,...dan maar geluk hebben dat het regent...kan het nog wel een leuke race worden Royal......ben jij ook weer wat vrolijker....niettan!!!!

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 19:09
    • Daar heb ik het niet over, Podium is altijd mogelijk. Ik heb het over dat rechte stuk. Die bocht naar links is niet scherp met deze wagens dud kan je volgas. Niet mijn thee.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 19:15
    • Het is juist de snelheid die voor mooie uitremacties zorgt in bocht 1. Tractie uit de laatste bocht is overigens bijna net zo belangrijk als vermogen. Topcircuit, een van de laatste die niet naar de tilke geholpen is.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 19:25
    • Je snapt toch wel dat als je daar een chicane legt dat er een heleboel inhaalacties gewoon niet meer mogelijk zijn? Ik snap uberhaupt niet waarom je daar een chicane zou willen hebben, het is nou niet of er verder geen bochten in het circuit zitten...

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 19:41
    • Over Tilke gesproken, niet elk Tilke circuit is doodsaai. Je kan niet al die circuits over 1 kam scheren.

      Eén van de leukere Tilke circuits waar we zowat elk jaar een boeiende race hebben gehad is Sepang. Laat dat er nou net eentje zijn die van de kalender is gehaald.

      Een andere leuke Tilke baan is Istanbul Park maar ook die is van de kalender gehaald. Tja....

      Door wie is Austin eigenlijk ontworpen? Is dat ook niet Tilke toevallig? Austin is in ieder geval een geweldig circuit.

      Maargoed, niet alle Tilke banen zijn dus slecht, maar als alleen de mindere leuke banen op de kalender blijven is dat wel erg jammer ja.

      Interlagos is iig een klassieker in mijn ogen!

      • + 2
      • 5 nov 2018 - 19:44
    • Dit is niet zomaar een recht stuk hé. Dit stuk baan is vaak de scherprechter geweest ;).

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 19:56
    • Scherp Natte Slak ;)

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 19:57
    • FF een wake-Up Call @Royalere....

      Bijna alle ‘snelle’ bochten behoren nu in het rechte stuk, de tijd dat men moest liften in bochten combi’s als Au-rouge, beckets and maggets, 130R, en Blanchimont zijn verleden tijd.

      Wel bij de les blijven jonge;)

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 20:18
    • Maggets and beckets, ok daar kan je me op wijzen... mss ook aan de spelling maar je weet waar ik ‘t over heb;)

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 20:27
  • sanderb68

    Posts: 70

    Mooi circuit inderdaad. Ik zie graag San Marino terug op de kalender ook zo'n legendarische baan.

    • + 0
    • 6 nov 2018 - 12:01

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar