user icon

Rob Smedley verlaat Williams aan het eind van het seizoen

  • Gepubliceerd op 05 nov 2018 11:50
  • comments 19
  • Door: Niels Langenberg

Het team van Williams en het hoofd van het performance-team Rob Smedley gaan aan het einde van het seizoen uit elkaar. Smedley heeft deze keuze gemaakt, omdat hij graag wat meer tijd zou willen besteden met zijn vrouw en kinderen.

"Ik heb echt van mijn tijd bij Williams genoten", zegt Smedley. "Het team heeft grote veranderingen ondergaan sinds ik in 2014 instapte en ik heb het als een genot ervaren om daar onderdeel van te mogen zijn. Williams is een speciaal team in de Formule 1-gemeenschap en ik ben er zeker van dat er hier nog grote dingen gaan gebeuren. Het team zal altijd een plekje in mijn hart houden."

"Na twintig jaar in de Formule 1 actief te zijn geweest, voelt het echt als het juiste moment om te reflecteren op dingen en te bekijken wat de volgende stap is. Ik kijk er naar uit om eerst wat tijd met mijn familie te besteden, voordat ik dingen ga beslissen."

Williams-teambaas Claire Williams begrijpt de beslissing. "We respecteren en begrijpen zijn beslissing. Hij kan nu wat tijd gaan besteden met zijn vrouw en kinderen en dat heeft hij echt verdiend."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • mcarolus25

    Posts: 46

    Weer een 'kopstuk' weg. Williams gaat nog een flinke kluif krijgen om het volgend jaar beter te doen..

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 11:55
    • MisterT

      Posts: 1.971

      Veel slechter kan niet, dus een stijgende lijn is misschien niet zo moeilijk.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 12:39
    • Soms is nieuw bloed en nieuwe ideeën nodig om de juiste sprongen voorwaarts te doen.


      Laat maar een paar jongelingen hun ding doen, wie weet waar je eindigt.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 13:25
  • Ai...als de neerwaartse spiraal maar niet groter wordt.

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 11:57
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Hm. 2014 tot nu is volgens mij 1 grote neerwaartse spiraal, met alleen even een opleving dankzij de goede Mercedes krachtbron. Dus misschien is het juist wel goed dat er vers bloed op die plek komt. Hopelijk vinden ze snel een goede vervanger.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 12:30
    • Dat hoop ik ook.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 14:56
  • DBGates

    Posts: 2.595

    Het is tijd voor verandering binnen wiliams. Misschien is het goed dat hij weg gaat

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 12:01
    • snailer

      Posts: 5.774

      Veranderingen zijn goed, echter over het algemeen is vernieuwingen botom-up gaan. Ik zie dit meer in de hoek dat Smedley niet veel goeds ziet gebeuren op het moment bij Williams.

      Stel dat er veel goede verandering in gang zijn gezet. Zou Smedley dan ook zijn weggegaan?

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 12:24
    • DBGates

      Posts: 2.595

      ik denk serieus dat ze van de oude rotten af moeten en met jong bloed moeen gaan bouwen. Wellicht is hij tot die conclusie gekomen na gesprekken binnen Wiliams. We zullen he nooit weten

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 13:06
    • snailer

      Posts: 5.774

      Dat zou een goede reden zijn.

      Maar als ze het goed doen dan zou hij een coaching rol kunnen nemen. De oude garde is gewoon erg goed in de known good stuff en in het voorkomen van te grote dwalingen. De jeugd zou dan de innovatie kunnen doen. Echter is dit concept een paar jaar geleden mislukt bij Red Bull.

      Eerst maar eens kijken hoe snel zijn vervanger komt en wie dat is.

      • + 1
      • 5 nov 2018 - 13:46
    • ringo

      Posts: 3.431

      ja RB is al even bezig om zonder newey te kunnen opzich geen slechte gedachte;) newey is moeilijk te vervangen ook, hebben ze gans afdeling die ook iet 100% is , Bij williams zijn ze echt spoorbijster en Lowe heeft ook niks sterkers bij toegedragen.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 19:38
  • Dus nu zijn dit jaar al het hoofd van het performance-team Rob Smedley , Dirk de Beer (head of aerodynamics) en Ed Wood (chief designer) vertrokken . Wie zijn er nog over? Wie komen hiervoor terug? Pfff.

    • + 2
    • 5 nov 2018 - 12:06
    • Allemaal nieuwe en onbekende namen die het nog allemaal kunnen gaan maken in de F1. Zelfs ene Newey is als groen beginnelingetje begonnen.

      Laat jezelf eens leuk verrassen door de jeugd en niet door de gevestigde orde.

      • + 2
      • 5 nov 2018 - 12:52
    • ja die leyton house was idd groen!

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 18:47
  • Ben nooit zo onder de indruk van Smedley, iemand die veel kletst en daardoor zelfs zn “bekendheid” heeft te danken.. zn ‘interactie’ met Massa...

    • + 1
    • 5 nov 2018 - 12:07
    • Indruk heb ik ook altijd bij smedley gehad. Was altijd maatje van massa in die hoedanigheid is hij meegegaan naar Williams
      Omdat hij er toch was is er ook maar een functie bedacht

      • + 1
      • 5 nov 2018 - 12:17
  • HHFrentzen

    Posts: 8

    Sinds Smedley Head of Performance was ging het steds minder met Williams. Het is niet gek dat hij vertrekt. Ik denk niet dat ze er heel rouwig om zijn. Paddy Low moet zijn eigen team daar samenstellen en laten zien dat hij weet wat hij doet. Hij heeft zijn nek uitgestoken en moet nu doorpakken. Dat zal best meegewogen hebben bij het vertrek van Smedley.

    • + 1
    • 5 nov 2018 - 15:05
  • Arie54

    Posts: 4.016

    Het zou mij niets verbazen als hij gevraagd is om op te stappen.

    • + 0
    • 5 nov 2018 - 20:23
  • Jerenes73

    Posts: 13

    Zijn dit niet zo van die verklaringen die in hoge kringen uitgezonden worden terwijl ze eigenlijk gewoon op straat zijn gezet? Alleen omdat het een grote naam is wordt het netjes verbloemd om zo te zorgen dat ze later nog steeds aan de bak kunnen in plaats van hun reputatie te verbranden.
    Ik vermoed hier echt dat hij gewoon is bedankt voor bewezen diensten door Mevr. Williams. Die is steeds meer en meer het team te vormen naar haar eigen handje heb ik zo de indruk. Ze haalt vers bloed binnen in de vorm van George Russel en moet nog een rijder bevestigen, het hele technische team is op de schop gegaan...
    Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Mevr. Williams echt een duidelijk zeker doel voor ogen heeft en daar echt voor aan het gaan is...

    • + 0
    • 6 nov 2018 - 07:21

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar