user icon

Wolff: "Hamilton op en buiten de baan beter dan ooit"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2018 15:07
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Een week nadat Lewis Hamilton zijn vijfde wereldtitel in de Formule 1 behaalde, is Mercedes-teambaas nog steeds lovend over zijn coureur. De Oostenrijker meent dat de Brit op en buiten het circuit beter is dan ooit.

Wolff en Hamilton werken sinds 2013 samen bij Mercedes. De versie van 2018 was de meest complete die de teambaas tot nu toe gezien heeft, maar toch kan het altijd beter. Dat vertelde Wolff aan Motorsport.com. "Dit is de beste Lewis Hamilton die ik in de laatste zes jaar gezien heb. Hij heeft beter gereden, maar ook buiten de auto is hij beter. Hij is erg, erg compleet. Toch is het nooit helemaal compleet, omdat we altijd meer proberen te bereiken. Dat klinkt raar.

De sterkste punten van Hamilton in 2018 waren de rust en zijn race-instinct, zo denkt Wolff. "Ik denk dat zijn kalmte en zijn zenuwen in bedwang houden zijn sterkste punten zijn. Er waren momenten dat de auto goed genoeg was om te winnen en momenten dat het niet zo was, maar hij was erg stabiel. Zijn race-instinct is geweldig en dat is altijd een van zijn krachten. Dit jaar was echt echter een van de sleutelfactoren."

De betrokkenheid van Hamilton met het team is de afgelopen jaren gegroeid volgens Wolff. "We hebben een geweldige omgeving gecreëerd in het team, waardoor we in staat zijn elkaar uit te dagen. De vrijdag-briefing in Mexico was een uitdagende. We waren niet blij met waar we stonden met de auto en dat werd ook eerlijk gezegd. Daarvoor is een veilige omgeving nodig. Die is er bij Mercedes en dat is waarom Lewis zo actief is. Hij is de afgelopen jaren ook actiever geworden."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • sikerim

    Posts: 136

    Nico Rosberg's titel vorig jaar heeft Hamilton geperfectioneerd.

    • + 0
    • 3 nov 2018 - 15:33
    • Welke titel? “Beste huishoudvader van het jaar” ?

      • + 1
      • 3 nov 2018 - 19:09
    • sikerim

      Posts: 136

      Vorig jaar pipo niet dit jaar. Zet je kalender op 2018.

      • + 0
      • 4 nov 2018 - 08:14
  • sailor

    Posts: 10.268

    2018 reed hij zeer sterk , maar of het meteen het beste seizoen van hem is , weet ik niet.
    Misschien reed Hamilton in 2016 net zo sterk , maar had gewoon een teamgenoot die bijna niets onderdeed aan Hamilton en dan komen er gevechten op de baan en dat ging wel eens fout, daar had hij in 2018 veel minder last van met Bottas

    • + 0
    • 3 nov 2018 - 16:23
    • In 2016 begon Hamilton matig, wat Rosberg keihard af wist te straffen. Ik denk dat Hamilton daardoor scherper is geworden. Ik mis Rosberg wel moet ik zeggen. Hij had het kampioenschap spannender kunnen maken!

      • + 0
      • 3 nov 2018 - 17:15
    • In dat seiz kwam Ham terug maar door kleine foutjes vocht Ros weer terug. Daarna dnf Malesie en Rosberg hobbelde op P2 er achteraan. Het was achteraf best een bijzonder seizoen.

      • + 0
      • 3 nov 2018 - 19:53
    • SEN1

      Posts: 803

      Eind 2015 had hamilton in usa meen ik al de titel te pakken. Het feesten begon en Rosberg won de 3 daarop volgende races. Rosberg heeft deze voem door weten te trekken en de eerste 4 races van 2016 gewonnen. Terwijl lewis in het begin dat jaar vaker pech kreeg. Rosberg had een riante voorsprong behaald die hij met 2e plaatsen goed kon vasthouden.

      • + 0
      • 3 nov 2018 - 20:51
  • SEN1

    Posts: 803

    Wat een klef gedoe bij mercedes. Elkaar zoveel ophemelen dat ik er bijna een emmer bij nodig heb.

    • + 1
    • 3 nov 2018 - 17:33
    • Sen1 wat heb je dan nodig obv hetgeen uit de mond van Horner komt?

      • + 0
      • 3 nov 2018 - 19:12
    • SEN1

      Posts: 803

      Treu. Horner kan er ook wat van.

      • + 0
      • 5 nov 2018 - 01:53
  • Ik mag hem wel, showmannetje, so what?? Snap nooit dat hij hier in NL nog zoveel kritiek krijgt.. Mensen schakelen massaal de TV aan voor Geer en Goor , en weet ik veel welke bagger er allemaal te zien is,, maar Hamilton doet overdreven, is een toneelspeler ??? pffff

    • + 1
    • 3 nov 2018 - 23:14
    • mario

      Posts: 7.487

      Helemaal mee eens.... Lewis moet gewoon zichzelf blijven en doen wat goed doet en dat is racen en een goed sociaal leven erop na houden! Dat anderen dat zien als diva of showmannetjesgedrag boeit toch helemaal niet.... Ik zou willen dat ik zou zou kunnen leven als Lewis... Ik denk dat de meesten dat ook zouden willen en daar komt de jaloezie vandaan... ;)

      • + 0
      • 4 nov 2018 - 02:12

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.361
  • Podiums 98
  • Grand Prix 121
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar