user icon
user icon

Ocon teleurgesteld na 'ergste race uit Formule 1-carrière'

  • Gepubliceerd op 29 okt 2018 12:22
  • comments 18
  • Door: Niels Langenberg

Esteban Ocon beschrijft de Grand Prix van Mexico als één van de ergste races uit zijn Formule 1-carrière. De Fransman, die nog steeds niet zeker is van een zitje voor volgend seizoen, behaalde geen puntenfinish, nadat hij in de eerste ronde zijn auto beschadigde.

"Dit is waarschijnlijk de ergste race uit mijn Formule 1-carrière tot nu toe. Er viel niets onze kant op en het is gewoon een verschrikkelijke middag geweest. Ik had een goede start, wist de Saubers in te halen richting de eerste bocht, maar dat was het enige dat vandaag positief was. In bocht drie zat ik naast Carlos Sainz, maar ik zag dat hij in ging sturen. Ik remde om een botsing te voorkomen, maar we maakten alsnog contact en daardoor brak mijn voorvleugel."

Er had volgens Ocon een goed resultaat gescoord kunnen worden. "Ik moest aan het einde van de eerste ronde pitten en toen was mijn race wel zo'n beetje over. Dat was jammer, want we hadden een goede strategie en een snelle auto. Maar vandaag was het duidelijk niet onze dag. Laten we deze race vergeten en sterker terugkomen in Brazilië."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Ik vindt Ocon erg veel betrokken bij aanrijdingen of het nu zijn schuld is doet er niet toe.

    • + 2
    • 29 okt 2018 - 12:41
    • Dat heb je ook sneller in het middenveld waar het veel competitiever is Jan

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 12:56
    • Misschien heb je gelijk maar in mijn beleving is het Ocon die altijd wel de klos is, Sainz Hulk Casly zelfs Leclerc om er maar een paar te noemen valt het mee.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 13:15
    • Eam50

      Posts: 160

      De aanrijdingen gebeuren eigenlijk pas sinds hij weet dat er geen plaats meer is voor hem volgend jaar.
      Vorig jaar en daarvoor reed hij alles uit misschien toch de druk om te laten zien of hij wel goed genoeg is.
      Hij is een talent maarr geen super talent en geen geld met eigen sponsoren word moeilijk om terug te komen als je eruit ligt.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 13:31
  • schuld is of niet

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 12:41
    • Vind ik ook van Alonso, echter, dat is inherent aan het rijden in het middenveld lijkt me.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 12:54
    • TUURLIJK! ; Bij Alonso ligt het een beetje anders, sinds hij heeft aangekondigd te stoppen met F1 rijd hij rond alsof het hem niks meer interesseert, snijd zomaar chicanes af rijd een beetje als een olifant in een porselein winkel.
      Niets ten nadele van Alonso, die heeft z'n strepen al wel verdiend, maar zoals hij nu bezig is lijkt het alsof het einde van het seizoen niet snel genoeg kan komen voor hem.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 16:01
  • mosplantje

    Posts: 55

    Het is inderdaad niet optimaal verlopen, maar of het nou de ergste race uit zijn carrière is?
    Hiervoor zou ik een van de crashes met zijn teamgenoot nomineren.
    Als je zijn pech wilt wegstrepen, moet je dat overigens ook voor de andere rijders doen en dan had er misschien een p9/p10 ingezeten. Ik vermoed dat zonder pech, dit een gevecht was geweest tussen hem, Alonso, Leclerc en Perez.

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 13:00
    • Die crashes met zijn teamgenoot waren echter nooit Ocon's schuld. Dat was iedere keer Perez die claimde dat hij niet zag/wist dat er een auto naast hem zat.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 14:11
  • Over een heel seizoen krijgt ieder zijn deel van pech en geluk, mechanische problemen en crashes en voor RTFI een slecht weekend op het thuiscircuit van Perez. Sommige coureurs kiezen echter niet altijd de juiste koers op weg naar een bocht en dan is een crash vrijwel niet meer te vermijden; dan moeten ze iets slimmer rijden en heel blijven in de eerste rondes.

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 13:07
  • Ocon is een middelmatige coureur, maakt veel kleine foutjes. Blijkt ook wel uit het feit dat hij zonder stoeltje zit in 2019.

    Van mij mag hij naar een andere klasse, heb niks met die gast, maar dat ligt wel aan mij persoonlijk.

    • + 4
    • 29 okt 2018 - 13:17
    • zelfde hier... Werd bij zijn komst zo opgehemeld door Mercedes en de anti Verstappen fans dat Ocon het wel even ging worden. Prima eerste jaar, maar waar ik me aan stoor is dat deze gast totaal geen zelfreflectie heeft.

      Rijdt continu in dode hoeken van zijn tegenstanders, maar blijft het gek vinden dat hij geraakt wordt of dat hij anderen raakt. Dit weekend ook weer... Die vleugel kapot rijden was een typisch gevalletje op de slachtoffer stip willen staan. Je weet dat het 2 bij twee is en meneer moet nog helemaal op het randje buitenom voorbij wat dan ineens binnendoor wordt. De kans dat iemand je niet opmerkt is dan gewoon super groot en die snijd dan de bocht aan zoals hij normaal zou doen (ook omdat die al met de drukte voor en achter bezig en geen rekening kan houden met alle hoeken)

      • + 5
      • 29 okt 2018 - 13:31
    • @ TYLA

      Oftewel, een uitstekend coureur weet de kwaliteiten van een minder uitstekend coureur beter in te schatten en daarop te anticiperen. Al de rest jammert maar wat :-)

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 13:49
    • F312

      Posts: 719

      Ocon had gewoon moeten liften ipv in een gat te duiken dat op een lijn van een ander ligt. De racelijn was daar gewoon van Hartley die 1/2 tot 2/3 lengte voor lag op Ocon.

      Ocon had daar beter moeten weten had moeten liften of offtrack gaan om een ongeval te voorkomen. Off track gaan en weer terug achter Hartley is altijd beter dan proberen je gelijk te halen en dan vroegtijdig de race te moeten beëindigen.

      Als je naast elkaar rijdt dan kan je kijken wij de grootste heeft maar als je er een heel stuk achter rijdt dan kan je nooit meer de grootste hebben.

      • + 2
      • 29 okt 2018 - 14:54
    • Allemaal wel een beetje gelijk, maar dan vraag ik me af waarom het Hartley was die er een straf voor kreeg ? Ik heb het incident zelf niet gezien, gemist ofzo, ik weet het niet.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 16:05
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @Hennie iedereen vraagt zich nog af waarom hartley een straf kreeg :) was duidelijk ocon die geen plaats gaf maar hoort wel een beetje bij de beslissingen van de wedstrijdleiding.

      • + 2
      • 29 okt 2018 - 20:55
  • Joeppp

    Posts: 2.228

    Dramaqueen. Het is allemaal het ergste en meest verschrikkelijke wat hem overkomt.

    • + 2
    • 29 okt 2018 - 13:47
  • Jammer, jammer, jammer...

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 17:09

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 136
  • Podiums 0
  • Grand Prix 50
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (23)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar