user icon
user icon

Hamilton nu vijfvoudig wereldkampioen: "Dit gevoel is surrealistisch"

  • Gepubliceerd op 28 okt 2018 22:31
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

Voorafgaand aan de race leek niks hem in de weg te staan om zijn vijfde wereldtitel te behalen in Mexico en zo geschiedde het ook. Lewis Hamilton prolongeerde op het Autodromo Hermanos Rodriguez zijn wereldtitel en evenaarde daarmee Juan Manuel Fangio. 

Na afloop van de race sprak Hamilton met David Coulthard over de historische prestatie die hij behaald heeft door tijdens de race in Mexico als vierde te eindigen. “Het gevoel op dit moment is erg apart, maar allereerst wil ik de fans hier bedanken. Zij maken de Mexicaanse Grand Prix zo speciaal als dat hij is. Ten tweede wil ik mijn team bedanken. De titel hebben we niet hier gewonnen, maar door bij veel races hard te werken. Ik ben heel dankbaar voor het werk dat in de thuisbasis gedaan is en voor alle partners.”

“Ook Mercedes wil ik natuurlijk bedanken. Ik werk al sinds mijn dertiende samen met Mercedes, dus het is speciaal om dit te voltooien. Fangio won zijn titels ook met Mercedes, dus dit gevoel is ongelooflijk en erg surrealistisch," antwoordde Hamilton.

Over de race zelf was Hamilton verre van tevreden. De banden onder de Mercedes van de Brit sleten erg hard en dat kwam het tempo niet ten goede. Hamilton eindigde de race dan ook op ruim 70 seconden achter winnaar Max Verstappen. “Het was een verschrikkelijke race. Ik had een geweldige start en ik werkte me naar voren, maar daarna weet ik echt niet wat er gebeurde. Valtteri en ik hadden het allebei lastig, maar ik probeerde gewoon om de auto aan de finish te krijgen.”

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Wat een legende man. Bizar dat mercedes ineens zo slecht is. Wat hadden ze eerst en nu niet meer.maar hami sterk jaar zeg

    • + 3
    • 28 okt 2018 - 22:39
    • 1 woord : velgen !!

      • + 2
      • 28 okt 2018 - 22:42
    • Inderdaad hennie. Hoeveel wedstrijden hebben ze gereden met illigale velgen

      • + 1
      • 28 okt 2018 - 22:43
    • Gamert

      Posts: 583

      Kijk je pas sinds dit jaar? Vorig jaar werd Hamilton hier 9e (met 1 ronde achterstand)... en eindigde Bottas op 19 seconden achter Max. RBR gaat gewoon goed op dit circuit.

      • + 0
      • 28 okt 2018 - 22:53
    • Die velgen zijn gewoon legaal.... sterker nog ze zaten deze race gewoon onder de auto. Verdiep je eens in de feiten voordat je iemand gaat beschuldigen. 😩

      • + 5
      • 28 okt 2018 - 22:55
    • Geen, want ze zijn legaal.

      • + 1
      • 28 okt 2018 - 22:55
    • Straatfeest. Hier hangt de vlag uit.

      • + 1
      • 28 okt 2018 - 23:19
  • sailor

    Posts: 8.981

    Jammer geen podium voor hem deze keer , maar hij dit jaar al zo veel goede wedstrijden gereden , bewijzen hoeft hij zich echt al heel lang niet meer.
    Gefeliciteerd Hammie , maak er een mooi feest van , je was de beste dit jaar

    • + 5
    • 28 okt 2018 - 22:40
  • Hamilton heeft fantastisch gereden, vooral na de zomerstop, en is de dikverdiende kampioen 2018!

    • + 2
    • 28 okt 2018 - 22:40
  • Beri

    Posts: 2.631

    #Blessed

    • + 0
    • 28 okt 2018 - 22:42
  • F1FAN76

    Posts: 426

    Terechte Kampioen dit jaar.
    Vettel en Ferrari hebben gewoon teveel fouten gemaakt dit jaar.
    Wel sportief van Vettel om hem gelijk te feliciteren.
    Felicitaties aan alle Hamilton fans.

    • + 1
    • 28 okt 2018 - 22:43
    • Dat was akward met die vraag van Coulthard. :-p

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 09:35
  • Tistum gegund.

    • + 0
    • 28 okt 2018 - 22:44
  • DBGates

    Posts: 2.161

    wat een baas

    • + 0
    • 28 okt 2018 - 22:45
  • Proficiat Lewis en Merc fans. Verdiende titel.
    Bravo.

    • + 0
    • 28 okt 2018 - 22:50
  • Joeppp

    Posts: 2.169

    Gaaf hoor, deze man stond er vanaf dag 1 dat hij in de F1 kwam en sleept gewoon 5 titels binnen.

    • + 1
    • 28 okt 2018 - 22:55
  • Fanboy1

    Posts: 1.843

    Living legend Hamilton, goed stabiel seizoen en verdiende titel in een wispelturige auto.
    Hij heeft vooral het verschil gemaakt in wisselvallige omstandigheden, dan is hij heer en meester.
    Tweede helft van het seizoen rijdt Max erg overtuigend en is een fenomeen.
    Ik zie hem als enige in het veld als opvolger van Lewis.
    We gaan mooie jaren tegemoet Nederland.

    • + 1
    • 28 okt 2018 - 22:55
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.143

    Top, gewoon top. Mijn dag kan niet meer stuk! Op naar nummer 6!

    Enige smetje was het uitvallen van Ricciardo. Wat had ik hem minimaal een podium gegund!

    • + 2
    • 28 okt 2018 - 23:21
    • MisterT

      Posts: 1.730

      6 komt er helaas niet. Ricciardo pakt volgend jaar de beker.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 07:46
    • Nope @Sun-Tzu, eind 2019 hebben we 2 vijfvoudig kampioenen

      Kom nou, feestje voor de Lewis fans heeft nu wel lang genoeg geduurd! ;-)

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 08:09
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.143

      We gaan het zien! Zolang het maar weer een mooi gevecht gaat zijn!

      • + 1
      • 29 okt 2018 - 09:27
  • jd2000

    Posts: 3.028

    Moet zeggen Hamilton naast zijn auto trek ik niet. Maar in zijn auto was hij onbetwist de beste. Dik verdiend kampioen geworden.

    • + 1
    • 28 okt 2018 - 23:46
    • MisterT

      Posts: 1.730

      Waarom niet? Ik vind dat hij een prachtige oorbel aan heeft, die staat hem zo goed dat die zelfs aan moet als hij 360km/uur rijdt.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 07:48
  • Verdiende kampioen dit seizoen, reed bijna helemaal foutloos. Aan het begin van het seizoen nogal flets bij bepaalde races, maar hij pakte daarin belangrijke punten die Vettel later in het seizoen allemaal vergooide. Dat maakt dan ook het verschil in een kampioenschap.

    • + 2
    • 29 okt 2018 - 02:08
  • mario

    Posts: 5.474

    Zeer verdiend!!!! Hij is echt de allerbeste en hoort thuis in het rijtje legendes!

    • + 1
    • 29 okt 2018 - 06:50
  • Bravo Lewis!

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 07:51
  • Mooie kampioen, bijzonder verdient!
    Hopelijk eind 2019 2x een vijfvoudig kampioen op de grid.

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 08:03
  • Helaas. Maar dik dik verdient, gewoon een snaaratrak seizoen gereden. Zo’n strak seizoen heb ik na Schumacher niet meer gezien. Uit bijna elke race het maximale mee naar huis genomen. Volgend jaar een nieuwe kans om Mercedes van hun troon te stoten!

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 08:22
  • Gefeliciteerd Lewis! Terecht wereldkampioen. Nu hopen dat het volgend jaar een stukkie spannender wordt in de strijd om het WDC.

    • + 1
    • 29 okt 2018 - 09:34

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar