user icon


Hamilton: "Het is zeker dat Schumacher de Formule 1 gaat bereiken"

  • Gepubliceerd op 25 okt 2018 13:09
  • comments 23
  • Door: Niels Langenberg

Acht overwinningen, veertien podiums en een Formule 3-titel. Het is een goed jaar geweest voor Mick Schumacher, de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher. Lewis Hamilton denkt dat het alleen maar een kwestie van tijd is voordat we de wereldberoemde naam weer in de Formule 1 gaan zien. 

"Michael Schumacher is met zijn zeven titels, de grootste rijder ooit. Dus het is honderd procent zeker dat er weer een Schumacher in de Formule 1 komt te rijden. Deels door de naam, maar voor het andere deel omdat Mick het gewoon heel goed heeft gedaan. Natuurlijk heeft hij veel talent van zijn vader geërfd, net als Keke en Nico Rosberg en één van Fernando Alonso's kinderen zullen we hier in de toekomst ook wel zien", aldus Hamilton tegenover de officiële Formule 1-website. 

Hamilton gaat verder. "Hij doet het erg goed en is ook gewoon een goede jongen. Vorig jaar was hij een paar weekenden onderdeel van ons team en hij is heel erg alert. Net zoals zijn vader heeft hij een groot talent en ik denk dus dat hij de Formule 1 aankan. Het zou overigens ook geweldig zijn voor de sport."


Reacties (23)

Login om te reageren
  • Marcooooo

    Posts: 463

    Het meest interessante uit het hele verhaal vind ik "Vorig jaar was hij een paar weekenden onderdeel van ons team". Ben benieuwd wat dat voor de toekomst gaat inhouden...

    • + 0
    • 25 okt 2018 - 13:10
    • John6

      Posts: 2.960

      Misschien Bottas vervangen als hij het goed doet in F2, Ocon zie ik daar niet komen, die verhalen van Toto zeggen mij niets.

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 13:13
    • Schumix

      Posts: 70

      helemaal niks. Ocon heeft ook geen zitje en is toch ook van Mercedes?

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 13:18
    • Maar Ocon is geen Schumacher. En Ocon is Frans. Schumacher en Mercedes past uitstekend.

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 13:22
    • Alle topteams zien het wel zitten in Mick, maar als Red Bull hem eerst laat rijpen in Toro Rosso kan hij ervaring op doen.

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 13:30
  • meister

    Posts: 1.789

    Talent slaat meestal een generatie over.

    • + 2
    • 25 okt 2018 - 13:18
    • nee, dat je verwart het met kaalheid.. :-)

      • + 2
      • 25 okt 2018 - 13:26
    • NicoS

      Posts: 10.382

      @Misstappen,
      Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat niet klopt...;)

      • + 6
      • 25 okt 2018 - 13:48
    • 😂😂😂

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 15:39
    • MisterT

      Posts: 1.570

      Hahaha

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 15:46
    • haha Nicos!

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 19:00
  • NicoS

    Posts: 10.382

    Denken jullie werkelijk dat Mercedes zomaar iemand vanuit de F2 in hun auto gaat zetten?
    Ook al heet hij Schumacher, dat gaan ze natuurlijk nooit doen.
    Hij zal net als anderen eerst wat ervaring moeten opdoen in een ander team.
    Wel een beetje realistisch blijven, zo imposant zijn de prestaties van Mick nou ook weer niet.

    • + 0
    • 25 okt 2018 - 13:30
    • Lexx

      Posts: 729

      Jep, waarom zou Mercedes dat niet doen? Die staan bekend om het kansen geven aan talenten in hun hoofdteam. Recente voorbeelden daarvan zijn Ocon en Wehrlein die bijna meteen goed genoeg bevonden zijn voor het hoofdteam.

      De laatste coureur die bij Mercedes reed en het jaar daarvoor geen F1 had gereden was toevallig ook een Schumacher, maar dat was wel een talent van de buitencategorie natuurlijk.

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 13:39
    • NicoS

      Posts: 10.382

      Oeps, deze reactie had onder het eerste draadje moeten staan...

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 13:49
  • Wat een onzin kraamt hij nu uit...

    • + 0
    • 25 okt 2018 - 13:40
    • GHM65

      Posts: 378

      Precies, niets is zeker...

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 13:46
  • John6

    Posts: 2.960

    De tijd zal het leren, de naam Schumacher in je team doet wel iets, dus we zullen wel zien hoe het gaat verlopen.

    • + 0
    • 25 okt 2018 - 13:54
  • Één van Fernando Alonso's kinderen?
    Dan weet Lewis meer dan Fernando zelf.

    • + 1
    • 25 okt 2018 - 14:04
    • Dat zie ik inderdaad niet zitten met Alonso.
      Ik heb zijn vriendin gezien, die is twee koppen groter....

      Hij zal liggende seks moeten hebben want staande seks......hij krijgt hem er nooit in haha, zijn benen zijn tekort.

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 15:28
    • keukentrapje doet wonderen...

      • + 0
      • 25 okt 2018 - 20:14
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Of ie nu wel of niet kan rijden is niet eens meer relevant.
    Deze naam betekent eenvoudig weg groot geld in het laatje van Liberty. Logisch.
    En men zit er nu niet bepaald om vliegen te vangen hè.

    • + 0
    • 25 okt 2018 - 15:51
  • Laat maar doorkomen ;)

    • + 0
    • 25 okt 2018 - 16:56
  • Reken erop dat men gebrand is om Schumacher succesvol in de F1 te laten zijn. Dit zal Duitsland weer helemaal activeren op gebied van Formule 1.

    Ik hoop dat Mick en het talent van zijn vader heeft. Ik twijfel nog wel, anderzijds Michael was in de opstapklassen nou ook niet het talent wat hij later bleek.

    Puur om het gevoel zou het toch schitterend zijn, een Verstappen, Magnussen en Schumacher op de grid. Helaas toont het aan de andere kant dan ook weer aan dat het ook een stuk opvoeding en ingangen zijn. En niet alleen talent een rol speelt. (Waarmee ik overigens zeker niet wil zeggen dat deze mannen niet talentvol genoeg zijn. Dat zijn ze en zeker Max absoluut.)

    • + 0
    • 25 okt 2018 - 17:52

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.816
  • Podiums 76
  • Grand Prix 95
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (34)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar