user icon

Lando Norris vind vrijdagtrainingen de ideale leerschool voor 2019

  • Gepubliceerd op 12 okt 2018 16:15
  • comments 13
  • Door: Tom van Hooft

Lando Norris vindt zijn aanwezigheid tijdens de eerste vrije trainingen in 2018 een ideale leerschool voor zijn leerproces. De jonge Brit die volgend jaar teamgenoot is van Carlos Sainz vertelde dit aan Motorsport Week.

"Dit is echt een ideale leerschool voor 2019", aldus Norris. "Het heeft het voordeel dat ik de circuits leer kennen en dat heeft weer een positieve uitwerking als ik op die circuits in 2019 aan de start sta." Van de nog te rijden circuits in het Formule 2-seizoen heeft Norris alleen op Yas Marina ervaring.

"Het is niet alleen mijn taak om de circuits te leren kennen maar ik moet ook feedback geven over de huidige auto. Deze feedback is voor de engineers van waarde omdat ze hiermee tijdens het ontwerp van de 2019-auto mee aan de slag kunnen. Ik doe alles wat ik kan om het perfecte resultaat af te leveren, ik ben me er dan ook van bewust dat ik iedere ronde op het circuit in de gedachte heb dat ik niets stoms moet doen", zei de man uit Bristol.

"Voordeel aan deze vrijdagtrainingen is dat ik die vrij ontspannen kan rijden. Ik heb namelijk niets meer te bewijzen omtrent 2019. Ik heb een contract voor volgend jaar en dat zorgt er mede voor dat ik heel relaxed in de auto kan stappen."

Norris die samen met Russell in de Britse media als opvolger van Hamilton wordt gezien heeft de wereldkampioen nog niet gesproken: "Ik heb Lewis inderdaad nog nooit gesproken. Misschien heel kort een keer hallo gezegd. Ik wil hem graag beter leren kennen want hij is een 'Cool-Guy'." Norris vertelde de laatste woorden met een knipoog en neemt hiermee de woordenschat van Hamilton al direct over. Aan de humor en instelling van de kleine Brit ligt het in elk geval niet. Norris is zeer geliefd bij collega's in de paddock en heeft een goede dosis humor die hij graag op zijn twitter-account tentoon stelt. Vorige week tijdens de verjaardag van Max Verstappen stuurde de kleine Brit een hilarische tweet de wereld in.

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Tja iets anders is er toch niet, behalve een sim.

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 16:46
  • Nelewart

    Posts: 51

    @Redactie, in de titel moet vind vervangen worden door vindt.

    • + 1
    • 12 okt 2018 - 17:07
  • Ik ben benieuwd naar Mclaren volgend jaar. Als ze weer een baggerwagen bouwen dan kan wel eens de stekker er uit gaan. Ze hebben na Merc/Ferr/RB de meeste omzet toch? het wordt tijd dat ze dat een keer gaan laten zien. Met Sainz en Norris heb je 2 rijders die jong zijn en nog aardig kunnen groeien.

    Ik ben nog nooit zo onzeker geweest voorafgaand een seizoen als volgend jaar. De top3 staat wel vast maar daar achter kan er echt van alles gebeuren. Ook wel leuk.

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 17:17
    • Maximo

      Posts: 6.801

      Van Sainz weten we dat hij in een F1 wagen best behoorlijk goed is, wat betreft Norris wil ik het graag eerst nog even zien. Ik denk dat hij misschien nog beter een jaartje in de F2 had kunnen blijven.

      Leclerc was vorig jaar echt overtuigend in de F2 en die mocht zijn eerste jaar lekker in de luwte bij Sauber beginnen, maar Lando krijgt bij McLaren alle schijnwerpers vol op hem en ik vind hem bij lange na nog niet zo ver als Leclerc vorig jaar als was in de F2.

      • + 1
      • 12 okt 2018 - 17:21
    • @Roy (en of je gelijk krijgt of niet doet er niet toe) maar zou je alsjeblieft, voor mij, niet meer willen zeggen dat McLaren de stekker eruit gaat trekken. De gedachte alleen maakt me droevig, alvast dank voor je begrip.
      Maximo, wat wel in zijn voordeel is van Norris is dat het team achter hem staat en Sainz niet van het kaliber Alonso is. Ook het verwachtingspatroon zal (hopelijk ook door het team zelf maar zeker door fans en pers) lager uitvallen als wat men de laatste seizoenen op hoopte.

      • + 1
      • 12 okt 2018 - 17:34
    • bvonk

      Posts: 930

      Onzin om te denken dat "de stekker er uit gaat". McLaren is meer dan de Formule 1 maar heeft de Formule 1 wel nodig, meer dan b.v. Mercedes en zelfs Ferrari.

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 20:47
  • Maximo

    Posts: 6.801

    Voorlopig is de hype rond Lando niet meer wat het een jaar terug was. Vooralsnog lijkt hij nog niet zo ver als dat Lewis destijds was.

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 17:17
    • Het is niet verwonderlijk dat die hype op een laag pitje staat.
      Men is wakker geworden door wat er met Stoffel en Ocon gebeurt is.

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 18:22
    • Maximo

      Posts: 6.801

      Nou zijn Stoffel en Ocon wel twee totaal verschillende gevallen.

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 19:12
    • @MAXIMO

      Inderdaad, maar wel met hetzelfde resultaat.
      Namelijk geen van beide heeft een zitje voor 2019.

      • + 0
      • 12 okt 2018 - 20:09
  • meister

    Posts: 2.668

    Is wel een beetje overtroffen.

    Kijk niet iedereen is Max die een paar rondjes nodig heeft om een baan te kennen maar binnen 10 rondjes moet het elke F1 coureur lukken op Stroll na natuurlijk.

    • + 0
    • 12 okt 2018 - 20:48

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar