user icon

Valtteri Bottas: "Als team helemaal perfect"

  • Gepubliceerd op 06 okt 2018 09:29
  • comments 15
  • Door: Rutger Lauvenberg

Valtteri Bottas deed in Suzuka weer waar Mercedes hem voor aangenomen had. De Fin zat het hele weekend kort op Lewis Hamilton, maar moest in de wisselende omstandigheden toch zijn meerdere erkennen in de ongenaakbare Brit. Desalniettemin vervolmaakte de Fin de eerste startrij door vroeg in Q3 de tweede tijd neer te zetten, waarna de regen doorzette en niemand meer kans maakte op een snellere tijd. Het is de vraag of Mercedes het door de onmacht bij concurrent Ferrari, waarbij Sebastian Vettel vanaf P9 moet starten, het aandurft om Bottas terug te betalen voor het weggeven van de racewinst aan Hamilton vorige week, aangezien het erop lijkt dat het Duitse team weer oppermachtig is.

"Als team is dit helemaal perfect," zei Bottas na de kwalificatie. "Het team heeft ook de juiste keuzes gemaakt voor wat betreft de regen. Natuurlijk erg jammer voor de fans dat het begon te regenen, maar morgen zou het zonnig moeten zijn, dus dat komt in orde. Maar als ik heel eerlijk ben, voelde de derde training helemaal niet goed. Daarna hebben we wat veranderingen doorgevoerd en miste ik wat vertrouwen. Desondanks was ik in Q2 de snelste en helaas had ik in Q3 maar één rondje, maar in ieder geval geen slechte uitgangspositie."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Net als bij Toro Rosso... Ook perfect! nu maar hopen dat beide jongens ( vooral Hartley) het vol kunnen houden

    • + 0
    • 6 okt 2018 - 09:42
  • mario

    Posts: 8.253

    Altijd in het teambelang blijven denken Bottas.... ;)

    • + 1
    • 6 okt 2018 - 09:43
    • jaapdeaap

      Posts: 838

      Bottas is een teamspeler.
      In het voetbal kan er ook maar 1 scoren maar je hebt iemand nodig om de pass te geven.
      Hopelijk wil Gasly dat volgend jaar ook voor Max doen. Als team kom je verder dan alleen, kijk bij Ferrari , kimi en vettel vechten voor positie ipv samen te werken, daar koop je niks mee.

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 09:46
    • Reutel

      Posts: 695

      Bottas is helemaal in zijn sas sinds hij te horen heeft gekregen dat hij de laatste twee races van dit seizoen mag winnen. Mits Hamilton kampioen wordt is hem verteld door Toto. Daar gaat hij zich nu 100% voor inzetten! Wat een topper, you go girl!!! *braak*

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 09:57
    • Haha,een kerel zonder ruggegraat bedoel je?

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 10:01
    • Lijkt me wel een type om te gaan korfballen...

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 12:17
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    Hoe spreekt ie dan?

    *Woef*

    Zo is ie braaf.

    • + 1
    • 6 okt 2018 - 09:46
    • Geef Vallteri maar een lekkere kluif, heeft ie verdient!

      • + 1
      • 6 okt 2018 - 09:56
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      Beetje laat he Jean, dierendag is net geweest.

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 10:16
  • ik hoop vooral dat Valtteri een beetje rustig aan gaat doen de eerste bocht.

    • + 0
    • 6 okt 2018 - 10:21
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Ik denk dat zodra hij ook maar een iets te goede start heeft Wolff gelijk z'n favoriete knopje indrukt.

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 10:26
  • Jullie kunnen allemaal praten als brugman, maar Bottas is geen slechte rijder jongens hij staat tenminste hoger dan Raikonenen momenteel in het klassement

    • + 0
    • 6 okt 2018 - 17:34
    • En? Mijn mening is dat Alonso beter is dan Bottas en Raikkonen ,de stand op de ranglijst zegt niet altijd wat over iemand zijn kwaliteiten.. Bottas is in mijn optiek middelmaat maar een erg goede auto en sommige circuits liggen hem,,, een goede coureur laat het sowieso op elk circuit zien... Bottas zit daar dankzij Toto, die zn manager is geweest, niet omdat hij zo geweldig is...

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 18:39
    • Als Bottas op kop rijdt istie "aardig" goed. Maar owee als hij moet gaan inhalen, dan is Leiden in last.

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 23:00
    • jd2000

      Posts: 4.942

      Iedereen in de Mercedes is geen slechte rijder.

      • + 0
      • 6 okt 2018 - 23:25

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar