user icon

Hamilton looft team: "Ze presteren op hun hoogst mogelijke niveau"

  • Gepubliceerd op 23 sep 2018 11:29
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

Met nog zes races te gaan is Lewis Hamilton de grote favoriet voor het binnenhalen van de wereldtitel. De Mercedes-coureur zit midden in een zeer sterke periode en volgens hem is het team daar mede voor verantwoordelijk.

Hamilton heeft inmiddels al meerdere keren aangegeven dat de Mercedes niet de sterkste auto van het veld meer is. Dat is nu de Ferrari. Dat Hamilton nu relatief comfortabel aan kop van het kampioenschap staat, ligt vooral aan de fouten die Ferrari en Sebastian Vettel gemaakt hebben. Mercedes en Hamilton zijn daarentegen foutloos gebleven, waardoor er optimaal geprofiteerd kon worden van de fouten van Ferrari. Hamilton benadrukt dat het deels ook de verdienste van Mercedes is.

"Ik heb Peter altijd naast mij gehad sinds ik bij Mercedes rij. Je kan onze goede verstandhouding ook horen tijdens de race", vertelde Hamilton aan F1i.com. "Alle jongens werken keihard om de auto zo te krijgen als dat ik hem wil. Ze vertrouwen mij volledig en als ik zeg dat ik een bepaald onderdeel op de auto wil hebben, dan doen ze dat ook. Mijn set-up was geweldig in Singapore, daardoor kon ik mijn pole-ronde rijden. Dat geldt ook voor de race. We moeten deze mentaliteit en werkhouding vasthouden."

"Als je met de jongens praat, weet ik vrij zeker dat ze het belang van de debriefs benadrukken", vervolgt Hamilton, die in 2018 zijn vijfde wereldtitel wil binnenhalen. "Mijn communicatie tijdens deze debriefs is ook beter dan ooit. Ik heb enorm geloof in dit team. Ik geloof dat we meer een eenheid zijn en ik denk dat ik de slimste gasten in mijn team heb. Zij presteren op hun hoogst mogelijke niveau en dat doe ik ook."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Mercedes, Ongekend sterk inderdaad dit jaar. Niet de beste auto maar wel sterkte team met beste rijder.

    • + 2
    • 23 sep 2018 - 12:02
    • ook een heel aantal weekenden gewoon de beste auto.

      • + 2
      • 23 sep 2018 - 12:12
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Welke weekenden bijvoorbeeld?

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 00:04
  • Beste team met de beste coureur in de iets mindere auto tov de Ferrari. Hamilton maakt met zijn klasse het verschil dit seizoen.

    • + 4
    • 23 sep 2018 - 12:09
    • De iets mindere auto ben ik het niet mee eens, ze hadden eigelijk alleen problemen met de banden degradatie, dit lijken ze veel meer onder controle te hebben, waardoor ze Ferrari in een hoek duwen qua strategie, daarom lijkt het dat Ferrari fouten maakt, maar heeft meer met de slimmigheid van Mercedes te maken!

      • + 4
      • 23 sep 2018 - 12:53
    • Ik denk dat als Hamilton in de Ferrari had gezeten hij ook wel kampioen zou zijn geworden, dat kan je niet alleen op de slimmigheid van Mercedes gooien. Daarmee doe je Hamilton toch wel een beetje tekort imo.

      • + 4
      • 23 sep 2018 - 13:39
    • Tracer

      Posts: 84

      Helemaal mee eens. Hamilton fan of niet, hij rijdt extreem goed dit jaar en maakt gewoon het verschil. Bottas misschien iets meer pech, maar ondanks dat is er gewoon een groot verschil tussen de twee de rijders. Bottas wel goed voor het team belang met als voorbeeld Monza natuurlijk. In dat opzicht is Mercedes gewoon duidelijk en heel strak. Ferrari normaal gesproken ook maar vertoont de leider wat mentale haarscheurtjes. Moet ook wel zeggen dat Ferrari strategisch af en toe verkeerde/rare keuzes maakt. Daar kan ik Mercedes ook niet echt op betrappen. In dat opzicht vind Mercedes ook sterker dan Ferrari.

      • + 0
      • 24 sep 2018 - 08:20
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Zonder de blunders van fer en hun coureurs hadden ze 50 punten voor moeten staan en met 2 vingers in de neus wk moeten worden in de snelste auto. Dat geldt ook voor 2017. Zelfs fer beaamt dit behalve een paar verdwaalde f1 fans.

      • + 0
      • 25 sep 2018 - 00:08
  • Ik ga Hamilton pas geloven als hij een keer kritiek heeft..De rest is toch onzin.

    • + 1
    • 23 sep 2018 - 12:42
    • Geloof jij überhaupt iets van wat Hamilton zegt?

      • + 4
      • 23 sep 2018 - 13:23
    • Musky

      Posts: 2.187

      Dus jij gaat wachten dat Lewis van een mug een olifant maakt, dan kun je lang wachten want Lewis heeft zijn eigen waarde die gewaardeerd mag worden.

      • + 1
      • 23 sep 2018 - 13:37
    • Gezien Hamilton zo sterk performt, heeft hij gelijk.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 13:54
    • snailer

      Posts: 5.774

      Neppatsrev, dit kontvuit het interview afgenomen door sky tijdens het overwinningsfeestje in de garage. Debhouding van Hamilton was duidelijk oprecht. Hij was heel anders dan wanneer hij zijn toneelstukje "jullie zijn het beste publiek" houdt. Overigens is dit wat hier staat geschreven niet een exacte transcriptie van het interview. Wel over dat ze op hun top presteren (everybody is on top of thair a game)
      Niet over het vertrouwen. Daar zei hij dat iedereen iedereen vertrouwt inclusief Bottas.
      Vooral dat laatste vond ik interessant. Hamilton wil duidelijk niemand anders in de tweede auto naast hem.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 14:43
    • snailer

      Posts: 5.774

      Pfff. Dikke vingers.... komt uit moet het zijn.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 14:45
  • Musky

    Posts: 2.187

    Lewis is zelf het brein achter zijn eigen motortje dat gezamenlijk met de Mercedesmotor een betere motor heeft als Ferrari, want laten we eerlijk zijn wat voor schroothoop heeft Ferrari als eerste rijder in de beste bolide van het circuit rijden.

    • + 0
    • 23 sep 2018 - 13:31
    • Snork

      Posts: 12.417

      Ferrari en Mercedes ontlopen elkaar weinig op dit moment. En dan komt dus de kwaliteit van de coureur bovendrijven.

      • + 1
      • 23 sep 2018 - 14:01
  • Hamilton doet nu gewoon wat Schumacher ooit deed, het team om zich heen bouwen en aansturen op waar het beter moet. En je ziet het.. het is de sterkste combinatie, zowel team als coureur zijn op hun top momenteel. Of ze de snelste auto hebben is de vraag maar het team en Hamilton samen zijn op hun best en dan ben je moeilijk te verslaan, zeker als de concurrentie fouten maakt.

    • + 1
    • 23 sep 2018 - 16:49
    • @bryan0208 volledig mee eens. Lewis is al jaren de beste coureur. Het enige wat een coureur niet kan beïnvloeden is mechanisme pech en dat is precies wat hem het kampioenschap kostte toen Nico won. hij had in dat jaar ook meer pole en overwinningen behaald dan Nico.

      • + 3
      • 23 sep 2018 - 17:35
  • zorba

    Posts: 1.534

    De reactie op de interviews na de race sprak boekdelen nog nooit zo een uitgelaten lewis gezien en gehoord hij had waarschijnlijk nooit gedacht de race te winnen en dan nog op welke manier!

    • + 0
    • 23 sep 2018 - 20:02
    • Musky

      Posts: 2.187

      Gedacht misschien niet, maar met zijn vermoeden zat Lewis goed in zijn vel.

      • + 0
      • 23 sep 2018 - 20:19
  • JM_K

    Posts: 966

    Ik ben een fan van de sport en moet zeggen dat LH dit jaar wel een erg goed seizoen rijdt.. natuurlijk ook een goede auto maar dat dwing dan ook af.

    Ik bedoel, Johan cruyff coachte in zijn toptijd ook niet FC Cambuur om ermee bekers te winnen. :-) Messi speelde ook niet bij NEC voor de CL ;-))))

    • + 0
    • 24 sep 2018 - 16:24

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar