user icon


Een oproep aan al onze gebruikers

  • Gepubliceerd op 05 sep 2018 11:55
  • comments 652
  • Door: Danny Sosef

Beste gebruikers,

Dit weekend was het weer kassa op de site. We hebben het hier over volwassen mensen die elkaar de tent uit vechten.

Lang hebben we als redactie er niet over na hoeven te denken hoe we deze kwaal gaan oplossen. Het niveau is met name tijdens teleurstellende Verstappen-weekenden tot een nulpunt gedaald. Het is koud op het forum, koud op de chat en onze mailbox puilt uit met klachten over mede-gebruikers.

Laten wij vanaf nu 100% duidelijk zijn. Wij als redactie van F1Today.net gaan niets meer tolereren. Het is een schande dat volwassen mensen die zich fan noemen van onze mooie autosport het elke keer voor elkaar krijgen er een verschrikkelijke teringzooi van maken. Wij hebben bewust gekozen voor een strengere woordkeus, want wij accepteren niet dat onze mooie gratis site door toetsenbord terroristen naar de klote geholpen wordt.

Steeds vaker vernemen wij in onze mailbox en ook bij de reacties dat mensen het niet meer zoeken om hier hun passie voor de autosport te delen. Mensen reageren bewust niet meer omdat ze afgebekt worden. Hun mening, die voornamelijk wordt gegeven door echte liefhebbers, worden door deze keyboard-warriors de maat genomen. Het wordt op deze manier een asociale gemeenschap die tokkie-achtige vormen aan gaat nemen. Hier zijn wij niet van gediend.

Huisregels

Daarom komen wij met een aantal huisregels waar wij streng op gaan controleren. Iedereen die op een of andere manier deze regels overschrijdt zal voorgoed een ban krijgen en niet meer welkom zijn op deze site. Hieronder een aantal voorbeelden van de afgelopen maanden;

- Geen dubbele accounts meer. We hebben in het verleden te maken gehad met een gebruiker (Dave F.) met meerdere accounts. Deze had 6 accounts op onze site. Blackpix, Meneer de Uil, Mord Fustang, Troetelbeer, Uil Tijlenspiegel en Duckface zijn zijn meest bekende aliassen. Zijn taalgebruik was schofferend naar mede-gebruikers en tevens ook schofferend naar onze kant. Leugens over zijn accounts (studentenhuis met 16 mensen delen en alle 16 mensen zijn gebruiker op deze site), dreigen met advocaten en persoonlijke bedreigingen zijn acties die wij niet kunnen tolereren.

- Als je een ban krijgt, accepteer dat of neem op een normale manier contact op met de redactie. Bedreigingen per mail, telefoon of aan het huisadres van één van de redactieleden gaat zeker niet ervoor zorgen dat je terugkeert. Enkele maanden geleden hebben we een gebruiker op de filterlijst gezet, die nam de stoute schoenen en belde naar ons kantoor om het uit te praten en een goed gesprek hierover te hebben. Zo kan het ook!

- De site verpaupert door asocialen die denken dat ze de macht kunnen hebben over anderen. De persoonlijke aanvallen die hier plaatsvinden lijken op een film van Rocky. Het is een schande dat de normale 'fan' het nodig moet vinden om een ander de maat te nemen. Persoonlijke reacties die schofferend zijn betekent vanaf nu een ban.

- Het zeiken op de redactie via de reactie-modus en via de mail is vanaf nu verleden tijd. Wij staan 100 % open voor opbouwende kritiek, zonder jullie zijn wij ook nergens. Graag willen wij positieve bijdrages die ons beter kunnen maken. Ja, wij geven spel- en taalfouten toe, geen probleem, wij zijn tenslotte ook mensen. Maar het mag niet de bedoeling zijn dat onze reacties volgeklad worden omdat er een tikfout in onze tekst staat. Wil je echt zo graag de taal-warrior uithangen, meld je dan aan op de PABO. Nederland heeft een tekort aan leraren en dat zou op deze methode meteen opgelost kunnen worden.

- Graag een inhoudelijke reactie om te laten zien dat je ook daadwerkelijk nadenkt over hetgeen wat je schrijft.

- Houdt het forum schoon. Geen grof taalgebruik. Waarschijnlijk hebben jullie deze woorden bij de opvoeding niet geleerd. Zorg voor een normale conversatie. Wij zullen ook onze filterlijst van woorden gaan aanpassen om deze in het vervolg niet meer op onze site te laten voorkomen.

- Heb respect voor de mening van een ander. Heb voornamelijk respect voor de coureurs, ook de coureurs die niet in je favorietenlijst voorkomen. Het bashen, aanvallen van coureurs is vanachter je computer makkelijk, maar vergeet niet dat deze mensen wekelijks hun leven op het spel zetten om er iets moois van te maken. Het zijn allemaal sportmensen die de liefde hebben voor de sport zoals (hoop ik) wij ook hebben.

Tot slot hopen wij dat we niet opnieuw terug moeten komen als politieagent. Verstier het niet voor een ander. Wij zijn een gratis site die onze passie wil delen met alle andere liefhebbers. Zorg ervoor dat je liefhebber bent. Ben je geen liefhebber en heb je hier eigenlijk niets te melden, houdt dan de eer aan jezelf. Wij hebben niets aan de toetsenbordterrorist die de dag van ons, maar in het bijzonder de dag van de echte liefhebber vergalt.

Hopende dat iedereen zich zal realiseren dat het vijf voor twaalf is. Wij accepteren geen overtredingen meer.

Gebruikers op de filterlijst

Er staan heel veel gebruikers bij ons op de filterlijst, die we hieronder weergeven. Wij willen er naartoe werken zoveel mogelijk gebruikers hier vanaf te halen, dus voel je je geroepen om er vanaf te komen en actiever deel te nemen, stuur ons een mail en we gaan kijken of we dit gezamenlijk kunnen oplossen.

  • Raikkonen-FAN
  • Beetle
  • de Waal
  • first place
  • Duits Sterretje
  • Scuderia.Maranello
  • Bandini
  • Mojito
  • Warudin
  • Axel
  • Tamburello
  • SanderF1
  • Sepp Blatter
  • Qwerty
  • racingracing15
  • keesie
  • Levano
  • bvbal79
  • Gamert
  • red
  • Samsonait
  • themack
  • flubber
  • REDNECK
  • Drankorgel
  • MustFeed
  • Nico Van Egmond
  • Vaxmerstappen
  • NEXT SPARE VAMP
  • pagani
  • Kenju
  • maxstats33
  • hetisEchtWaar
  • caracciola
  • FullOppositeLock
  • Turbo1968
  • William
  • maxfanszijndom
  • Fittipaldi
  • rickf1
  • BrabantGP
  • Mikey
  • #33RB12;-)
  • robertos
  • Atlaz
  • beamer e46
  • SolarCell
  • sordidus187
  • F0.9
  • JvH
  • World Citizen
  • Muhammed Ali
  • timmehv
  • Epol611
  • VeerTheMan
  • DutchBum
  • JPfx
  • prijsisnikswaard
  • RS200
  • Frens van der Zanden
  • Aadje1979
  • Murph
  • ¯\_(ツ)_/¯
  • Lefkol
  • shag
  • 0xygen
  • ESTEBAN STROLL
  • flipjef1team
  • Makske
  • XaoRalas
  • RobVerstappen
  • aceofspades
  • Kurosawa
  • Musky
  • Roest bak 13
  • Appie Happie
  • Raket Beest 14
  • Raket Beest 15
  • verstappengaanwelappen
  • AlonzoF1
  • anti mclaren en alonso
  • Aston martin
  • Conjo65
  • CuxKix
  • lammers
  • objectief321
  • Elektropunkz
  • Camping33
  • bvdb978
  • Mike Mike
  • Captain H. M. Murdock

 

Moderators

Tevens doen we bij deze een oproep om moderators te werven. Zie je jezelf meehelpen aan de website, de orde bewaken en denk je dat je daarvoor geschikt bent, stuur ons een mail en laat weten wat je zou kunnen toevoegen. We gaan dit komende week oppakken en een aantal moderators aanstellen!

Met vriendelijke groet,

De redactie van F1Today.net


Reacties (652)

Login om te reageren
  • Kijk zo is het maar net! We gaan hier gewoon netjes en respectvol met elkaar om.
    En als je dat niet kunt reageer je maar niet!

    • + 36
    • 5 sep 2018 - 12:00
    • Inderdaad! Dankjewel eigenaren van F1Today!

      • + 16
      • 5 sep 2018 - 12:14
    • Precies! Normaal en respectvol met elkaar omgaan, en met ons als redactie!

      Aceofspades is het eerste slachtoffer dat net helemaal los ging, de eerste gebruiker is alweer geblokkeerd, net na deze oproep. Voor sommige mensen blijft het moeilijk schijnbaar.

      • + 68
      • 5 sep 2018 - 12:18
    • Zucht Ace, zulke mensen gaan het nooit afleren. Vergeet hem maar. Zonde van de tijd.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:23
    • snailer

      Posts: 2.360

      Wat houdt die filter lijst in? Zijn die nu geblokkeerd of is het een waarschuwing? Gewoon uit interesse.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:31
    • Reutel

      Posts: 692

      Precies, goede actie! Wie weet laat ik me dan ook wat meer zien op het forum!

      @F1today, gaan de moderators ook aan de slag in de chatbox?

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:32
    • Positief nieuws

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:37
    • Word je verhaal eerst bekeken voor ze het plaatsen.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:37
    • Beri

      Posts: 2.474

      Eens met de scheet.

      Overigens ook chapeau voor deze openheid vanuit de redactie. Ook fijn dat er een echte harde ondertoon zonder gefilterde woorden op dit bericht zit. Hopelijk komt het aan bij de personen die zich er wat van zouden moeten aantrekken.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 12:46
    • Na bijna een half jaar weer ingelogd om aan te geven dat ik het erg fijn vind dat de intentie om er wat aan te doen is uitgesproken. Het is absoluut noodzakelijk om de mensen die inhoudelijk en met respect willen discussieren, terug te winnen.
      Ik wacht nog wel even de uitvoering/handhaving af.
      Ik val persoonlijk het meeste over het respectloos praten over welke coureur dan ook. Iets waar jullie zelf ook aan refereren in de nieuwe huisregels. Een gebrek aan respect haalt alles naar een bedenkelijk niveau.

      Anyway. Goed dat jullie er iets mee gaan doen, mijn complimenten.

      Vriendelijke groet

      • + 16
      • 5 sep 2018 - 12:56
    • Snork

      Posts: 4.550

      Hulde en dikke plus ++++

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:57
    • @Tieske73, dat is ook mijn ergerpunt, zelfs als je geen favoriet ervan bent kun je wel nog respectvol reageren. Ipv die in de grond te boren. Goed idd dat dit nu ook hier wordt benoemd!

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:02
    • @snailer

      Mensen op de filterlijst zijn niet geblokkeerd, die kunnen gewoon reageren, maar alle reacties moeten worden goedgekeurd door ons team.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:02
    • F1TODAY.NL

      Misschien is het een idee om elk nieuw lid gelijk dit statement te laten lezen, voordat ze gebruik van deze site kunnen maken?
      Verder heel puike actie van jullie! Het was heel hard nodig hoe erg ook!

      • + 5
      • 5 sep 2018 - 13:02
    • @F1today, wat doet een moderator precies dan? Deze hoeft toch geen berichten te keuren lijkt me maar ‘ingrijpen’ wanneer het schunnig wordt toch?
      Wanneer weet ik dat ik geschikt ben bv?

      Lijkt me best interresant om te doen, maar ben geen whizzkid met pc ofzo..
      Ben wel veel bij huis of op de site omdat ik Huisman ben..

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:11
    • sikerim

      Posts: 136

      Formule1nieuws.nl is om zeep geholpen door dezelfde trollen hier. Ingrijpen is echt nodig. Hulde aan de redactie. Bedreigingen aan de hand van een reactie hoort niet in de F1. Dit is geen voetbal.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:15
    • Tis dat ik te druk heb anders zou ik wel willen modden. Met harde hand wel te verstaan.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 13:33
    • Ik ben het wel met de strekking van het verhaal eens, maar vind de wijze waarop het is geschreven niet correct. Althans, niet als je iemand wilt aanspreken op taalgebruik en gedrag. Het stuk is doordrenkt van sentimenten en bijbehorende woordkeuzes. Juist in deze moet je zakelijk zijn.

      • + 12
      • 5 sep 2018 - 13:48
    • Beste mede -Forumgenoten.

      Dit bericht is natuurlijk top van de F1Today Redactie.
      De mensen achter deze infosite zorgen er toch maar voor dat er dagelijks meerdere artikels verschijnen, berichten waarop wij weer een reactie/mening kunnen toevoegen.
      Dus allereerst: Keep up the good work F1Today.

      Ten tweede wil ik gebruik maken van deze opportuniteit toe te geven dat ook ik niet geheel correct handelde. Als Cavallino kondigde ik enkele maanden geleden mijn vertrek aan, vnl door het laag niveau van sommige bezoekers hier - en meer bepaald het gedrag van deze mensen. Na enkele weken creeërde ik echter een nieuwe alias als "Baracca" en besloot me te onthouden van lange reacties én antwoorden op de berichten die het forum vervuilden door onbeschofte inhoud of een mankement aan inhoud.

      Ik denk te mogen zeggen dat ik als Cavallino alsook als Baracca steeds netjes ben gebleven. Ergens wenste ik een statement te maken als Cavallino de deur achter deze forumdeur te sluiten. Maar na enige tijd keerde ik terug op mijn mening.

      Excuses aan deze die hier aanstoot aan nemen. (en nee, ik heb geen gespleten persoonlijkheid :) ).

      Vanaf heden zal ik enkel nog posten als Cavallino overigens.

      Als laatste, laten we inderdaad wat meer respect voor iedereen tonen. Discussies mogen best heftig zijn, koppigheid hoort erbij en dat je niet altijd even objectief kan reageren is menselijk.

      We delen allemaal 1 ding, op z'n minst: een passie voor de autosport!


      Dank en tot schrijvens,
      Cavallino

      • + 11
      • 5 sep 2018 - 14:19
    • M@X

      Posts: 513

      Eens met Cyril.

      Al kan ik het enigszins begrijpen dat ze het doen om een statement te maken na de heftige dingen die ik lees.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 14:21
    • Ik hoop dat dat trollaccount van Ace ook is geblokkeerd anders komt ie daar vanavond op terug om zn gal te spugen over de Verstappens , Dutch Kimi fan ofzoiets was t

      Verder , ja groot gelijk !

      Voor sommige ging t gewoon veel te ver en die bleven erinhangen , en missen we ook oude reageerders zoals Larry Perkings die een soort vredestichtende rol op zichzelf genomen had . (hoop dat ie snel terugkomt)

      • + 6
      • 5 sep 2018 - 14:39
    • @Maxiaans Henny Huisman? ;)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 15:03
    • Beri

      Posts: 2.474

      @Cyril.. ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk juist dat hier een dergelijk woordgebruik op zijn plaats is. Zeker als deze bewoording jou "aangrijpt" om een reactie te wijden hier aan, denk ik dat jij ook een van de gebruikers bent die hier zich stoort aan dat (wat ik maar even noem) "paupergedrag". Hetgeen dan hier gepost wordt door de redactie is daarom, wat mij betreft, treffend, doelgericht en stelt een voorbeeld. Hoe krom dat ook mag klinken op deze manier hoe ik het verwoord.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 15:05
    • snailer

      Posts: 2.360

      @f1today, dank. Dat is wel slim maar zal ook veel werk opleveren! Ik vroeg het omdat een paar op de lijst wel degelijk interessante postings plaatsten.

      Hoe dan ook is dit een nette stap. Een tweede kans geven, bedoel ik.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:06
    • @F1today, mooi bericht. Ik hoop dat de reacties echt een stuk netter gaan worden. Veel inhoudelijk toevoegende leden heb ik langzaam offline zien gaan. Is het niet een mogelijkheid om ten tijden van een account ban om ook een IP-block er op te zetten. Het is ook omzeilbaar, maar het maakt het wel weer onaantrekkelijker.

      @Cavalinno, +1 voor je oprechte verhaal.
      @Tieske ik denk wat jij beschrijft bij vele forumleden voorkomt.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 18:13
    • Hourpower

      Posts: 311

      Eindelijk wordt er nu wat aan gedaan. Hulde voor de redactie.

      Dat kinderlijke en respectloze gebral van velen was voor mij ook de reden hier niet meer te reageren. ik hoop dat ik dat straks wel weer kan en wil doen op dit van oorsprong mooie forum. laten we gewoon normaal doen en afwijkende meningen van elkaar respecteren.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:14
    • Ben Huisman @Schwantz;)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 19:27
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Wordt het niet eens tijd voor een Meetup? Als de meest enthousiaste mensen elkaar eens in levende lijve ontmoeten, dan wordt het volgens mij extra gezellig op het forum.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 20:16
    • NicoS

      Posts: 10.200

      @Rick,
      Leuk idee, ik zal er zijn...;)
      Na verloop van tijd krijg je een bepaald beeld bij iemand, maar vaak als je die persoon dan in het echt ontmoet, dan klopt dat beeld dan weer totaal niet.
      Ben wel benieuwd hoe bepaalde personen zijn, wanneer ze niet meer anoniem zijn.;)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 20:49
    • @Nicos, ik weet dat ik dan niks anders zal zeggen of doen.. mijn vrouw is altijd eerlijk tegen mij, ook wanneer ik de klootzak uithang..;)
      “Lieverd.... je bent een kloot”,;)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 21:25
    • Ik ben het compleet voor de volle 100% eens met de redactie, dat het anders moet èn ook kan Hulde, maar.....ik denk ook dat we hier nu allemaal (althans de meesten van ons) zich weleens negatief over een coureur uitgelaten hebbe, inclusief mijn weinigheid. Daar schaam ik me niet om. Waar ik me wèl om schaam is dat ik soms een opmerking heb gemaakt over de lands-afkomst van een coureur (bv vettel,duitsland etc). Dat dit niet kan en waarschijnlijk ook niet door de beugel kan begrijp ik nu beter ook. Soms moet je met de neus op de feiten geduwd worden om het te zien, en dat doe ik ook. Sorry, sorry aan alle vettel en hamilton fans als ik me soms tè negatief over hun heb uitgelaten. Maar er zijn meer van dat soort mensen als ik die nu wel het heilige boontje uithangen terwijl ze zelf ook, net als ik, vaak over de schreef gegaan zijn. Ik gef mijn schuld toe, hoe zit dat met jullie? Verder wil ik de redactie bedanken voor elke dag weer het laatste nieuws over de coureurs, de gehele f1 en het gehele randgebeuren van de f1. Een groot compliment voor jullie. Ik zal proberen, nee ik ga het doen, in de toekomst wat netter met deze site om te gaan. Ook al ben ik geen vettel of Hamilton fan.
      nogmaals mijn welgemeende verontschuldiging.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 22:08
    • marcio

      Posts: 2.074

      He he !! Eindelijk! Hallelujah👍😁! Ik herken inderdaad veel van datgene wat de redactie geschreven heeft. Vroeger reageerde ik regelmatig, maar reageer tegenwoordig steeds minder. Hopelijk keert de rust weer terug.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 09:01
    • Rene84

      Posts: 56

      Ik ben liefhebber, geen kenner, al komt dat steeds meer;) hoop ik toch, hehe.
      Maar dat enorme gezeik en geschoffel weerhoud, of hield mij er vaak van om te reageren.

      @f1today, ik snap jullie woordkeuze in deze, maar ergens vind ik het dan wel raar dat je zelfs deze woorden/zinnen gebruikt, maar anderen erop aan wilt spreken. Maar goed, soms moet je een duidelijk statement maken.

      But keep up the good work!!!

      • + 2
      • 6 sep 2018 - 09:40
    • Ik begrijp waar het vandaan komt, maar de woordkeuze is gewoon niet chic en doet in dit geval afbreuk aan de boodschap. Dat is jammer.

      • + 3
      • 6 sep 2018 - 11:42
    • @Cyril

      De redactie heeft een tijdje geleden al een bericht met dergelijke strekking geplaatst. Dat stuk was op formelere wijze geschreven, maar blijkbaar heeft een aantal forumleden dat niet begrepen. Ik snap dus wel dat er een hardere, minder formele toon gekozen is.

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 13:31
    • Dat zie ik anders. Dat het geen effect heeft, komt niet door de woorden. Dat komt door een gebrek aan daden. Simpel gezegd: stel regels op en handhaaf ze. Dan ruimen de trollen en vervelende aso's zichzelf wel op. Het is echter ook inherent aan het hebben van een forum of reactiesysteem, helaas. Je kunt echter ook uit de hand gelopen discussies op slot zetten en er kort een reactie onder plaatsen. Er zijn tal van manieren om de boel positief te beïnvloeden. Echter, zelfregulerend is bijna onmogelijk, aangezien hier vast en zeker ook (bijvoorbeeld) opgeschoten jochies van 14 rondhangen die nog volop opvoeding (horen te) genieten. Je kunt er niet van uitgaan dat iedereen zich als een nette volwassene gedraagt. Verwachten kun je het evenmin.

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 15:26
    • yorkstar

      Posts: 323

      Ik snap nooit zo goed waarom mensen ook zo kunnen reageren of dit bovengenoemde gedrag kunnen vertonen. Bedreigingen? Waar zijn we mee bezig mensen?!

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 19:56
    • Hagueian

      Posts: 697

      Blocken of filteren is niet meer van deze tijd. Je maakt zo een ander account aan, al dan niet met een VPN. Die mensen zijn gewoon op aandacht uit en als je ze dat niet meer geeft blijven ze vanzelf wel weg. Maar als op elke uitlokkende reactie een heel draadje volgt geef je ze precies hun zin. Die figuren zijn nou eenmaal moeilijk uit te roeien op forums. Gelukkig zijn er nog genoeg inhoudelijke discussies waar je zelfs als langdurig F1 fan nog inhoudelijk wat van kan leren!

      • + 0
      • 7 sep 2018 - 23:14
    • Spaedie

      Posts: 120

      Het heeft iets weg van de Alex Jones v.s. Twitter dingen. Er kan in het kader van vrijheid van meningsuiting alles gezegd mogen worden. Maar diezelfde mensen vergeten dat het platform een eigenaar heeft. En die eigenaar heeft het discretionaire recht om de gerant te zijn in het 2e deel van "De klant is koning, maar..."
      Het blijft ook wel een probleem om iets dergelijks te wegen. Enerzijds wil je geen gedachtepolitie zijn, maar omgekeerd wil je denk ik ook niet de leverancier zijn van een platform waar af en toe hele rare teksten op geplaatst worden.

      Hoe je dat oplost? Heel soms moet je inderdaad als eigenaar optreden. Jammer maar waar als we ons niet kunnen beheersen.

      • + 0
      • 8 sep 2018 - 09:50
  • Dikke +

    • + 2
    • 5 sep 2018 - 12:02
    • Ik ben hier ook zeer over te spreken, ik voelde me ook niet meer welkom.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 18:34
    • NicoS

      Posts: 10.200

      @Mimimaal,
      Wanneer je jezelf niet meer welkom voelt, dan zou je misschien eerst eens zelf goed in de spiegel moeten kijken.;)
      Vaak is er een reden waarom je je niet meer welkom voelt.

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 18:59
    • Lololooooll

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 21:58
    • ap

      Posts: 888

      Eindelijk! Ik erger me soms ook dat volwassenen die denken dat ze alles kunnen schrijven wat ze denken, want het is maar een toetsenbord! Ze weten niet eens wat ze doen, soms worden schrijffouten al beoordeeld of het de grootste fout is die je maken kan (ga eerst maar eens leren schrijven) wie weet is iemand blij dat die wat neer durft te zetten met fouten en al, ik moedig dat juist aan! Hier leert men van! En als je dan afgezeikt word dan worden deze mensen nog onzekerder!

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 08:23
    • @minimaal

      Met alle respect en je moet vooral doen wat je wil doen. Alleen door het hebben van een troll als avatar maak ik de vrij gemakkelijke associatie naar ‘trolle’ en dan ‘trollaccount’. Je account naam versterkt het nog een beetje en dat is voor mij de reden dat ik je negeer.

      Dit is hoe ik erover denk en misschien zijn er nog wel andere. Het is jammer dat je je niet welkom voelt, maar zoals zo vaak is het misschien raadzaam om eerst je hand in eigen boezem te steken.

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 08:29
    • Rene84

      Posts: 56

      @Motori

      Het gaat er toch om hoe iemand reageert? Niet om wat voor naam of avatar iemand heeft? Waarom moet minimaal de hand in eigen boezem moet steken, vind het persoonlijk een beetje vreemd om iemand te negeren op een forum om een naam of een foto. Ik zou kijken naar wat iemand schrijft.
      Groet.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 09:44
    • Een beetje trollen en pesten moet kunnen, maar er zijn grenzen en ik zal die proberen na te leven.

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 11:59
    • Pipo

      Posts: 4.534

      @ minimaal, juist dat beetje trollen en pesten, brengt het een en ander op gang, en wordt het van kwaad tot erger.
      Tot het niet meer in de hand te houden is, en er persoonlijke verwensingen worden gedaan.
      Met andere woorden, ben jij mede een aanstichter in zo'n geval.

      • + 2
      • 6 sep 2018 - 12:49
    • @rene

      Ik snap wat je bedoeld, ik ben het alleen niet met je eens. Wanneer je in mijn ogen graag wilt provoceren, dan laat ik je links liggen. Dat doe ik dan ook normaliter, echter omdat in een bericht als deze wil ik graag minimaal voorzien van feedback. Het is aan hem om te beslissen wat hij daarmee doet, ik vertel hem alleen mijn standpunt aangaande zijn 'niet welkom voelen'.

      Wanneer ik een ernstige ziekte als nickname neem en vervolgens alleen maar onderbouwde verhalen schrijft. Dan zullen mensen mij niet serieus nemen en afrekenen op mijn nickname of mensen snappen het contrast niet. Iemand met een avatar als trol, maakt op mij een provocerende 'trolaccount' indruk en daar ben ik heel eerlijk in, daar ga ik niet in mee.

      Het is geen moeten, ik zeg alleen hoe ik er naar kijk en wat de reden is dat ik in dit geval iemand uitsluit.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 16:58
  • Is het een idee voor forum leden om andere forum leden te blokkeren? Als dit mogelijk blijkt lost het probleem zichzelf op zonder dat er actief door jullie als forumonderhouders gemonitord dient te worden.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:04
    • Dan is er na een week geen forum meer over.

      • + 13
      • 5 sep 2018 - 12:08
    • DRS-zone

      Posts: 218

      Volgens mij gaan ze hiermee aan de slag in een premium-versie. Daar is al een aantal keer openlijk iets over besproken, en dat lijkt mij een prima idee!

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:09
    • Dat lijkt mij ook een goed idee. Er zullen altijd leden blijven die anderen het bloed onder de nagels vandaan halen met suggestieve posts oid. Laat het systeem zich deels zelf reguleren door gewoon bepaalde andere users te kunnen blocken. Dan zie je ze niet, je leest het niet dus gelijk veel minder strijd over en weer.

      Verder eens met het verhaal van de redactie.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:11
    • walteij

      Posts: 404

      Dit lijkt mij een prima optie. Gewoon simpelweg een 'negeer' knop toevoegen. Wellicht met de optie om de betreffende gebruiker te negeren voor een week, een maand, of altijd.
      Een andere oplossing zou zijn om in je profile een overzicht van de genegeerde gebruikers (en sinds hoe lang) te plaatsen, met de mogelijkheid om deze te stoppen.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:13
    • @OS, ik heb liever een klein forum vrij van galbakken dan een groot forum vol hiermee.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:18
    • Het kunnen unblocken lijkt mij idd ook een mooie toevoeging.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:19
    • Pipo

      Posts: 4.534

      Lijkt mij geen goed idee. Dan zou een fan van een coureur, een fan van een andere coureur eraf kunnen halen.

      • + 7
      • 5 sep 2018 - 12:20
    • Ben het met Pipo eens. Kritiek op elkanders visie mag. Soms dwingt het ook tot nadenken. Blokkeren verarmt in plaats van dat het verrijkt. Het is juist de kunst om enerzijds binnen de fatsoensmarge te blijven en anderzijds het vermogen te gebruiken om uit de visie van anderen bruikbare informatie te halen. Zodra je alleen berichten van gelijkgestemden leest, wordt het kuddegedrag. Overigens is het anderen uiteraard vrijom hier anders mee om te gaan.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:38
    • mario

      Posts: 4.760

      Ik begrijp waarom je dat wilt @Kika, maar dan is denk ik het eind zoek.... Wij als forumgebruikers zijn geen moderators. Stel dat ik een verkeerd woord over andermans favoriete coureur zeg, dan krijg ik van een aantal mensen die fan van deze coureur zijn meteen een ban?? Denk niet dat dat de bedoeling kan zijn?

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:44
    • mario

      Posts: 4.760

      Het was toentertijd juist daarom ook een hele goede reden om de - knop weg te halen...

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:46
    • Dit is natuurlijk totaal geen optie :)

      Dit is het werk van een moderator, deze zullen wel zorgvuldig geselecteerd dienen te worden!

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:50
    • walteij

      Posts: 404

      Ik denk dat veel mensen KIKA verkeerd hebben begrepen. Volgens mij bedoeld hij niet dat gewone leden andere leden complete kunnen blokkeren, maar wel kunnen blokkeren uit hun eigen overzicht (ofwel negeren).
      Op die manier kan iedereen persoonlijk beslissen wie wel of geen goede gesprekspartner is en is het dus stukken eenvoudiger voor iedereen om ruzies te ontlopen (je kunt immers niet reageren op iemand waarvan je niets leest).

      Moderators zijn er om gebruikers te 'verbannen' van de site, voor korte of langere periodes, maar gebruikers zelf wat verantwoordelijkheid geven op wie ze wel of niet willen reageren kan het hier al een heel stuk vriendelijker maken.
      Als trollen genegeerd worden, is er voor de trollen ook niets meer aan en stoppen ze vanzelf. Als ze echter gevoerd worden (door reacties), zullen ze door blijven gaan.

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 12:56
    • Ik heb een idee,
      als forumgebruikers de mede gebruikers kunnen blocken,
      en dat de gebruikers die geblockt zijn zichzelf weer kunnen unblocken

      dan is toch alles opgelost?

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:58
    • Nee ff zonder gekheid, mooi idee, dikke +

      Ik ga dan beginnen eerst alle Hamilton fans te blocken

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:59
    • walteij

      Posts: 404

      @Jean, wat doe je dan als iemand , net als ik, gewoon een race fan bent die zowel Vettel, als Hamilton, Alonso, Leclerc, Hulkenberg, Verstappen, Ocon, Gasly, Ricciardo gewoon graag ziet racen?

      Ik geloof wel dat het negeren van een gebruiker kan helpen, ik vind alleen wel dat dit een noodmiddel is, dat maar heel spaarzaam gebruikt moet worden. Ik ben vroeger ook beheerder geweest van een forum waar pakweg 150 man vrij actief was. Ook daar ging het soms helemaal de verkeerde kant uit met reacties.
      Uiteindelijk is er toen een strakke regelgeving neergezet, die ook werd nageleefd door mij en de moderators. Toen alles weer onder controle was, hebben we een negeer optie toegevoegd met een hele duidelijke uitleg erbij hoe je deze het beste kunt gebruiken.

      Ook daar wilden we niet dat mensen in hun eigen bubbel bleven zitten, we wilden juist dat mensen de discussie aan gingen, maar wel op een fatsoenlijke, open en eerlijke manier. Ik geloof dat het f1today team er ook zo in staat, alleen is de grootte van het forum van een iets ander format, waardoor het hier stukken moeilijker corrigeren is.

      Wat mij betreft mogen de moderators ook een simpel 3-strikes principe gebruiken. 2 waarschuwingen, bij de derde een (tijdelijke) ban. Een tweede ban zal langer duren, bij de derde ban is het einde verhaal voor je account, maar hier zullen ze ongetwijfeld al goed over nagedacht hebben.
      Ook als een gebruiker een waarschuwing ontvangt, mag de moderator op zijn minst een fatsoenlijk en netjes antwoord verwachten in plaats van een scheldkannonade. Als je de moderators niet normal kunt benaderen, is er geen plaats voor je op een fatsoenlijk forum.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 13:14
    • Gekheid natuurlijk @WALTEIJ,
      maar was even om aan te geven dat je de gebruikers niet de mogelijkheid moet geven om elkaar te blokkeren,
      dan ontstaan er vreemde situaties, zoals OS al aangeeft, dan is er binnen een week bijna geen forum meer ;)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:20
    • Negeer knop lijkt me goede toevoeging, net als een rapporteer knop

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:43
    • Precies. Een persoonlijke blokkeer/negeer knop. Ben het er wel mee eens dat het mogelijke nadelen heeft. Er zijn echter wel een paar leden die ik liever kwijt dan rijk ben.

      Ik zie al verschillende oplossingen en aanvullingen naar voren komen..

      Tijdelijk negeren.
      Zichzelf kunnen unblocken.

      De mensen op het forum streng toespreken in de hoop dat iedereen het licht ziet is wat mij betreft iets te naief.

      Wat als ham-vet-ver in de komende race een anders de race verpest. Enkele hardleerse forumleden gaan zich dan niet aan de opgelegde regels uit deze thread houden. Dat kan ik verzekeren.

      Deze leden direct verwijderen levert eenzelfde probleem op, namelijk het niet overhouden van een forum binnen 1 week.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:58
    • @Tieske, een rapporteer knop die jij noemt, is veel effectiever, mits de moderator er iets mee doet. Het werkt super goed en snel op andere sites.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:05
    • @KIKA MÄHKINEN,
      Soms zijn er echt van dat soort Wow-momenten die vragen om minstens een week aan felle discussies, soms is dat juist heel mooi! Vaak ontspoort het door sommigen weer..
      Ik denk dat deze reminder van de redactie gewoon periodiek nodig is om iedereen weer een beetje bewust te maken van de regels, maar het heeft natuurlijk geen blijvend effect.

      Ook wil ik eraan toevoegen dat we ervoor moeten waken dat we met z'n allen niet te zielig gaan worden en bij het minste of geringste gaan klagen, dat het zo'n miepjes forum wordt. Sport is nou eenmaal ook emotie...

      En nee, ik probeer daarmee niets te vergoeilijken!

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:10
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Mijn vorige post is niet doorgekomen (of ik ben nu zelf de gene die geblokt wordt), maar forum hooligans tot op het bot negeren is wat ikzelf doe. En daar voel ik me best content bij.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 15:22
    • Ik denk dat je daarin gelijk gaat krijgen Jean, dat ze gaan lopen roepen voor 'n ban als het te fel gaat.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 15:23
    • @JA, zoals het de afgelopen maanden gaat vraagt het forum wel om acties met een blijvend effect.
      Tuurlijk hoop ik dat we op het gezonde verstand van onze mede forumleden kunnen rekenen, maar ik hou mn hart vast. We gaan het zien.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:10
    • Arie54

      Posts: 2.083

      Als je daarmee bedoelt dat ieder voor zich deze of gene kan blokken dan is het prima. Dus als ik bijvoorbeeld geen trek meer heb in X, dan kan ik die voor mij blokken, ieder ander kan X dan nog gewoon zien. Die optie zou mij wel bevallen, want dan blok ik er heel wat. Dat zal uiteraard ook over mij gezegd worden, dat realiseer ik mij dan ook wel weer.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:25
    • Arie54

      Posts: 2.083

      @TIESKE73: Niks geen 'rapporteerknop'. Die methodes gebruikten ze in nazi-Duitsland en de DDR. 'Klikken' moet je niet willen, want wat voor jou het klikken waard is, zou voor mij wel eens helemaal niet klikwaardig kunnen zijn. Laat het filteren, waarschuwen etc. maar over aan de moddies. Want laten we eerlijk zijn, we willen hier Facebook-achtige toestanden die om de meest absurde redenen ingrijpen.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:29
    • Vroeger kon je iemand naast een + ,ook een - (min) geven. Op die manier kreeg iemand vanzelf door als hij/zij te ver gegaan was in de discussie.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:31
    • @Arie54, zo'n rapporteer knop wordt op meerdere fora gebruikt. Het bespaart de moderator(en) een heleboel werk. Zie je als moderator zijnde een aantal seintjes, dan is het waarschijnlijk niet zo erg, maar als de moderator ineens een heleboel rapportage berichten krijgt nav een bericht, kan hij/zij even snel het bericht lezen en al dan niet ingrijpen.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 19:44
    • Arie54

      Posts: 2.083

      @PIETJE BELL: Zal best, maar ik vind het niks, lekker klikken over een ander.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 19:49
    • @Arie, weleens van sociale controle gehoord?

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 21:12
    • Arie54

      Posts: 2.083

      @KIKA MÄHKINEN: Uiteraard heb ik daar over gehoord. Maar we hebben zelf al aangegeven dat we de moddies graag aan het werk laten. Waarom moet ik of wie dan ook zich er dan ook nog eens mee bemoeien? En vergeet niet, zo'n rapportage is uiterst arbitrair. Want los van extreme gevallen zul je onmiddellijk discussie krijgen. Want wat jij de moeite van het rapporteren vindt, daarvan kan ik zoiets hebben van 'waar maak je je druk om?' 'Sociale controle' kan letterlijk levensgevaarlijk zijn. Dat hebben we in nazi-Duitsland en de DDR wel gezien. Ik ken een heel bekende Amerikaanse natuurfotograaf die tot enige tijd terug dagelijks op Facebook prachtige fotoreportages postte over zijn 'jacht' op dieren. Door de 'sociale controle' van Facebook worden zijn posts nu geblokkeerd! Volgens Facebook omdat ze aanstootgevend zouden zijn! Foto's over dieren in het wild aanstootgevend? Wereldberoemde schilderijen waar 'naakt' op te zien is blokken ze. Fijn hè, die 'sociale controle' van FB! En aangezien jij en ik (gelukkig) de wijsheid niet in pacht hebben, laat het dan maar aan de moddies over. Want 'verbeter de wereld en begin bij jezelf' want mij betreft. En 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' en zo zijn er nog wel een paar te bedenken. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta! Als die knop er al komt, en ik zou dat ronduit stuitend vinden, dan ga ik die never nooit gebruiken.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 09:04
    • Een rapportage knop hoeft voor mij ook niet persee. Echter zoals je aangeeft: “verbeter de wereld en begin bij jezelf” kunnen we er allemaal wat aan doen om deze plek wat op te schonen. Het simpeweg aan de moderators overlaten “want daar zijn ze voor” is wel erg simpel in mijn ogen. De politie is er ook om een reden en ik zal je niet geloven wanneer je verteld dat jij tuig in de buurt of in het openbaar niet zelf ook aanspreekt of corrigeert “daar is tenslotte de politie voor”.

      Ik ben het wel met je punt eens dat wat de een als aanstootgevend ervaart, de ander prima vindt. FB’s sociale controle is echter niets meer dan een algoritme, waar weinig menselijkheid in zit. We zijn nog altijd beter in staat een situatie beter in de schatten in grote getallen (wij) dan alleen (mod).

      Als er een dergelijke knop of een soortegelijk principe komt ben je uiteraard vrij deze te gebruiken of niet.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 11:00
    • Arie54

      Posts: 2.083

      @KIKA MÄHKINEN: Call me stupid, maar nadat ik in Den Haag een keer in elkaar ben geramd omdat ik inderdaad probeerde om een dreigende escalatie te voorkomen bemoei ik me nergens meer mee. Gebeurde er iets dan draaide ik mij om en dacht 'krijg de pest maar, de politie zoekt het maar uit'. Tegenwoordig woon ik op het Franse platteland en de enige 'hooligans' die ik nu af en toe heb zijn koeien die ineens in mijn tuin staan.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 12:48
    • Pipo

      Posts: 4.534

      Het nadeel van het blokkeren van bepaalde personen is dat een discussie dan niet meer kloppend is omdat je de helft mist.
      Ook al is het een persoon die meestal loopt te trollen, ook trollen kunnen in een discussie oprecht mee discussiëren, en dat mis je dan allemaal.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 12:54
    • @Jean Alesi

      Ik hoop Lewis nog altijd in het rood te zien ;-)

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 19:51
  • Er staan toch een aantal leden op de lijst waarvan ik het niet had verwacht.

    • + 3
    • 5 sep 2018 - 12:06
    • Ik zal er 'n paar vergeten, maar ik noem Mustfeed en Kenju.
      Ik dacht dat zij 'n aanvulling waren op het forum.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:10
    • delange

      Posts: 1.022

      er staan er ook niet op waarvan ik het wel verwacht had.
      Maar het is uiteraard niet aan ons om deze lijst samen te stellen.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 12:14
    • Waren ja.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:14
    • Dank je wel ouw-sjagerijn. Ik sta inderdaad alweer een jaar op de filterlijst na uitlokking. Ik ben zelf niet heilig en mensen die alleen maar reageren om te provoceren heb ik in gelijke toon op gereageerd. Daarmee heb ik de regels overtreden en de gevolgen daarvan accepteer ik ook.

      • + 12
      • 5 sep 2018 - 13:27
    • Dit is wel super sportief Mustfeed. Stuur gewoon even een mail naar de redactie en dat kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen. Zoals Johnny Flodder zei tegen de politieagent die hem in de gaten hield: Een goed gesprek is nooit weg.....

      • + 7
      • 5 sep 2018 - 13:44
    • @MSE,
      Daar heb ik helemaal niets van meegekregen, zat enkel op Tatjana te letten

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 14:12
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Mijn oude account staat er ook op. Heb nooit een berichtje gehad waarom, al leek het na het continu plaatsen van links naar andere sites. Als het iets anders was, dan had ik dat graag gehoord. Nu kan ik er ook niks mee.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:14
    • Sun-Tzu

      Posts: 1.818

      @Ouw-sjagerijn, ik stond daar inderdaad ook van te kijken. Nu ben ik ook zeker in voor mij drukke periodes soms dagenlang hiet niet te vinden, dus het kan ook zo aan mij voorbij zijn gegaan.

      @Mustfeed, begrijpelijk dat men je toen heeft gefilterd, maar ik zou verwachten dat je daar allang weer vanaf wordt gehaald wanneer het inmiddels alweer een jaar goed gaat. Ik zou iig een mail sturen zoals MSE al zei.

      @Jean, altijd al geweten dat jij die buurman was!

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 15:43
    • Sportief zijn is niet mijn sterkste kant, maar soms moet je ook eerlijk zijn en fouten bij jezelf erkennen. Het helpt dat het al een jaar aan de gang is, dat maakt het makkelijker om te relativeren.

      Ik heb berichten geplaatst waar je niet trots op hoeft te zijn en daarom sta ik op de lijst. Sommige leden staan er niet op die nog wel een paar plekken hoger hadden mogen staan, maar zo gaan dit soort dingen nu eenmaal. Zeker op een druk forum als dit.

      Om eerlijk te zijn ondervind ik niet zoveel hinder van het filter. Het is wel jammer dat mijn naam hier nu staat omdat mijn aanvaringen slechts met een bepaald individu waren en ik me daarmee nog geen forum terrorist waan. Maar goed, de eerste steen kan ik niet meer gooien en misschien is dat ook wel terecht.

      Ik heb in ieder geval een email gestuurd.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 17:42
    • Rene84

      Posts: 56

      Mustfeed,

      Zo kan het dus ook, je kunt de 1e steen niet meer gooien, maar mooi om te zien dat je de steen wel kan vangen;)

      Konden meer mensen maar zo relativeren...

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 09:51
  • Zoef

    Posts: 51

    Dank je F1Today.
    Ben blij met dit bericht en deze actie. Misschien dat ik nu weer vaker de reacties wil lezen en/of reageer.

    • + 2
    • 5 sep 2018 - 12:09
    • WjayW

      Posts: 196

      Sluit me hier volledig bij aan.
      Reageerde zelf de laatste tijd al vaker niet dan wel puur vanwege het feit dat het zo vaak uit de hand liep. Hopelijk dat het nu snel weer beter wordt.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:32
    • Eens, hier nog een. Chat is nog leuk tijdens een gp maar gemiddelde discussie onder een nieuwsbericht is te treurig voor woorden. Posten deed ik al niet veel en het lezen laat ik nu ook voor wat het is.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:31
    • waylon

      Posts: 2.134

      Ik vind de Chat echt een verarming wat daar allemaal uitgekraamd word,niet normaal soms.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 14:30
  • denjohn

    Posts: 8

    Ben benieuwd of het er vanaf nu weer een beetje fatsoenlijk aan toe gaat, zal weer eens beginnen om de reacties opnieuw te gaan lezen want daar was ik een tijdje geleden al mee gestopt!

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:10
    • Ik ben ook jaren van hier weggeweest en hulde aan de Redactie. Ook niet vergeten hulde aan de mensen die er wel al die tijd een leuk discussie bracht/brengen natuurlijk.

      Hier kan je ook vragen stellen en (soms) antwoorden krijgen over de sport en daarvoor mijn dank. Ik hoop niet dat de mensen nu de grens op gaan zoeken, maar gewoon een nuchter verstand hebben en daar naar leven. Persoonlijke aanvallen zijn niet leuk en motiveert dus niet. Ik ben zelf een Senior Admin van een (gaming)website van meer dan 10k mensen en ons Code of Conduct laat geen spaan over van de trollen. Ik hier moderaten zal helaas niet gaan, omdat ik pas de races bekijk als het gedaan is en dan slapen de meeste mensen hier al ;)

      Thumbs Up @Redactie!

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:18
  • Roy

    Posts: 1.914

    Vanwege de vele ruzie's en gedram ben ik weg gegaan. Niet zozeer dat ik veel gedoe of problemen ondervond. Wel stoorde ik me mateloos aan het niveau. Een discussie voer je, die win of verlies je niet.

    Even voorop gesteld ; niemand van ons komt in de fabriek, of in de motorhomes bij de teams. voor ons zijn het puur aannames en interpretaties.

    Wat ik de redactie meteen wil vragen ; pak ook a.u.b. mensen aan die de reacties uitlokken. Poppetje A heeft nog niets gezegd, of poppetje B maar een sneer in de reacties naar poppetje A.

    • + 9
    • 5 sep 2018 - 12:11
    • Mooi dat je er weer bij wil zijn dan.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:26
    • Roy

      Posts: 1.914

      Erwinnaar ; De site bleef ik bleef ik bezoeken. Puur voor de artikelen. Jammer dat de discussies tussen enkele ging om taalfouten , of wie er langer keek (en dus meer fan was) , of elkaar uitlokken tot bepaald gedrag.

      hopelijk gaat alles nu beter :)

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:06
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      "Even voorop gesteld ; niemand van ons komt in de fabriek, of in de motorhomes bij de teams. voor ons zijn het puur aannames en interpretaties.""

      Ik niet, maar het is wel een aanname. En een aanname die niet correct is, neem dat maar van mij aan :)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:16
    • Sun-Tzu

      Posts: 1.818

      @Roy, mooie reactie waar ik mij geheel in herken en dus in kan vinden. Ik sluit mij er dan ook graag bij aan.

      Ook ik heb al meerdere keren niet meer de behoefte gevoeld echt uitgebreid te reageren of überhaupt te reageren. Nu helpt een erg drukke baan ook niet mee, waardoor ik soms dagen het nieuws aan mij voorbij laat gaan om later pas terug te lezen wanneer niemand meer reageert op een 'oud' artikel. Desalniettemin bleef ik wel altijd meelezen.

      Hopelijk komt er weer ruimte voor mooie discussies en debatten, waarbij ook goed onderbouwde stukken waarderend worden ontvangen.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 15:49
    • Roy

      Posts: 1.914

      @rickF1

      Ik las recent een reactie van iemand die de woorden van Helmut Marko even ontcijferde. Dus in zijn reactie zegt hij : "hij probeert hier eigenlijk mee te zeggen.... bla bla bla bla".

      Als we op die manier zouden beredeneren..... ik bedoel alleen : we weten wat we te lezen krijgen. En vaak zie je dan nog dat dingen (door vertaling bijv.) verdraaid zijn.

      Maar hopelijk kunnen we met z'n allen weer normaal de discussie voeren. Zou erg mooi zijn.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 16:25
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @Roy

      Eens, de discussie kan altijd normaal worden gevoerd. Mensen in hun waarde laten en over de inhoud praten vind ik het prettigst.

      Maar het is heel lastig om feiten goed te hebben omdat alleen al het feit dat iemand anders opschrijft wat een coureur of insider zegt kan betekenen dat context verandert. En daarmee wordt een discussie toch ook belast.

      Er blijken wel echte insiders op het forum te zitten of hebben gezeten. Ik hoop dat dat zo blijft, al doen ze dat anoniem.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 16:32
    • Roy

      Posts: 1.914

      @RickF1 ; ik bedoelde ook niet persé dat er geen insiders zijn. Ik doelde meer dus op het feit dat er toch enkelen het "invullen" hoe een coureur/teambaas/eigenaar iets wel of niet bedoeld.

      Feit is wel ; dat de sfeer de juiste kant op gaat , opent weer veel mooie dicussies. want daar heb ik toch wel van genoten. (En idd. mogelijk de insiders, of de mensen die echt met onderbouwende verhalen kwamen)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 16:43
    • McrF1

      Posts: 156

      Helemaal eens. Na jarenlang meelezen had ik anderhalf jaar geleden een account aangemaakt, maar ik was er ook alweer snel klaar mee. Wat een niveau af en toe. Hopelijk wordt het vanaf nu beter en kunnen er weer normale discussies gevoerd worden (of natuurlijk gewoon slap ouwehoeren over de F1 en alles eromheen :p)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 19:52
  • helemaal mee eens! Ik lees dit forum graag voor de nieuwtjes, maar erger me ook mateloos aan het taalgebruik en de onderlinge verhoudingen van sommige.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:11
  • Eindelijk....
    Goede actie. +1

    • + 3
    • 5 sep 2018 - 12:12
  • mooi!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:12
    • Maar, ga je er ook wat mee doen?

      • + 6
      • 6 sep 2018 - 08:34
  • gasgeven

    Posts: 60

    Prima.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:13
  • Ik zeg goed bezig het hoeft niet alleen over Max te gaan. En ja met mij valt best een normale discussie te voeren als ik normale antwoorden krijg.

    • + 8
    • 5 sep 2018 - 12:13
    • Wat heeft Max hier nu weer mee te maken?

      • + 6
      • 5 sep 2018 - 12:15
    • Ga ik maar niet op in je weet vast wat ik bedoel.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:16
    • Het zou inderdaad mooi zijn om een discussie hier te voeren waar beide kanten van iets gezegd kan worden. Met en zonder bia naar een bepaalde rijder en team. Zou het forum zeker ten goede komen. Respect naar elkaar lusteren en gewoon accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:18
    • Houwimmie

      Posts: 458

      @Hoofhearted?
      Wel, dat staat gewoon in de 2de alinea: "Het niveau is met name tijdens teleurstellende Verstappen-weekenden tot een nulpunt gedaald."

      • + 6
      • 5 sep 2018 - 12:19
    • jarka

      Posts: 809

      Daar gaat het volgens mij ook om discussiëren over meningen en wederzijds respect als men dit niet kan moet men bij een fanclub aansluiten

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:25
    • Als ik eerlijk mag zijn, moet je het ook niet voeden met onzin oneliners Alonso fan.

      • + 20
      • 5 sep 2018 - 12:25
    • Politik

      Posts: 4.757

      Ik kan soms best lachen om je one liners, Alonso Fan. Bovendien hebben we beiden dezelfde favoriete coureur.
      Maar de verbazing van de dag , is voor mij toch wel dat jij niet op die filter lijst staat.
      Heb je soms aandelen in F1today;-)

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 13:29
    • Ik breng ze elke vrijdag netjes een kratje bier en een gehaktbal. :)

      • + 9
      • 5 sep 2018 - 13:34
    • 😂😂😂

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:36
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Als ik straks mag betalen om reacties van anderen niet te zien, dan staan de éénregelige troll en Honda-haat berichten van @AlonsoFan bovenaan mijn lijst. Die hebben namelijk weinig met een discussie of met inhoud te maken. Dat @AlonsoFan af en toe wel wat aardigs schrijft neem ik dan maar op de koop toe.

      • + 5
      • 5 sep 2018 - 14:25
    • @Rick het duurde lang je kon wel eens in het filter zitten...

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 14:39
    • Alonsofan met alle respect, maar je doet alsof iemand maar naar jou maatstaven moet praten, zo niet reageer jij zoals je doet.
      Zo werkt het niet helaas, je kunt er ook voor zorgen dat je comments wat meer inhoud krijgen en ook onderbouwd zijn, ipv een comment waar mensen juist op reageren zodat jij daar weer een ‘antwoord’ op kunt geven.
      Eigenlijk precies wat ik nu doe adv je reactie 😉

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 14:42
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @Alonso Fan

      Ervaring met vertraagde berichten? Ik wel... want sta met @rickf1 erin omdat ik voorheen niet wist dat hyperlinks naar bijvoorbeeld FIA site met timing info over races en reglementen eigenlijk niet mocht.

      Ik probeer hier af en toe ook wat extra's te berichten zoals tijden van testsessies en meer data over de kwalificatie dan die via FIA of andere sites naar buiten komen. En soms doe ik graag mee aan een discussie. Ik vind een andere kijk op de zaken meestal wel leuk. Iemand die mij positief kan wijzen op mijn tekortkomingen. Ik weet zeker dat jij dat ook kan, maar helaas doet je meestal niet op de juiste wijze.

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 14:57
    • Met altijd reacties van 1 regel/zin valt er niet echt met jou te discussiëren Alonso Fan. Ik meen het serieus dat ik nog nooit een goed omschreven inhoudelijke reactie van jou heb gezien. Net als enkele mensen hierboven vind ik jou opstelling en manier van reageren hier nogal verbazingwekkend. Je creëert zelf dat mensen fel op jou reageren. Misschien geniet je daarvan maar het komt de sfeer niet ten goede.

      • + 6
      • 5 sep 2018 - 16:26
    • Nee jullie vliegen als een bok op een haverkist als iemand een andere mening over Max heeft en ja dat heb ik, ben absoluut geen fan maar zal het ook toegeven wanneer hij goed gereden heeft.. En hierom ging het ook vaak mis hier op de pagina omdat een ander geen andere mening mag hebben van bepaalde leden.

      • + 5
      • 5 sep 2018 - 17:15
    • Zullen we dan proberen om te kijken dat wij, maar ook anderen, volwassen gesprekken kunnen voeren Alonso fan? Ik zal wel eens een keer niet eens zijn met jou, en jij ook niet met mij, maar ieder mag zijn mening hebben, dus jij en ik ook. En daar moeten we achter staan.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 17:37
    • @HOEKIEWOUTSTRA Je hoeft het ook niet altijd met mekaar eens te zijn maar het is de manier hoe sommige het brengen. en ja daar gaf ik meestal tegengas op dat durf ik rustig toe te geven....

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:04
    • @ALONSO FAN

      Dat tegengas is menselijk en voel ik ook in mijn aderen, maar toch is het belangrijk om er boven te staan. Lukt mij ook niet altijd ;-)

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 08:37
    • Snork

      Posts: 4.550

      Ik stap wat laat in dit draadje, maar wil wel graag reageren op AF:
      Ik vind jouw korte reacties soms amusant, soms echter ook provocerend. Maar dat kan mijn gebrek zijn. Ik zie het uitlokken/provoceren ook bij sommige andere forumleden.
      Op zich is er niks mis met provoceren, om een goede discussie uit te lokken. Echter, one liner provocatie lokt onvermijdelijk stevige reacties uit die uiteindelijk de sfeer in zijn totaliteit op dit forum omlaag trekken.
      Blijf komen met one liners, maar mijn advies is om alvorens te posten even af te vragen of jouw reactie iets bijdraagt aan de sfeer of dat het waarschijnlijk boosheid bij andere forumleden activeert.
      My two cents... ;-)

      • + 2
      • 7 sep 2018 - 14:56
    • Ach, ik heb het al eerder aangegeven; ik ben geen fan van Alonso, maar wel van Alonso Fan.
      Ik kan er wel om lachen om die oneliners.....

      • + 0
      • 8 sep 2018 - 13:15
  • H6racing

    Posts: 5

    Chapeau!

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:14
  • Evertse28

    Posts: 52

    Netjes! Helemaal mee eens.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:14
  • Baracca

    Posts: 197

    Top!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:15
    • Ha Cavallino, alles kits?? ;-)

      • + 7
      • 5 sep 2018 - 16:08
    • johan_sb2

      Posts: 431

      Hahaha

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 16:25
    • Hahaha...
      Nja, dus dat wat de laatste Baracca post he mannen...

      He stopped at the “Top!”

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 21:40
  • Heldere taal voor iedereen. Hopelijk gaat dit helpen.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:15
  • meister

    Posts: 1.756

    Hulde.

    Ik ben een normale fan en vind het leuk dat Max meedoet maar ben geen fanboy.
    Rijdt Max een drama race zoals afgelopen race dan moet dat gezegd worden.
    Dat vond de raceleiding ook.
    Het is niet mijn afbranden van Max die fout is maar de reactie van fanboys daarop.

    • + 4
    • 5 sep 2018 - 12:15
    • @MEISTER, dus als ik nu reageer dat Max helemaal geen drama race heeft gereden afgelopen race, dan is mijn reactie fout?

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 14:41
    • meister

      Posts: 1.756

      Nee hoor, maar als iemand dan zegt in vloektermen of je blind bent en naar welke race je dan wel hebt gereden ga je een grens over.
      Ik zou zeggen "de baan is hetgeen wat zwart is niet nog de uitloopstroken in wat voor kleuren dan ook.
      Bottas werd van de baan geduwd zoveel is zeker. Waarom zou hij naar het vuile gedeelde moeten?"
      Zoiets dus.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 16:51
    • Veldhuis

      Posts: 604

      @meister bij jou is de baan zwart!?!? Maar bij de Fia is de witte lijn ook een onderdeel van de baan ;-) ;-)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 17:52
    • Witte lijn is is in. Over de lijn is uit.. is toch in alle sporten, naar mijn weten

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 10:50
  • Top jongens! Ben na 3 jaar afwezigheid weer actief voor de goede inhoudelijke conversaties met 'oude rotten' als Damon Hill, Mr Monza en talloze anderen. Helaas wordt dit bemoeilijkt door nonsens berichten. Begon angstaanjagend veel op Voetbalzone te lijken, en dat moeten we echt niet willen. Ik hoop dat iedereen oprecht meewerkt aan een grote community met wederzijds respect naar elkaar en naar de hoofdrolspelers in deze mooie sport.

    • + 18
    • 5 sep 2018 - 12:16
    • Welkom terug.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:18
    • mario

      Posts: 4.760

      Helemaal mee eens meneer met de naam waar ik nooit een fan van ben geweest, maar wel een ontzettend goede coureur vond :)

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 12:49
    • Thanks man!

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:49
    • Noem je mij nou een oude rot? Ze zouden je een permanente ban moeten geven!!!

      Zonder dollen, goed dat je er weer bent!

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:07
    • Ik zag je laatst weer op tv en je wordt al aardig grijs DH :-)

      Over oude rotten gesproken, zijn er nog gebruikers die hier al 11 jaar of meer zitten? Ik ken er 3 die dit jaar al 10 jaar ons vermaken hier. Ouder ben ik ze nog niet tegengekomen.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:19
    • Volgens mij is de site niet veel ouder.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:21
    • @Damon,
      We horen bij de oudere gast! Jij sinds 2011, ikke sinds 2012

      Pietje is een échte oude rot!! 2008, 10 jaar, tijd voor een feestje,
      ik zeg; een speciale Piet-dag

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:23
    • Ik ook vanaf 2008.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:31
    • mario

      Posts: 4.760

      29 juli 2009 werd ik lid en misschien een jaar of 2 jaar later ging ik ook reageren mee doen aan de discussies ;)
      Er zijn meer "ouwe rotten" ;)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:32
    • Nu voel ik mij een broekie bij jullie :)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:36
    • Maximo is die 3e

      Als wij 3 de oudste zijn, dan moeten jullie wat meer respect naar ons tonen :-)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:47
    • Haha, dat was even confronterend, dat ik hier al 9 jaar lang post... Voel me nu echt een "oude".

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:49
    • Ja, 2008 hier dus 10,5 jaar nu, maar zoals ik boven al had gezegd, ging ik weg. Dit jaar toch maar weer het draadje opgepakt en selectief reacties gegeven. Ik ben blij dat het "slaan met de toetsenborden" wat minder gaat worden.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:27
    • Inderdaad. Gewoon met respect naar elkaar toe.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:35
    • Jean
      Ik zit er ook vanaf ergens 2011. Niet op het aantal posts letten he :-)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:37
    • @MODEST71 dat is dus al nummer 4.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 14:41
    • MODEST71

      Welkom bij de club!

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 14:50
    • winti

      Posts: 1.125

      Ik heb het even nagekeken omdat ik me toch wel aangesproken voel. November 2010 meldde ik me hier aan. Patrick gaf toen de meeste reacties. Ik zag ook dat ik sinds 2016 nauwelijks meer gereageerd heb. Dus eigenlijk sinds Max mee rijd. Ik volg de F1 nog steeds intensief, heb Max laatst nog aangemoedigd op Spa, maar voel weinig behoefte te reageren.

      Ik werd me in 1972 bewust van de F1 door Stewart, Ickx en Fittipaldi in de zwarte JPS Lotus en heb sinds 1976 geen race meer gemist. Ben ook sinds eind jaren '70 tot het laatste jaar naar Zandvoort getogen om de mannen live aan het werk te zien. Ik was een Lauda en Piquet fan in die tijd.

      Later is het me gelukt om zo nu en dan de paddock binnen te komen en de coureurs tegen het lijf te lopen. Er zijn niet veel mensen in mijn omgeving met wie ik deze passie deel. Dus biedt zo'n forum uitkomst. Het is echter alleen leuk om je kennis en passie te delen. Anders niet. Ik lees de reacties niet eens meer. Zeswieler en Mr. Monza werden al genoemd. Mr. Monza had inside info van Ferrari, maar is weggehoond.

      • + 5
      • 5 sep 2018 - 15:11
    • Winti

      Als ik het mij goed kan herinneren waren de mensen van de site hier niet blij met de acties van Patrick.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 17:20
    • zoefroef

      Posts: 983

      Augustus 2009 das ook best lang, toch?

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:37
    • We vergeten @JERMAINE is ook al vanaf 2008 lid was een echte Massa fan als ik het goed heb?

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 19:10
    • Yup. Ook 2008.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 20:39
    • Patrick is ook gewoon geblokkeerd oid omdat hij meerdere accounts had. F1osaurus als ik het me goed herinner. Was aan de een kant iemand met kennis, maar ook een oh zo duidelijke voorkeur voor een aantal rijders en oh wee als je het niet met hem eens was.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 20:49
    • Stri

      Posts: 2.171

      Hier nog een oude rot. 8 jaar lid nu. Fijn om nog steeds te zien dat bekende namen uit die tijd er nog steeds zijn!

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 08:41
    • Voorheen was er RaceFreaks, er zitten er hier ook een paar die nog uit die tijd komen.
      En dan gaan we een stuk langer terug als 10 jaar inderdaad.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 08:48
    • Rimmer

      Posts: 6.291

      Idd sinds 2011. Daarvoor heette ik baron van kerpen voor wie dat nog weet. Op het toenmalige racefreaks.. time flies.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 10:23
    • Rene84

      Posts: 56

      Haha, ik vind dat je nu idd een beter naam hebt, altijd als ik jou naam zie, Rimmer, krijg ik er toch een bepaalde associatie bij;) Zal wel aan mij liggen denk ik😱🙈

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 15:28
    • Rimmer
      Ik vond de posts van Baron van Kerpen altijd leuk om te lezen destijds. Dat was inderdaad nog met Racefreaks. Was niet eens geregistreerd.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 18:49
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Ah, de oude rotten melden zich! Steek ik ook mn vinger op: 2009!

      Reageerde vroeger veel meer, nu een stuk minder. Redenen zijn net als bij anderen veelal gerelateerd aan dit bericht. Hoop dat het weer wat beter gaat.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 19:52
    • Haha prachtig dit!

      • + 1
      • 8 sep 2018 - 14:54
  • guruman

    Posts: 44

    Ik reageer niet vaak maar lees vrijwel alle berichten en reacties. Hopelijk gaat het met deze actie weer de goede richting op!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:17
    • delange

      Posts: 1.022

      idem hier ...al hèèl lang lid maar nooit echt veel gepost.
      Met de komst van Max en Stoffel is dit wel wat vermeerderd.
      Benieuwd of er wat gaat veranderen en zoja....hoelang het dan ook kan volgehouden worden.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:22
  • HULDE aan F1Today redactie.

    Een tip (al dan niet overvloedig).

    Komt dit topic de komende week of weken elke dag bovenaan te staan beste redactie? Er zijn er genoeg die niet dagelijks hier zijn denk ik.
    Krijgen jullie nooit het verhaal dat men het niet wist.

    Zit er een parallel in sinds de entree van Max Verstappen in de formule 1 met het afnemende respect? Heb het altijd wel geroepen en gevonden maar merken jullie achter de schermen dat het zo is?

    • + 10
    • 5 sep 2018 - 12:18
    • Lijkt me een goed idee, want idd kijkt niet iedereen dagelijks naar deze site. En dit is toch wel belangrijk genoeg om zeker mee te krijgen.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:30
    • silsur

      Posts: 963

      Op veel fora kunnen moderators een post/topic "sticky" maken en blijft die altijd boven aan staan. Lijkt me een prima oplossing 👍

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:48
    • Gamert

      Posts: 545

      Wow iemand die het durft te zeggen "Zit er een parallel in sinds de entree van Max Verstappen in de formule 1 met het afnemende respect?" . Nu zit ik in het filter omdat ik objectief ben en geen fan ben van Max.

      Maar ik ben het 100% met je eens. Sinds Verstappen zijn eerste overwinning (toen er ineens 10 duizenden f1 kenners bijkwamen in Nederland). Lijkt het hier meer op een gemiddelde wedstrijd Ajax-Feyenoord. Dan op een F1 forum.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:48
    • Precies, pin dit even vast aub

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:54
    • Hoi Erwin,

      Dat gaan we zeker doen, dat kan namelijk geen kwaad.

      Er zit zeker een parallel in. We hadden natuurlijk de scoop dat Max naar Red Bull ging, dat zorgde voor extreem veel nieuw bezoek, nieuwe gebruikers etc. In het begin vond bijna iedereen alles leuk en positief, maar langzamerhand zie je steeds vaker groepen pro's en anti's.

      Max is net als Hamilton, you love or hate him.

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 13:11
    • @F1TODAY.NL

      Hebben jullie Max Verstappen zelf al op de hoogte gebracht dat hij indirect de sfeer op deze site kan maken, of kan breken?
      Misschien is dat wel een extra motivatie voor die jongen om goed te presteren ;-)

      • + 7
      • 5 sep 2018 - 13:26
    • astridf1

      Posts: 301

      Compliment aan @f1today. Ook voor het reageren op dit soort vragen.

      Hopelijk krijgen we wat minder onzin-reacties.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:37
  • De eerste gebruiker is al geblokkeerd.

    • + 14
    • 5 sep 2018 - 12:19
    • delange

      Posts: 1.022

      ow dat ging snel....worden de geblokkeerde gebruikers ook bekend gemaakt of merken we dat wel vanzelf?

      Niet dat het moet ....vroeg het me gewoon af.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:25
    • 🙌🏻🙌🏻🎉

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:26
    • Precies! Normaal en respectvol met elkaar omgaan, en met ons als redactie!

      Aceofspades is het eerste slachtoffer dat net helemaal los ging, de eerste gebruiker is alweer geblokkeerd, net na deze oproep. Voor sommige mensen blijft het moeilijk schijnbaar.


      Copyright ligt bij F1Today redactie :-) (stond al bovenaan in dit topic)..

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:30
    • Ik veronderstel dat je dan gewoon niet meer kunt inloggen @Delange.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:31
    • silsur

      Posts: 963

      Kijk... Daad bij woord, walk your talk, etc. :-)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:03
    • Geblokkeerde gebruikers worden niet bekend gemaakt. We hebben eigenlijk altijd aangehouden dat bij een goed gesprek en afhankelijk van de ernst van de blokkade we diegene een nieuwe kans willen geven.

      Dat gaat nu niet zo 1-2-3 meer gebeuren, die tijd is voorlopig voorbij. Je merkt redelijk snel als bepaalde gebruikers hier niet meer komen :)

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 13:13
    • sikerim

      Posts: 136

      Blokkeer niet alleen de gebruiker maar ook zijn IPadres. Anders komen ze met een andere naam weer binnen.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:38
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      IP-adres blokkeren is niet altijd gewenst. Kan via een universiteit zijn, of zoals ik via een VPN service die ik bij gebruik op publieke netwerken veelvuldig moet gebruiken.

      Dus geen generieke IP ban, maar laat een gebruiker alleen dat IP adres gebruiken als hij beter bekend is bij de redactie.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:29
    • @SIKERIM, dat IP adres blokkeren is haast niet te doen en kan je anderen mee 'kwetsen'. Reden is dat VPN meer en meer in opkomst is en je kan dan ook een ander treffen dus.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 14:31
    • Ik wil mensen niet op ideetjes brengen maar in t huidige telefoon tijdperk is dat vpn verbod op deze site niet meer van deze tijd .

      Iedere keer als n telefoon n andere mast aantikt word t ip adres ook veranderd .

      Beter 'vermoeilijk' het mobiel (dynamisch ip)l gebruik dat bijv vanaf 100 posts er ook vanaf een mobiele telefoon te reageren is

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 16:56
    • @F1TODAY.NL

      Misschien is het zinvol om de reden erbij te vermelden. De kracht van de herhaling.. ;-)

      Verder prima initiatief!

      "De eerste gebruiker is al geblokkeerd."

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 08:41
  • John6

    Posts: 2.910

    Als er een GP is moet je eens in de chat kijken, uurtje bannen dan hou je de chat [en site] denk redelijk schoon, gewoon eruit gooien klaar.

    • + 2
    • 5 sep 2018 - 12:20
    • Daarom kom ik daar weinig.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:25
    • silsur

      Posts: 963

      1x geweest in de chat, dat was idd niet voor herhaling vatbaar

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:34
    • Idd, is gewoon erg daar. En dat vind ik jammer, want ik vind het leuk om tijdens het kijken te kunnen chatten over de gp.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:34
    • mario

      Posts: 4.760

      De chat begint vaak wel netjes voor de Q en de Race, maar zeker gedurende het einde van de Q en de race wordt het vaak erg hatelijk gedrag t.o.v. andere leden. Mede daarom kijk ik soms voor de Q en Race nog wel eens naar de chat, maar tijdens niet meer....

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:53
    • Tijdens of vlak na sessies hebben wij vrijwel geen tijd om de chat te controleren. Graag horen we wat er moet verbeteren of waar het verkeerd gaat.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:14
    • Ik wil best deeltijd-politieagent spelen hoor.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:17
    • Jij wil te graag. :)

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:24
    • mario

      Posts: 4.760

      @F1Today: Dat begrijp ik dat het haast onmogelijk is om tijdens de chat de boel te controleren / te reguleren. Ten eerste moeten jullie natuurlijk ook de sessies volgen om er later over te berichten en ten tweede volgen de chatberichten elkaar ook in een rap tempo op...

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:27
    • sikerim

      Posts: 136

      Volgens mij kan je iedereen die in de chat zit eruit gooien. Het niveau op de chat is Trump niveau. Geen verhaal aan vast te knopen.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:40
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      In een chat een knopje "rapporteer" bij een reactie plaatsen. Dan kan er op een rustig moment naar de opmerking gekeken worden. Als het echt heel ernstig is, dan kan die persoon verwijderd worden.

      Dat is dan wat laat voor die chat, maar voorkomt wellicht toekomstige problemen.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 15:04
    • SIKERIM

      Precies mijn mening. Doordat men elkaar daar aansteekt cq opfokt, kom je dezelfde toon ook tegen onder de berichten, wat weer lijdt tot dit bericht en de 1e geblokkeerde gebruikers. Stop met die chat of modereer het zwaar, anders zien we dit bericht vaker voorbij komen.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 15:43
    • Sun-Tzu

      Posts: 1.818

      Persoonlijk vind ik de chat enorm overbodig, maar ik begrijp dat anderen er anders over kunnen denken.
      Tijdens de kwalificatie of race kijk ik namelijk liever naar de live beelden en dus de actie op de baan, dan constant naar een schermpje te moeten kijken en typen... Ik zou de chat dus absoluut niet missen al die wordt geschrapt. Maargoed, dan spreek ik natuurlijk puur voor alleen mijzelf en niet voor mijn mede forumleden.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 15:59
    • BMW E30

      Posts: 633

      @F1Today ik denk dat de oplossing ligt in het zoeken van mensen die als moderator willen fungeren in de chatbox. Tijdens quali en races gaat het er daar heftig aan toe, er zijn een paar die rustig de race willen kijken en analyseren maar anderen schelden elkaar compleet de huid vol. Ik heb ook het vermoeden dat sommigen zich helemaal laten gaan omdat ze het gevoel hebben daar geen ban op te kunnen lopen.

      Ik denk dus dat het probleem opgelost kan worden door een paar moderators aan te stellen op de chatbox ieder race weekend, en het hoeft niet eens 24/7. Als ik namelijk 2-3 uur na de race in de chatbox kom kan ik altijd gezellig kletsen en hebben we het over van alles en nog wat maar voornamelijk tijdens de quali en race is het gekkenhuis en zouden moderators meer dan welkom zijn.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 18:28
    • purk

      Posts: 90

      De chat is soms echt verschrikkelijk, diverse verwensingen en zelfs ronduit racistische berichten worden daar uitgewisseld. Maar aan de andere kant zijn er daar ook best welwillenden, met leuke opmerkigen. Maar moderatie is daar echt gewenst.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 10:33
    • @

      Posts: 158

      @ bmwE30 en meer mensen die vragen om mods bij de chat.

      Het lijkt mij goed als er mods komen op de chat, alleen zou het dan beter zijn misschien om de mods onopvallend in te zetten? Meestal als er iemand zit te controleren waar dan ook, houd met het netjes, als men niet weet wie en waar de mods zijn kan je denk ik veel beter controleren op in het stuk genoemde zaken die niet in een chat horen. Ik weet alleen niet hoe het zit met privacy en andere randzaken er omheen (zoals: moet een website met chatfunctie kenbaar maken dat er mods zijn e.d.).

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 13:06
    • Ik ben een trouwe chat bezoeker, soms zelfs tot in de late uurtjes. Er is een selecte groep mensen waarvan je weet dat het over F1 gaat, ook vaak helemaal niet maar de tendens is altijd positief.
      Je discussieert samen over de toekomstverwachtingen, kwalificatie uitslagen, race uitslagen en van alles en nog wat.
      Samen hebben we het tijdens de ochtendraces van de GP3/F2 en F3 over het verloop van de wedstrijd of kwalificaties.
      Dan zie je niemand en is het lekker rustig en onderbouwd.
      Pandora's box wordt opengetrokken zodra de kwalificatie van F1 begint...idem tijdens de F1 races.

      Om te stellen dat de chat moet worden opgeheven volgens sommigen gaat wat ver maar ik begrijp de redenatie.

      • + 2
      • 6 sep 2018 - 19:09
    • Klopt @Slak heb ook wel eens met jou gepraat fijne kerel trouwens!

      • + 0
      • 7 sep 2018 - 19:21
  • Super! Ik hoop dat dit een keerpunt is van bepaald gedrag. De regels zijn nu nog eens duidelijk gemaakt.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:21
  • Mee eens, goed iniatief. Laten we met zijn allen proberen deze site weer zo plezierig mogelijk te maken. Ik begin voor mijzelf al te proberen om eerst rustig tot tien te tellen alvorens ik reageer. Moeilijk, want ik kan makkelijk uit emotie reageren, maar hoop dat ik het kan.

    • + 5
    • 5 sep 2018 - 12:21
    • Uit emotie reageren is in feite helemaal niets mis mee. Als je het goed kan onderbouwen en mensen in hun waarde laat is er niets mis. Dat gaat jou in elk geval de laatste tijd veel beter af dan in het verleden. Respect daarvoor.

      • + 7
      • 5 sep 2018 - 12:25
    • Thanks motorsport.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:27
    • mario

      Posts: 4.760

      Zettumop Hoekie!!! Je kunt het wel :)

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:53
    • Hoekie, gave reactie! Ik doe met je mee.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 19:15
    • Meestal @Hoekie, Meestal reageer ik ook pas op maandag of later.. kijk dan nog ff de herhaling en neem dan een aantal dingen op i.p.v. in emotie of wat dan ook iets te posten waar ik later van denk... hmmmm..

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 19:35
  • spiff6

    Posts: 73

    Zag ik nou een spelfout?? ;-) :-)
    Serieus; top dat er eindelijk eens wordt opgetreden! Triest dat het nodig is, dat dan wel...

    • + 2
    • 5 sep 2018 - 12:22
    • @ Spiff6,
      Precies, zo denk ik er ook over, maarlaten we allemaal on best doenom het leuk en netjes te houden en daarbij moet af en toe ook ruimte zijn voor wat grappen en grollen ( nee, er staat geen trollen)
      @ f1today, hulde voor dit initiatief en moedig ook.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 17:22
  • Joeppp

    Posts: 1.595

    Om eerlijk te zijn denk ik dat dit vechten tegen de bierkaai is. Maar het zegt wel veel over de beheerders van de site dat ze het aan willen pakken. Denk dat het echte autosportliefhebbers en dat siert ze. Maar het nadeel van internet is dat het vreemde figuren aantrekt die kicken op aandacht of dat nou positief of negatief is. Denk dat er weinig aan te doen is en dat dit bericht het juist gaat versterken maar nogmaals dat de redactie de intentie heeft om "een schone" site te hebben.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:24
  • Mee eens ..ik moet nu te vaak en te lang doorscrollen om al die bekgevechten te ontwijken

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:25
  • McHoek

    Posts: 34

    Hele begrijpelijke keuze en sta hier ook achter.
    Ik ben zelf een vaste bezoeker, maar ben zelf niet zozeer actief in de reacties. Ik kan nog wel mijn eerste post herinneren met een inhoudelijke reactie over het artikel, en ik werd gelijk afgeblaft. Ik Dacht gelijk al van... "ok dan!"..

    Ondanks dit vond ik het ook wel eens stiekem erg vermakelijk om door de reacties heen te struinen ;)

    • + 2
    • 5 sep 2018 - 12:27
    • Bigdaaf

      Posts: 7

      Hier precies hetzelfde, lees al jaren dagelijks (meerdere keren per dag) mee, maar de behoefte om te reageren en inhoudelijk het gesprek of de discussie aan te gaan had ik voorheen niet, simpelweg vanwege de manier waarop het noodzakelijk acht met elkaar om te gaan. Laten we hopen dat deze maatregel een positieve uitwerking heeft en we met z'n allen het gesprek over de oh zo gave sport kunnen voeren!

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 12:56
  • Lens Trol

    Posts: 127

    Ook voor mij geldt dat ik vrijwel nooit reageer maar dagelijks mee lees. Hiervoor wou ik toch wel een uitzondering maken door wel te reageren.

    Hulde voor F1Today om dit eindelijk ter sprake te brengen en een zerotolerance beleid te gaan hanteren. Jullie hebben groot gelijk en de meeste gebruikers zullen dit beamen.

    Dank voor deze actie!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:28
  • Quickplay

    Posts: 7

    Ik kom hier al jaren echter door de reacties van mede leden nooit willen reageren ergens op hopelijk dat het nu veranderd.
    Goede zet dus kudo's ++

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:28
    • Mennnn , jij hebt het nog over Schumacher in je eerste reacties....wauw en bizar eigenlijk als we weten hoe het nu is met die man, zo lang terug al. Mooi dat je terug komt dan.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:32
    • Als ik een naam niet ken klik ik hem aan en kijk zo naar het verleden, mooi toch?
      Ook kom je dan leden tegen die nu nog op het forum zitten.
      En ook 10 jaar geleden waren de discussies hevig.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 12:41
  • Maar laten we de humor niet vergeten.

    • + 6
    • 5 sep 2018 - 12:28
    • Zeker zeer belangrijk.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:33
    • Idd @Ouw

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:35
    • silsur

      Posts: 963

      ++

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:45
    • mario

      Posts: 4.760

      Zeker!!! Men moet ook soms langs een beetje sarcasme heen kunnen kijken, alleen kan helaas niet iedereen dat. Dan is het vaak toch handig dat je er een ;) bij zet.... Wel jammer, want dan verklap je natuurlijk al dat je sarcastisch was ;)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:56
    • OUW-SJAGERIJN die voor humor pleit... ;-)

      • + 9
      • 5 sep 2018 - 13:05
    • Ik heb m'n naam inderdaad niet mee Jean

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:10
    • mario

      Posts: 4.760

      Walter is ook een Sjagerijn pur sang, maar wel met een hoop humor... Het kan dus wel ;)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:29
    • silsur

      Posts: 963

      hehehe het lastige van een forum of chat is natuurlijk dat er geen non-verbale communicatie bij zit. Dat maakt het erg '2-dimensionaal' en al snel verkeerd interpreteerbaar. Een ;-) helpt... ;-)

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:32
    • Alle poppen van Dunham zijn hilarisch!

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:35
    • Hou um stijf ouwe ;)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:14
  • PTK2000

    Posts: 37

    Helaas is dit over het hele internet overal hetzelfde. Begin 2016 een account aangemaakt, toen was het nog interessant om te reageren... nu zie ik dat ik al ruim een jaar niet gereageerd heb.

    Nu nog hopen dat het zin heeft...

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:29
    • NicoS

      Posts: 10.200

      Precies, het is niet alleen hier, maar op elk forum gebeurt hetzelfde.
      Misschien gaat het de komende tijd beter, maar dat ebt langzaam wel weer weg, en dan is het weer hetzelfde liedje.
      Berichten met grof taalgebruik gewoon verwijderen, dan houd het misschien een keertje op.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:48
  • silsur

    Posts: 963

    Hulde!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:30
    • Lang niet gezien! @Silsur.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:56
    • Inderdaad, ik las jouw berichten altijd met veel plezier @ Silsur.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:59
    • silsur

      Posts: 963

      @Maxiaans, was toch een beetje afgehaakt door alle oneigenlijke discussies.

      @Pietje, thnx!

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:51
    • Gewoon stug doorgaan!.. doe ik ook;)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 19:36
  • NicoS

    Posts: 10.200

    Laten we hopen dat het gaat verbeteren, ik ben voor...;)

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:30
  • Eens met de inhoud van dit topic. Wel een klein verzoekje: misschien zelf ook het taalgebruik aanpassen want ik vind een aantal woorden in jullie tekst best wel grof en respectloos ook al schrijven jullie dat je deze woorden gebruikt om kracht bij te zetten. Goed voorbeeld doet volgen...hopelijk.

    En nu maar hopen dat ik niet in de filter kom ;-)

    • + 5
    • 5 sep 2018 - 12:31
  • pagani

    Posts: 442

    Hoop dat de rust en de NIVO weer terug komt van vijf jaar terug.Dan kon je tenminste een normale discussie voeren zonder iemand naar beneden te halen.thanks F1today hoop dat het hier wel beter gaat 👍

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:32
  • Amen. Eindelijk ook. De pesterijen en het lage niveau was voor mij reden al een tijdje niet meer deel te nemen aan de conversaties en enkel te lezen.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:32
  • Q3FI

    Posts: 419

    Beste redactie,

    Eindelijk! Eindelijk stellen jullie paal en perk. Voor mij persoonlijk is deze site nog altijd m'n eerste voor nieuws uit de F1. Echter, reageren op nieuwsberichten doe ik vrijwel nooit meer. Hopelijk is het straks inderdaad weer mogelijk om gewone discussies te voeren, zonder gelijk als fanboy (of nog veel erger) neergezet te worden.

    Ik ben heel benieuwd of deze dappere stap van jullie kant brengt wat ervan verwacht wordt!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:38
  • Mike Mike

    Posts: 4

    Ik ben toch wel even benieuwd waarom ik er tussen sta ?

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:38
    • Als je in je 1e reactie meteen de maat neemt omdat wij een artikel van Jacques Villeneuve plaatsen dan kan je er rekening mee houden dat je meteen op de filter komt. Trouwens, jouw IP adres bevat 2 verschillende account namen. Met welke wil je door? Welke kunnen we voor jou schrappen.... Iets met huisregels?

      • + 7
      • 5 sep 2018 - 13:37
    • Oeps!

      • + 5
      • 5 sep 2018 - 13:56
    • @MOTORSPORTENCYCLOPEDIA/Redactie, een IP adres is niet persoonsgebonden. Op mijn werk zijn meerdere F1 fans en het is goed mogelijk dat er meerdere deze site lezen en hier reageren via hetzelfde IP adres. Ook hebben thuis gebruikers vaak geen vast IP adres en kan het zomaar voorkomen dat een andere gebruiker van deze site het IP adres krijgt van iemand die hier geblokkeerd wordt. De kans is niet heel groot maar het kan wel. Ik hoop wel dat jullie hier over nadenken/rekening mee houden.

      Verder ben ik het er helemaal mee eens dat de moderatie hier wat strakker mag.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 14:06
    • Dat dus, je eerste reactie zeik je meteen ons af dat we niet meer over Villeneuve moeten schrijven. Als dat je eerste 'toegevoegde waarde' aan de site is kun je zoiets verwachten.

      • + 5
      • 5 sep 2018 - 14:46
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Voorzichtig inderdaad met IP adressen, want ik weet dat ik op het werk (in het verleden) met meerdere liefhebbers op het forum zaten.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:00
    • snailer

      Posts: 2.360

      Heren van F1today. Elk apparaat dat internet op gaat heeft een unieke identifier. Dat is een 16 digital hexadecimaal getal. Het is uniek over de hele wereld en gebonden aan een vast apparaat. Mogelijk kan je daar op filteren. Geen idee of de gebruikte software het aankan, maar dat zou in de manual moeten staan.

      Je bent er dan nog niet helemaal omdat mensen tegenwoordig meer dan 1 mogelijkheden hebben om internet op te gaan.

      Het blokkeren op ip adres is eenvoudig op te lossen door de geblokkeerde. Als in de data van de applicatie die identifier zijn opgeslagen kan je ze veel effectiever blokkeren.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:32
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @Snailer

      Dat unieke nummer moet je toelichten, want daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Er zijn allerlei manieren om uit te zoeken of verschillende gebruikers feitelijk dezelfde browser gebruiken, maar die gaten worden ook weer gedicht.

      Er zijn wel manieren om gebruikers te volgen, maar met de nieuwe wetgeving mag je dat helemaal niet zonder toestemming. En daar zit natuurlijk een deel van het probleem.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 16:23
    • snailer

      Posts: 2.360

      Dag RICK F1, dat heet MAC address, als ik het goed heb. Het zit "hard wired" in je toestel. Je kan zelfs meerdere van deze MAC addresses hebben in bijvoorbeeld een PC. Zou je hier op MAC adres kunnen blokkeren en je hebt de mogelijkheid naar een andere interface te switchen dan werkt de blokkade niet meer.
      Dus ook hier is het lastig een gebruiker van dit forum volledig te blokkeren. Gebruikers in een gezamelijk netwerk die hier een account zouden hebben zal je in ieder geval niet onterecht blokkeren als je die ene zou willen blokkeren.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 17:29
    • snailer

      Posts: 2.360

      ... overigens weet ik niet of een mac address wel wordt meegestuurd door de router heen... Wie weet heb ik onzin zitten verkondigen.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 17:57
    • Op een MAC adres kan je niet filteren. Alleen in een privaat netwerk. Websites kunnen alleen een ipadres zien tenzij je gehacked wordt/ben. Normaal gesproken schermt je modem dit allemaal af met een firewall.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:01
    • Op andere pagina's wel eens een ban gehad en kon er na andere router gewoon weer op. Wat voor adres is er dan geblokt?

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:42
    • AF
      Zat je bij UPC/Ziggo?
      Want die gebruiken dynamische ip's. (zonder dat je het merkt kan je per jaar een aantal keer van ip veranderen)
      Dus dan is na de modem wissel ook je ip veranderd.

      Als je van provider wisselt krijg je ook een ander ip omdat providers met verschillende range ip's werken.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 19:28
    • Klopt was toen UPC ja.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 20:04
    • Het stomme van UPC was dat ze het ip nummer opnieuw uitgeven daar kwam ik toevallig achter toen ik mail kreeg van een beheerder van een pagina die vroeg of ik het nu onder een ander naam probeerde. toevallig kende ik die gast dus even naar zijn ip gevraagd en ja hoor hij had mijn oude ip gekregen.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 20:08
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      @Snailer Het MAC adres kun je inderdaad niet zien elders. Nu heeft elke browser wel eens soort vingerafdruk, dus er is van alles te bedenken. Maar je blijft het risico lopen dat de goeden onder de kwaden lijden. Want helemaal traceren kan gelukkig niet zo eenvoudig.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 20:21
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      IP adressen zijn schaars tegenwoordig @Alonso Fan, dus worden ze hergebruikt. Daarom is het blokkeren op basis van een IP adres meestal niet zo'n goed idee.

      Aanname dat 1 IP adress van 1 persoon is, zal nimmer correct zijn.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 22:41
    • Zal best ja ben paar jaar terug verhuist en daar hebben ze geen UPC dus moest een andere provider nemen.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 23:15
    • Mike Mike

      Posts: 4

      Por losers

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 12:12
    • Rene84

      Posts: 56

      Lekker Mike, zo kom je wel van die lijst af, keep it going!!

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 15:55
    • Rene84

      Posts: 56

      En het is trouwens sore losers of poor losers, tenzij jij de redactie een porretje wil geven, maar dat betwijfel ik🙈 Maar goed, een taalnazi uithangen is eigenlijk niet mn ding, maar kon het niet laten in deze.. .

      • + 5
      • 6 sep 2018 - 16:03
  • Joel_1987

    Posts: 2

    Grote klasse van de redactie.

    Deze site heeft een grote plus ten opzichte van vele andere sites omdat er bij artikelen gereageerd kan worden. Juist dat maakt F1today zo sterk.
    Laatste jaren valt me inderdaad hetzelfde op als wat de redactie hier aangeeft, het lezen van de reacties en meningen van andere fans en 'fans' wordt hierdoor volledig verpest.
    Ik hoop van harte dat dit helpt, andere oplossing is misschien reageren via een facebook-account? Dat is iets minder anoniem dan alleen een account op F1today, maar heeft weer het nadeel dat je perse Facebook moet hebben.

    Redactie: Goed bezig en ik hoop van harte dat jullie er in slagen om de rotte appels te verwijderen :-)

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:39
  • leikew

    Posts: 94

    Eindelijk dat er iets gebeurt met de negatieve en soms beledigende opmerkingen. Dit zou een fan zone moeten zijn waar liefhebbers hun reactie kwijt kunnen en reageren op deze fantastische sport.
    Ik ben al lang lid maar blijf altijd op de achtergrond en krijg soms de kriebels van de opmerkingen die er geplaatst worden en dan is het moeilijk om niet te reageren... maar het lukt nog steeds om deze te negeren en mijn mening maar niet te geven, anders zou ik ook zo`n negatieveling zijn. Ik hoop dat er nu wat gaat veranderen.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:40
  • delange

    Posts: 1.022

    Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je sommige zinnen formuleerd. Vaak komen ze
    aanvallend over. Ik gebruik meestal een :-) als ik het als grap bedoel maar soms lijkt zelfs dit niet te helpen bij sommigen.

    • + 2
    • 5 sep 2018 - 12:41
    • Klop bij bepaalde woorden/namen gaan ze compleet los.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 12:48
    • Slechte oneliners of grappen, die bedoeld zijn om een reactie uit te lokken, worden niet op magische wijze ineens grappig als je er ;) achter zet.

      • + 5
      • 5 sep 2018 - 12:59
    • Supersoft

      Posts: 678

      klopt inderdaad. Er zijn ook mensen die niet anders kunnen formuleren of geen andere woorden kunnen bedenken, puur omdat ze gewend zijn om dit dagelijks te gebruiken en waarschijnlijk ook nog eens zo zijn opgevoed.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:13
    • snailer

      Posts: 2.360

      Tierkse73, het is natuurlijk wel dat iedereen zijn eigen soort humor heeft of zijn eigen smaak.
      Sommigen houden van Roel C Verburg, anderen van Toon Hermans. Er zijn zelfs mensen die hun eigen grappen erg kunnen waarderen. Althans daar kende ik er 1 van. Het is een mooie herinnering aan mijn passie. Die zat altijd knetterend te lachen om zijn eigen grappen. Dat terzijde.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:19
    • walteij

      Posts: 404

      @SNAILER Toon Hermans..... Heerlijke humor, geweldige timing, wat een artiest.....
      Ik geloof alleen niet dat ik Roel C Verburg kan waarderen. liedjes met de titels 'Ik koester je oester' en 'ik zou het op je kunnen' geven weinig subtiliteit aan. Heb even een stukje geluisterd, maar nee, duidelijk niet mijn soort humor.

      Theo Maassen kan ik dan wel weer waarderen :).
      Dat gezegd hebbende, ik denk dat ik prima een leuke discussie met een Roel C Verburg fan kan voeren over waarom ik hem niet grappig vind, zonder dat het in een vechtpartij uit loopt.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:31
    • Ja klopt Snailer, iedereen heeft zn eigen humor.
      Soms is het alleen niet als grap, maar als verkapte provocatie bedoeld. Dat is niet ok en lokt alleen maar negativiteit uit. Ook als je er een ;) achter zet. Het ;) teken wordt soms misbruikt om ongestraft te mogen provoceren en een reactie anders dan 'hahahaha' op te wekken.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:32
    • snailer

      Posts: 2.360

      Oops. Passie had papsie moeten zijn.

      Er is inderdaad veel rommel bij Roel C Verburg. Toch heeft hij wel een aantal keren de spijker op de kop geslagen, Walteij. Hij heeft een liedje gemaakt over studenten. Briljant verwoord, en voor mij zo herkenbaar met een studerende dochter. Ik kan ook wel het liedje "vader van mezelf" aanbevelen. Chaos. En om de f1 er bij te halen. Races met chaos zijn meestal de boeiendste. Blijkbaar hou ik van chaos.
      Later kwam ik er achter dat de tekst van dat laatste liedje door meerderen is gebruikt. Ik heb dan ook mijn twijfels of het van hem is.
      Maar het was om contrasten aan te geven.

      Tieske73, duidelijk. Mijn reactie is als in de werkelijke wereld. Ik reageer daar nooit op.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:10
    • Rene84

      Posts: 56

      Tieske, het probleem met humor is, kijk ik heb een vrij donker gevoel voor humor, kan mij bijna niet hard genoeg zijn, vaak zijn grappen leuk omdat er een kleine provocatie inzit. Alleen is dat op een forum niet echt handig, omdat het vaak dan ook verkeerd, of serieus geinterperteerd wordt, hezlefde is met sarcasme. Herkennen veel mensen ook niet en daar krijg je meestal de felste reacties op, helaas. Daar kan een smiley inderdaad niet tegenop, daarom probeer ik zo weinig mogelijk sarcastische opmerkingen te maken. Gaat toch meestal fout, maar ik vind dat vaak wel de leuktste posts, samen met die gasten die echt inside informatie hebben, of je kennis kunnen bijspijkeren.👍👌

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 15:52
  • een paar dagen geleden heb ik juist om deze reden geschreven dat ik met dit forum ging stoppen. Niet dat ik persoonlijke aanvallen heb gehad, maar het niveau van sommige ex-forumleden was dermate dat ik daar gewoonweg nie mee geassocieerd wou worden. Ik stoorde me er vreselijk aan. Dan kan er wel geschreven worden dat je die berichten niet moet lezen, er boven moet staan etc., maar je leest het toch.
    F1Today.., ik geef het weer een kans.., bedankt!

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:41
  • mario

    Posts: 4.760

    Helemaal mee eens @F1Today!!!! Het is jammer dat dit wederom nodig is :( Nog niet zo lang geleden was dit ook al het geval en dan hoop je dat mensen zich wat beter gaan gedragen, maar helaas is dat niet het geval gebleken.
    Misschien is het ook een idee om dit topic vast te zetten op de homepage, want "nieuwe" gebruikers zien het anders niet en gaan zich dan misschien toch weer als een stel onbezonnen hooligans misdragen.
    Verder hoop ik ook dat jullie deze gedragsregels gaan toepassen in de chat, waar op zaterdag en zondag ook heel vaak flink op de man wordt gespeeld.
    Keep up the good work F1Today en dan gaan we hopelijk nog lang samen artikelen lezen en er op een normale manier met elkaar over in discussie!!!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:41
  • RNLD

    Posts: 4

    Al jaren lees ik op deze site mee en nu n.a.v. dit topic dan toch maar eens een account aangemaakt. Een prima actie van de redactie, hulde! Wellicht nuttig om dit topic als sticky op de homepage te zetten zodat nieuwe gebruikers dit topic ook eerst doorlezen en zich bezinnen voordat ze beginnen ;)

    • + 3
    • 5 sep 2018 - 12:42
    • mario

      Posts: 4.760

      Welkom RNLD!!!
      Hoop dat je mooie en leuke discussies met ons gaat voeren :)

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:12
    • RNLD

      Posts: 4

      Dank Mario.. Zie nu dat ik een aantal keren gepost heb. Sorry.. Zag de post niet terugkomen en toen maar dubbel gepost :S

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 11:47
  • @

    Posts: 158

    Eigenlijk jammer dat zoiets nodig is, maar goed, dat is de maatschappij helaas, respect naar andere mensen is weg over het algemeen. Lezen doe ik nog elke dag, reacties scroll ik meestal door naar de mensen die over het algemeen wel nuttige dingen roepen, reageren laat ik wel aan anderen over.

    @ redactie, ga door met dit goeie werk, hoop dat het weer een leuke tijd gaat worden met een respect naar iedereen.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:46
  • Hooper

    Posts: 505

    Super!!
    Misschien kom ik dan weer terug naar F1today.
    Ik zit veel op andere sites waar de community niet zo giftig is als hier. Heel soms kijk ik nog wel eens hier maar als ik dan de reacties lees weet ik weer waarom ik ben weggegaan.
    Ik wacht het af.

    • + 2
    • 5 sep 2018 - 12:46
  • RNLD

    Posts: 4

    Na jaren lezen dan toch een account aangemaakt om aan te geven dat de redactie een goede zet doet! De afgelopen jaren verloedert het forum tot een laag niveau. Hopelijk met deze actie weer wat meer mooie discussies over het racen met respect naar elkaar mening. @redactie, wellicht dit artikel als sticky op de homepage plaatsen zodat wannabe wangedragers zich bedenken voor ze iets posten... Succes met het handhaven van het forum!

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:48
  • Leonhart

    Posts: 251

    Het is jammer dat het tot zo ver moet komen. Ik hoop dat dit tot de gewenste resultaten leidt, ik zou het zonde vinden als de website en het forum door 'keyboard-warriors' tot haar einde komt.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:51
  • Goede zet! Dit zet iedereen weer op scherp en dat is nodig.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:52
  • mediF1

    Posts: 2.470

    Helemaal mee eens F1today . Ook ik heb me de laatste tijd af zitten vragen of ik hier wel mee door wilde gaan omdat het er alleen maar op neerkomt om zoveel mogenlijk mensen te kwetsen of te vernederen .Door deze actie van jullie ben ik totaal van mening veranderd en hoop in de toekomst weer een gezellig forum te hebben met zoveel mogenlijk mensen die de sport een warm hart toe dragen . Het hoeven helemaal geen kenners te zijn van alle in en outs van deze sport maar mensen die van elkaar willen leren en elkaar respecteren .

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:54
  • Grommie

    Posts: 132

    Als 1e vind ik dit een leuk forum en ook leerzaam.

    Ik heb ook wel eens een grapje gemaakt en dan wordt er heel serieus op gereageerd.
    Niet dat ik vieze vuile woorden gebruik.
    Maar ik zal eens kijken of ik wat serieuzer of niet ga reageren.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:55
    • Een grapje is geen probleem, zolang de mensen doorhebben dat het een grapje is. En daar knelt net het schoentje. Doordat je enkel tekst leest interpreteert iedereen het op zijn manier. De meesten snappen het wel, maar sommige nemen het toch serieus en dan krijg je discussie. Het gebruiken van ;-) enzo kan al veel helpen, maar zelfs dat is niet de perfecte oplossing. Het valt dus nooit 100% te voorkomen.

      Dus blijf zeker reageren, en een grapje is hier zeker ook op zijn plaats.

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:14
    • Grommie

      Posts: 132

      Ik ben het met je eens.
      Ik lees graag discussies.

      Bij Ziggo mis ik wat diepte en van F1 mis ik juist het beeld van het middenveld.
      Maar om nou alle data langs te gaan van alle rijders is voor mij te veel icm privé leven.

      De meesten zijn gelukkig niet zo intolerant en houden het forum vrij netjes.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:49
  • Zoals al eerder gemeld hier boven, zou ik het ook goed vinden om dit zeer duidelijke bericht een aantal dagen achter elkaar te plaatsen, omdat niet iedereen elke dag kijkt.
    Hopelijk houden jullie wel voet bij stuk om meteen door te pakken als iemand weer te ver gaat, want daar komen dan weer reacties op en het loopt vervolgens weer helemaal uit de hand, dus in de kiem smoren, dan blijft het hier leuk om te reageren/lezen.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 12:57
    • @Pietje , dat is wel goed voor de clicks ; )

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 00:40
  • tja als je alle mensen die nog geen 150 post hebben geplaatst ook in de lijst zet wordt ie vanzelf lang genoeg

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:58
  • F1-06

    Posts: 570

    Hulde! Fijn dat hier zo goed mee omgegaan wordt, ik hoop van harte dat het positief uitpakt.
    Overigens zal ik niet ontkennen dat ook ik wel eens een misplaatst grapje maak of te fel de discussie in ga, als ik ooit te ver ga hoor ik dat uiteraard graag.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:59
    • mario

      Posts: 4.760

      Laten we stellen dat we geen van allen heiligen zijn ;)
      Maar anderen uitschelden of bedreigen, dat hoort gewoon niet en mag dus wat mij betreft bestraft worden met een ban!

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:15
  • walter33

    Posts: 498

    Goeie actie F1Today!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:04
  • CBR600F

    Posts: 247

    Even ingelogd op het werk om te zeggen dat ik hier blij mee ben. Ja, ik ben fan van Verstappen maar nog meer van de sport. Ik hou van leuke discussies. Mooi om te lezen dat mensen terugkomen na jullie mededeling. Thanks.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:06
  • Een hele goede zaak! Klasse dat ze dit doen! Dit forum is met name zo leuk omdat het niveau op andere forums echt laag is, en je op dit forum leuke discussies kan houden en er veel echte fans rondlopen! Dat mag niet verpest worden door een kleine groep asociale mensen, dus dit is een goede dag stap!

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 13:06
    • berreal

      Posts: 214

      inderdaad DH!
      Forum is er om discussies te voeren, maar dan wel beargumenteerd en met respect voor de "andere" mening!
      En hopelijk kunnen de beheerders in de toekomst een goed zicht houden op alle geblokkeerde leden. (kunnen ze onder andere naam ook weer een nickname aanmaken?)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:19
    • Hoogste tijd dat er vanuit de redactie een halt wordt toegeroepen aan de reaguurders die er alleen op uit zijn om anderen te beledigen of de maat te nemen. Het zal wel meer werk voor de moderators opleveren, maar op sociale media is er kennelijk geen manier om op een normale wijze discussies te voeren of informatie uit te wisselen. Het motto van iedereen zou moeten zijn dat je elke dag iets kan leren van een ander.

      • + 0
      • 8 sep 2018 - 09:10
  • Pizza

    Posts: 5

    Netjes! Zojuist ook maar mijn account aangemaakt na een lange tijd alleen gluren. Ook ik erger me erg aan de vervelende, kinderachtige reacties die worden geplaatst. Daarnaast zie ik toch ook wel hele leuke discussies ontstaan en nieuwtjes/insights verschijnen waar ik voor blijf terugkomen. Dus ook chapeau voor de mensen die er wél met alle goede bedoelingen zitten.

    • + 5
    • 5 sep 2018 - 13:07
    • Djordison

      Posts: 1

      Inderdaad. Heel sluit ik mij bij aan. Juist de reacties bieden soms goede discussies en inzichten. Dat is voor mij soms nog belangrijker dan het nieuwsitem zelf. Een goede zaak dat er nu scherper opgetreden gaat worden.

      • + 3
      • 5 sep 2018 - 13:09
    • Dan weet je dat ik gek op pizza’s ben hé...;)

      Middags @Pizza en Djordison

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:15
  • F1FAN76

    Posts: 405

    Eindelijk. Bedankt f1today. Hopelijk reageren we vanaf nu normaal op berichten en hebben we respect voor elkaars mening en kunnen we op een normale manier met elkaar discussiëren.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:10
  • Goede aktie. Hoop dat het gaat helpen.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:10
  • Bedankt redactie!
    Ik vind het erg jammer dat het nodig is maar een dikke plus voor de post!

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 13:10
  • speed112

    Posts: 137

    gelukkig... dacht al bijna dat er geen moderatoren aanwezig waren in het heetst van de strijd.
    fijn om te horen dat er eindelijk eens wat aan gedaan word... iedereen mag een mening hebben en dit ook uiten zolang het binnen de grenzen van het normale blijft.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:11
  • mordor

    Posts: 757

    hatseflats!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:11
  • sikerim

    Posts: 136

    Misschien ga ik dan weer regelmatig posten als de regels nageleefd worden. Als 40 jarige heb ik geen zin om in discussie te gaan met puistenhelden die bij de eerste reactie meteen je huid vol gaan schelden.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 13:11
  • rochke1970

    Posts: 5

    eindelijk , duim omhoog

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:12
  • Politik

    Posts: 4.757

    Moet zeggen dat ik het overgrote deel van de lijst niet ken, maar van velen die ik wel ken, verbaast het me absoluut niet dat ze erop staan.
    Ben zelf in het verleden ook wel eens over de grens gegaan, zo eerlijk moet Ik zijn.
    Op een bepaald moment leer je je pappenheimers kennen en als dat zo is, is het gewoon verstandig diegene te ontwijken, want vaak is dan een reactie , of die nu positief of negatief is, automatisch olie op het vuur.
    Sinds die tijd heb ik zelf in ieder geval een stuk meer plezier hier op het forum.
    Een beetje aan jezelf werken kan helemaal geen kwaad.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 13:16
    • mario

      Posts: 4.760

      Vooral je laatste zin zal voor heel veel mensen van toepassing kunnen zijn :)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:20
    • snailer

      Posts: 2.360

      Zo is dat, politiek. Op een andere gebied ben ik redelijk bekend, met betrekking tot een andere hobby bedoel ik. Ik ga niet zeggen waarmee. Ik wil dat vooral gescheiden houden. Maar ik schrijf op dat gebied artikelen voor bladen en op een internet site.
      Het is zo dat daar veel afgunst is. Ik ben vaak fout bejegend en voor van alles uitgemaakt. Daar heb ik geleerd dat niet reageren het best is. Zelf word ik daardoor waarschijnlijk hier amper onheus bejegend. Terwijl ik toch echt denk een uitgesproken mening te hebben die afwijkt van de main stream. ik hoop niet dat dit te narcistisch overkomt.. Hahahah. Want echt waar. Voor goede argumenten sta ik open.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:27
  • mjollnir

    Posts: 984

    Goede actie. Maar het is geen forum ;-) Het is nieuws site met een reactie component.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 13:16
  • Roel79

    Posts: 124

    Heel goed initiatief!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:16
  • aartstyle

    Posts: 49

    Goed bezig mannen! Op naar het volgende raceweekend!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:17
  • Al jaren volger van dit forum en sinds 2015 een account maar nog nooit gereageerd, denk dat ik er maar voorzichtig mee ga beginnen :)

    • + 2
    • 5 sep 2018 - 13:19
    • berreal

      Posts: 214

      wat een keurige eerste post SpaanseTukker! welkom ;)

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 13:20
    • mario

      Posts: 4.760

      @Berreal: Je had veel meer klinkers verwacht???? ;)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:21
    • Ja over die naam had ik destijds niet goed nagedacht :P

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 13:31
    • Kunt altijd nog Carlos fan worden.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:08
    • Welkom :)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:02
  • mario

    Posts: 4.760

    @F1Today: Wat ik mij nog wel afvraag wat dan de lijst met woorden is die niet geaccepteerd worden? Ik begrijp natuurlijk ook wel dat ik anderen niet moet gaan uitschelden voor klootzak of lul. Maar mag ik bijvoorbeeld nog wel reageren op iemand met de woorden dat ik het een idiote opmerking vindt? Is in mijn ogen niets mis mee met zo'n reactie, maar ik kan me wel voorstellen dat een of ander iemand zich dan wel op de teentjes getrapt kan voelen, terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is.
    Het hoeft natuurlijk ook geen knuffelclubje te worden ;)

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:19
    • snailer

      Posts: 2.360

      Dag Mario. Mag ik er wat over zeggen? Mag het niet, stop dan maar met lezen.
      Welk scheldwoord je ook gebruikt, er zijn altijd wel mensen of groepen die zich er aan storen. Natuurlijk is het direct duidelijk wat je bedoelt met een bepaald scheldwoord. Dat is natuurlijk zo. Maar het is ook provocerend voor de ontvanger. Op bashers zou ik persoonlijk helemaal niet reageren. En vaak is met 1 a twee normale woorden gewoon aan te geven dat je de posting onzin vindt.
      Overigens is het woord "onzin" voor sommige al provocerend. En dat is geen scheldwoord. Helaas gebruik ik als ik een paar biertjes op heb wel eens het woord "onzin". Persoonlijk heb ik daar dan later als ik het teruglees spijt van. Vooral omdat het provocerend is.

      In onze familie hebben we een gezegde: Schelden is een teken van zwakte.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 14:43
    • mario

      Posts: 4.760

      Prima reactie hoor Snailer :)
      Dat is dus ook het punt wat ik probeer te maken.... Wanneer is iets nou over de grens tijdens een discussie en waar trekt F1Today hierin de grens??? Ik vind het woord "onzin" helemaal niet storend tijdens een discussie, maar zoals jij ook al aangeeft voelen anderen zich misschien wel meteen persoonlijk aangevallen...
      Ik ben van mening dat ik over het algemeen altijd respectvol reageer, maar ook ik zal best wel eens een keer ietwat over de schreef zijn gegaan... ben geen heilige ;)

      "Schelden is een teken van zwakte" daar hebbie helemaal gelijk in!

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:18
    • snailer

      Posts: 2.360

      Hahaha. Dat gezegde komt niet van mij hoor. Eerste keer dat ik het hoorde was toen mijn papsie de rivier in viel en wat woorden let ontvallen. Mijn moeder kwam er mee. Ik was nog maar een kind toen. Moet rond 1970 zijn geweest.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 15:56
    • Ik denk ook dat als je alleen onzin roept dat heel wat anders in dan onzin, want...

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 16:48
    • @Mario. Als je iets een "idiote opmerking" noemt vind ik dat je te ver gaat. Je zou de suggestie kunnen wekken dat deze opmerking door een "idioot" gemaakt is. Dit soort woordgebruik is helemaal niet nodig om je punt duidelijk te maken. Maar goed, dat is mijn mening.
      En top van f1Today!

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 09:06
  • Ik ben benieuwd of we met z'n allen de verandering te weeg kunnen brengen. Ik begon hier ooit met het lezen van nieuws en later met het enthousiast discussiëren met gelijkgestemden. De sfeer begon te draaien toen Max zijn entree maakte in de F1 en zijn succes wat groter werd.

    Sinds enkele maanden komen ik hier vrijwel nooit meer. Nieuwsberichten lees ik nog wel, reacties nauwelijks nog laat staan reageren.

    Ik zal mij voornemen om de reacties eens wat meer door te scrollen en wie weet krijg ik t.z.t. ook wel weer de drang om een reactie te plaatsen.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:23
    • Idem hier.
      Al lid sinds augustus 2008, maar lees/las steeds minder de reacties en reageerde nog zeldzamer (is wel te zien aan mijn aantal posts ;) ).
      Toch nog maar even de kat uit de boom kijken...

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:19
    • Ik ben in de loop der jaren op verschillende fora actief geworden en ben er wel achter dat de kwantiteit van de posts absoluut niets zegt over de kwaliteit.

      Wellicht een idee voor de redactie om een soort van beoordelingssysteem in te bouwen. Terug naar de -1'tjes hoeven we niet, maar wellicht dat er een soort van score systeem o.b.v. de plusjes wel mogelijk is zodat we het koren toch een beetje van het kaf scheiden.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:46
  • Baasm

    Posts: 68

    Hulde, hierdoor ga ik zeker actiever worden op deze site. De reacties hier waren echt storend

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:24
  • noppex

    Posts: 236

    Prima om duidelijkheid te geven hoe het er vanaf nu aan toe moet gaan. Dit kan echter alleen succesvol zijn als er goede moderators zijn die de grenzen en het fatsoen bewaken.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 13:30
  • Kubica

    Posts: 2.981

    Top!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:33
  • Wastegate

    Posts: 389

    Goede actie F1today.

    Een verademing dat na dit bericht weer normale reacties worden geplaatst en discussies worden gevoerd op F1today!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:34
  • Hulde @redactie

    Schande dat het nodig is, maar dat is een andere discussie.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:34
  • Zo, f1today heeft gesproken, helemaal top👍

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:35
  • Aangezien jullie spefouten toegeven, het is keyboard warriors 😉 Verders lijkt het mij goed dat jullie hier de sfeer goed proberen te houden, maar ... niet te streng he, (anders komen de vergelijkingen met de F1 racedirectie)

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 13:35
    • het zijn speLfouten... met een L ergens tussenin.. :-)

      • + 5
      • 5 sep 2018 - 14:52
    • Jij snapt de inside jokev.. top, ik geef u een plusje

      • + 1
      • 6 sep 2018 - 11:07
  • zarro

    Posts: 7

    Strak plan, ik erger mij ook mateloos aan het kinderachtige negatieve commentaar op Olav elke wedstrijd weer misschien kan daar ook wat aandacht naartoe. Die man doet gewoon al jaren zijn best om de belevenis naar de huiskamer over te brengen en met veel succes naar mijn mening.

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 13:39
    • Kritiek is helemaal geen probleem en daar moet juist ruimte voor zijn en bij kritiek kun je tegenover elkaar komen te staan. Het gaat er echter om hoe je dàn met elkaar omgaat. Jij mag van mij Olav geweldig vinden, maar ik wil dan wel t wisselgeld dat ik Olav vreselijk beneden niveau vind en dat we elkaars mening kunnen respecteren! Eens worden we t toch niet.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 18:24
  • Kunnen de mensen van de site hier ook het "zonder relevantie of noodzaak iemand aanvallen op zijn persoonlijke voorkeur welke kenbaar wordt gemaakt middels avatar/naam" ook niet verbieden?

    Ik zal een voorbeeld noemen: "Vettel Vettel Vettel, wat doe je man. Je verkleint je kansen op het WK in de 1e ronde, wacht dan even" en dan de reactie krijgen: "maar McLaren was dit weekend helemaal niets"

    Slaat nergens op. Puur en alleen omdat ik een McLaren avatar heb.

    Is toch mooi dat mensen fan zijn van iemand of iets. Als we allemaal neutrale namen gaan krijgen wegens bovenstaande situatie dan wordt het ook zo saai.

    • + 6
    • 5 sep 2018 - 13:41
    • mario

      Posts: 4.760

      Ik denk dat dit meer past in de normale omgangsvormen tussen gebruikers.... Maar het blijft lastig, want sommigen hebben nou eenmaal een kort lontje en zien bijna alles als een aanval op hun persoonlijk....
      Ik ben het wel hoor... alleen gaan sommige mensen heel ver in hun passie voor iets of iemand... Het is en blijft natuurlijk maar een spelletje :)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 13:54
    • Ik weet wat je bedoeld, en Alonso dan?

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 14:09
    • Herkenbaar, gelukkig gaat Pa Stroll weg bij Williams :-)

      • + 2
      • 5 sep 2018 - 15:37
    • Net nog weer. :)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 21:25
    • purk

      Posts: 90

      O zo herkenbaar, aub niet meer vragen waar pino is.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 10:48
  • hennie013

    Posts: 926

    Ik ben het helemaal eens met deze aanpassing van de regels, 100%.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:47
  • Jane

    Posts: 47

    Hallo, hier een dame die fan is van F1. Ik lees al een tijdje mee. Zijn er nog meer dames hier?

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:47
    • Welkom Jane, hier is er nog eentje hoor en trouwens chapeau voor F1Today, helemaal eens.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:06
    • Welkom.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:11
    • Welkom Jane!

      Er zijn nog vast andere 'Ladies'.
      We kijken uit naar jouw posts.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:21
    • mario

      Posts: 4.760

      Welkom Jane.... Als ik het goed heb is CoolCat ook een dame en er zullen er vast nog wel een paar zijn :)

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 14:50
    • Er staat ook een dame in de lijst hierboven in het artikel, ondanks dat is die vrij actief :-)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:52
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      Jahoor die zijn er best wel wat. Daycee, Greyhound, MSE.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:54
    • Welkom

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:58
    • ik weet wel een coureur die erg vrouwelijke trekjes laat zien.....

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:11
    • hsam

      Posts: 7

      Ja die zijn er wel, AstridF1 schiet mij te binnen.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:21
    • Je bent gelukkig weer terug, Cavallino...

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:42
    • sambal

      Posts: 838

      Welkom JANE.!

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 16:08
    • Yup, Beamer zit in de moderatie gezien de vertraging van zijn post.

      Wel bizar dat dit goedgekeurd wordt. Heeft niets met dit draadje te maken en wordt alleen gepost om uit te dagen.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 18:22
    • Jane

      Posts: 47

      Pietje2013, volgens mij is dat een geintje. En bedankt allemaal voor het gezellige welkom!

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 19:03
    • Zeker, ik bv, en naast mijzelf zijn er nog wel wat dames, zoals Oxygen al opsomde.

      • + 0
      • 6 sep 2018 - 11:23
  • RodyF1

    Posts: 362

    Mooi gesproken @F1 today! ;)

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:49
  • Jello

    Posts: 573

    Jammer dat het zo ver heeft moeten komen maar dit bericht is zeer terecht en goed verwoord.

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:54
    • ADN

      Posts: 122

      Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet zo mooi verwoord. De boodschap is goed, maar ik vind dat F1Today te veel emotie laat doorweken ('keyboard-warriors/ tokkie-achtige..,/ toetsenbord terroristen ') waar ze boven de materie had kunnen staan. Op een bepaalde manier is F1Today ook aan het bashen. Juist iets wat we niet willen. Hou het netjes, geef zelf het voorbeeld. En dat betekent niet dat je lief moet zijn, strak grenzen aangeven is helemaal prima.

      • + 4
      • 5 sep 2018 - 14:04
    • Jello

      Posts: 573

      ADN, daar zit wat in, maar ik vind dat het voor deze ene keer wel goed duidelijk maakt dat het bij de mensen achter deze site heel hoog zit.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 16:45
    • ADN

      Posts: 122

      Dat ben ik met je eens. Je stopt een hoop werk en liefde in het maken en onderhouden van de site. Dan snap ik dat het hoog zat.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 20:05
  • Heel mooi initiatief. Heb me rond de tijd van het debuut van Verstappen aangemeld om hier te schrijven, maar door het zakkende niveau in de comments ben ik een tijdje gewoon weggebleven en heb dat schrijven voor de site toen ook maar in de ijskast gezet, want het forum was zo leuk niet meer. De laatste maanden heb ik mezelf wat aangeleerd om door de "onzin-berichten" te proberen te lezen, maar de sfeer die er (grotendeels) vroeger hing was toch minder. Een vrees die door vele destijds al werd geuit toen Verstappen zijn debuut ging maken. Ik herinner me nog dat Zeswieler de situatie toen al neerschreef voor ze gebeurde.

    Fijn dat jullie dit nu aanpassen, als jullie dan in de toekomst nog eens schrijvers zoeken, wil ik me best opnieuw aanmelden.

    • + 4
    • 5 sep 2018 - 13:56
  • ADN

    Posts: 122

    Fijn! Passie hebben is goed en een verschil van mening ook, maar hou het respectvol!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 13:57
  • JaKloptJa

    Posts: 51

    Naar aanleiding van deze post heb ik me aangemeld na reeds jarenlang te hebben meegelezen.

    • + 3
    • 5 sep 2018 - 13:57
    • Welkom Jakloptja

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:59
    • Hij is het in ieder geval op voorhand al met je eens. Welkom.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 15:48
    • JaKloptJa

      Posts: 51

      Ja klopt ja. Thnx guys.

      • + 0
      • 7 sep 2018 - 12:43