user icon

Foto's: Mercedes GP onthult officieel de W02

  • Gepubliceerd op 01 feb 2011 09:35
  • comments 28
  • Door: Danny Sosef
Mercedes GP heeft officieel de W02 gepresenteerd in Valencia. Michael Schumacher en Nico Rosberg haalden het doek van de nieuwe wagen af. De nieuwe bolide is iets anders qua kleurstelling. De side-pods hebben de kleur van sponsor Petronas gekregen.

Mercedes GP had eerder deze week al een impressie van de nieuwe auto vrijgegeven. Daarop was de hoge brede neus al te zien. De achterkant van de bolide is vrij smal. Met de W02 gaat de Duitse renstal op jacht naar succes. In 2010 keerde Mercedes terug als fabrieksteam, zonder al te veel succes. Drie podiumplekken waren vorig jaar de oogst. Met zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, bij de presentatie luid aangemoedigd door de Spaans fans, en Nico Rosberg moet het in 2011 beter.
Foto's Mercedes GP W02 - Valencia, 1 februari 2011

Reacties (28)

Login om te reageren
  • GP Lover

    Posts: 32

    Dit noem ik nu een \"zilveren pijl\"
    Wat is hij puntig zeg....Gaaf !!!!

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:37
  • dbr659

    Posts: 109

    eerste reactie op de eerste foto:
    ziet er behoorlijk \"boring\" uit...

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:39
  • Kriek

    Posts: 43

    Smalle neus :s

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:40
  • Wauw, deze is zeker mooier dan de vorige! Wat mij bij de wagens van dit jaar opvalt is dat er zo veel open is bij de achterwielen! Is dat niet veel meer dan vorig jaar? Ik zag het al bij de F150; Het leek wel of er een stuk bodywork miste vanuit sommige hoeken gezien? Nu ook weer zo nauw en smal aan de achterkant, net als de Red Bull. Dàt, geen haaienvin èn de hoge brede neus zijn de modegrillen van dit jaar.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:43
  • Ziet er heel snel uit zo op het eerste oog.
    Zeker een van de mooiste tot zover, een echte zilveren pijl.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:46
  • GP Lover

    Posts: 32

    De gespierde sidepod valt des te meer op omdat hij achteraan erg slank is.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:46
  • Vind de redbull en de Mercedes op dit moment er het snelste uitzien kwa foto\'s dat zegt natuurlijk niks maar het oogt allebei snel.
    Vooral door dat groen van petronas.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:48
  • AtteH

    Posts: 1.443

    Neem men woorden over de kleur terug, want hij ziet er prachtig uit moet ik bekennen!

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:54
  • GP Lover

    Posts: 32

    Kan niet goed zien waar de uitlaten zitten maar de hittebestendige strips zijn wel goed zichtbaar op de achterwielophanging.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:56
  • Ja hij is echt mooi; ik gun deze wagen ook alle goeds. Wat zou het leuk zijn als deze niet alleen op plaats 6 t/m 8 moest strijden, maar gewoon top 3! Zeker met iemand als Schumacher erin; dan kunnen de gemoederen tenminste weer lekker hoog oplopen lasie weer een een typisch streek flikt dat net over de grens is.. Gewoon Schumacher die om P1 rijdt zal ook weer meer zn tanden laten zien vd adrenaline en niet al die relaxte lachjes... Ik hoop dat ie geprikkeld wordt om weer iets slims of smerigs uit zijn hoge hoed te toveren. Heerlijk als de gemoederen zo hoog oplopen en met Schumi gaat dat het snelst!

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:58
    • Gezien de resultaten van het afgelopen jaar en zijn misselijkheid zie ik eerder Rosberg dan Schumacher in de top 3.

      • + 0
      • 1 feb 2011 - 13:15
  • Smalle auto , dit wordt de wagen waarin Schumacher Alonso en Hamilton in Spa op 5 rondes zet waardoor Schumacher voor de 8x WK kampioen wordt. Let maar op deze auto is nu al 2 jaar in ontwikkeling , het is een wunderwaffe.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 09:59
    • Mirani

      Posts: 3.000

      Denk nou eens aan de 107% regel. Alonso en Hamilton doen niet eens mee op Spa.

      • + 0
      • 1 feb 2011 - 10:25
  • Vind de auto niet mooi, wel een apart aerodynamisch ontwerp. Ben benieuwd.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 10:00
  • Het eerste dat direct opvalt is dat de camera op de wagen veel verder naar achteren staat dan bij de anderen, en de neus lijkt wel een beetje op die van de Sauber van vorig jaar.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 10:02
    • staat wel erg naar achteren idd

      • + 0
      • 1 feb 2011 - 10:18
    • Ze hebben vandaag de achtervleugel gefilmd ivm het beweegbaar deel

      • + 0
      • 1 feb 2011 - 22:36
    • Weet alleen niet of ze dit met de standaard camera konden doen of dat ie daarom wat verder naar achter staat

      • + 0
      • 1 feb 2011 - 22:43
  • GP Lover

    Posts: 32

    Klopt dat die camera ver naar achter staat,zullen hier wel een voordeel uithalen zeker?

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 10:12
  • GP Lover

    Posts: 32

    op dit forum

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 10:19
  • GP Lover

    Posts: 32

    errrrrrrrrrrrrrg lang ............. zucht

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 10:20
  • Maar op de manier kan je toch geen mooie onboard shots maken.
    Zie je de hele tijd een groot gedeelte van de airbox en is de coureur heel ver weg. Vorig jaar zag je bij sommige teams al een stukje van de airbox zoals Mclaren, maar dit zal wel heel extreem worden.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 10:22
  • Mirani

    Posts: 3.000

    Dit is wel een hele mooie auto. De mooiste tot nu toe en dat zal ook wel zo blijven.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 10:27
  • TJ

    Posts: 619

    De cameraman had niet zo veel bewegingsruimte volgens mij. De neus is een beetje stomp in vergelijking met de andere gepresenteerde liveries. Hopelijk kan Schumacher hier wel iets in betekenen.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 11:05
  • Dit is pas een eerste - dus voorlopige - versie.

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 14:11
    • Dat zeggen inderdaad alle teams. Aan de andere kant, aan het chassis mogen ze niets veranderen dus heel erg veel zal uiterlijk ook niet veranderen. Afgezien van de vleugels dan.

      • + 0
      • 1 feb 2011 - 14:49
  • Hij ziet er beter uit als zijn voorganger..

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 14:33
  • Wat is er mis met een lange auto?

    • + 0
    • 1 feb 2011 - 15:12

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar