user icon

Koppositie doet Raikkonen weinig: "Het is pas vrijdag"

  • Gepubliceerd op 24 aug 2018 17:05
  • comments 28
  • Door: Niels Langenberg

Ferrari kende een goede eerste dag op het circuit van Spa-Francorchamps. Beide vrije trainingen werden afgesloten met een Ferrari op de eerste plaats. Kimi Raikkonen reed de snelste tijd van de dag, maar dat zegt hem nog niet zoveel.

"Het is pas vrijdag, dus ik doe gewoon wat ik moet doen. Hopelijk kunnen we ervoor zorgen dat we ook de rest van het weekend bovenaan kunnen blijven staan."

De Fin weet dat niet makkelijk gaat worden. "Het verschil met de concurrentie is niet ongelooflijk groot, dus het valt nog onmogelijk te zeggen of we dit vast kunnen houden."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • ja het gaat zeker spannend worden, onderschat Hami niet hor. Die is geweldig in Q3. Het gaat zeker spannend worden morgen. ik denk:

    1.Ham
    2.Vet
    3.Rai
    4.Ver
    5. Ric

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 17:10
  • Kimi gaat voor zijn 100e F1 podium Zondag, hoop dat Vettel en Ferrari hem een overwinning gunnen als die mogelijkheid zich voordoet.

    • + 2
    • 24 aug 2018 - 17:20
    • Aaaaaai dat gaat idd lastig worden hoor, stel Kimi rijdt voorop met vet er 3 sec achter, Wat doen ze dan? nog 15 rondjes te gaan.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 17:22
    • Lekker zo laten? ;)

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 17:25
    • Beetle

      Posts: 1.263

      Hetzelfde wat Mercedes zou doen....

      • + 1
      • 24 aug 2018 - 17:27
    • @Schwantz,
      Vettel is in de achtervolging op Lewis, 24 punten achterstand.
      Als Ferrari het in haar hoofd haalt om Kimi voor Vettel te laten finishen, trap ik Arrivabene persoonlijk in zijn kl*ten.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 22:49
    • Fanboy1

      Posts: 2.371

      Monza maak je niet druk, fer gaat hun traditie niet verbreken

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 23:21
    • @Mr Monza Dat wil ik meemaken, en natuurlijk kan Kimi volgende week als tegenprestatie op Monza "toevallig" Hamilton na de start een tikkie geven, zodat Vettel, de tifosi, maar vooral Arrivabene, weer wat lucht krijgen ;)

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 23:55
    • Kimi kan een overwinning natuurlijk wel op zijn buik schrijven, tenzij Vettel uitvalt.
      En terecht, ze zullen bij Ferrari maar eens einde jaar de punten tekort komen op Hamilton

      • + 0
      • 25 aug 2018 - 09:53
    • Totje294

      Posts: 182

      @ Schwantz34 Dat tikje is niet nodig, hoor. Ferrari wint 'em wel zonder Mercedesstreken... ;-) (steekt een kaarsje aan)

      • + 0
      • 25 aug 2018 - 09:53
  • Nuchter als altijd die kimi. Echt een droogkloot haha. Nooit teveel zeggen maar zeker ook niet te weinig over de boardradio. Cool. Ik denk dat als de wagen van max geen mankementen vertoond we misschien bij regen nog stiekum op een mooi podium mogen hopen. Fingers crossed

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 17:24
    • De regen brengt RBR tegenwoordig niet veel meer. Vorige regenrace was enkel de Mercedes goed.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 17:31
    • Another day at the office voor Kimi en leuk dat ze op vrijdag snel zijn, maar dat telt niet dus reageert heerlijk droog als altijd. Zaterdag zal ie het goed doen, maar Hamilton is na de zomerstop altijd weer zo verdomd goed en scherp dat ie Vettel tot wanhoop drijft.

      • + 0
      • 25 aug 2018 - 01:20
  • Wat ik heel graag wil weten, heeft ie al getekend?!

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 17:37
    • bwooaaaaah.

      • + 1
      • 24 aug 2018 - 17:38
    • Zal dat niet op Monza gebeuren ?

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 17:56
    • Hij was in ieder geval wel opvallend vrolijk na afloop van VT 2 dus 't zou zomaar kunnen.

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 18:42
  • Laat Kimi maar drink........ehh ....lopen. Die red zich wel.

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 18:36
  • Hoop dat hij het mag winnen of beter gezegd, ik hoop dat hij wint.

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 19:32
  • Stoffel Vandoorne gelaten : ''Het is pas vrijdag'' :)

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 19:34
    • T is pas vrijdag en hij staat alweer 2-0 achter... T seizoen is echt te triest voor woorden. Lando vannochtend sneller, Alonso die er nog meer uit weet te halen... Eerlijk is eerlijk. Spa is een rijderscircuit en juist hier moet hij het verschil maken en hij dwaalt af. Zou me niks verbazen dat Stoffel de grote slachtoffer wordt van de Stroll heisa

      • + 0
      • 24 aug 2018 - 20:18
    • Het is een aardige knul en ook een talent, die misschien enkele jaren elders moet rijden om zich te verbeteren want hij haalt er te weinig uit.

      • + 0
      • 25 aug 2018 - 01:21
  • Molkfabryk

    Posts: 64

    Bizar de meest afgeschreven en oudste coureur in F1 snelste tijd in Vrije training. Hmzz of zal Ferrari hem een contract verlenging geven, de laatste Ferrari F1 kampioen.

    • + 0
    • 24 aug 2018 - 20:02
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Volgens bepaalde geruchten zou hij al bijgetekend hebben.

      • + 0
      • 25 aug 2018 - 10:27

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 839
  • Podiums 26
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar