Luca di Montezemolo: "Met de F150 moeten we kampioen worden"
- Gepubliceerd op 28 jan 2011 12:23
-
37
- Door: Robin Smeets
"Dit jaar zullen we moeten winnen en we zullen ook zeker alles ervoor geven om dat doel te bereiken", vertelde Di Montezemolo. "We hebben het team geüpdate, we hebben enkele veranderingen gemaakt en we zijn helemaal klaar om aan het seizoen te beginnen. De F150 is ontwikkeld met maar één doel. Dat doel is zo simpel dat ik het niet eens wil uitspreken."
"De auto die we tijdens de eerste race in Bahrein zullen zien verschilt significant met de bolide die we volgende week gebruiken tijdens de tests in Valencia. Ons doel voor de wintertests is om zoveel mogelijk kilometers te rijden om de betrouwbaarheid zo goed mogelijk te maken en natuurlijk om de nieuwe banden te leren begrijpen. Het is geen makkelijke overgang, maar ik ben ervan overtuigd dat Pirelli er alles aan zal doen om competitief zal zijn."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Pirelli
- Basis Milan, Italië
37.476 reacties op Pirelli
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pirelli

Reacties (37)
Login om te reagerenPosts: 3.840
\"De F150 is ontwikkeld met maar één doel. Dat doel is zo simpel dat ik het niet eens wil uitspreken\" rare titel dan hier (knipoog)
Jammer dat ze dit elk jaar zeggen hé
Posts: 1.016
Dat heet ambitie en dat heb je nodig om te winnen. Er zijn verschillende doelstellingsgroepen in de F1:
\"we hopen er aan het eind van het seizoen nog te zijn\"
\"we willen dit jaar geregeld bij \'de 16\' kwalificeren\"
\"We willen geregeld punten scoren\"
\"We willen geregeld podia scoren en als het even kan een overwinning\"
\"We willen kampioen worden in 2010\"
Ferrari is het aan z\'n stand verplicht die laatste ambitie te hebben. Jammer dat jij dan met een uitspraak \'Jammer dat ze dit elk jaar zeggen hé\' komt. Heb je iets dus niet begrepen...
Posts: 3.840
Waarom heb ik het niet begrepen? Dacht je dat ik negatief was? Je kunt mijn post op verschillende wijze zien.
Posts: 1.650
Je bent er eentje vergeten : \"we willen the best of the rest zijn\"...
Tja, Monty zegt ook niet : we gaan kampioen worden hé...
We moeten... tja, er moet zoveel.
Had toch wat ingrijpendere veranderingen verwacht maar zoals hij al liet verstaan, komen ze met een significant verschillende wagen aan de start.
Heb toch een beetje en \"lauw\" gevoel vandaag...
Posts: 7.033
Dat doel hebben ze samen met Mclaren,Redbull en MercedesGP. En pas nog maar op voor Lotus Renault. Die kunnen wel eens de grote verassing worden van dit seizoen
Posts: 10.089
Precies!
Posts: 1.175
Waarom noem je Mercedes GP nou in een adem met McLaren RB en Ferrari?
De laatste 3 hebben minimaal een keer een kampioenschap gewonnen.
Mercedes nog niet.
Of alleen omdat MS erin rijdt?
Behaalde resultaten uit het verleden,etc.
Laat Mercedes eerst maar eens een podium halen.
Renault heeft meer WK\'s op zijn naam staan.
Posts: 3.007
Die Alynsa lijkt wel jaloers te worden dat Mercedes GP in een adem wordt genoemd met de klassieke topteams. Ben je vergeten dat Mercedes GP dezelfde team is die twee jaar terug WK is geworden? Alleen de coureurs zijn verandert. En als je graag het verleden bij wilt halen, waarom zet Williams er niet tussen dan?
Posts: 1.175
@tifosi,
Ben niet jaloers.
Mercedes GP is geen WK geworden, dat was BrawnGP.
klein detail, groot verschil.
Posts: 1.175
Tifoso,
Idd. ik zou Williams eerder in het rijtje zien passen dan MercedesGP.
Posts: 3.007
Verschil is juist niet zo groot, alleen naam is verandert, verder zijn de meeste mensen op de zelfde plek blijven zitten behalve de coureurs dus.
Het gaat hier om de favorieten voor de titel, dan is het belangrijker wat je laatste paar jaar hebt laten zien, voor zover de verleden van invloed is. En als je eerlijk bent tegen jezelf weet je zelf ook wel dat Mercedes GP meer kans maakt dan Williams. Ook al heb je nog zo\'n grote hekel aan Schumacher.
Posts: 1.175
@Tifoso: ik heb geen hekel aan MS.Alleen aan (MS)Fanboys die na vorig jaar nog steeds het lef hebben om te roepen dat MS dit jaar iedereen snot voor ogen gaat rijden.
Brawn GP reed vorig jaar met een Honda motor en Honda had de auto al helemaal klaar voor Brawn. Mercedes moet dat nog maar weer eens doen.
Dus klein detail, groot verschil!
Posts: 18.535
Brawn GP reed helemaal niet met een Hondamotor, maar met een Mercedesmotor en ik mag er toch wel vanuit gaan dat Mercedes inderdaad wereldkampioen wil worden, zoals L.Hamilton zegt.
Posts: 1.136
befehl ist befehl!
Posts: 1.982
Hahahaaa! Ja, aber dann ins Italiënisch!!!
Posts: 10.089
l\'ordine è ordine!!
als Babelfish altavista mij niet laat zitten
Posts: 155
@ Raikkonen-FAN
Heb mijn woordenboek niet bij de hand maar ik weet dat \"mettere in ordine\" opruimen betekend. Google translate vertaald het wel als volgorde, orde of bevel maar ik denk dat het eerder iets betekend als opgeruimd staat netjes (als het zo geformuleerd al iets betekend).
Ik denk eerder iets van:
Il comando è comando.
Posts: 1.982
Ik zou wel eens willen weten wat er nou zo anders is aan de auto vergeleken met 2010 dat men zo zeker is dat dat kampioenschap voor Ferrari gaat zijn. Ik hoor bijvoorbeeld niets over een revolutionaire versnellingsbak zoals bij McLaren. En hoezo is dat KERS-systeem nog steeds een groot ding? Het is inmiddels 2 jaar geleden dat dat systeem voor het eerst werd gebruikt dus dat moet dan toch al inmiddels een supergoed systeem zijn?
Maar we zullen zien. Hopelijk is het gewoon zo dat Ferrari een paar geweldige uitvingingen op die wagen heeft zitten en dat ze er gewoon niet mee te koop lopen.
Posts: 1.016
Teams gaan verschullend met de media om. Er zijn teams die geregeld van de daken roepen dat ze met iets radicaals komen, 2 keer per jaar een ingrijpende upgrade aankondigen, zeggen dat ze elke race nieuwe dingen meenemen etc.
Ook vorig jaar was Ferrari, net als RedBull, redelijk rustig en stil t.a.v. haar ontwikkelingen, in tegenstelling bijvoorbeeld tot McLaren. Na de zomer was Ferrari duidelijk sneller dan de Mac\'s, een achterstand die de mannen uit Woking pas tijdens de laatste race ingelopen (leken) te hebben...
Posts: 1.315
Ik zal je vertellen wat er bijzonder aan is.
Allereerst is de voor en achter ophanging revolutionair. Hoewel Ferrari tegen alle verwachtingen in geen pull-rod gebruikt maar gewoon weer push-rod is hij toch radicaal anders dan vorig jaar. Met heel veel ruimte achter voor de diffuser en uitlaat.
Het beste is dat te zien bij een foto van de voorkant in vergelijk met die van vorig jaar. Moet je voor de grap eens doen. Een gi-gantisch verschil.
Anderpunt is de filosofie van de auto. De neus is nu extreem hoog en de sidepods zijn meer vierkant voor meer aanvoerende lucht naar de onderkant van de auto toe. A la RedBull.
De achtervleugel is a la Mercedes GP met een passive F-duct (en dus toegestaan).
Wat ook wel bijzonder is is het feit dat het KERS systeem bij Ferrari in hun fuel cell zit.
Maar de echt revolutionaire dingen hebben ze denk ik express nog niet op de auto gedaan, vandaar dat Montezemolo zegt dat de auto er nog heel anders uit gaat zien in Bahrein.
Posts: 75
Als Ferrari serieus voor de titel wil gaan dan hadden ze Massa al lang de deur moeten wijzen .
Posts: 3.471
Ik denk het ook, maar ik geef Massa het voordeel van de twijfel, en gun hem het 2011 seizoen.
Posts: 932
Ik denk dat we Massa dit jaar voor het laatst in actie zullen zien bij Ferrari.
Posts: 75
Ik heb me vorig jaar stierlijk ge-ergerd aan Massa.
Ik was sowieso geen fan van hem maar na zijn crash is hij nooit meer dezelfde geworden.
Hij nam geen risico\'s meer, reed middelmatig rond en kreeg elke keer het idee dat hij het na de eerste overwinning van Alonso al opgegeven had.
Tijd voor wat meer vuurwerk bij ferrari. Alonso met Vettel, Kubica of Kobiyashi :)
Posts: 1.725
Onzin. Hij is net dezelfde coureur als de voorbije jaren. Alleen rijdt hij niet meer met een dominante wagen en is de concurrentie binnen het team nog groter geworden. En dat is compleet in tegenstelling tot Vettel (qua wagen) en Kubica (qua concurrentie).
Posts: 10.089
@f60
Vettel zijn tijd bij Toro Rosso was anders ook zeer vermakelijk
Posts: 2.091
Bla bla bla bla de gebruikelijke one liners, gebakken lucht, verwachtingen, hoop enz. Daar gaan we weer komend voor seizoen. Alle teams komen met dit nietszeggende vermoeiende geneuzel met een nieuwswaarde van ver onder nul. SAAI
Posts: 75
Dus Massa kan alleen goed rijden in een dominante wagen ?
Dan kan mijn oma ook winnen. Middelmatige coureurs rijden goed in goede auto\'s . Fantastische coureurs rijden fantastisch in mindere wagens ....
Massa is geen van beide.
Posts: 10.089
is jouw oma een topsporter ?? :O
achja in een Redbull Prototype X1 wint iedereen nog van F1 auto\'s.. ik snap wat je bedoeld :)
Posts: 1.725
Leg mij geen woorden in de mond die ik niet heb beweerd.
Posts: 249
Hè hè, eindelijk iemand die dat ook ziet. Maar tjonge je zult die Massa maar eens zien als een mindere coureur. Je krijgt de halve wereld op je dak. Hij was zo zielig toen hij terecht geen kampioen werd. Nergens potten kunnen breken. Nu ook bij Ferrari niet. In de volksmond noemt men hem een topcoureur en Ferrari een topteam. Is dat werkelijk zo, op dit moment?? Laat Ferrari blij zijn dat ze Alonso hebben. Net zo\'n figuur als MS. Kennis van zaken en een echte en snelle stuurman/piloot.
Posts: 435
Dat roept die oude man elk jaar, met deze ferrari moeten we kampioen worden, sinds 2007 met Kimi is geen wc meer gewonnen.
Laten ze het maar weer eens proberen,zal moeilijk worden
Posts: 1.650
Hebben ze het zo slecht gedaan in die periode ? Ik dacht het eerlijk gezegd niet. Het jaar met de indroductie van Kers achterwege gelaten... Maar toen was ook Mc Laren slecht.
Posts: 155
Sorry kwam er net achter dat ik citeer moest gebruiken ipv reply.
Posts: 155
Sorry kwam er net achter dat ik citeer moest gebruiken ipv reply.
Posts: 155
Sorry kwam er net achter dat ik citeer moest gebruiken ipv reply.
Posts: 249
Hè hè, eindelijk iemand die dat ook ziet. Maar tjonge je zult die Massa maar eens zien als een mindere coureur. Je krijgt de halve wereld op je dak. Hij was zo zielig toen hij terecht geen kampioen werd. Nergens potten kunnen breken. Nu ook bij Ferrari niet. In de volksmond noemt men hem een topcoureur en Ferrari een topteam. Is dat werkelijk zo, op dit moment?? Laat Ferrari blij zijn dat ze Alonso hebben. Net zo\'n figuur als MS. Kennis van zaken en een echte en snelle stuurman/piloot.