user icon

Verstappen: "Ik rijd niet in de Formule 1 om enkel mee te doen"

  • Gepubliceerd op 14 aug 2018 16:39
  • comments 44
  • Door: Jeroen Jonkers

Max Verstappen rijdt niet met de Olympische gedachte in de Formule 1, maar de Nederlander wil altijd winnen. Dat vertelt Verstappen in gesprek met Helden. Verstappen stelt dat het niet eenvoudig is dat hij niet altijd in een winnende positie verkeert, maar het winnende gevoel blijft voor hem niet te evenaren. 

"Bij een normaal verloop van een race kom je niet weg met het hebben van de op één na beste auto", vertelt Verstappen. "Je hebt het allerbeste materiaal nodig om te winnen." Dat wil volgens Verstappen niet zeggen dat iedere coureur kan winnen in een Ferrari of Mercedes. "Bijna iedereen kan winnen met de beste auto."

Sinds het debuut van Verstappen tijdens de Grand Prix van Australië in 2015, heeft de Nederlander vier zeges weten te behalen. Voor de Red Bull-rijder is dit allerminst voldoende. "Ik ben hier niet om enkel mee te doen, of om met een 'goed gevoel' naar huis te gaan. Ik rijdt in de Formule 1 om te winnen. Dat is de enige reden dat ik elke twee weken opnieuw weer in het vliegtuig stap. Zonder die instelling kan ik beter thuis op de bank blijven hangen."

Het feit dat Verstappen niet iedere race meestrijdt om de zege, doet dan ook wel een beetje pijn. "Dat is zeker niet makkelijk nee, maar dat wist ik toen ik in de sport debuteerde", vervolgt de Nederlander. "De zon kan echter niet iedere dag schijnen, dat heb ik van huis uit wel meegekregen. Succes kan eindig zijn, maar toch: er is geen beter gevoel dan winnen."

Reacties (44)

Login om te reageren
  • Hij moet ook winnen! Hele land vindt het een must. Wat land?! Hele wereld vindt dat hij moet winnen! ;-)

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 16:39
    • Arie54

      Posts: 3.714

      Ik niet hoor, voor mij telt alleen een Ferrari-zege en wie er dan rijdt interesseert mij niets.

      • + 2
      • 14 aug 2018 - 19:48
    • Arie54, hoe durf je zoiets uberhaupt hier te melden! Schaaaaande! :-)

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 20:51
    • Forza Ferrari!

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 22:24
  • wat een ouwe meuk

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 16:41
    • Snork

      Posts: 10.770

      Heb je het over je autootje?

      • + 4
      • 14 aug 2018 - 17:19
    • Oud nieuws wordt herkauwd en opnieuw gebruikt in silly season.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 19:28
    • Nee, waarschijnlijk over de deur. Die staat al zo lang open dat 'ie inmiddels volledig van de scharnieren gerot is.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 19:28
  • "Max Verstappen rijdt niet met de Olympische gedachte in de Formule 1" Lmfao :)

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 16:42
    • Ik vraag me toch dan ook af hoe ze die fakkel zouden moeten laten branden met +350 kmph

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 17:05
    • The dre

      Posts: 2.184

      @ m@ximumoverdrive,
      Hebben we vaak zat gezien met die pruts renault motoren, echt niet moeilijk ;)

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 18:01
    • :M@XIMUMOVERDRIVE Die hebben ze toch achter zitten?!

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 20:03
  • ik geef RB en Honda nog 2 jaar maar als hij dan nog steeds voor spek en bonen en af een toe een overwinning mee doet dan is hij weg. dat weten ze zelf ook wel dus ze moeten gaan knallen de komende 2 jaar. ferrari en Mercedes zijn natuurlijk niet achterlijk. zodra Vet en/of ham er mee stopt dan gaat de telefoon in huize Verstappen als een wilde tekeer.

    • + 1
    • 14 aug 2018 - 16:53
    • 1jaar. Als het er naar uitziet dat RBR on 2020 niet mee kan doen voor het kampioenschap denk ik dat er een clausule in zijn contract staat dat hij weg mag. Kan me niet voorstellen dat hij anders al zo vroeg had bijgetekend voor langere tijd

      • + 3
      • 14 aug 2018 - 17:06
    • Het eerste jaar 3e worden met de honda zal hij wel accepteren, het jaar erna gaat alles bepalend worden.

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 17:08
    • Als Red Bull komend seizoen niet mee kan strijden in de top 3, dan is Max eind 2019 weg bij Red Bull. En ik denkendat hij in 2020 dan aan het stuur zit van een Mercedes.

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 18:07
    • @Royalere, denk ik ook. De hele Ziggo clan en Royalere die huize verstappen platbellen omte vragen of Max al iets gehoord hebben van MB of Ferrari.
      Er komen heel wat nieuwe talenten aan. Max zo zou maar eens alleen maar bij RB rijden.

      • + 2
      • 14 aug 2018 - 19:07
    • Met de nieuwe talenten die instromen en al bij die teams zitten neemt de kans voor Max op een zitje in de Mercedes of Ferrari af. Hij zal echt heel constant moeten scoren en de wagen over de finish brengen om een kans te krijgen als het met RBR niet gaat lukken voor 2021.

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 19:32
    • Mwaa honda en redbull en max willen enkel het wk voor minder doen ze het niet. Gaat echt wel gebeuren. Of in ieder geval een goede kans beter dan nu . Nu is t net niet ondanks zijn fouten. Wellicht maakte die juist omdat die teveel pushte om het met een auto waar het net niet mee kan toch te doen

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 21:15
    • Ik denk ook dat hij contractueel weg kan wanneer het tegen valt aan de hand van een aantal criteria. Dat Max al achterom moet kijken naar aanstormende talenten is nog niet aan de orde. Max wordt door de teambazen erg hoog ingeschaald. Dat is terecht. Ik zie nog niet een talent wat hem naar de kroon steekt. Leclerc misschien. Maar verder niet. Ook niet Ocon, Norris, Russell.

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 07:45
  • Je moet toch eerst mee doen om te winnen...

    • + 1
    • 14 aug 2018 - 16:53
  • Supersoft

    Posts: 988

    Je moet vaak verliezen om te winnen!

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 17:01
    • das logies sjjjjt.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 17:07
    • Snork

      Posts: 10.770

      Als je niet rijdt, ken je ook niet winnen. Is ook logiesjsj.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 17:18
    • Mwahaha, hebben ze in de F1 Cruijff niet voor nodig... to finish first, first you must finish... (R.Dennis) ..when the flag drops the bullshit stops.. (onbekend) het wiel is rond, de band is zwart.. (bschuit) ;)

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 19:22
    • M@X

      Posts: 663

      Beter met twee wielen over de finish dan met vier in de pits.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 21:27
  • De juiste instelling, maar die kenden we al...

    • + 1
    • 14 aug 2018 - 18:09
  • Aegon

    Posts: 44

    Helden, is dat niet het kinderprogramma van KetNet ?

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 18:19
    • Tijdschrift van die vreselijke Barend familie

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 19:25
  • Mijn inziens rijdt niemand om gewoon mee te doen. De toegevoegde waarde van dit artikel lijkt mij 0,0

    • + 2
    • 14 aug 2018 - 18:44
    • Stroll? eric? Gros? Van? Waar rijden die voor dan? Die vinden het al mooi om mee te doen.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 18:59
    • @ROYALERE

      Goed opgemerkt.
      Zolang je niet meedoet heb je ook geen kans op winst. ;-)

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 19:57
    • F what?

      Posts: 206

      Je mag Kimi en BOT ook nog aan dat rijtje toevoegen, die vinden het zo mooi om mee te doen, dat ze zelfs contractueel hebben laten vastleggen dat ze niet per se hoeven te winnen ;)

      • + 0
      • 15 aug 2018 - 09:39
  • Arie54

    Posts: 3.714

    Nee, dat doet de rest ook niet. Dus heb je nog iets zinnigs te melden?

    • + 0
    • 14 aug 2018 - 19:48
    • Het is komkommer tijd. Zulk nieuws blijf je houden. Morgen kondigt Bridgestone aan dat ze volgend jaar weer ronde banden gaan leveren.

      • + 1
      • 14 aug 2018 - 20:00
    • M@X

      Posts: 663

      Zou wel nieuwswaardig zijn als ze dat in de F1 doen.

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 21:28
    • @Moetdatnou , ze gaan opnieuw ronde banden leveren aan Renault , maar wel pas nadat ze daar de Cosworth motor een goede upgrade hebbengeven .

      Anders wordt het Vredestein .

      • + 0
      • 14 aug 2018 - 23:27

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar