user icon

Hamilton over spannende titelstrijd: "De kleinste foutjes zijn kostbaar"

  • Gepubliceerd op 07 aug 2018 14:07
  • comments 31
  • Door: Jeroen Jonkers

Lewis Hamilton is van mening dat de huidige titelstrijd met Sebastian Vettel bijzonder intens is. De Mercedes-coureur meent dat Ferrari momenteel de snellere auto heeft en dat het kampioenschap mede beslist zal worden door het aantal fouten dat beide coureurs maakt. 

“Het is de meest intense strijd", aldus Hamilton tegenover RaceFans.net. "We racen tegen een team dat sneller is dan wij zijn. Vorig jaar was het redelijk gebalanceerd. Het ene weekend waren zij sneller, dan waren wij de betere. Dit jaar gaat het meer hun kant op, dus wij moeten nog beter presteren en proberen meer uit weekenden te halen waarin we niet snel genoeg zijn."

“De druk om iedere millimeter eruit te trekken, is groter dan ooit als ik weer kampioen wil worden", vervolgt Hamilton. Dit jaar is spannender dan vorig seizoen, dus de kleinste fouten zijn de meest kostbare. Er ligt daar meer druk. Dat is hetzelfde in iedere sport: het laatste schot, de laatste opslag is het meest belangrijke punt."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Typisch Hamilton, een meester in politieke spelletjes en oorlogsvoering buiten de baan. Nog even een kleine trap na richting Vettel. Je mag ervan vinden wat je wil maar ik vind Hamilton zowel op als naast de baan een absolute killer en daarom de beste coureur van de huidige F1.

    • + 5
    • 7 aug 2018 - 14:14
    • Mee eens. Hoewel ik in Duitsland ondanks zijn ultieme resultaat wel ff klaar was met Ham.

      • + 1
      • 7 aug 2018 - 14:17
    • 44HAM

      Posts: 89

      Eens, dat gezegd hebbende verbaas je niet als Vettel keihard terugslaat! We weten allemaal dat hij dat wel kan!

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 14:19
    • Rimmer

      Posts: 8.811

      Dat meesterschap in politieke spelletjes was hij nog niet zo lang geleden volledig kwijt toen hij weigerde de pers te woord te staan en zichzelf volkomen belachelijk maakte. In een winnende auto is het een stoere man geworden maar als Seb er drie weet te winnen en weer de leiding pakt dan zien we een hele andere kant. Maar vier jaar zonder tegenstand geeft moed. Bottas laat meermaals zien dat die Mercedes helemaal zo slecht niet is en dat Lewis gewoon de gedeeld beste auto van het veld heeft.

      • + 4
      • 7 aug 2018 - 14:25
    • Het probleem voor Vettel is misschien niet eens Vettel zelf, maar het feit dat hij voor Ferrari rijdt. De druk om kampioen te worden in een Ferrari is namelijk belachelijk groot. Enerzijds omdat Ferrari sinds 2007 met Kimi geen kampioenschap (voor de rijders dan) meer wist te winnen. Anderzijds omdat Vettel de kans krijgt een kampioenschap te winnen in een andere auto dan die Red Bull die zo goed bij zijn rijstijl paste.

      En dan heb je ook nog de Tifosi, die Italiaanse media die zo ontzettend keihard kan zijn als je faalt.

      Om die reden denk ik dat de druk groter op Vettel is dan bijvoorbeeld de druk voor Hamilton op het behalen van een vijfde titel.

      Als Vettel hem dit jaar alsnog pakt vind ik dat heel, héél knap en dan denk ik dat er misschien best snel een 6e en 7e titel kunnen volgen. Andersom... als Vettel hem dit jaar niet pakt, wordt de druk volgend jaar nóg hoger.

      • + 2
      • 7 aug 2018 - 14:50
    • tja, Hamilton weet er zelf alles van, hij heeft in de jaren dat hij voor titels streed ook al zoveel dure fouten gemaakt. Soms kom je er mee weg zoals in 2008, soms verspeel je keihard de titel (2007) of moet je afhaken zoals in 2010 en 2011.

      • + 3
      • 7 aug 2018 - 15:28
    • Als Vettel de komende 2-3 jaar geen titel pakt verwacht ik dat ze Hamilton of Verstappen proberen te contracteren.

      • + 1
      • 7 aug 2018 - 15:30
    • Hamilton wil hem graag winnen, Vettel MOET hem winnen. De druk is inderdaad niet gelijk en Hamilton legt daar weer een paar kilo bij door dit soort opmerkingen. JIJ hebt de snelste auto, dus als ik win komt dat van mij, als ik verlies komt dat van de auto en een beetje van jou..............de tifosi vertalen dat haarfijn naar Ferrari moet winnen en als dat niet gebeurt is dat de fout van Vettel.

      • + 2
      • 7 aug 2018 - 16:24
  • tuurlijk lowieke,je hebt de allerlangzaamste auto.......

    • + 2
    • 7 aug 2018 - 14:14
    • De spanning tussen Ham en Seb zal tot ongekende hoogte stijgen dit seizoen. Ze weten maar al te goed dat dit hun laatste kans is op een titel, en ze volgend seizoen voorbij worden gereden als een stel amateurs door Ricciardo en Hulk in hun RocketShip 19.

      • + 1
      • 7 aug 2018 - 14:46
    • Nee Max gaat iedereen aan gort rijden met zijn RB/Honda.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 19:00
  • Red Fool

    Posts: 278

    Manmanman, wat een prozaïsche kitsch weet Hamilton toch iedere keer weer over de lippen te persen. Briljante rijder maar als hij z'n mond open doet zoek ik naar een teiltje.

    • + 6
    • 7 aug 2018 - 14:18
    • Niks kitsch maar weloverwogen slimheid.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 16:25
  • Tja, ik denk niet dat die Benz zo veel langzamer is dat het ineens om milimeters gaat. De autos lijken gewaagd aan elkaar sneller per bepaalde locatie. Hamilton is denk ik de beste topper op dit moment(wellicht samen met Alonso dan) maar dit lijkt me meer een (zoveelste) mind game van hem. Was te verwachten ook, zou Rosberg denken.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 14:52
    • Wanneer komt het boek van Rosberg?

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 15:05
    • Kimi brengt 16 Augustus zijn biografie uit in het Fins genaamd "Tuntematon" wat "onbekend" betekend. In de periode daarna zullen er nog vertalingen volgen, welke talen zijn nog onbekend.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 15:19
    • Komt er wel een vertaling in het Engels of Nederlands van onbekend of is dat onbekend?
      Ik ben nogal onbekend met de Finse taal en kan ik onbekend niet lezen.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 15:28
    • Ik zou wel willen weten wat er allemaal achter de schermen in 2016 is gebeurt, zowel van Rosberg als Hamilton zijn kant.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 15:32
    • Damon
      Ik denk niet zo snel; hij is druk bezig met vlog, snackbar(of ijstentje) van zijn vrouw, zijn vrouw, wellicht wat presentaties hier en daar. Kortom, life is sweet, life is bettehh

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 15:34
    • @F1 Fan & Flyging Dutchman,

      We zullen nog een paar jaar moeten wachten op het boek "Rosgate"... de popcorn staat echter NU al klaar.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 15:35
  • Of “Hammertimed” by N. Rosberg

    • + 1
    • 7 aug 2018 - 15:42
    • Heerlijk.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 15:55
    • Hoe ik na 18 jaar racen door een ploffer van Hamilton eindelijk WK kon worden...titel van boek 1....titel van boek 2 is: Hoe ik N. Roberg met de staart tussen mijn benen afdroop uit de F1.

      • + 1
      • 7 aug 2018 - 19:04
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Thanks to the lucky hammer dnf

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 22:06
    • Ja want Lewis reed een perfect seizoen....

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 22:28
  • Hamilton is een topcoureur. Dat staat buiten kijf. Daarnaast speelt hij ook graag spelletjes. Wolff en hij spelen graag de underdog. En wat wil hij graag erkenning dat hij ook in niet de beste auto de titel kan halen. Overall weten we nog niet of Ferrari de beste auto heeft. Het seizoen is nog maar op de helft. Het mooie is wel dat ondanks het moeilijk kunnen inhalen het seizoen spannender dan jaren is. De liefhebbers zijn in ieder geval ook winnaar.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 19:20
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Alle f1 experts bekennen middel analyses en gps data dat fer veruit de snelste auto is en een paar hebben desondanks een bord voor hun hoofd.
      Erg bijzonder.

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 22:09
    • Precies zoals snelrondje zegt. Over het hele seizoen weten we het nog niet. Vorig jaar dachten ze het ook begin van het seizoen. Na de zomerstop was mercedes weg...

      • + 0
      • 7 aug 2018 - 22:39
  • jd2000

    Posts: 5.107

    Gelukkig heeft Hamilton God en de amazing fans.

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 19:24
  • zorba

    Posts: 1.535

    Je kan zeggen wat je wil maar zijn fans gaan over de wereld mee ,die van vettel zijn er uit het land waar ze racen.als het regent in francorchamp zie ik zijn voorsprong nog verder uitlopen

    • + 0
    • 7 aug 2018 - 23:09
  • LimboF1

    Posts: 5.021

    Typisch Hamilton om nu mindgames te spelen, maar denk niet dat Vettel hiervan onder de indruk is. Hij oogt bijzonder relaxt en gaat heel erg goed om met tegenslagen. Hij mede daarom toch echt de meest complete coureur op dit moment. Dat toneelspel van Hamilton en psychologische spelletjes en de teamorders die Mercedes nu al zo vroeg gebruikt geven aan dat ze zich bedreigt voelen. Ik persoonlijk als neutrale fan hoop dat Hamilton dit jaar niet weer de titel pakt en eigenlijk helemaal niet Mercedes. Dat dom geleuter van Mercedes is iets wat me toch tegenvalt. Maar goed, ik hoop dat het spannend blijft tot de laatste race en Vettel en Ferrari de titels pakken.

    • + 0
    • 8 aug 2018 - 07:52

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.549
  • Podiums 193
  • Grand Prix 245
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar