user icon

Kimi Raikkonen niet tevreden met derde plek op Hockenheim

  • Gepubliceerd op 22 jul 2018 17:16
  • comments 23
  • Door: Rutger Lauvenberg

Kimi Raikkonen reed een prima race tijdens de Duitse Grand Prix en finishte op dezelfde plek als waar hij startte op P3. De Fin hield na de start Max Verstappen knap achter zich en reed zelfs een tijdje aan de leiding, maar nadat hij eerst teamorders ontving om zijn teamgenoot voorbij te laten, bleek hij nadat Sebastian Vettel ongelukkig was uitgevallen, in de slotfase niet opgewassen tegen de Mercedessen.

Raikkonen werd na de race allereerst gevraagd naar de teamorders die hij tijdens de race vanaf de pitmuur ontving: "Ik denk dat we gedaan hebben wat is afgesproken, maar het was op dat moment een beetje onduidelijk. Ik had een prima snelheid en lag op koers voor een tweestopper. Maar daarna moesten we om zien te gaan met de wisselende omstandigheden en toen werd ik geblokt door een Haas (Romain Grosjean red.) en kon Valtteri me voorbij, dus dat was erg ongelukkig."

"Ik ben niet helemaal tevreden. Ik weet natuurlijk niet hoe de Mercedessen vandaag voelden in de wisselende omstandigheden, maar in het verleden hadden we veel  moeite in dit soort omstandigheden. Nu hadden we erg veel grip, al was dat soms moeilijk in te schatten. Als je zo hard rijdt als je kan en iemand is sneller, kun je daar vrij weinig aan doen."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.379

    Geef Kimi geen ongelijk..... Eerst moet hij Vettel er voorbij laten terwijl hij nog niet langzamer is.... Dan veroorzaakt diezelfde Vettel een SC en wordt hij nog een keer naar binnen gehaald waardoor P3 maximaal haalbaar was... Hij had nog geluk dat de race niet een paar ronden langer duurde, want Max kwam ook alweer binnen de DRS

    • + 0
    • 22 jul 2018 - 17:40
    • Tifoso

      Posts: 2.866

      Kimi ging voor een tweestopper en Vettel voor een eenstopper, dan is het logisch dat Vettel er voorbij mag. Het is juist kwalijk dat het zo lang heeft geduurd voordat ze Kimi vroegen hem voorbij te laten. In dit geval is Kimi niet gen**id door het team, eerder door de Haas (of was het Sauber) waardoor Bottas hem voorbij ging.

      • + 0
      • 22 jul 2018 - 17:56
    • Naldor

      Posts: 730

      Vettel reed het gat dat er was na de pitstop zo dicht, en reed nadat die langs gelaten was ook goed weg bij Kimi. Inhalen met deze autos bij autos die niet 2 seconden per ronde langzamer zijn is nu eenmaal lastig. Ik had de teamorder veel eerder verwacht zoals die bij Mercedes ook meteen kwam. Hoe je het went of keert het gaat tussen Seb en Lewis dus de andere coureur hoort nooit voorkeur te krijgen.

      • + 1
      • 22 jul 2018 - 17:56
  • Jello

    Posts: 573

    Als hij bijtekent hoop ik dat er in het contract staat dat hij 3 potten vaseline per week krijgt want man man man anders moet het pijn doen om ieder weekend zo hard gepakt te worden zeg. Ik hoop van harte dat hij nog op een mooi zitje in F1 blijft maar ik gun het hem om bij Ferrari te vertrekken.

    • + 4
    • 22 jul 2018 - 17:44
  • Statistiek 28 podia na laatste winst. Bizar.

    • + 0
    • 22 jul 2018 - 18:00
    • En al ruim 100 races op rij niet gewonnen, heel apart of niet?

      • + 0
      • 22 jul 2018 - 23:50
  • woelf

    Posts: 217

    echt toffe gozer die kimi, er zat een verdiende overwinning voor hem in. zo jammer dit maar dit is f1..........

    • + 1
    • 22 jul 2018 - 18:25
  • Als de feraries sneller zijn dan mercedes, waarom kwam raikonen dan niet dichter bij Bottas, hij kon hem toch niet inhalen vreemd dat gebral van sommige mensen

    • + 0
    • 22 jul 2018 - 18:37
    • Omdat Vettel in de Ferrari sneller is dan de Mercedessen en Kimi in de Ferrari niet.

      • + 0
      • 22 jul 2018 - 18:54
    • Moos

      Posts: 444

      Diezelfde Vettel die een teamorder nodig had om voorbij Kimi te komen.... terwijl z'n banden 15 ronden nieuwer waren.....

      • + 4
      • 22 jul 2018 - 18:56
    • Naldor

      Posts: 730

      @moos net als dat Hamilton een teamorder nodig had omdat die anders 3e was geworden? :)
      Teambelang > eigen belang

      • + 0
      • 22 jul 2018 - 18:59
    • Moos

      Posts: 444

      @NALDOR
      Dat je sneller bent betekent niet dat je degene voor je ook kunt inhalen. Dat is m'n punt.

      • + 1
      • 22 jul 2018 - 19:13
  • Komt goed, Kimi. Dadelijk krijgt Lewis zijn terechte straf en word jij alsnog tweede!

    • + 0
    • 22 jul 2018 - 18:40
    • Fanboy1

      Posts: 2.325

      Ik hoop het voor jou en fer die het ondanks een betere auto, het toch moeten hebben van dnf’s en janken bij fia om straffen van mer. Komop probeer het op eigen kracht eens

      • + 0
      • 22 jul 2018 - 19:01
    • Musky

      Posts: 2.187

      Bennie ruzie met je vrouw gehad en nu kom je er niet meet in!

      • + 0
      • 22 jul 2018 - 22:32
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Ook al had Hamilton 5sec penalty gekregen was Kimi nog 3de;)

      • + 0
      • 23 jul 2018 - 01:12
  • Fanboy1

    Posts: 2.325

    Kimi moet niet janken als een oud wijf. Dit staat waarschijnlijk in zijn contract en hij heeft het niet gelezen. Een beetje onnozel doen. Halverwege de race werd hij al geslachtofferd voor vettel en kennenlijk mag dat en hij staat het toe, dan moet je achteraf niet gaan janken als een klein kind

    • + 0
    • 22 jul 2018 - 18:59
  • Tegenstuur

    Posts: 80

    Opnieuw toont Ferrari dat ze niet de beste strategen aan boord heeft. Bij de 1e passage na de SC gaat enkel Bottas binnen. Bij de 2e zien ze Mercedes klaar staan voor Lewis, bluf. Je weet dat de wagens zich mogen ontdubbelen er slechts een 10tal rondjes nog te racen vallen. Ik had hem altijd buiten gehouden...

    • + 0
    • 22 jul 2018 - 19:16
    • Fanboy1

      Posts: 2.325

      Nou wat strategie geblunder betreft kunnen ze bij mercedes ook wat van hoor.

      • + 0
      • 23 jul 2018 - 00:03
  • Kimi is die auto onwaardig. Klaar! Je kan er alleen maar op vooruit gaan met LeClerc erin.

    • + 0
    • 22 jul 2018 - 22:15
    • Kimi pakt zijn 7e podium op 11 GP's dit seizoen en als hij voor zijn eigen kansen rijden mocht dan had Seb minder punten gehad en Kimi meer. Bij Mercedes was ook een teamorder nodig om te voorkomen dat Valtteri verder zou aandringen bij Lewis. Als hij voor zijn eigen kansen mocht rijden en minder pech had gehad dan zouden de beide 1e rijders van de topteams nu vrijwel gelijk staan met de nummers 2. Beetje jammer dat Seb gaat klagen dat ie ze banden naar de kloten rijdt en er langs wil. Dan een heel verhaal van de engineer over verschillende strategie en de droge reactie van Kimi hahaha

      • + 1
      • 23 jul 2018 - 00:50
    • Cypher

      Posts: 2.144

      Niks, 'klaar!' omdat jij dat vindt. En je bedoelt Leclerc, die zijn auto niet op de baan kon houden tot twee keer toe?

      • + 0
      • 23 jul 2018 - 07:13
  • ERaikkonen

    Posts: 28

    Wat zeurt iedereen hier toch altijd op Kimi? Kimi scoort 4 podiums op rij en 7 uit 11 GP's. Over twee GP's zijn 100ste! Beetje respect mag wel. En een Leclerc scoort echt niet beter in deze positie. Ja Kimi staat in dienst van Vettel, maar hij scoort prima als tweede rijder. Zijn twee stopper was denk ik de beste keuze voor deze race mocht de regen niet hebben doorgezet.

    • + 0
    • 23 jul 2018 - 09:09

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender