user icon

Mercedes hint naar contractverlenging Hamilton

  • Gepubliceerd op 19 jul 2018 10:42
  • comments 19
  • Door: Jeroen Jonkers

Het heeft er alle schijn van dat Lewis Hamilton binnen afzienbare tijd zijn handtekening zet onder een nieuw Mercedes-contract. Gisteren waren er al verhalen dat de Brit voor maar liefst 170 miljoen dollar tekent bij de Duitse renstal en het team deed vanochtend zelf een duit in het zakje door een weinig verhullende foto op Twitter te plaatsen. 

Dit weekend vindt op Hockenheim de thuisrace van Mercedes plaats en het lijkt erop dat het team dit een perfecte gelegenheid vindt om de contractverlenging van Hamilton wereldkundig te maken. Teamgenoot Valtteri Bottas is nog niet in het bezit van een nieuw contract.

 

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • 170 miljoen voor die 0.1 of 0.2 seconde die Hamilton sneller is dan zijn teamgenoot.
    Lekkere administratie daar bij Mercedes.

    • + 1
    • 19 jul 2018 - 10:49
    • ohnoname

      Posts: 64

      Beetje kortzichtig vind je niet?
      Op dit moment heeft hij 67 punten voorsprong en is hij al 4x wereldkampioen geweest.
      Houd er rekening mee dat dit ook geld oplevert (merchandising etc).

      • + 1
      • 19 jul 2018 - 11:04
    • Denk dat het meer gaat om die 59 punten die hij nu al voorstaat op zijn teamgenoot. Dat en die paar wereldtitels die hij heeft en nog hoopt te halen. Dat en het imago dat hij heeft. De fanbase, de ervaring die MB helpt titels te halen.

      • + 0
      • 19 jul 2018 - 11:08
    • ohnoname

      Posts: 64

      Correctie 59 punten

      • + 0
      • 19 jul 2018 - 11:11
    • ap

      Posts: 953

      170miljoen is de marktwaarde moet je eens kijken wat deze jongen doet aan marketing voor Mercedes dat levert een hoop kopers op hoor! Kijk alleen al naar max wat die doet voor exact en jumbo zijn markt waarde stijgt straks boven die Hamilton uit hoor let maar eens op!

      • + 2
      • 19 jul 2018 - 11:21
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Hamilton is op het gebied van racepace van veel hoger niveau dan Bottas. Daar zit vooral het verschil. Bovendien is Hamilton uit het juiste racehout gesneden en is hij zeer constant geworden. Hij heeft het hele pakket wat je als team verlangd en hij is een 4 voudig wereldkampioen en bovendien een merk/personage. Dat levert voor Mercedes ook weer wat geld terug op.

      • + 1
      • 19 jul 2018 - 11:41
  • Gohhh..ik dacht die gaat fulltime op de catwalk voor Tommy lopen.

    • + 0
    • 19 jul 2018 - 10:53
  • Als ik Valtteri was zou ik even snel een kopietje van dat contract maken, krabbel eronder zetten en bij Toto in zijn postvakje gooien!

    • + 0
    • 19 jul 2018 - 11:03
    • ohnoname

      Posts: 64

      In principe heeft Bottas dan het contract van Lewis Hamilton getekend.... ?

      • + 3
      • 19 jul 2018 - 11:05
    • Ja kan ie daarna gelijk de bak in voor valsheid in geschrifte ;-)

      • + 0
      • 19 jul 2018 - 11:27
  • Overigens, is die 170 miljoen naar inflatie gecorrigeerd in 2007 140.3 miljoen dollar waard geweest. Dus feitelijk gezien heeft, naar werkelijke waarde, Raikonen nog steeds de best betalende contract gehad in de F1 :)

    • + 0
    • 19 jul 2018 - 11:28
    • Geen bronnen, eigen berekening. Als je het wil na kijken, kun je een inflatie factor 21.14% hanteren.

      • + 0
      • 19 jul 2018 - 11:30
    • Vooruit, ik geloof je...;?

      • + 0
      • 19 jul 2018 - 11:48
    • DBGates

      Posts: 2.473

      Maar kimi is dan ook de laatste ferrari kampioen en heilig in Maranello

      • + 0
      • 19 jul 2018 - 21:28
  • twslex

    Posts: 570

    Jammer hoe sommige mensen hier reageren. Op een voetstuk geplaatst worden vraagt niemand om. Dat je veel geld geboden wordt omdat iemand dat je waard vind vraag je niet om. Je doet wat je leuk vind en kan daarmee een leuke boterham verdienen. Zo simpel is het.

    • + 0
    • 19 jul 2018 - 11:48
    • Edgar

      Posts: 1.469

      Ik denk dat niet zomaar geboden is, ik denk dat Lewis hier zelf ook een flink handje in heeft.
      Hij weet dondersgoed wat hij "waard"is, ik denk dat dit echt nog wel een vergadering of wat gekost heeft bij Daimler AG, voordat ze hiermee op de proppen kwamen. zoals hierboven al vermeld, qua merchandise word dat behoorlijk goed terug verdiend.

      Het zijn aannames mensen, gebaseerd op vermoedens.

      • + 0
      • 19 jul 2018 - 11:55
    • Een leuke boterham??... ik begrijp je wel hoor, maar komop zeg. 170.000.000$, das geen leuke boterham, ik geloof niet dat Lewis nog bammetjes eet..

      • + 0
      • 19 jul 2018 - 11:58
  • Henery

    Posts: 152

    Hamilton heeft voor 2 jaar getekend, jaarsalaris van ongeveer 33 miljoen Euro dat kan oplopen tot 45 miljoen inclusief premies. Dat is in 2 jaar maximaal 90 miljoen, iets meer dan de helft van de hier genoemde 170 miljoen...

    Nu de kogel door de kerk is voorspel ik dat Ricciardo bijtekent, ook voor 2 jaar.

    • + 1
    • 19 jul 2018 - 16:05
  • The dre

    Posts: 2.184

    Hier in engeland is "officieel" bekend gemaakt dat lewis een 2 jarig contract getekend heeft voor 40 milj pond per jaar ex bonussen.
    Waar deze 170 miljoen euro dan vandaan komt.......???

    • + 2
    • 19 jul 2018 - 19:02

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar