user icon

Hockenheim niet op kalender van 2019

  • Gepubliceerd op 28 jun 2018 14:25
  • comments 27
  • Door: Danny Sosef

De Grand Prix van Duitsland zal in 2019 niet op het circuit van Hockenheim worden verreden. Het circuit host volgende maand de Duitse Grand Prix maar het is de organisatie niet gelukt om met Liberty een akkoord te bereiken voor 2019.

Hockenheim-directeur Georg Seiler vertelde aan Bild: "Het komt voor ons niet als een verrassing maar het is wel een aderlating. We zijn met Liberty in gesprek geweest en hebben keer op keer duidelijk gemaakt dat we heel graag de Duitse Grand Prix willen organiseren, alleen als het financiële risico tot een minimum wordt verlegd."

"We zijn niet in staat geweest om dat te bereiken, in ieder geval niet voor het volgende seizoen. Ons doel is om een financieel gezond businessmodel te hebben. Dat is voor ons fundamenteel. In hoeverre onze ideeën in de toekomst kunnen worden afgestemd op die van Formule 1, zullen we zien."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Assen dan maar?

    • + 0
    • 28 jun 2018 - 14:43
    • Tja een echt gemis vind ik het ook niet echt. De kans op een regenbui is nou ook niet bepaald groot daar en het incident dat bij mij het meeste indruk heeft gemaakt de afgelopen 10 jaar was een boordradio...

      Assen zou leuk zijn voor het najaar. Vanaf April tot Juli zijn er al aardig veel evenementen voor een circuit

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 17:02
    • Rossi en Lorenzo zijn imo realistisch over een F1 race op Assen.

      “Ik hoop dat die er niet zal komen”, begint Valentino Rossi tegenover de aanwezige pers. “De Formule 1 heeft genoeg circuits die speciaal gemaakt zijn voor autoraces, terwijl Assen juist een rijke geschiedenis heeft met motoren. Niet alleen dat maar ook de impact van races op het circuit speelt een rol. Zonder Formule 1-wagens zal het circuit een stuk minder hobbelig zijn.”

      Ook Jorge Lorenzo ziet een Formule 1-race in Assen niet zitten. “Ze zullen een hoop aan het circuit moeten veranderen voordat de huidige Formule 1-auto’s er op kunnen rijden.”

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 19:22
    • Stitch

      Posts: 5.223

      Doe mij maar de Nürburgring. Veel mooier.

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 19:46
    • Dan toch Zandvoort... daar zijn immers al genoeg Duitsers te vinden in de diverse kuilen in de zomer

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 21:18
    • Stitch

      Posts: 5.223

      In Assen ook, en dat is, in tegenstelling to Zandvoort, goed bereikbaar ;-)

      • + 0
      • 29 jun 2018 - 07:39
    • gijzje

      Posts: 371

      He he inderdaad Assen is een motor circuit, elke poging er een F1 circuit van te maken vern*ukt Het Moto GP circuit. Afblijven. Als er dan zonodig een Dutch GP moeten komen dan gewoon waar die al was Zandvoort...
      En over de bereikbaarheid ? Ach ik heb het er voor over en al die bezoekers in het verleden schijnbaar ook. Trouwens Assen bereikbaarheid valt met z0n event ook vies tegen. Iedereen roept dat wel maar heeft als referentie kader de TT en ja laat daar nou 80% met de motor komen ...

      • + 0
      • 29 jun 2018 - 07:54
  • de ring terug? kwalificatie graag over de lange layout :)

    • + 0
    • 28 jun 2018 - 14:43
    • zeru

      Posts: 108

      Ben benieuwd of een Williams dan wel de 107%-regel haalt

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 14:47
    • Camping33

      Posts: 281

      Oef, wat is die ring gaaf!

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 15:37
    • The dre

      Posts: 2.184

      Heel gaaf idd
      Maar met al die scheuren en betonplaten wordt het niets ben ik bang;)

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 16:42
    • f1netnl

      Posts: 481

      @zeru bij een grotere afstand wordt de tijd binnen de 107% ook groter hoor haha

      • + 2
      • 28 jun 2018 - 17:08
  • Ik ben erbij dit jaar in Duitsland..ben benieuwd

    • + 0
    • 28 jun 2018 - 14:46
    • Makske

      Posts: 242

      Leuke grand prix om naar toe te gaan. Alles is daar goed geregeld. Beter dannin België. Ook de prijzen voor het eten zijn nog normaal.

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 15:08
    • #metoo :-)

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 15:27
    • En de week erna in Hongarije ben ik er ook bij! We gaan met het hele gezin naar twee back to back races. Heerlijk vooruitzicht!

      • + 2
      • 28 jun 2018 - 15:28
    • in principe wel een lekker baantje voor de RB(weet niet wie je support).

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 15:29
    • @Royalere Ik ben al ruim 30 jaar fan van de sport. Na jaren McLaren fan te zijn geweest gaat mijn hart nu uiteraard sneller kloppen voor de prestaties van Max. Maar daarnaast vind ik het triest te zien hoe een iconisch team als McLaren afgegleden is.

      En inderdaad lijken zowel Oostenrijk als de Hungaroring de RB te liggen, ware het niet dat dat al vaker gezegd is waarbij ook regelmatig het tegenovergestelde bleek.

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 17:05
    • Ik ben er ook bij. Vorig jaar met de kinďeren naar Red Bull Ring geweest waar VER helaas niet verder kwam dan pruttelend door de eerste bocht. Hopelijk deze keer (ohne Kinder) meer geluk!

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 17:47
  • manuel

    Posts: 2.959

    Daar is Liberty heel blij mee. Teams willen niet meer dan 21 gp`s dus kan Liberty deze weer gebruiken voor een kut stratencircuit.

    • + 0
    • 28 jun 2018 - 15:02
  • Nurburgring maar even bellen dan, stukken beter dan de Hockenheimring!

    • + 0
    • 28 jun 2018 - 15:31
    • Nurburg wisselde tijden af met Hockenheim... wegens geld gebrek is dit inmiddels niet meer te doen.

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 16:58
  • mediF1

    Posts: 2.803

    En terecht er moet natuurlijk wel iets verdient worden . ver kunnen ze het niet gaan zoeken bij de liberty groep want je kunt niet constant de hele wereld rond blijven vliegen en vergroot inderdaad de kans dat hij naar Nederland kan gaan .

    • + 0
    • 28 jun 2018 - 15:49
    • Klus

      Posts: 1.064

      Als men in Duitsland niet rond kan komen van een GP, waarom zou dat in Nederland dan wel moeten lukken? Duitsland is de nr 1 industriële motor in Europa.

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 16:46
    • mediF1

      Posts: 2.803

      @klus omdat ze daar uitgekeken zijn op de F1 en in Nederland valt er nog wat te verdienen de komende jaren .

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 16:54
  • Zonde, zonde, zonde!

    • + 0
    • 28 jun 2018 - 16:06
  • Ik ben er geweest, we zullen niks missen

    • + 0
    • 29 jun 2018 - 11:33

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar