user icon

Renault vindt oplossing voor onderstuur op hoge snelheid

  • Gepubliceerd op 07 jun 2018 12:45
  • comments 19
  • Door: Jeroen Jonkers

Volgens Nick Chester, technisch directeur bij Renault, heeft het team een oplossing gevonden voor de onderstuurproblemen die Renault op hoge snelheid ondervond. Dat meldt Chester in gesprek met Motorsport.com.

"We hebben het qua onderstuur lastig op hoge snelheid", aldus Chester. "In Barcelona hadden we het zwaar en daar wordt dat probleem vergroot. We weten hoe we het op kunnen lossen, het vergt alleen tijd om onderdelen naar het circuit te krijgen."

Volgens de technisch directeur was Renault op de hoogte van de problemen. "We wisten dat er wat aan de hand was en we hebben nu onderdelen in aantocht die moeten helpen in de tweede helft van het seizoen. We hebben een duidelijk beeld van het probleem, het is enkel wachten op een aantal specifieke onderdelen die klaar zouden moeten zijn rond de Canadese Grand Prix."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Forzajost

    Posts: 71

    Mooi! Hoop dat Renault zich bij de top kan vestigen. Gun sainz en hulkenberg het van harte

    • + 5
    • 7 jun 2018 - 12:53
    • RikRace

      Posts: 21

      Yes, dat hoop ik ook.

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 13:00
    • Door een of ander niet nationalistisch reden ben je wellicht een der weinigen die Sainz ook maar iets gunnen kan. En als Nico geen Neerlandsch praatte dan was het een vieze.... ?

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 13:40
    • Snork

      Posts: 12.414

      @NEGROIDEVERSTAPPEN, wat is er op tegen om Sainz en Hulk iets te gunnen? Ik gun het ze ook, ze werken er hard voor bij Renault. Niks nationalistisch aan. Vreemde conclusie die je daar trekt.

      • + 3
      • 7 jun 2018 - 13:45
    • Maximo

      Posts: 6.830

      Nico gun ik het wel, maar Carlos……. Ik weet dat het niet eerlijk is, maar ik heb wat tegen Sainz gekregen na zijn TR tijd en dat is nog niet gesleten. In het verleden bij de karts en in de Renault 2.0 was het 1 van mijn favorieten, maar dat is langzaam verdwenen toen Max een stoeltje kreeg bij TR en Sainz daarop begon met zeuren in de media dat hij er meer recht op had. Afgezien dat ik best begreep waarom hij gefrustreerd raakte van Max die zo ineens een stoeltje voor zijn neus wegkaapte, vond ik de manier waarop hij in de Spaanse pers aan het zeuren ging niet zo tof en dat vervolgens nog 2 jaar lang bleef doen.
      Misschien slijt het gevoel wel met de tijd, al vrees ik dat ik nog heel lang een naar gevoel krijg bij de man.

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 13:46
    • mrjem

      Posts: 271

      @ NEGROIDEVERSTAPPEN

      jij blijft wel erg in het verleden hangen, Nico is een Duitser, ja en ?? ik woon er ook, maakt mij dat anders ?

      Ik ben een groot fan van Nico en Carlos. ik gun het beide lekker mee te kunnen strijden aan de top van het veld ipv de middenmoot.

      Of ben je bang dat ze punten van max weg snoepen ?


      lekker racen !!!

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 14:18
    • @NEGROIDEVERSTAPPEN: Kom op nog steeds het verleden er bij halen...? Ik heb niets tegen duitsers we hebben ze nodig op gebied van ontwikkeling en bedrijven en het zijn prima mensen om mee samen te werken. Ik werk er veel mee samen en altijd met veel plezier en wederzijds respect...

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 14:47
    • @NEGROIDEVERSTAPPEN.
      Dus omdat ik Nederlander ben mag ik geen fan zijn van buitenlandse coureurs.
      Ik reageer weinig maar er wordt hier, door een behoorlijke groep, steeds meer onzin geschreven.

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 15:33
    • Duitsers zijn over het algemeen een stuk prettiger in de omgang en gastvrijer en vriendelijker dan veel Hollanders. Echt wel een prettig land om te verblijven.

      • + 2
      • 7 jun 2018 - 16:32
    • Even beter lezen allen, ik zei dat je een der weinigen was die Sainz iets gunnen kan! sjonge jonge he.

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 19:08
    • Schrijf dan wat je bedoelt. Dan is het voor iedereen duidelijk. Krijg je ook niet van dit soort reacties.

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 21:51
    • Ik heb geschreven wat ik bedoelde. het staat er zonder fout hoor. jij hebt alleen gelezen wat je zelf wilde horen.

      • + 0
      • 8 jun 2018 - 12:50
  • Snork

    Posts: 12.414

    Ben benieuwd waar dat probleem dan zit. Juist de vindingrijkheid van teams om dat soort issues weg te poetsen is razend interessant. Je denkt al snel aan aerodynamica, maar wellicht zit het in de ophanging of in de combinatie daarvan.

    • + 1
    • 7 jun 2018 - 13:43
    • Had ik ook graag gelezen.

      Misschien hebben ze een minder flexende voorvleugel ;-)
      Of een flexende achtervleugel...

      Of een grinttegel onderin het chassis welke de coureur naar voor en achter kan schuiven.

      Iemand anders nog 'oplossingen'?

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 14:29
    • Snork

      Posts: 12.414

      Minder hard rijden in de snelle bochten? :-)

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 15:10
    • Wat er niet wordt vermeld en wel belangrijk is om te weten wanneer onderstuur intreedt.
      Is het onder het remmen of tijdens het uitaccelereren?
      In de vollegas bochten? Of tijdens een ‘lift’ bocht zonder de rem aan te raken?

      Data die ik of wij niet hebben zal een goed beeld scheppen waar en wanneer dit voorkomt en zal echt wel op te lossen zijn.

      • + 1
      • 7 jun 2018 - 17:48
  • Renault vindt oplossing voor onderstuur op hoge snelheid...

    ... ze gaan langzamer rijden, lol

    • + 1
    • 7 jun 2018 - 13:54
    • Heuujjj inkoppertje van het jaar, gecondoleerd.

      • + 0
      • 7 jun 2018 - 20:25
  • Misschien kun je beter lezen wat er staat dan wat je zelf wil lezen

    • + 0
    • 8 jun 2018 - 12:47

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar