Brundle: "Goede relatie tussen Lewis en Jenson zal worden getest"

De goede relatie tussen Lewis Hamilton en Jenson Button zal komend seizoen worden getest als ze op het circuit met elkaar het gevecht aan zullen gaan. Dit is de mening van BBC-commentator en oud-Formule 1-coureur Martin Brundle. Verder gelooft de Brit dat het komend seizoen net zo'n spannend jaar zal worden als in 2010.

Hamilton en Button hebben afgelopen seizoen een uitstekende relatie met elkaar opgebouwd, al was er toch een schrikmomentje toen Button zijn teamgenoot in Turkije wilde inhalen ondanks instructies van het team dat niet te doen. Volgens Brundle komen er heus nog wel moeilijkere tijden aan voor McLaren. "Ik denk dat Jenson Lewis beter bij kon houden dan iedereen had verwacht", vertelde Brundle.

"De twee overwinningen die Jenson scoorde in het begin van het jaar waren geweldig. Iedereen zou dat soort races op zijn cv hebben wille staan. Lewis is misschien de snellere van de twee, maar Jenson kon in Abu Dhabi 49 ronden op één set banden rijden die eigenlijk maar 11-15 ronden meegingen. Hij houdt de auto altijd heel."

"Als hij zijn problemen in de kwalificaties op weet te lossen kan hij het Lewis nog moeilijker maken. We hebben ze echter niet in echte gevechten gezien afgelopen jaar. Ze zijn nu nog erg goed bevriend met elkaar, maar ik denk dat hun relatie anders gaat worden als ze écht met elkaar in gevecht moeten gaan op het circuit. Je zag het in Turkije al aan het gezicht van Lewis toen Jenson hem, tegen de instructies van het team in, probeerde in te halen."

[LEFT_IMG=10289][/LEFT_IMG]Verder vertelde Brundle dat hij net zo'n spannend seizoen verwacht in 2011 als vorig jaar. "Als je 2010 gaat analyseren had Sebastian Vettel, als ze niet zoveel fouten hadden gemaakt, in september al de titel kunnen winnen. Hij heeft nu meer ervaring en zal zeker een kandidaat zijn komend seizoen. Hij kan goed kwalificeren en is een goede racer. Echter, de geschiedenis heeft uitgewezen dat het lastig is om tweemaal achter elkaar de titel te winnen."

"Verder heb je ook nog Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button, Michael Schumacher, Nico Rosberg en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mark Webber zal sterker terugkomen dan ooit tevoren, maar ik denk dat Vettel dit jaar ook moeilijker te verslaan zal zijn voor hem."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ben er totaal niet bang voor dat er onrust zal ontstaan in het Mclarenkamp. Lewis en Jenson gunnen elkaar het beste. Ik verwacht ook eerlijk gezegt niet dat Jenson het Lewis moeilijk kan maken.

    • + 0
    • 16 jan 2011 - 14:35
  • Denk ook wel dat het wel mee zal vallen...
    Kan niet onderbouwen waarom, maar zelfs al jagen die twee met - tegen elkaar voor overwinningen, heb van beiden wel het idee dat voor hun teambelang voor eigen belang gaat...

    Gewoon een idee en ik kan het mis hebben. Hoop dat ze beiden meestrijden tot aan de wereldtitel:) en dat Massa het WK wint, maar daar heb ik een harde kop in, maar blijf hem steunen, al is het 2010 all over again

    Maar ik dwaal af. De combi Hamilton - Button doet me denken aan Hakkinen - Coulthard. Een combinatie waar deze Ferrari liefhebber ook wel warm voor loopt:)

    • + 0
    • 16 jan 2011 - 15:00
  • \'\'Lewis is misschien de snellere van de twee, maar Jenson kon in Abu Dhabi 49 ronden op één set banden rijden die eigenlijk maar 11-15 ronden meegingen. \'\'

    jahoowwrrr, die banden konden dus 40 ronden mee, en die 9 ronden extra zijn dan de verdienste van Button

    zelfs Button kan niet 49ronden rijden met banden die eigenlijk maar 15 ronden mee kunnen

    • + 0
    • 16 jan 2011 - 15:19
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Eigenlijk zegt hij het verkeerd (of het is niet goed overgenomen door de journalist) maar de verwachting was dat de soft compound het ongeveer 15 ronden uit zou houden. Zo dacht onder andere Ross Brawn erover.

      Of dat te maken heeft met Button\'s vermogen om de auto heel te houden betwijfel ik. Vettel reed Monza op 1 rondje na op de soft compound en volgens velen rijd Vettel z\'n auto alleen maar stuk.
      Bridgestone heeft dit jaar gewoon zeer goed werk geleverd. Misschien wel te goed.

      • + 0
      • 16 jan 2011 - 16:02
    • XD, dat dacht ik ookal zoiets

      maar dat Vettel zen auto alleen maar stuk rijdt klopt niet, hij heeft maar 3 aanrijdingen gehad, die ook gelijk fataal werden

      Webber daarintegen kan na elke crash gewoon door rijden ( Australie, Turkije en Singapore)

      • + 0
      • 16 jan 2011 - 18:12
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ja benieuwd! Ik hoop het niet, dat gezeik in de F1 kan me gestolen worden hoor. Ik kijk ernaar vanwege de actie, als ik drama zou willen zien, ging ik wel soaps kijken met een doos chocola op de bank.

    • + 0
    • 16 jan 2011 - 16:34
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Brundle vergeet volgens mij dat Petrov met 1 set banden de snellere Alonso de hele race wist af te houden. Dat zegt meer over de banden die Bridgestone heeft dan over Button.

    maar Button staat sowieso wel bekend om zijn nette rijstijl waardoor de banden langer heel kunnen blijven.

    Ik ben benieuwd naar de strijd tussen die 2 dit jaar. Hamilton was de snellere dit seizoen. maar ik ben benieuwd hoe Button het zal doen nu hij ervaring heeft bij Mclaren en invloed kan uitoefenen op de auto van dit jaar.

    • + 0
    • 16 jan 2011 - 16:59
    • Brundle vergeet wel meer.
      Zo worstelde Button vorig jaar (2010 dus) in Korea en Japan met de banden.

      \"Button de bandentovenaar\"?

      • + 0
      • 17 jan 2011 - 01:07
  • Kevin

    Posts: 5.397

    Button zal zeker een beter seizoen kennen dan 2010. Dat hoop ik als Hamilton-fan ook omdat Hamilton met een competieve teamgenoot het maximale uit zichzelf haalt. Het is overigens niet zo dat Hamilton en Button in 2010 maar 1x hebben gevochten om positie.. Volgens mij heeft Lewis, Jenson toch wel 3 á 4 keer ingehaald aan het begin van het seizoen..

    • + 0
    • 16 jan 2011 - 18:29
  • Mirani

    Posts: 3.077

    Ik denk dat Button dit jaar zal proberen om Hamilton het vuur aan de schenen te leggen. Vorig jaar is Button teveel met een houding ingestapt dat hij in 2010 Hamilton toch niet kon verslaan.

    Dit jaar zal Button Hamilton moeten verslaan, tenminste daarvoor is hij naar McLaren toe gegaan. Dat maakt de kans groter dat het wat minder gezellig wordt bij McLaren. Hoe gaat Button reageren als hij weer niet sneller is? Hoe gaat Hamilton reageren als Button wel sneller is? We gaan het zien. Zeker als ook de druk van het kampioenschap erbij komt.

    • + 0
    • 16 jan 2011 - 22:56
  • Nate

    Posts: 99

    @Raikkonen-FAN

    \"Webber daarintegen kan na elke crash gewoon door rijden ( Australie, Turkije en Singapore) \"

    Dat ging in Valencia en Korea toch net iets minder :-)

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 09:32
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik denk dat het verschil alleen maar groter zal worden tussen de 2 mclaren rijders waarvan Hamilton toch echt duidelik de 1ste rijder zal zijn van het team.

    • + 0
    • 17 jan 2011 - 10:47

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar