Brundle: "Goede relatie tussen Lewis en Jenson zal worden getest"
- Gepubliceerd op 16 jan 2011 14:19
-
12
- Door: Robin Smeets
Hamilton en Button hebben afgelopen seizoen een uitstekende relatie met elkaar opgebouwd, al was er toch een schrikmomentje toen Button zijn teamgenoot in Turkije wilde inhalen ondanks instructies van het team dat niet te doen. Volgens Brundle komen er heus nog wel moeilijkere tijden aan voor McLaren. "Ik denk dat Jenson Lewis beter bij kon houden dan iedereen had verwacht", vertelde Brundle.
"De twee overwinningen die Jenson scoorde in het begin van het jaar waren geweldig. Iedereen zou dat soort races op zijn cv hebben wille staan. Lewis is misschien de snellere van de twee, maar Jenson kon in Abu Dhabi 49 ronden op één set banden rijden die eigenlijk maar 11-15 ronden meegingen. Hij houdt de auto altijd heel."
"Als hij zijn problemen in de kwalificaties op weet te lossen kan hij het Lewis nog moeilijker maken. We hebben ze echter niet in echte gevechten gezien afgelopen jaar. Ze zijn nu nog erg goed bevriend met elkaar, maar ik denk dat hun relatie anders gaat worden als ze écht met elkaar in gevecht moeten gaan op het circuit. Je zag het in Turkije al aan het gezicht van Lewis toen Jenson hem, tegen de instructies van het team in, probeerde in te halen."
[LEFT_IMG=10289][/LEFT_IMG]Verder vertelde Brundle dat hij net zo'n spannend seizoen verwacht in 2011 als vorig jaar. "Als je 2010 gaat analyseren had Sebastian Vettel, als ze niet zoveel fouten hadden gemaakt, in september al de titel kunnen winnen. Hij heeft nu meer ervaring en zal zeker een kandidaat zijn komend seizoen. Hij kan goed kwalificeren en is een goede racer. Echter, de geschiedenis heeft uitgewezen dat het lastig is om tweemaal achter elkaar de titel te winnen."
"Verder heb je ook nog Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button, Michael Schumacher, Nico Rosberg en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mark Webber zal sterker terugkomen dan ooit tevoren, maar ik denk dat Vettel dit jaar ook moeilijker te verslaan zal zijn voor hem."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Ben er totaal niet bang voor dat er onrust zal ontstaan in het Mclarenkamp. Lewis en Jenson gunnen elkaar het beste. Ik verwacht ook eerlijk gezegt niet dat Jenson het Lewis moeilijk kan maken.
Posts: 2.223
Denk ook wel dat het wel mee zal vallen...
Kan niet onderbouwen waarom, maar zelfs al jagen die twee met - tegen elkaar voor overwinningen, heb van beiden wel het idee dat voor hun teambelang voor eigen belang gaat...
Gewoon een idee en ik kan het mis hebben. Hoop dat ze beiden meestrijden tot aan de wereldtitel:) en dat Massa het WK wint, maar daar heb ik een harde kop in, maar blijf hem steunen, al is het 2010 all over again
Maar ik dwaal af. De combi Hamilton - Button doet me denken aan Hakkinen - Coulthard. Een combinatie waar deze Ferrari liefhebber ook wel warm voor loopt:)
Posts: 10.089
\'\'Lewis is misschien de snellere van de twee, maar Jenson kon in Abu Dhabi 49 ronden op één set banden rijden die eigenlijk maar 11-15 ronden meegingen. \'\'
jahoowwrrr, die banden konden dus 40 ronden mee, en die 9 ronden extra zijn dan de verdienste van Button
zelfs Button kan niet 49ronden rijden met banden die eigenlijk maar 15 ronden mee kunnen
Posts: 3.091
Eigenlijk zegt hij het verkeerd (of het is niet goed overgenomen door de journalist) maar de verwachting was dat de soft compound het ongeveer 15 ronden uit zou houden. Zo dacht onder andere Ross Brawn erover.
Of dat te maken heeft met Button\'s vermogen om de auto heel te houden betwijfel ik. Vettel reed Monza op 1 rondje na op de soft compound en volgens velen rijd Vettel z\'n auto alleen maar stuk.
Bridgestone heeft dit jaar gewoon zeer goed werk geleverd. Misschien wel te goed.
Posts: 10.089
XD, dat dacht ik ookal zoiets
maar dat Vettel zen auto alleen maar stuk rijdt klopt niet, hij heeft maar 3 aanrijdingen gehad, die ook gelijk fataal werden
Webber daarintegen kan na elke crash gewoon door rijden ( Australie, Turkije en Singapore)
Posts: 962
Ja benieuwd! Ik hoop het niet, dat gezeik in de F1 kan me gestolen worden hoor. Ik kijk ernaar vanwege de actie, als ik drama zou willen zien, ging ik wel soaps kijken met een doos chocola op de bank.
Posts: 1.265
Brundle vergeet volgens mij dat Petrov met 1 set banden de snellere Alonso de hele race wist af te houden. Dat zegt meer over de banden die Bridgestone heeft dan over Button.
maar Button staat sowieso wel bekend om zijn nette rijstijl waardoor de banden langer heel kunnen blijven.
Ik ben benieuwd naar de strijd tussen die 2 dit jaar. Hamilton was de snellere dit seizoen. maar ik ben benieuwd hoe Button het zal doen nu hij ervaring heeft bij Mclaren en invloed kan uitoefenen op de auto van dit jaar.
Posts: 696
Brundle vergeet wel meer.
Zo worstelde Button vorig jaar (2010 dus) in Korea en Japan met de banden.
\"Button de bandentovenaar\"?
Posts: 5.397
Button zal zeker een beter seizoen kennen dan 2010. Dat hoop ik als Hamilton-fan ook omdat Hamilton met een competieve teamgenoot het maximale uit zichzelf haalt. Het is overigens niet zo dat Hamilton en Button in 2010 maar 1x hebben gevochten om positie.. Volgens mij heeft Lewis, Jenson toch wel 3 á 4 keer ingehaald aan het begin van het seizoen..
Posts: 3.077
Ik denk dat Button dit jaar zal proberen om Hamilton het vuur aan de schenen te leggen. Vorig jaar is Button teveel met een houding ingestapt dat hij in 2010 Hamilton toch niet kon verslaan.
Dit jaar zal Button Hamilton moeten verslaan, tenminste daarvoor is hij naar McLaren toe gegaan. Dat maakt de kans groter dat het wat minder gezellig wordt bij McLaren. Hoe gaat Button reageren als hij weer niet sneller is? Hoe gaat Hamilton reageren als Button wel sneller is? We gaan het zien. Zeker als ook de druk van het kampioenschap erbij komt.
Posts: 99
@Raikkonen-FAN
\"Webber daarintegen kan na elke crash gewoon door rijden ( Australie, Turkije en Singapore) \"
Dat ging in Valencia en Korea toch net iets minder :-)
Posts: 5.792
Ik denk dat het verschil alleen maar groter zal worden tussen de 2 mclaren rijders waarvan Hamilton toch echt duidelik de 1ste rijder zal zijn van het team.