user icon

Leclerc gevleid door complimenten collega's

  • Gepubliceerd op 31 mei 2018 13:37
  • comments 23
  • Door: Jeroen Jonkers

Charles Leclerc is onder de indruk van de positieve woorden die hij ontvangt van andere coureurs in de openingsfase van zijn eerste Formule 1-seizoen. De Monegask maakt een sterke indruk en dat valt ook andere rijders op. Leclerc vindt het indrukwekkend.

Eerder uitten Lewis Hamilton en Sebastian Vettel al hun lof over Leclerc en na de Grand Prix van Monaco deden ook oud-coureurs Nico Rosberg en Felipe Massa een duit in het zakje. Leclerc vindt de complimenten leuk, maar blijft nuchter.

"Het voelt geweldig", aldus Leclerc. "Toen ik Nico (Rosberg, red.) sprak tijdens F1 Live, was hij heel positief over me. Ik zat uiteraard tegenover hem, dus dan is het lastig om iets negatiefs te zeggen. Toch zei hij aardige dingen over me, net als Felipe Massa."

"Om vier coureurs met zoveel prijzen zo positief over je te horen praten, dat is te gek. Fantastisch om te horen. Aan de andere kant probeer ik er niet te veel aandacht aan te schenken en me te richten op het werk om mezelf daar te verbeteren. Toch is het altijd speciaal om zoiets positiefs te horen van andere coureurs."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Deze jongen komt er heus wel. Een nieuwe generatie dringt zich aan met Leclerc, Ocon, Verstappen en Norris(?).

    • + 0
    • 31 mei 2018 - 13:50
    • Vergeet Russel niet... die heb ik heel hoog zitten. En ik mis Gasly toch ook wel in dit rijtje.

      • + 1
      • 31 mei 2018 - 14:18
    • Gasly doet het inderdaad ook goed. Norris moet zich nog maar gaan bewijzen. Ik ben benieuwd om ze allemaal in goed materiaal tegen elkaar te zien racen.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 15:09
    • Zoeken we niet te snel een nieuwe held afgaande, op de resultaten in de twee wedstijden waarin hij punten scoorde, die ook nog eens 6 uitvallers per race had. Als je kijkt wie er normaal gesproken voor hoort te rijden is dit beeld een beetje vertekent. (Zonder een azijnzeiker te zijn).

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 15:29
  • WjayW

    Posts: 200

    Tja Charles, zolang het goed gaat draagt iedereen je op handen en schouders... zodra het misgaat trapt iedereen je nog even na en zijn je grootste aanbidders je grootste criticasters.

    • + 1
    • 31 mei 2018 - 14:01
    • Zo gaat dat, je bent zo goed als je laatste race;)

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 14:07
    • Gioviazzi was ook goed.. tot aan China.

      • + 1
      • 31 mei 2018 - 19:13
  • Hij doet het goed, er is weinig druk, zijn teamgenoot is al niet het allergrootste talent die er rond loopt in de F1 en in een Sauber verwacht niemand wonderen van je. Ben wel benieuwd hoe het hem af zou gaan bij een topteam. Tot nu toe een aanwinst voor de F1.

    • + 0
    • 31 mei 2018 - 14:17
    • Wehrlein deed niet veel anders maar die moest toch het veld ruimen...

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 10:35
  • beerkuh

    Posts: 2.303

    hoe makkelijk is het om te scoren in de Sauber? niks ten nadele maar elk punt is een overwinning , wat trouwens ook geld voor de Torro's! Leclerc is geheel niet slecht en van alle newbees is hij veruit de beste, het wordt wel een ander verhaal als je moet presteren in een topwagen zoals Ferrari even los van de Tifosi die het simpelweg eisen is er ook nog ene Marchione en de hele Ferrari crew die druk leggen.

    Dit hoort ook bij een Topcoureur en elke kampioen -zelfs in spe- wordt geacht daarmee te kunnen dealen, en dan wordt het een ander verhaal immers elke toppositie lager als tenminste plaats 3 is een verlies! door deze druk zijn in het verleden meerdere toptalenten afgehaakt of simpelweg eruit gebonjourd!

    Leclerc is een talent dat staat buiten kijf maar je moet nog afwachten hoe dat af gaat lopen als hij meer druk krijgt.

    • + 0
    • 31 mei 2018 - 14:34
    • Precies, voor je het weet heb je elk raceweekend een crash en hang je in een muur in Monaco ;)

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 15:11
    • @Beerkuh; klopt. Daarom heeft Ferrari 'm dit jaar ook bij Sauber gestald en zetten ze 'm (als ze slim zijn) volgend jaar in de Haas (van Grosjean?).
      Kan ie weer een stapje hoger om in 2020 Kimi te vervangen bij Ferrari.

      • + 1
      • 31 mei 2018 - 15:59
    • BEER,

      Ja want Vet ric rai Ver kappen ermee?

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 16:20
    • BeaR

      Posts: 1.695

      @Beerkuh: Mijn mening ook. Maar moet zich inderdaad nog wel bewijzen.
      Wel leuk al die nieuwe aanwas en zal ook moeilijk zijn je staande te houden.
      Vandoorne (was ik een groot fan van in F2) lijkt het te laten liggen al heeft hij wel veel pech en ik denk zo onderhand dat hij zich beter kan ontwikkelen bij een ander middenteam. Ocon doet het geweldig al is de auto wat minder dit jaar. En dan natuurlijk Sainz en Max, doen het beiden natuurlijk goed. Gasly lijkt het goed te doen, maar heb m'n twijfels nog. Zelfde geldt eigenlijk ook voor Le Clerc, maar hoop op beter.
      Rest van de nieuwelingen kan mij nog weinig bekoren.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 18:02
    • beerkuh

      Posts: 2.303

      @Royalere , zeg ik dat dan? overigens dezelfde gasten die jij opnoemt hebben dezelfde druk gehad en exact zoveel problemen met de druk, vettel zelfs nog vorig jaar.
      het verschil is dat deze topcoureurs wel in staat zijn om om te gaan met die druk althans ze kunnen anticiperen met die druk, Ver zal hier ook overheen komen

      maar niet iedereen kan dat, zeker de jongere rookies niet en dat maakt het ook wel leuk

      • + 0
      • 1 jun 2018 - 10:17
    • @Royalere; nee, maar als je een dergelijk talent hebt zou het wel heel dom zijn om er niks mee te doen. Dus ik zou het logisch vinden als Ferrari druk zet op het B team om Leclerc volgend jaar in de Haas te zetten. Kimi kan nog prima een jaartje mee in 2019 en ik schat in dat ie het daarna ook wel best vindt en weer lekker gaat rally rijden.
      Niet omdat het mijn eigen gedachtegang is, maar ik kan er geen steekhoudend argument voor bedenken om het niet zo te doen...

      • + 0
      • 3 jun 2018 - 16:05
  • Wacht maar totdat je de (gaat zeker gebeuren) foutjes gaat maken, ben benieuwd . dan zijn de hersenloze weer niet aan te slepen. Of mag het dan wel omdat hij nog jong is en nog veel moet leren ? lijkt me geen type Ver die je of mag of haat.

    • + 1
    • 31 mei 2018 - 16:13
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Die fouten zijn er al. So what.
      En tjsa, allemans vriendjes heb je over het algemeen niets aan.

      Hij is net begonnen en 2 weken jonger dan Max (kan je nagaan hoe snel Max was en wordt nog wel eens vergeten). Voorlopig heeft hij bij mij het voordeel van de twijfel.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 18:10
    • Fouten maken is niets mis mee. Fouten aan elkaar blijven rijgen kan je echter wel duur komen te staan.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 20:21
    • Hij zit in z'n eerste seizoen. Bovengenoemde in seizoen 4? Dan gaat in ieder geval het excuus 'moet nog veel leren' niet meer op.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 22:14
  • lada

    Posts: 300

    Hij gebruikt zijn verstand beter dan max.
    Max zou geen risico meer nemen en gaat bij sainz bijna zijn auto weer beschadigen. ff vergeten dat ie geen risico zou nemen ;-(
    Leclerc neemt veeel minder risico's, goed om te wennen!

    • + 0
    • 31 mei 2018 - 17:55
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Die 2 kan je totaal niet vergelijken. Bovendien zit Max in een top team en Charles in een team die strijd om de (1na)laatste plaats.
      Charles is nog 2 weken jonger en begint net. Max heeft er al een paar jaar op zitten.

      Bovendien heeft Max de F1 weer tot leven gebracht (Ocon is uit hetzelfde hout). Laten we hopen dat je ongelijk hebt wat betreft Le Clerc. Treintje rijden is de dood voor de F1.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 18:16
    • F what?

      Posts: 206

      Blij dat die wel risico nam. Sterker nog de reden dat hij over de kerb vloog, was omdat iedereen zijn hoofd op hol brengt. De oude Max had Sainz al voor de bocht afgesneden. Hij was er immers bij het aanremmen al voorbij, maar toen dacht die "ojee het zal toch niet, laat ik maar geen risico nemen" en nam hij de bocht wijd.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 20:24

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit