user icon

Lotus Renault GP onthult definitieve livery voor 2011

  • Gepubliceerd op 13 jan 2011 12:59
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus Renault GP heeft op de Autosport International Show in Birmingham het definitieve kleurenschema voor komend seizoen getoond. Zoals reeds eerder bekend gemaakt kiest de Franse renstal voor de historische John Player Special-livery met de kleuren zwart en goud.

De publieke onthulling van de kleurstelling is later vanmiddag. Coureur Vitaly Petrov en oud Formule 1-rijder Jean Alesi doen de presentatie. Renault heeft een R30 gespoten in de kleuren voor 2011. De livery verschilt iets van het eerder vrijgegeven beeld, de gouden lijnen over het zwarte chassis zijn op sommige plekken anders van vorm. De rode wing end-plates met de naam van sponsor Total hebben het definitieve ontwerp wel gehaald.
Foto's Lotus Renault GP livery voor 2011

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Jammer van die endplates. Ik had die liever in het zwart of goud gezien en dan TOTAL in het rood geschreven.

    • + 0
    • 13 jan 2011 - 13:17
  • Ik verwacht dat Lotus Renault hier gezeik om gaat krijgen. Waarom zou Ferrari geen wit flak mogen tonen (link marlboro) en LR een hele livery die letterlijk JPS is. JPS wordt gewoon verkocht dus dit is direct verkapte reclame....

    • + 0
    • 13 jan 2011 - 13:19
    • -F1-

      Posts: 152

      idd, goed opgemerkt.
      Ben benieuwd of dit een staartje krijgt.

      • + 0
      • 13 jan 2011 - 14:46
  • DB10

    Posts: 50

    Zonde van die rode wing end-plates, maar dat zal Total wel bedongen hebben in het contract dat hun sponsoruiting in het rood is. Vond ik ook al erg jammer van de livery van vorig jaar dat ze rood waren. Benieuwd naar het ontwerp, hoe het er uit ziet op een echte en geen grafische wagen.

    • + 0
    • 13 jan 2011 - 13:58
  • Ze hebben de rode endplates gehouden?

    Walgelijk.

    Vond het vorig jaar al verschrikkelijk op een algemene mooie Livery, maar nu...BAH.

    • + 0
    • 13 jan 2011 - 16:14
  • Ysbrand

    Posts: 207

    Deze kleuren verwijzen naar het klassieke lotus, en niet naar JPS. Ik vind dat dat geneuzel over tabaksreclame sowieso nergens overgaat. Pindakaas is slecht voor de gezondheid, ontbranding van olie vormt co2... En zo kun je nog wel even doorgaan.

    • + 0
    • 13 jan 2011 - 18:15
  • Eerlijk is eerlijk, het zwartgouden ontwerp van Lotus van Fernandes waar nu vanaf gestapt is, was/is veeeele malen mooier, strakker, sneller, cooler. Gewoon stijlvoller. Niet dat dit lelijk is, maar ik heb nu gezien hoe het ook kan! En ja, dan zie je dus idd duidelijk dat de rode endplates ontzettend afbreuk doen aan het total[e] ontwerp. Ik vind dit juist slechte reclame voor Total; zij verpesten het tota[a]l ontwerp!
    Bovendien is het jammer dat het retro zwartgeel al na 1 jaar verdwenen is. In tegenstelling tot velen v ons vond ik dat juist \'n ontzettend ruige livery. Ouderwets mooi! Stoer.
    Eigenlijk raar dat blauw niet meer \'in\' is. En dan bedoel ik niet dat heele donkere zakelijke blauw met wit v Williams. ik bedoel Ligier en Benettonblauw. Die kleur geeft echt heel veel identiteit.

    • + 0
    • 13 jan 2011 - 20:04
  • F1joris

    Posts: 398

    Ik vond dat geel met zwart juist wel mooi, maar dit is ook nog steeds 1 van de mooiere auto\'s. Beter i.i.g. dan saai rood.

    • + 0
    • 13 jan 2011 - 21:29
  • Beetje weinig sponsors op de wagen...

    • + 0
    • 13 jan 2011 - 22:00
  • Volgens mij ben ik de enige die me eigenlijk niet zo enorm stoort aan die rode wing end plates? Helemaal met die rode spiegels erbij vind ik het best wel kunnen.

    • + 0
    • 14 jan 2011 - 13:34
  • Zie bericht hieronder, dubbele post

    • + 0
    • 14 jan 2011 - 16:18
  • Mooie auto, ik had het mooier gevonden als alleen de spiegels rood waren.

    Kwam het het zwart/ goud van de lotus uit de jaren 70, niet van de sponsor destijds??

    • + 0
    • 14 jan 2011 - 16:20

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar