user icon

Sebastian Vettel: "Spiegels aan halo maken zicht beter en halo er mooier op"

  • Gepubliceerd op 11 mei 2018 17:43
  • comments 26
  • Door: Mathijs Carolus

Eerder dit jaar maakte de FIA bekend dat het toegestaan is de spiegels te bevestigen aan de halo. Ferrari is het eerste team dat gedaan heeft en reed de hele vrijdag met de spiegels aan de halo. Volgens coureur Sebastian Vettel hebben de spiegels aan de halo meerdere voordelen: het zicht wordt er beter van en het ziet er volgens de viervoudig wereldkampioen mooi uit.

Vettel doet zijn uitspraken in gesprek met Sky Sports: "Het zicht naar achteren is er zeker door verbeterd en daarom hebben we de spiegels ook aan de halo bevestigd. Het ziet er best stoer uit en ik denk dat het de halo er ook mooier van maakt. We zijn de eerste die met deze oplossing komt, zoals we vaker als eerste waren met nieuwe ontwikkelingen. Het is een kwestie van tijd voordat anderen het van ons kopiëren."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Ik vind het hartstikke lelijk.

    • + 5
    • 11 mei 2018 - 17:50
    • @F1Fan1993; nee, het IS gruwelijk lelijk! Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er ook maar iemand is (ook bij Ferrari) die dit mooi vindt.
      Maar...., als het winst brengt.., tsja. En dan kan de FIA er wel niet blij mee zijn, maar als die dingen goed vastzitten dan lijkt het me sterk dat ze er iets aan kunnen doen. Zeker als je kijkt hoe de spiegels op de Ferrari, eeh, auto van Haas met rietjes van de Mac lijken vast te zitten...

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 19:22
    • @beemerdude mooi lelijk is smaak... daarnaast dan kan de FIA er niet blij mee zijn? Waar heb je dat gelezen? De FIA heeft juist bekend gemaakt dat het toegestaan is de spiegels aan de halo te monteren...

      • + 1
      • 11 mei 2018 - 20:38
    • Montfort

      Posts: 832

      Vettel is gewoon blij dat hij weer in een "bull" zit, met 2 van die horentjes op zijn auto...
      En... als je met zo'n kapsel rondloopt kan ik mij wel indenken dat je denkt dat dit de halo mooier maakt... :)

      Ach ja, als het winst oplevert rijdt in dadelijk in Monaco iedereen zo rondt, mooi hoeft het daarvoor niet te zijn. Goed gevonden van Ferrari.

      • + 1
      • 11 mei 2018 - 23:14
    • @Montfort goed gevonden???? Kom op de FIA heeft aangegeven dat het vanaf Barcelona toegestaan is. Ferrari heeft er als eerste gebruik van gemaakt. Maar goed gevonden...?

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 14:39
    • Montfort

      Posts: 832

      Ja, goed gevonden!
      Want ze hebben er meteen winglets boven geplaats (zodat VET goed naar achteren kan kijken... :) ).
      En zo had FIA het nooit bedacht, en dus alweer verboden voor Monaco, en ga er maar van uit dat we ze de rest van het jaar niet meer terug zien.
      Ferrari is gewoon wat creatiever dan de mensen bij de FIA die de regels opstellen

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 15:47
    • @MONTFORT: Als je het zo omschrijft snap ik je beter... Inderdaad die winglets waren slim en ik heb met echt raar zitten kijken dat de FIA dat toeliet... Zullen ze bij de FIA het wel weer niet goed omschreven hebben... Pruts fransen ;)....

      Maar de spiegels aan de halo plaatsen vond ik niet zo goed gevonden, dat was gewoon omdat de FIA aan gaf dat het mocht...

      • + 0
      • 14 mei 2018 - 11:26
  • woelf

    Posts: 217

    oh, ok seb.........

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 17:50
  • DBGates

    Posts: 2.464

    Pearl pearl pearl

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 17:50
    • BMW E30

      Posts: 755

      Was nou maar naar specsavers gegaan

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 09:08
  • "Het zicht naar achteren is er zeker door verbeterd en daarom hebben we de spiegels ook aan de halo bevestigd. Natuurlijk.. primaire reden...

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 17:51
    • T verbaasde me al dat ze van dat spoilertje dat er al opzat, geen T wing achtig variant van hebben gemaakt. Nu met de spiegelregel kan je een vleugel van maken van zo'n meter breed lijkt me... met natuurlijk aan het uiteinde de spiegels "bevestigd"

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 18:00
    • ANTICLIMAX

      Posts: 73

      De echte rede was om de aanval van Max op tijd te reageren , Te laat Max zit de rest van het seizoen er voor.

      • + 3
      • 11 mei 2018 - 18:15
    • Lol @ Anticlimax

      Ik help mee om t te hopen , maar ik vrees dat Ferrari de zaakjes dit jaar wel erg goed voor elkaar heeft

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 19:02
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Toch raar dat de halo het zicht van coureurs verbetert maar van kijkers verslechtert...

    • + 1
    • 11 mei 2018 - 17:55
  • "Het ziet er best stoer uit" LOL

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 18:00
  • Isabelle E

    Posts: 59

    i like it

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 18:08
  • Ach ja..niet heel gek dat Seb dit zegt. Hij was ook voorstander van de Halo.

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 19:01
  • PeedeBee

    Posts: 101

    Al draagt een aap een gouden ring...

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 19:34
    • dan nog komt hij de Apenheul niet in!

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 19:58
  • XLR8

    Posts: 106

    Hij rijdt ermee dus zal het wel weten. Ook extra belangrijk dat goede zicht naar achter als je het seizoen vooraan gaat rijden. Hopelijk heeft ie ze niet nodig omdat ie heel ver vooraan rijdt.

    • + 1
    • 11 mei 2018 - 20:59
  • hugenholz

    Posts: 364

    Ja hoor Seb...

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 21:45
    • silsur

      Posts: 1.017

      Horner gaf in een interview bij Sky aan dat hun engineers het overwogen / onderzocht hebben maar dat ze dachten dat het reglementair niet zou mogen. Nu het bij Ferrari is toegestaan zouden er wel eens meer teams mee kunnen komen. Foeilijklelijk maar wel genieten dit soort inventiviteit.

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 22:38
  • Echt erg, niet gedacht dat het Halo-gedrocht nog lelijker zou kunnen, maar Ferrari is het gelukt... Heeft al bijna niks meer met een F1 auto te maken dit gedrocht.... Maar waarschijnlijk vinden genoeg Amerikanen het prachtig.... Hoe meer troep er op een auto zit hoe mooier, is daar vaak de gedachte....

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 23:58
    • @BSCHUIT: Het niet mooi vinden maar Amerikanen er bij betrekken, dan sla je de plank echt mis... De FIA bepaalt de regels en dat is niet verandert met Liberty... De halo speelde ook al ver voor dat Liberty de F1 overnam... Kom op denk eerst even na voor je in het toetsenbord kruipt...

      • + 0
      • 14 mei 2018 - 11:28
  • Arno J

    Posts: 79

    Ja hoor. Even naar Eyewish opticiens

    • + 0
    • 12 mei 2018 - 08:53

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit