user icon

Fernando Alonso klaar voor debuut in het WEC: "Voel mij goed"

  • Gepubliceerd op 03 mei 2018 17:09
  • comments 20
  • Door: Rik Klein Entink

Fernando Alonso staat aan de vooravond van zijn debuut in het FIA World Endurance Championship en hij is er naar eigen zeggen helemaal klaar voor. De Spanjaard zal de 6 uur van Spa-Francorchamps gaan rijden in voorbereiding op de 24 uur van Le Mans in juni. 

Klaar voor de race

Alonso vertelt Crash.net: "Ik ben er honderd procent klaar voor en voel me goed. Vanaf dag één werk ik samen met een erg productieve groep mensen." Alonso gaat samen met Sebastien Buemi en Kazuki Nakajima rijden in de Toyota TS050 Hybrid met startnummer 8. Het zusterteam met startnummer 7 bestaat uit Mike Conway, Jose Maria Lopez en Kamui Kobayashi.

Goed team

"De sfeer in het team is perfect en dat is binnen de Formule 1 moeilijk te vinden. Dat is misschien wel het beste van dit team: het is een hechte groep," aldus Alonso. "Ik ga nu misschien naar het hotel met Mike en Kazuki, maar kom dan weg met Kobayashi en Buemi. Er is geen sprake van twee teams", zo vervolgt hij. In tegenstelling tot de oval van de Indy 500 is Spa-Francorchamps na 18 jaar Formule 1-ervaring natuurlijk bekend terrein voor de McLaren-coureur. Op 16 juni zal hij vervolgens deelnemen aan de 24 uur van Le Mans.

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • redbull43

    Posts: 19

    dat hij dan maar gelijk daar blijft

    • + 0
    • 3 mei 2018 - 17:32
    • Buurman

      Posts: 1.542

      Want?

      • + 1
      • 3 mei 2018 - 17:48
    • kortvdl

      Posts: 1.067

      Laat alonsofan het maar niet horen!
      Maar vind het echt onzin, het is een figuur zeker weten. Maar hij blijft toch een van de betere coureurs.

      • + 0
      • 3 mei 2018 - 18:05
    • Hier heb je dus weer zo een domme reactie. Heb je nog argumenten? Nee natuurlijk heb je die niet.

      Alonso rijdt top dit jaar. De McLaren is helemaal niet zo goed maar Alonso haalt het maximale eruit en pakt elke kans die hij maar kan pakken en mede daardoor staat hij zo hoog in het kampioenschap, zelfs boven Verstappen.

      Hij is nog steeds super snel en goed en berekenend in gevechten.
      Maar nee hoor van jou moet hij weg. Ben je dan wel een echte F1 fan vraag ik me af? Als er iemand is die veel toevoegt aan de grid is het een man als Alonso.

      • + 8
      • 3 mei 2018 - 19:59
    • Damon Hill... rustig rustig... Ik ben het wel met je eens. Als je van racen houdt... wil je Alonso erbij hebbben. De man heeft een racehart nog groter dan menig opkomend talent en doet me hierin dan ook wel wat denken aan Valentino Rossi.

      Ik geef je ook maar meteen een plusje want ik heb de zin van RB43 een stuk of 10 keer moeten lezen voor ik begreep!

      • + 0
      • 3 mei 2018 - 21:01
    • Kansloos.... moest je daar lid voor worden?

      • + 3
      • 3 mei 2018 - 21:05
    • silsur

      Posts: 1.017

      Ben niet echt een ALO fan, zeker niet na dat geklaag vorig jaar. Maar ALO is wel echt een topcoureur, brengt kleur in de F1 en vindt het geweldig dat hij meerdere klasses rijdt. Moordend schema maar zoveel passie.

      • + 0
      • 4 mei 2018 - 07:22
    • Het is toch gewoon jammer dat Alonso ondanks zijn kwaliteiten niet meer bij Ferrari of Mercedes terecht kan?
      Dit komt allemaal door zijn politieke gedoe.
      Nu Force India op gang komt zal McLaren verder weg zakken en is het weer blij zijn met een p6.
      Ik zou hem echt nog graag om 1 of 2 titels mee zien doen.

      • + 0
      • 4 mei 2018 - 07:34
    • Als je Alonso weg wilt ben je geen echte F1 fan, sorry.

      • + 0
      • 4 mei 2018 - 08:43
    • Ik mis de minnetjes...

      • + 1
      • 4 mei 2018 - 09:31
  • Leuk zeg, ik gun Alonso alle plezier en succes toe in WEC! Het is en blijft een held en een geweldige rijder.

    • + 4
    • 3 mei 2018 - 17:33
  • Wellicht vindt hij het verschil in sfeer en racebenadering dusdanig groot dat hij besluit om volgend jaar wec te gaan rijden. Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen van het wec. En dat is meteen ook het grootste nadeel tov f1 waarschijnlijk.

    • + 0
    • 3 mei 2018 - 18:08
  • Alonso "I am rready to rrace" ;)

    • + 1
    • 3 mei 2018 - 18:13
  • Ik voel mei ook goed. Lekker weer...

    • + 0
    • 3 mei 2018 - 18:21
    • kortvdl

      Posts: 1.067

      Och man, heb het mei toch zo warm vandaag...

      • + 0
      • 3 mei 2018 - 18:37
    • Juni gaan wel goed hier!! :D

      • + 1
      • 3 mei 2018 - 19:40
  • Met t tempo verschil in VT2 zie je dat hij minimaal 2de wordt met Buemi en Nakajima. Kamui Kobayashi heb ik altijd een sterke coureur gevonden met te weinig kansen in F1...

    • + 1
    • 3 mei 2018 - 21:04
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ter info: Alonso heeft tijdens de eerste oefensessie direct de snelste tijd gereden

    • + 0
    • 4 mei 2018 - 00:48
  • Ollie

    Posts: 11

    Ik begrijp de eerste reactie niet !!! Er is niks verkeerd aan wat Fernando zegt hier. In de F1 hebben de huidige twintig racers en al hun voorganger één wens ; De beste zijn , de beste wagen te hebben , de beste afstelling van de wagen hebben naar hun rijstijl. Ploegmaat zijn is enkel op papier en ze zullen deze niet het achterste van hun tong geven. Hij is nog steeds boordevol strijdlust . Dat mogen ze bij in de box van McL horen tijdens de race , hoe hij er alles aan doet uit de huidige strijkijzer die de McL 33 is en nog redelijke resultaten mee haalt ! neen Fernando is er nog steeds hoor !

    • + 1
    • 4 mei 2018 - 05:44
  • Elpeos

    Posts: 312

    Is de WEC ergens live te volgen?

    • + 0
    • 4 mei 2018 - 09:27

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar