user icon

Cyril Abiteboul: "Onze motor heeft ook een kwalificatiemodus"

  • Gepubliceerd op 21 apr 2018 10:42
  • comments 35
  • Door: Mathijs Carolus

Volgens Cyril Abiteboul. teambaas van Renault, beschikt zijn team en het team van Red Bull Racing dit seizoen ook over een motor met een kwalificatiemodus. De afgelopen jaren was het voor de teams met een Renault-motor afzien in het laatste deel van de kwalificaties, omdat Mercedes en Ferrari de motor konden opschroeven. Renault heeft dus nu ook een 'party-modus', maar volgens Abiteboul is deze nog niet van het niveau waarmee Mercedes en Ferrari opereren.

In de kwalificatie voor de Grand Prix van China viel al op dat het gat tussen Red Bull Racing ,Ferrari en Mercedes kleiner was dan normaal in de kwalificaties. Volgens Abiteboul is dit niet het gevolg van de aard van het Shanghai International Circuit, maar door extra vermogen in de kwalificatie: "Het klopt dat ons fabrieksteam, McLaren en Red Bull Racing extra vermogen kunnen gebruiken in de kwalificatie. Het gat is nu wat kleiner in de kwalificatie, maar we moeten hard blijven werken om het gat nog kleiner te maken en Ferrari en Mercedes uit te dagen in de strijd om de beste startpositie."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Goed nieuws! Wat een heerlijk seizoen is 2018!

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 10:47
    • Rimmer

      Posts: 8.744

      Absoluut. Als Max fan is het alweer drie races op rij om te janken maar ondanks dat is het als F1 fan stukken beter te pruimen dan de afgelopen jaren.

      • + 1
      • 21 apr 2018 - 15:14
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      En daarbij opgeteld die 150 pk die Max schijnbaar zo nu rn dan spontaal krijgt kan rbr voor het wk gaan ;-)

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 23:42
    • Goed nieuws... tja. Kweenie
      Het was bekend dat ze er mee bezig waren, maar als dit 't resultaat is valt dat wat mij betreft een beetje tegen. Als ie nog moet komen of als ie nog volledig benut moet en kan worden is het goed nieuws. Maar dat betwijfel ik

      • + 0
      • 22 apr 2018 - 08:47
    • BMW E30

      Posts: 761

      @Tieske je moet ergens een beginnen, en de ontwikkeling gaat natuurlijk door dus ze komen er wel. Abiteboul geeft ook aan dat ze nog hard gaan werken om het gat in quali nog kleiner te maken dus ik heb er alle vertrouwen in.

      • + 0
      • 22 apr 2018 - 10:14
  • fryslan

    Posts: 172

    We gaan het zien......of moeten we Cyril Abiteboul op zijn blauwe ogen gaan geloven?

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 10:48
    • Grindbak

      Posts: 261

      Als ik het goed zie op foto's, dan heeft CA bruine ogen!

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 10:59
    • Volgens Cyril Abiteboul. teambaas van Renault, beschikt zijn team nu al over meer dan 1000pk vermogen en de topsnelheid ligt nu ook al net boven de 400 km/h, maar wegens de betrouwbaarheid wordt het nog niet toegepast.

      Cyril Abiteboul snaveltje toe en slaap maar lekker door.......

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 13:07
    • Feit is natuurlijk wel gewoon dat Red Bull dichter op Mercedes en Ferrari zit. Misschien is het niet Cyril die slaapt?

      • + 2
      • 21 apr 2018 - 14:33
  • Dus McLearen heeft volgens dit bericht geen kwalificatiemodus?

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 10:56
    • Idd moeilijk te geloven dat McLaren als enige klantenteam geen zo'n modus heeft. Zoals ik al eerder zei is hun modus moeilijk te vergelijken met die van Merc. Renault's modus is waarschijnlijk de motor opschroeven van 98% naar 99% capaciteit. Ze kunnen amper hun motoren heel houden in een safe modus.

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 11:09
    • flubber

      Posts: 99

      Misschien heeft de Mclaren niet genoeg koelvermogen waardoor ze de quality mode niet mogen of kunnen gebruiken

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 11:24
    • DBGates

      Posts: 2.595

      Ben ik nou gek of staat in de tekst dat ze alle drie meer vermogen hebben in de kwalificatie

      • + 1
      • 21 apr 2018 - 12:29
    • Volgens mij staat er toch echt dat McLaren en Redbull extra vermogen kunnen aanspreken in de kwalificatie.

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 12:32
    • mario

      Posts: 8.664

      McLearen heeft sowieso geen kwalificatiemodus.... McLaren wel ;)

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 13:18
    • @DBGATES & ANDRE: artikel is intussen aangepast, zoals gewoonte zonder vermelding.

      • + 2
      • 21 apr 2018 - 14:23
    • DBGates

      Posts: 2.595

      Gelukkig ik dacht al dat ik gek geworden was?

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 19:30
    • Er stond eerst dat RBR en Renault meer vermogen hadden in de kwali, er stond nergens dat McLaren dat niet had. Dat verzinnen jullie er echt zelf bij...

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 23:49
  • Ramon

    Posts: 310

    Alle motoren in de F1 kunnen vanaf dag 1 van het hybride tijdperk meer of minder worden opengeschroeft, ik snap de nieuwswaarde niet.

    • + 1
    • 21 apr 2018 - 11:02
  • En McLaren niet, fascinerend.

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 11:03
  • En het weer liegt er ook niet om.. lijkt wel hoog zomer, vlug van genieten!
    Straks is het zomer en werkt het weer niet mee..;)

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 11:18
  • Boneka

    Posts: 149

    Je weet wat ze zeggen als ze over de één zitten te klagen. Gaan ze zelf ook doen met als bij Ferrari hebben ze ook een party modus en Renault ook

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 11:41
  • Mooi verhaal, maar op vol vermogen komt Renault gewoon nog steeds te kort in de kwalificatie, en moeten de coureurs risico's nemen om naar voren te komen tijdens de race.

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 11:55
  • Af en toe komt er 150pk extra vrij maar volgens Horner en Abiteboul is dit onzin.

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 13:56
    • Dat was ook onzin....had meer met het gaspedaal te vroeg en op de kerbs intrappen te maken.

      • + 0
      • 21 apr 2018 - 17:24
    • Nee Dutch en je weet wat het wel was.

      • + 5
      • 21 apr 2018 - 18:35
    • Tja, zowel Horner als Renault hebben gezegd dat er met de motor niets mis was maar dat er iets was met op de kerbs rijden en het gaspedaal indrukken. Dat horner dan een dag later zijn woorden weer moet inslikken is geen teken dat het niet waar was.

      • + 1
      • 21 apr 2018 - 21:02
    • Jan is fan.....

      • + 1
      • 21 apr 2018 - 22:41
    • Nee Dutch, dat verhaal is gewoon al door Horner zelf gecorrigeerd...Maar ja, logisch hou je daaraan vast, omdat je anders weet dat je zelf fout zit en dat is moeilijk voor je :)

      • + 2
      • 22 apr 2018 - 03:27
    • @RUTH

      Maar betekent ook niet dat het wel waar is...Dus, tja...

      • + 1
      • 22 apr 2018 - 03:28
    • JV

      Posts: 2.140

      Enginemapping

      • + 1
      • 22 apr 2018 - 20:53
  • Fanboy1

    Posts: 3.514

    Dit is niet alleen een seizoen van banden sparen maar vooral ook motor sparen.

    3 motoren per seizoen is erg krap.
    En als je in het begin hoge ogen wil gooien door je motorvermogen vaak open schroeven dan kan het later in het seizoen zijn tol eisen. En als je niet genoeg voorsprong hebt opgebouwd in het begin dan wordt het later een lastig verhaal.

    Zie mb , zullen zijn bv echt ingehaald zijn door fer of bijgehaald zijn door renault?
    Geen idee, de rest van het seizoen zal het leren.

    • + 0
    • 21 apr 2018 - 23:49
  • mordor

    Posts: 1.260

    Partymodus light

    • + 0
    • 22 apr 2018 - 12:24

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar