user icon

Lauda: "Ecclestone smeedt geen plannen voor alternatieve F1"

  • Gepubliceerd op 12 apr 2018 12:45
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Bernie Ecclestone dook vorige week in Bahrein opeens op in de paddock. Niet Formule 1-eigenaar Liberty Media, maar de koninklijke familie van Bahrein had de voormalige commerciële baas van de koningsklasse van de autosport uitgenodigd voor de Grand Prix. Volgens goed geïnformeerde bronnen was Ecclestone ook in Bahrein om met Ferrari over plannen voor een alternatieve raceklasse te praten, bericht Speed Week.

Klinkklare onzin, aldus Mercedes-teampresident Niki Lauda tegenover ORF. De Oostenrijker kent Ecclestone inmiddels al zo'n vijftig jaar. "Ik kom Bernie geregeld tegen in Ibiza, waar hij samen met zijn vrouw een huis heeft gekocht. Ook in het Midden-Oosten liep ik hem tegen het lijf. Ik ben blij dat hij in Bahrein van de partij was. Hij is natuurlijk niet blij met de manier waarop de Formule 1 zich ontwikkelt. In mijn ogen is dat volkomen begrijpelijk. Het gediscussieer of er een budgetlimiet moet komen kwelt de fans alleen maar, terwijl we ons zouden moeten concentreren op het voorschotelen van mooie races."

"Maar er worden geen plannen gesmeed voor een alternatieve Formule 1, het idee is überhaupt niet eens opgekomen. Ten eerste is 2021 nog zo ver weg, het brengt ons niets om nu met een afscheiding bezig te zijn. En ten tweede is het veel belangrijker om met Liberty Media in conclaaf te gaan en voorwaarden op te stellen waar iedereen zich in kan vinden."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • krumm

    Posts: 28

    Alsof het boefje Ecclestone dat meteen met meneer Lauda gaat zitten bespreken?!?!

    • + 0
    • 12 apr 2018 - 12:57
    • Stitch

      Posts: 5.257

      Denk het wel. Die twee zijn al eeuwen vrienden. Maaruh, Bernie heeft ook een nieuwe zonnebril zie ik. Werd tijd ;-)

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 22:31
  • Ecclestone zou beter een verzekering afsluiten bij DELA.
    Zielig ventje die het niet kan loslaten. Alzheimer misschien ?

    • + 0
    • 12 apr 2018 - 13:07
    • Lexx

      Posts: 801

      Ik hoor vrij weinig van Ecclestone, behalve wat "fake" nieuwsberichten dat hij bezig is om een nieuwe klasse op te starten en dat hij het niet eens is met de ingeslagen koers door Liberty.

      Waarom het dan ineens een zielig ventje is met Alzheimer is voor mij ook niet helemaal duidelijk. De man heeft de formule 1 gemaakt tot wat het is, en ook al ben ik het niet met al zijn beslissingen eens geweest verdient hij veel meer respect dan dit.

      • + 2
      • 12 apr 2018 - 13:15
    • Je bedoelt "zielig ventje met een paar honderd miljoen Euro op de bank".

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 13:32
    • mario

      Posts: 7.566

      Dat "Zielig Ventje" heeft wel de F1 ontzettend groot gemaakt..... Laatste jaren waren misschien wat minder, maar zonder ome Bernie was de F1 nooit zo groot geworden.... Beetje respect voor de man!!!

      • + 2
      • 12 apr 2018 - 14:56
    • M1mic88

      Posts: 113

      Ik denk dat ie toch wel meer heeft dan wat miljoenen denk toch dat we over miljard(en) hebben.

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 14:57
    • Patrace

      Posts: 2.524

      Ecclestone moet gewoon plannen maken over waar hij volgend jaar eens zal gaan vissen. Genoeg prachtige locaties op de wereld. Lekker ontspannend. :-)

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 15:00
    • Je bedoelt "zielig ventje met een paar honderd miljoen Euro op de bank".

      *paar DUIZEND miljoen Euro

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 17:28
  • al had hij plannen..., de man is net 134 jaar geworden, hij mag blij zijn om 2021 te kunnen halen.
    ik vind het overigens wel mooi dat een hoogbejaarde nog zoveel passie voor de sport heeft, de meesten zitten met hun rollator achter de begonia's.., good old Benny kicket nog steeds some ass..

    • + 0
    • 12 apr 2018 - 13:12
    • Audi

      Posts: 339

      kicked (verleden tijd) of kicks (tegenwoordige tijd), tenzij je cricket bedoelt maar dat lijkt mij sterk?
      Hij is misschien volgens jou dan wel 134 jaar oud, maar nog altijd in staat om een zin zonder fouten te typen en/of schrijven, dat lukt jou niet hé?

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 15:39
    • spijkers..., laag water..
      mafkees.

      • + 0
      • 24 apr 2018 - 20:13
  • "Het gediscussieer of er een budgetlimiet moet komen kwelt de fans alleen maar, terwijl we ons zouden moeten concentreren op het voorschotelen van mooie races."

    Das makkelijk praten als je bij een oppermachtig team werkt met een torenhoog budget. Denk niet dat Lauda dit had gezegd als hij bij Williams of FI had gewerkt. Een budgetcap is hard nodig om het wegvallen van dit soort teams te voorkomen en de sport een stuk eerlijker en aantrekkelijker voor nieuwe teams te maken.

    • + 1
    • 12 apr 2018 - 13:13
  • NicoS

    Posts: 12.438

    Als ik die foto zo bekijk, kan hij zo in een zombie film meedoen, schminken is niet nodig.;)

    • + 0
    • 12 apr 2018 - 13:26
    • Ik zie een man van 87.

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 13:31
    • NicoS

      Posts: 12.438

      Je hebt gelijk....zombie's zijn vaak al wat ouder.;)

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 13:46
    • @NEED5SPEED,

      Kom op, een beetje meer respect tegenover hoogbejaarde mensen mag best,
      heus niet iedere 87-jarige ziet er zo beroerd uit....

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 14:35
    • Zie dat eerst maar eens te halen.
      En dan ook nog eens zonder noemenswaardig grote problemen en nog volop in het leven staan.

      • + 0
      • 12 apr 2018 - 17:30
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ter derde, en dat is de misschien belangrijkste reden, ooit in een ver verleden ten tijde Jean Marie Balestre, is een bijna sprake van een scheuring in F1 geweest, en daar heeft men toen slecht verteerd. Ook de ondergang van de Amerikaanse Cart moedigt niet aan tot een splitsing.

    • + 0
    • 12 apr 2018 - 13:41
  • Feldwebel

    Posts: 133

    Lijkt wel Eddy van Iron Maiden op die foto.

    • + 1
    • 12 apr 2018 - 13:56
    • nou je het zegt,
      Woe to you, oh Earth and sea, for the Devil sends the Beast with wrath
      Because he knows the time is short
      Let him who hath understanding reckon the number of the Beast
      For it is a human number, its number is six hundred and sixty six

      • + 0