user icon

Valtteri Bottas: "Ik zag rood"

  • Gepubliceerd op 08 apr 2018 19:19
  • comments 29
  • Door: Rutger Lauvenberg

Valtteri Bottas leek door een slimme tactische zet van Mercedes lange tijd op weg naar de eerste zege voor Mercedes in 2018. De Fin wist echter het voordeel qua banden niet om te zetten in het verslaan van Sebastian Vettel, alhoewel hij er in de laatste ronde in de eerste bocht akelig dichtbij kwam. Bottas stond dan ook enigszins teleurgesteld op het podium, terwijl hij al met al een puike race achter de rug had en bij de start knap Kimi Raikkonen aftroefde. Een mooie comeback na zijn slechte openingsweekend in Melbourne.

"Ik zag rood in deze race. Ik wist dat ik op de hardere compund reed en ik kwam erg dichtbij aan het einde. Het was duidelijk dat Sebastian veel moeite had aan het einde en ik bleef maar dichterbij komen, maar helaas was het niet genoeg. Tweede worden terwijl je zo'n pace tentoonspreidt is gewoon teleurstellend." 

 

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 6.496

    Hamilton had hem er voorbij gezet.
    Denk ik.

    • + 6
    • 8 apr 2018 - 19:27
    • Who cares :)

      • + 1
      • 8 apr 2018 - 19:31
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.704

      Ik denk dat Bottas ook al te veel van zijn banden had gevergd om echt een do or die actie te kunnen plaatsen. Desalniettemin eens dat Hamilton Vettel wel had gepakt. Ik geloof dat Hamilton gedurende de race minder op Vettel had verloren, waardoor hij op het eind een paar ronden eerder achter Vettel had gezeten. Maargoed, dat blijft fantaseren.

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 19:51
    • Verstappen ook. Maar dat mag niet, want dan is die te gretig. ;)

      • + 1
      • 8 apr 2018 - 21:45
    • Robbie44

      Posts: 62

      Mercedes had ervoor kunnen kiezen om Bottas sneller te laten rijden waardoor hij vrij snel druk had kunnen zetten. Vettel was dan gedwongen tot een extra stop en had Lewis de winst gepakt. Mercedes heeft Vettel

      • + 1
      • 8 apr 2018 - 21:53
    • Robbie44

      Posts: 62

      te veel zijn eigen race laten rijden.

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 21:53
    • nr 76

      Posts: 1.295

      Toch had Bottas deze race de betere pace. Prima gereden van de Fin.
      Ik begrijp alleen niet waarom Merc geen split strategies toepaste. 1 stopper voor Bottas en 2 stopper voor Lewis bijvoorbeeld.

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 22:20
    • Fanboy1

      Posts: 2.330

      Goed gezien robbie44

      • + 0
      • 9 apr 2018 - 00:04
  • Dan moet je stoppen.

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 19:33
  • Pipje

    Posts: 213

    Mee eens politik!

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 19:39
  • sailor

    Posts: 10.268

    Bottas heeft het duidelijk niet , ik denk dat Wolff wederom teleurgesteld is in Bottas ,nu was Vettel wel erg sterk bezig , maar hij had Vettel toch kunnen pakken

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 19:39
    • Politik

      Posts: 6.496

      @Sailor, zelfs Rosberg had Vettel te grazen genomen ;-)

      • + 1
      • 8 apr 2018 - 19:40
    • sailor

      Posts: 10.268

      Dat blijft gissen , weet je niet

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 20:11
    • LimboF1

      Posts: 4.726

      Ik zie Ricciardo het stoeltje inpikken komend seizoen.

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 20:54
    • Robbie44

      Posts: 62

      Ik vind Bottas zeer sympathiek. Erg jammer dat hij niet meer bij Williams rijdt want elke hoge finish werd beschouwd als een wondertje van Bottas. Nu bij Mercedes moet hij boven Lewis (één van de beste ooit) eindigen of hij heeft gefaald. Ik mag Bottas te veel voor zo'n oneerlijke situatie.

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 21:58
    • Fanboy1

      Posts: 2.330

      Die fer was erg snel vandaag. Was al knap dat bot kon aanvallen.
      Wel goed te zien dat de race pace van mb goed te noemen is.
      Beter dan vorig jaar in deze periode.
      Dus wat dat betreft ziet het goed uit voor Mb

      • + 0
      • 9 apr 2018 - 00:08
  • Bottas is gewoon geen topper. Vettel had het ontzettend moeilijk op z'n katsversleten Softs, maar hij mist dan net het gif en de skills om daarvan te profiteren op zijn veel betere mediums.

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 19:42
  • Zelfs Stevie Wonder, Jules de Korte, Vincent Beilo, en de bekende blueszanger blind Teddy Darby, zien dat Bottas het (net) niet heeft.... Of moeten we keihard concluderen, het helemaal niet heeft.....

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 21:33
  • Reno

    Posts: 1.575

    Gezien alle reacties tot deze reactie hierboven komen allemaal van ervaren F1 coureurs die weten hoe het moet.
    Meningen zijn ergens op gebaseerd, maar hier wordt maar wat geroepen.
    De MB van Bottas is geen fijne auto gebleken in de slipstream en inhalen met overschot zat er niet in.
    De Ferrari was gewoon net even te snel ondanks de banden.
    Chapeau Vettel.

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 21:37
    • Reno

      Posts: 1.575

      Oja, inhalen buiten om in bocht om een Ferrari heen.
      Volgens mij was dat Bottas.

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 21:40
    • Oh waar baseer jij je mening op, je hebt zelf wel F1 races gereden??? Sommige races voelt de Merc zich misschien niet zo prettig in de ''vuile wind'' . Maar niet elke race is de aero-setup hetzelfde, baancondities, inhaalmogelijkheden, etc etc... Bottas hoort niet in een top-auto. Dat is geen mening,, dat kan iedere blinde al een paar jaar zien,zelfs bij Williams was het al een wisselvallig mannetje....

      • + 1
      • 8 apr 2018 - 22:06
    • Reno

      Posts: 1.575

      Ik geef alleen weer wat ik zie, geen mening.
      En dat Bottas in die MB zit is een keus van MB (Lauda etc.), die hebben er echt wel kijk op in tegenstelling tot ons.

      • + 0
      • 9 apr 2018 - 10:01
  • Max wordt verweten dat ie te gretig is. Bottas de slappe zak. Vettel de huilbaby. Magnussen blind paard. Sainz de zelfbevlekking. Het is hier vaak wel erg zwart wit.
    Ik denk dat Bottas de kans heeft moeten grijpen, maar andere kant denk ik ook dat ie daar niet toe in staat was. Dicht achter iemand met Merc. is blijkbaar lastig.

    • + 2
    • 8 apr 2018 - 21:49
    • Mooi man die gechargeerde meningen , lekker polariseren ,dat is tenminste duidelijk..... Bottas heeft het niet eens geprobeerd, elke andere coureur had minstens een ultieme poging gewaagd..... Waarom verbaasd het echt niemand dat Bottas het niet deed? Ik heb met een aantal autosporters zitten kijken, 10 ronden voor het eind wisten we al, die Bottas gaat het niet doen.....

      • + 1
      • 8 apr 2018 - 22:15
    • Reno

      Posts: 1.575

      Objectieve club autosporters.
      Vergeten zeker dat diezelfde Bottas om een Ferrari heen reed in de eerste bocht.
      We weten allemaal naar een auto toerijden is 1, er voorbij is nog niet zo gemakkelijk.
      En een mogelijke crash hebben na AUS op het laatst in de race.
      Nee, een verstandige keus van Bottas. P2 is beter dan niets.

      • + 0
      • 9 apr 2018 - 10:05
  • Fanboy1

    Posts: 2.330

    Dat moet toch als een rode lap werken?
    Komop mam bottas

    • + 0
    • 9 apr 2018 - 00:03
  • Prima gereden, maar mis de agressiviteit van Bottas om echt te willen winnen. Een P1 had er mi. Wel ingezeten.

    • + 0
    • 9 apr 2018 - 07:18
  • Bottas is een goede rijder die de extra kwaliteit van Hamilton mist, maar er wel voor zorgt dat Vettel zich tot het uiterste moet inspannen om de versleten softs heel te houden en voor het team van Mercedes de maximale punten scoort op plek 2 en 3, waardoor Ferrari voor de titel van de constructeurs maar 10 punten voorsprong heeft. Ik denk niet dat Bottas zomaar zal worden vervangen volgend seizoen.

    • + 1
    • 9 apr 2018 - 07:32
  • Hij heeft goed gereden, maar ook niet meer dan dat.

    • + 0
    • 9 apr 2018 - 09:45

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.338
  • Podiums 51
  • Grand Prix 120
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar