user icon

Stoffel Vandoorne kijkt uit naar spannende kwalificatie

  • Gepubliceerd op 07 apr 2018 08:41
  • comments 21
  • Door: Mathijs Carolus

McLaren-coureur Stoffel Vandoorne kende een prima eerste dag op het Bahrain International Circuit. De Belg sloot de dag af als tiende en verwacht net als in Melbourne dat McLaren beter voor de dag zal komen dan in de kwalificatie. Op de korte runs is er dan ook nog werk te doen, aldus Vandoorne.

"Het was zeker geen verkeerde eerste dag. De tweede sessie is hier veel belangrijker dan de eerste. We begonnen de training met een aantal nieuwe onderdelen op de auto en dat pakte goed uit. In de tweede sessie hebben we ons voorbereid op de kwalificatie en de race. Ik verwacht dat het dringen wordt voor een plekje bij de eerste tien in de kwalificatie en dat we zelf nog moeten verbeteren om in de top tien te geraken. Ons doel is net als in Melbourne om met beide auto's punten te scoren, we beseffen ons dat we daar hard voor zullen werken", laat Vandoorne optekenen in een reactie op de officiële website van McLaren.

Teamgenoot Fernando Alonso besloot de eerste dag in Bahrein als negende.
 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • realistisch zoals altijd. ik hoop dat hij bij de eerste 8 eindigd.

    • + 1
    • 7 apr 2018 - 09:03
    • bvonk

      Posts: 930

      Hoop eerste 5.

      • + 2
      • 7 apr 2018 - 09:17
    • @BVONK

      Dat zal iets te optimistisch zijn vrees ik.
      In de punten is al goed , eventueel net voor Alonso.

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 10:41
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Hij mag blij zijn met Q3 maar ook daar geloof ik niet in. Zonde, Hij overtuigd me totaal niet van zijn talent

      • + 1
      • 7 apr 2018 - 10:59
    • sambal

      Posts: 967

      Zo'n bescheiden jongen als Stoffel,mag van mij voor ( hoog van de toren blazende ) Alonso eindigen.

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 13:21
  • Grindbak

    Posts: 261

    Realistisch is hij wel. Helaas heeft hij met een onzekere factor te maken. Een Renault PU. Maar ik hoop voor hem dat die hem niet in de steek laat en dat hij meer punten scoort dan zijn teamgenoot! Ik gun het hem van harte!

    • + 0
    • 7 apr 2018 - 09:31
    • Tot nu toe is er niet zoveel mis met de Renault PU qua betrouwbaarheid

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 11:54
  • buuts

    Posts: 722

    Hij mag van mij tweede worden. Zowel in de qualy als in de race. Onder 1 voorwaarde...

    • + 0
    • 7 apr 2018 - 09:41
    • Grindbak

      Posts: 261

      Dat hij ons na afloop trakteert op een pint?

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 10:02
    • M1mic88

      Posts: 113

      Dat vettel wint?

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 12:28
    • Je maakt me nieuwsgierig Buuts!

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 13:06
  • Wat een ambitie, bij de eerste tien,, wauw....

    • + 0
    • 7 apr 2018 - 12:05
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Dat noemen ze realisme. Blijkbaar niet bekend in Nederland;)

      • + 5
      • 7 apr 2018 - 13:28
    • Boutsen

      Posts: 709

      Ach Box. Als Vandoorne een realistische verwachting poneert, is hij niet ambitieus genoeg. Als hij pakweg voor P3 wil gaan, dan wordt hij voor gek verklaard. En zo vindt Bschuit altijd wel een stok om mee te slaan.

      • + 4
      • 7 apr 2018 - 14:16
    • jd2000

      Posts: 4.608

      Ach beste @BOX1986, Nederland staat al jarenlang bij de meest competitieve landen in de wereld. Dus met dat realisme zit het wel goed...

      • + 1
      • 7 apr 2018 - 14:18
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @jd2000 zie dan ook de knipoog. Vandoorne is gewoon een heel rustige, nuchtere jongen. Misschien een beetje te soms maar dat is nu eenmaal zijn karakter. En als Belg ben ik jaloers op de sportieve prestaties van Nederland (buiten dan het voetbal),de investeringen die ervoor gedaan worden en de aandacht in de media. Begeleiding en ondersteuning van talent is hier een ramp en je krijgt pas aandacht als ze geld uit je kunnen slaan.

      • + 1
      • 7 apr 2018 - 16:55
    • jd2000

      Posts: 4.608

      Beste @BOX1986 en als Nederlander ben ik jaloers op jullie bourgondische instelling. En ik Stoffel ook het allerbeste. Nou ja 1 na allerbeste.:)

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 18:51
    • jd2000

      Posts: 4.608

      wens...

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 18:52
  • Volgens mij staat McLaren nu op hetzelfde niveau als vorig jaar...dus nog achter de sub top...
    De laatse GP was de uitslag geflatteerd ten gunste van McLaren en ten nadele van Haas en Renault....
    Maar ik kan me vergissen ....we gaan 't zien de komende GP's.....

    • + 0
    • 7 apr 2018 - 12:11
    • bvonk

      Posts: 930

      Je hebt kennelijk een ander Formule 1 seizoen gezien in 2017

      Vorig zat McLaren dankzij het meer niet dan wel werken van de Honda motor stijf achteraan rond deze tijd.

      • + 0
      • 7 apr 2018 - 16:44
  • frankp7

    Posts: 11

    reken de 2 haas wagens ook bij de top 10, dan zijn er nog 2 plaatsen over voor beide reanaults en mclaren. Onderschat Gasly niet. Top 10 ga moeilijk worden vrees ik.

    • + 0
    • 7 apr 2018 - 12:26

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar