user icon

Hamilton benieuwd naar ware aard Red Bull Racing

  • Gepubliceerd op 06 apr 2018 12:08
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Hoe goed is Red Bull Racing werkelijk? Die vraag kan ook Mercedes-coureur Lewis Hamilton nog niet beantwoorden. Vanuit Red Bull Racing klonken na de wintertests optimistische geluiden en ook na de Australische Grand Prix zijn ze er bij de Oostenrijkse renstal van overtuigd dat ze qua racesnelheid mee kunnen in het geweld vooraan. Hamilton moet het nog maar zien.

De regerend wereldkampioen zei in Bahrein: "Is Red Bull Racing beter aan het seizoen begonnen? Ik weet het niet. Ze hadden op weg naar de eerste race van het jaar ook een behoorlijk grote mond en uiteindelijk konden ze in Melbourne niet laten zien wat iedereen ervan verwacht had, dus het wordt interessant om te volgen waar ze dit weekend in Bahrein toe in staat zijn."

Vooralsnog lijkt Mercedes weer de overhand te hebben, al is dat volgens oud-coureur Gerhard Berger voor een groot deel te danken aan Hamilton. "Ja, zonder Lewis zou Mercedes het derde team zijn, achter Ferrari en Red Bull Racing. Hamilton is de snelste coureur van de Formule 1, hij maakt het verschil. Dus ik snap wel dat Mercedes er alles aan doet om hem langer vast te leggen", aldus de Oostenrijker in Sport Bild.

De contractverlenging van Hamilton bij Mercedes tot en met 2021 zou bijna in kannen en kruiken zijn.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Wat een onzin stukje, Hamilton heft zelf ook ervaren dat inhalen niet mogelijk was in Melbourne, maar dan wel over een ander team uit de hoogte doen.
    Hopelijk rijden ze hem het snot voor de ogen, op zondag.
    Dan zingt hij wel een toontje lager.

    • + 1
    • 6 apr 2018 - 12:17
    • Het stukje van Berger is daarbij de overtreffende trap van onzin...

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 12:43
    • Hamilton de snelste coureur? Echt niet! Da's Max!

      • + 1
      • 6 apr 2018 - 13:02
    • Lemmens

      Posts: 273

      En daarna Sainz

      • + 1
      • 6 apr 2018 - 13:50
  • lol, ze hadden een grote mond voor de eerste race? Was het niet Hamilton die zei dat Red Bull in potentie het snelste team was?

    • + 1
    • 6 apr 2018 - 12:18
    • Haha ja, expres, om Ferrari/Vettel niet te noemen :) Psych warfare :)

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 12:20
    • Was ook mijn eerste gedachte. Lewis speelde RedBull de favorietenrol toe om vervolgens nu te zeggen dat ze hoog van de toren bliezen.

      Beetje vreemde uitspraken van Lewis.

      • + 1
      • 6 apr 2018 - 12:27
    • Snork

      Posts: 10.716

      Welke uitspraken van RBR wezen dan op een grote mond? Ik snap niet waar Hamilton deze uitspraak op baseert.

      • + 1
      • 6 apr 2018 - 12:41
    • Politik

      Posts: 6.570

      Klopt en nu hij ze in Melbourne aan het werk heeft gezien, heeft hij zijn mening bijgesteld.
      Niets mis mee toch?
      Want hij heeft wel gelijk als.hij stelt dat RB hoog van de toren heeft geblazen.
      Dus ze moeten het nu wel laten zien de komende races.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 12:58
    • Nou licht jij dat hoog van de toren blazen dam maar eens toe Politik. Ze hebben nooit veel meer gezegd dan dat ze er beter voor staan dan vorig jaar maar dat Mercedes nog steeds voor ligt

      • + 1
      • 6 apr 2018 - 14:52
  • Wacht maar Hammie,
    Op racedag in Bahrein vergaat het lachen je wel.


    (Ik zet er geen kratten bier op)

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 12:26
    • Vorig jaar kon Max het tempo verrassen goed bijhouden tot hij uitviel zijn remprobleem. Ik hoop op een podiumplekkie ;)

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 12:32
    • Ik ook Schwantz.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 12:40
    • Snork

      Posts: 10.716

      Dat we een race gaan zien is denk ik wel zeker. Het circuit leent zich daar uitstekend voor.
      Ik heb er zin in.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 12:42
  • waard500

    Posts: 483

    Typisch weer zo'n nieuwsbericht waarbij ik mij afvraag of Hamilton dit daadwerkelijk zo heeft verteld.

    • + 4
    • 6 apr 2018 - 12:33
    • Juist....Dat gevoel heb ik wel meer bij artikelen over Hamilton.

      • + 1
      • 6 apr 2018 - 13:34
    • Ik geloof er weinig van. Ik fotografeer vaak voor de media.
      Als ik een foto terug zie met het geschreven stuk, heb ik
      ook vaak het gevoel of ik iets anders gefotografeerd heb.
      Hoe vaak ik moet uitleggen, dat bijbehorende artikelen niet kloppen.. :(

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 14:37
  • LimboF1

    Posts: 4.768

    Nou....ik vraag mij ook af hoe goed Hamilton echt is. Zonder Mercedes had hij nu niet in de recordboeken voorgekomen. Nu is het natuurlijk altijd een punt wat moeilijk is om aan te halen, want uiteindelijk telt het materiaal waarmee je rijdt ook mee. Mercedes is sinds de v6 turbo te dominant en dat is iedereen wel duidelijk. Als ik naar de fouten die Hamilton maakt kijk, dan zeg ik dat hij niet zo goed is als de meesten denken. Vettel was in zijn RBR nagenoeg altijd foutloos, dus dat maakte hem met zijn materiaal toch een beterer coureur. Maar ja, dat zijn zaken die nu eenmaal niet zijn te bewijzen en er zullen altijd discussies uit voorkomen.

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 20:23
    • Hij werd wereldkampioen met McLaren. Stapte in een Mercedes waar Schummi ook geen potten mee kon breken. Iedereen riep dat hij het deed om het geld. Even later werd hij ook met Mercedes wereldkampioen. Toch wel knap. En goede keuzes maken is ook een kwaliteit.

      • + 1
      • 6 apr 2018 - 21:42

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar