user icon

Force India begint testseizoen met VJM03 uit 2010

  • Gepubliceerd op 06 jan 2011 13:11
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Force India start de voorbereidingstests op 1 februari in Valencia met de auto van vorig jaar. Dat onthulde directeur Otmar Szafnauer tegenover Reuters. De nieuwe VJM04 maakt pas bij de tweede testweek, van 10 tot en met 13 februari op Jerez, zijn debuut.

Szafnauer: “We hebben onze plannen voor de start van het seizoen en de introductie van de VJM04 zorgvuldig afgewogen. Het team neemt deel aan alle voorbereidingstests, vier in totaal, en we gebruiken de VJM03 voor de eerste sessie in Valencia waarna de VJM04 voor het eerst zijn opwachting maakt in Jerez.”

“Een test later de nieuwe auto inzetten heeft als voordeel dat we er meer tijd mee in de windtunnel door kunnen brengen. Wij denken dat dit het beste bij ons past gezien onze grootte en onze middelen.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Kriek

    Posts: 43

    Afgewogen gewoon niet op tijd klaar dus

    • + 0
    • 6 jan 2011 - 13:19
  • klompie

    Posts: 236

    wow een officieel team bericht :-)

    • + 0
    • 6 jan 2011 - 13:32
  • Als ik weet dat ik een slechte auto in de tweede seizoens helf van 2010 heb dan stop ik met het updaten van de 2010spec en richt ik mij volledig met het oog op de doelstelling van VJM om in 2011 races te winnen. Denk dat dit het laatse jaar voor het team is.

    • + 0
    • 6 jan 2011 - 13:33
    • Ik vind je niet meer zo triest als anders......het gaat de goede kant uit met u! Of doe beter je best want ik vond het altijd erg grappig die comments die nergens op sloegen! We want more!!!

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 14:34
    • u probeert me toch geen auto te verkopen?

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 15:17
    • Nee want ik richt mij op de doelstelling van 2011 en doe alleen zaken met serieuze mensen die niet in een identiteitscrissis zitten....jij hebt geen geld,alleen maar accounts....en daar doe ik het niet voor.
      Maar leuk voor je dat je toch het idee hebt een auto te kunnen kopen.

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 15:37
    • amen

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 15:41
    • sanger

      Posts: 46

      Omdat ze een beslissing nemen om meer tijd in de windtunnel door te brengen?

      Sowieso heeft de eerst test nu weinig echt toegeoegde waarde. Sterker nog, door de eerste test met de nieuwe banden met de oude auto (die ze door en door kennen) te doen heb je best kans dat ze de banden veel beter leren begrijpen.

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 16:18
  • Denk ook niet dat er extreme veranderingen komen qua wagens. Zeker niet met die verbod op oa F-Duct en dubbele diffuser. Dus de meeste gaan op de wagens lijken van 2011, hoewel ik van James Key iets aparts verwacht.

    • + 0
    • 6 jan 2011 - 13:47
    • VDS21

      Posts: 1.265

      James Key zit nu bij Sauber.

      Ik ben benieuwd hoe het ze dit jaar afgaat. James Key is vorig jaar vertrokken naar Sauber en Gascoyne heeft volgens mij een aantal sleutelfiguren overgehaald om bij Lotus te werken. Het team toont een mooie progressie de laatste jaren onder Mallya, dus ik hoop dat ze die kunnen voortzetten. Een podiumplaats in India zou natuurlijk wel mooi zijn (Geen Indiase rijder aub, want er rijden geen rijders die rond die goed genoeg zijn).

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 14:01
    • Dat weet ik, ik bedoelde het algemeen dat ik wel iets aparts verwacht van James Key, heb ook niet gezegd dat het over de Force India ging:p

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 14:12
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Ah IC, ja James Key is denk ik wel 1 van de beste ontwerpers die je kan hebben op dit moment. Heeft bij Force India knappe dingen gedaan met die middelen die hij tot zijn beschikking had. Daarnaast ging Sauber er met stappen op vooruit toen hij bij hun in dienst trad.

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 14:17
    • RS---wat bedoel je? dus de meeste gaan op de wagens lijken van 2011?

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 14:35
    • Sorry dat was een foutje, ik bedoelde dus dat de auto\'s van 2011 veel op de wagens van 2010 gaan lijken. Mijn fout.

      • + 0
      • 6 jan 2011 - 16:14
  • Vette-L

    Posts: 265

    Wie was er ook al weer voorstander van een kortere winterstop?

    • + 0
    • 6 jan 2011 - 15:25
  • Netals Redbull vorig in 2010, gewoon slim

    • + 0
    • 6 jan 2011 - 19:04
  • turbof1

    Posts: 1.809

    Zoals Sander al aangaf, is dit nog een redelijk slimme zet. Force India kan zodoende nog informatie verzamelen rond de Pirelli banden, 1 van de meest belangrijkste veranderingen, maar waarbij je niet de nieuwe auto nodig hebt om data te verzamelen.

    • + 0
    • 6 jan 2011 - 23:27
    • als het zo simpel was geweest hadden die andere teams daar ook zo overgedacht! Dus blijkbaar is het niet zo simpel....

      • + 0
      • 7 jan 2011 - 10:28
    • turbof1

      Posts: 1.809

      Wat heeft dit nu met simpelheid te maken? Het gaat gewoon erom dat ze net als Red Bull de voorbije jaren een week langer de auto willen ontwikkelen, maar ze kunnen dan wel het testen, met de VJM03, gebruiken voor de banden ipv niets te doen.

      • + 0
      • 7 jan 2011 - 10:40

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar