Petrov wil komend seizoen strijd aangaan met Ferrari en McLaren
- Gepubliceerd op 05 jan 2011 13:34
-
25
- Door: Robin Smeets
Petrov wil het vertrouwen komend seizoen graag terugbetalen. Als doel voor zijn tweede seizoen in de Formule 1 heeft hij zich gesteld om het gevecht aan te gaan met Ferrari en McLaren. "Ik zal er alles aan doen wat ik kan om mooie gevechten te leveren met topteams als Ferrari en McLaren. Natuurlijk moeten we eerst afwachten waartoe de nieuwe auto in staat is."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 234
Petrov zei hierna ook nog: \"[sarcasm mode off]\" ;)
Posts: 121
Dat gevecht met Alonso smaakte naar meer ;)
Posts: 5.792
Dat was toch geen gevecht.een gevecht is dat je zelf ook inhaalt dus niet alleen maar iemand achter je houden op een straat circuit wat heel makkelijk is ,is verre van een gevecht.Dat zag je de gehele race ook bij de andere snellere rijders zoals Ham die kon ook niemand inhalen en dan bedoel ik natuurlijk niet dat ze hrt inhaalde want dat telt niet.De nomale teams die zijn op dat cicuit niet in te halen.
Posts: 770
dus hij moet maar aan de kant gaan ?..
Posts: 866
Vitaly heeft vorig jaar ook op de cruciale momenten laten zien dat ie wel met Ferrari de strijd aan kan.....
Posts: 893
Je hebt mijn zegen!
Posts: 10.412
whahaha vroege 1 april grap?
Posts: 258
Lol, moet je horen wie het zegt :\')
Posts: 893
Jouwn coureur is de grootse 1 april grap ooit
Posts: 15
Jij bent de grootste grap die hier rondloopt Charlie
Posts: 1.175
@Deviltje: zie dat je nog niet zolang op deze site bent.
Wij hebben nl. met z\'n allen besloten om Charlie te negeren. Dan is zijn leven helemaal nutteloos en springt ie van een brug.
Dus..... gewoon niet meer op CW reageren.
Posts: 15
Zo kan je het ook zien ;) Bedankt voor de tip, ik doe graag mee met negeren.
Posts: 1.265
Misschien was Abu Dhabi wel een voorproefje, you\'ll never know.
Posts: 1.767
leuk promo praatje weer...
Posts: 11.414
Moet ie niet eerst proberen om bij Kubica in de buurt te blijven?
Posts: 2.885
Dat lukte hem in Abu Dhabi anders heel aardig. 5 seconden op de finish... ;-)
Posts: 3.592
@Red; Volgens mij had Kubica een andere tactiek die niet echt meewerkte...
Maargoed, Abu Dhabi is natuurlijk een alles behalve realistische maatstaaf en Petrov heeft afgelopen jaar erg wisselvallig gepresteerd, dus hij loopt hier wel een beetje hard van stapel.
Enne, Red Bull komt hier niet in voor? Of verwacht hij dat die veel sneller zijn dan Ferrari en McLaren... ;)
Posts: 866
Nou,hij doet het beter dan de afgelopen paar tweede rijders bij Renault
Posts: 962
Das niet eerlijk. Grosjean moest zonder testen instappen en was tot hij wegging uit de Gp2 beter dan Petrov in die serie. Daarnaast was de Renault van 2010 beter dan die van 2008 en 2009. Petrov werd compleet zoekgereden, was echt nergens tegen Kubica. 126 tegen 27 punten en in 17 van de 19 kwalificaties en races heeft Kubica beter gepresteerd dan hij. Kubica is zeker een van de beste coureurs out there en het is ambitieus om zoiets te roepen als \"ik wil de strijd met Ferrari en McClaren aangaan!\" maar de eerste persoon die je moet verslaan is je teamgenoot. Hij is een matige coureur die veel fouten heeft gemaakt in 2010 en ten onrechte door een aantal anti-alonso fanaten opgehemeld wordt. hij heeft hem 1 race op kunnen houden op een baan waar inhalen schier onmogelijk is. Prima gedaan, maar als je puur naar rijderskwaliteiten kijkt heeft ie 2 of 3 goede races gehad, verder niets. Hülkenberg en Kobayashi waren vele malen indrukwekkender dan hij.
Posts: 11.414
Inderdaad. Zelfs Piquet jr zat in 2008 relatief minder ver acher Alonso als Petrov nu achter Kubica zit.
2009 was wat lastiger te vergelijken omdat als de koploper net binnen de punten finisht, de tweede rijder er dan dus steeds net buiten zit.
Petrov was in de kwalificatie van Singapore nog 1.2s langzamer dan Kubica en in Brazilie 1.1 seconde. In Abu Dhabi dan even een blundertje van Kubica, maar toch. Overall schat ik Petrov toch eerder in als de slechtste 2e coureur bij Renault van de laatste paar jaar.
Posts: 7.033
Petrov mag blij wezen dat hij zijn stoeltje mag behouden..
Posts: 1.175
Misschien doelde hij dat ie alle concurrentie gaat tegenhouden als Kubica pole rijdt en hij op 1 ronde gezet wordt. Is de enige logische verklaring.
Posts: 1.175
Sorry, andere verklaring kan ook zijn dat ie de vraag niet snapte en maar wat zei.
Posts: 1.175
Of teveel aan zijn zelfgestookte wodka heeft gezeten.
Posts: 8
Petrov zal toch eerst moeten leren om de baan op te blijven want door één of 2 races op een seizoen volledig uit te rijden zal ie toch niet veel punten pakken