Ferrari presenteert eind januari nieuw wapen voor 2011
- Gepubliceerd op 03 jan 2011 16:19
-
16
- Door: Robin Smeets
Enkele dagen voor Kerst werd het nieuwe chassis door de crashtests gehaald, waarna men na de vakantie weer met alle mankracht kon werken aan de nieuwe bolide. De prestentatie staat gepland voor de laatste week van januari, één week voor het begin van de tests in Valencia.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Opzich niet slim om de auto zo vroeg al te laten zien maar aangezien 1 Februari alweer getest wordt ziet toch iedereen het dusja eigelijk maakt het niet zoveel uit al heb ik evengoed wel liever dat Mclaren wel hun auto zo laat mogelijk pas toont.
Posts: 1.650
Een week voor de tests... Wat is daar dom aan ? Hetgeen men niet wil laten zien, zal men ook niet laten zien...
Posts: 7.033
Jou reactie was net iets eerder dan mijn bewerkte post :P Ik bedacht me vlak na ik het gepost had dat een week later al de eerste test was dus het valt dan idd wel mee. Maarja toch kun je het beter zo laat mogelijk pas laten zien vind ik
Posts: 10.089
Ferrari heeft geleerd van de afgelopen jaren, voorgaande jaren lieten ze hem rond 10 januari zien, maar Redbull liet hem verleden jaar pas 9februari zien, wat een aantal logische plus punten mee bracht
zo kan Redbull dan nog van alles kopieeren van Ferrari, (redelijk makkelijk) maar andersom niet, omdat hun jouw model pas een maand later zien
ik wist dit voor mezelf al jaren, maar aangezien Ferrari hem altijd maar weer als 1e liet zien dacht ik dat ik het gewoon \'\'overdreef\'\'
Posts: 3.145
Raikkonen-FAN, \'redelijk makkelijk\'? Er is niets makkelijks aan kopieren in de F1 van vandaag, hoelang heeft RBR/Ferrari en andere teams bv gewerkt aan de F-duct? Maaaaaaaanden en toen hadden ze het nog niet op orde. Hoelang heeft Ferrari/McLaren gewerkt aan de blown diffuser? Maaaaanden en toen hadden beide teams het nog niet op orde.
Een F1 auto is niet een basis ontwikkelen om daar vervolgens het beste van het beste tegen aan te gooien en het werkt, auto\'s van tegenwoordig liggen zeer waarschijnlijk al meer dan een jaar op de tekentafel en wordt er al midden het seizoen onderdelen getest in de windtunnel voor de auto van het seizoen dat er op volgt. Zie McLaren, de basis van de McLaren was een zeer stug chassis/vering omdat de grote diffuser dit nodig had, vandaar dat McLaren de blown diffuser nooit met succes heeft kunnen implementeren, omdat de basis van de auto (stijf) niet ontwikkeld was op de BD. McLaren heeft geprobeerd dit op te lossen met o.a. de voorvleugel, de meest complexe voorvleugel ever kwam hieruit.
Posts: 302
Wat lul je nou?Die jongens weten heel goed wat ze doen. Niet mee bemoeien en genieten van het resultaat.
Posts: 10.089
@mika
oke, dus jij laat dan liever je geheimen vroeg januari zien, dan vroeg in Februari, omdat het toch maanden duurd
jij spreekt het alleen tegen omdat ik het zeg.. want ik heb gewoon gelijk
je kan beter zo laat mogelijk je auto laten zien, dan zo vroeg mogelijk, en daar heeft Ferrari van geleerd
Posts: 1.725
Natuurlijk Raikkonen-fan! Men gaat eerst hun definitieve wagen in het grootste detail aan iedereen laten zien en vervolgens maar platen en doeken gebruiken tijdens de daaropvolgende wintertests om zoveel mogelijk onderdelen van de wagen te bedekken voor de concurrentie.
Posts: 10.089
F60
de auto op de presentatie is nooit de auto die in bahrein op de grid staat, er word nog zooooooooo veel veranderd ;)
Posts: 1.725
Dus wat is het probleem dan als ze hem als eerste laten zien? Pfff.
Posts: 696
Ben benieuwt of de auto overeen komt met de tekeningen uit de \'Marca\'...
Posts: 4.764
Tsja we zullen het zien. Hierbij nog even de link waarnaar FrankypankyV8 naar verwijst voor degenen die hem nog niet hebben gezien. www.marca.com/2010(...)827154fea8f056d&t=1294130521
Posts: 10.089
datgene op de haaienvin ziet er zeer interessant uit,
Posts: 1.725
is gewoon het nieuwe logo van Ferrari voor 2011. Dat het de streepjescode ging vervangen was al bekend vanaf vorige zomer.
Posts: 10.089
F60
jahoor, een speciale vleugel op de haaienvin, is de vervanger van de streepjes code
bekritiseer mij niet omdat je me wilt bekritiseren, maar ga in op de inhoud
als je namelijk goed kijkt zie je een hele aparte, nieuwe, zijwaartse vleugel, op beide kanten
dat is niet de vervanger van een sponsor ;)
Posts: 1.725
Buiten dan het nieuwe startnummer komt er wellicht niets overeen met die wagen. :-p