user icon

Renault-duo klaar voor het begin van nieuw seizoen

  • Gepubliceerd op 16 maa 2018 16:03
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Na maanden van wachten en acht dagen testen is het bijna tijd voor de eerste race van het nieuwe Formule 1-seizoen. Volgende week gaat de jaargang van start met de Grand Prix van Australië op het circuit van Albert Park in Melbourne. Het team van Renault is in elk geval ergens de eerste mee, de Franse renstal heeft als eerste een persbericht om vooruit te blikken op een Grand Prix rondgestuurd.

Renault-coureurs Nico Hülkenberg en Carlos Sainz geven daarin aan dat ze staan te popelen om weer te racen. Hülkenberg: "Ik voel me positief. We hebben veel kilometers afgelegd en data verzameld tijdens de wintertests. Dat is geen vanzelfsprekendheid, dus dat was fijn om mee te maken. We hebben absoluut progressie geboekt. Niet alleen gedurende 2017, maar ook deze winter. Pas zaterdag na de kwalificatie in Melbourne weten we waar we staan. Ik ben klaar voor de uitdaging en opgewonden dat we weer gaan beginnen!"

Sainz voegt toe: "Ik ben er klaar voor! Als er één race is waar je volledig naar toe kunt werken, is het wel de Grand Prix van Australië. Je hebt maanden de tijd om erover na te denken en je ervoor op te laden, dus iedereen verschijnt tot op het bot gemotiveerd aan de start. Ik heb mijn best gedaan om de tijd deze winter te doden. Ik heb veel getraind, heb mijn opwachting gemaakt in de rally van Monte Carlo en ik heb genoten van de tests in Barcelona. Maar nu is de tijd voor het echte werk gekomen en zetten we lichaam en geest op scherp om de best mogelijke resultaten te behalen in 2018."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Hulkenberg gaat eindelijk podium pakken!..

    • + 2
    • 16 maa 2018 - 16:09
    • meister

      Posts: 2.564

      Ik denk eerder Saints.
      De Hulk is een beetje RIC. Iemand die voorbijgestreefd wordt door een betere.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 16:16
    • Sainz gaat dit seizoen een podium pakken, ik zeg het jullie!

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 16:18
    • Misschien als de eerste 6 op elkaar klappen de eerste bocht, Het kan(stroll verleden jaar) maar wordt heel moeilijk.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 16:20
    • CTRA

      Posts: 3.610

      Als hij het podium dan maar weer op tijd terugzet voor de huldiging @JEAN ;-)

      • + 1
      • 16 maa 2018 - 17:23
    • @Meister: ten eerste doet er in de F1 geen coureur mee met de naam Saints en ten tweede onderschat je Hülkenberg zwaar. Afgezien van één race heeft hij vorig jaar zijn nieuwe teamgenoot gewoon het nakijken gegeven. Mocht de nieuwe auto van Renault goed genoeg zijn, dan acht de kans groter dat Nico er een podium mee rijdt dan die Spanjaard.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 20:00
    • BeaR

      Posts: 1.695

      @TONROSSI: Ik hoop het ook. Ik gun het hem wel. Maar Sainz eigenlijk ook wel.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 23:34
  • Lemmens

    Posts: 273

    Het wordt hoog tijd voor zijn eerste podium.
    Hij zal echter goed naast zich moeten blijven kijken want Sainz is snel en hongerig.

    Ik verwacht net als @meister dat Nico voorbijgestreefd zal worden door Carlos. We vinden Nico allemaal wel zo'n fijne gozer maar mist ergens iets t.o.v. een Perez of Sainz.

    • + 0
    • 16 maa 2018 - 16:22
    • Lemmens

      Posts: 273

      Ik zou Renault en hun coureurs een mooi podium toewensen. Mooie livery. Fijn dat terug zijn gekomen.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 16:29
    • Zo, en wat zijn dan precies de hoogtepunten en/of opmerkelijke wapenfeiten van Sainz na 3 seizoenen?? Vraag me al jaren af waarom elke keer weer Sainz van die niet bewezen kwaliteiten toegedicht krijgt in de F1... Fanboys???

      • + 1
      • 16 maa 2018 - 17:48
    • Hülkenberg mist helemaal niets t.o.v. Sainz. Het is eerder andersom. Maar daar kom je dit seizoen vanzelf wel achter.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 20:01
    • Helemaal met je eens @Bschuit. Sainz heeft nog amper iets laten zien. Al die gebakken lucht zal op een keer moeten ontsnappen en dan loopt die Spaanse hype leeg als een lullig ballonnetje.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 20:02
    • Als je niet ziet wat Sainz kan, dan wil je het niet zien of je hebt er geen kijk op. Gelukkig voor hem zien de teams het wel.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 23:33
    • Inhalen kan ie niet fatsoenlijk in ieder geval

      • + 0
      • 17 maa 2018 - 20:23
  • Nou gelukkig maar, stel je voor dat één van twee, of erger nog ,beide, er niet klaar voor waren... Wat dan??

    • + 0
    • 16 maa 2018 - 17:45
    • Plaatsie 7/8/9/10/11 Gewoon normaal dus. ik had ze sneller verwacht en hopelijk verassen ze volgende week, Maar het lijkt erop dat ze weer in een middenmoot rel terrecht komen.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 17:58
    • Wie zit er eigenlijk nu nog op de bank bij Renault? Sirotkin mocht vertrekken.

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 18:31
    • .... Jack Aitken dus

      • + 0
      • 16 maa 2018 - 18:32

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 414
  • Podiums 3
  • Grand Prix 126
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park