user icon

Mercedes verwacht titelgevecht met Red Bull en Ferrari

  • Gepubliceerd op 07 maa 2018 07:55
  • comments 45
  • Door: Bjorn Smit

De Formule 1 kan zich opmaken voor een spannend titelgevecht tussen Mercedes, Ferrari én Red Bull Racing. Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft die verwachting uitgesproken tegenover Sky Sports.

De tests in de Formule 1 zijn nooit volledig betrouwbaar, dus voorspellen hoe het seizoen zich gaat ontvouwen is lastig. Toch heeft het er veel van weg dat Mercedes, Ferrari en Red Bull Racing om de titel gaan strijden. Dat besefte Wolff zich ook toen Sky hem vroeg naar de verwachte rangorde voor het komende seizoen. "We hebben een beste en een slechtste scenario. In het beste scenario hebben we een kleine voorsprong en in het slechste liggen we niet ver achter."

"Voor wat ik gezien heb, heeft Red Bull een erg sterk pakket. Zij zitten sowieso in het gevecht. Ik denk dat het een gevecht tussen ons drieën gaat worden", zo vervolgt Wolff. De Oostenrijker zou het absoluut geen probleem vinden als zijn team hard moet strijden om beide wereldtitels te verdedigen. "Eerlijk gezegd word ik enthousiast van het vooruitzicht op een hard gevecht."

Reacties (45)

Login om te reageren
  • Ik verwacht er één tussen mercedes en sainz met af en toe een uitschieter van de hulk

    • + 2
    • 7 maa 2018 - 08:05
    • fanmale

      Posts: 91

      Deels mee eens.. Ericsson kon wel eens de grootste verassing worden.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 08:16
    • Met een sauber wordt dat moeilijk denk ik. Maar wie weet. Mocht het zo zijn, onderschat leclerc niet.
      Maar sainz zie ik serieus als titelkandidaat. Zo niet minstens tweede achter ham of bot er nog tussen. Ik denk dat omdat renault als team gegroeid is. RB zou ook zo ver kunnen zijn maar mede door horner die alleen maar zeurt en ettert op renault is die kans verkeken. RB is een b-team geworden. En volgend jaar mogen te met honda lekker in de achrerhoede rijden. En ja, dat is het dus sainz die verstappen gaat lappen. Lach nu, ik lach het laatst.

      • + 2
      • 7 maa 2018 - 08:32
    • William-E

      Posts: 390

      #onzin

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 08:53
    • Papkol? Lefkol?

      • + 1
      • 7 maa 2018 - 09:04
    • StevenQ

      Posts: 6.840

      Don't feed the troll

      • + 4
      • 7 maa 2018 - 09:55
    • Tja Sainz als titelkandidaat waar komt dat ineens vandaan dan.Dat mag je me toch eens uitleggen het liefst op een normale manier.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 10:07
    • Dat kan (nog) niet op een normale manier.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 12:12
    • sambal

      Posts: 967

      Weer een nieuwe trol..die een plusje krijgt van de andere nieuwe trol.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 12:46
  • l3x1c0n

    Posts: 337

    Ik verwacht eigenlijk ook dat de 3 teams heel kort bij elkaar zitten. Als ik het gisteren allemaal een beetje goed gevolgd heb reden ze de snelste tijd bijna iedere keer op de medium band.

    Wat me verder opviel is dat er erg veel gereden wordt. Vorig jaar was bij een test dag 100 ronden echt wel veel, ik zie dit jaar nog iemand 200 ronden volmaken. Vettel was gisteren al kort bij

    • + 0
    • 7 maa 2018 - 08:08
    • berreal

      Posts: 235

      volledige rondetijden tijdens testen zegt helemaal niets. dus ook de benden niet.
      Max reed gisteren 2x paars om vervolgens volledig van gas te gaan en met een 1.23 over streep te komen. (wij zien dit als niet zo snel....echter #sandbaggen) als men verschillende sectoren naast elkaar ligt, duikt men ver onder de snelste tijden die tot nu toe te zien zijn door ons. hetgeen Toto "ziet" zijn dus ook de sectortijden. daar halen de teams de info over concurrenten uit vandaan, niet uit de rondetijden.

      • + 3
      • 7 maa 2018 - 08:14
    • Zijn deze sector tijden ergens online te volgen?

      • + 2
      • 7 maa 2018 - 08:28
    • @Berreal: dus eigenlijk weten de teams van elkaar hoe snel ze zijn, en het grote publiek niet? Ik zie daar het nut niet van in.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 09:26
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      @This Guy

      De teams zullen niet exact van elkaar weten hoe snel ze zijn. Maar wat wel zo is is dat de teams meer van elkaar weten dan wat wij weten. Zo is een circuit bijvoorbeeld verdeeld in 21 sectoren en alle teams kunnen de tijden per sector van de andere teams gewoon inzien. Daarnaast hebben ze GPS data van alle teams waaruit engineers berekeningen doen over motorvermogen etc.

      • + 2
      • 7 maa 2018 - 10:02
    • berreal

      Posts: 235

      Idd BONSAI

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 10:22
    • F1RST

      Posts: 87

      @Patrick_st

      Vraag ik me ook al een tijdje af. Sectortijden zeggen veel meer dan de totale tijd. Maar ik heb de live sectortijden ook nog nergens terug kunnen vinden.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 10:54
    • @Bonsai en Berreal: ik snap het. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat wij als fans ' voor de gek gehouden worden ' en dat is jammer... we worden op de hoogte gehouden van rondentijden die eigenlijk niet kloppen, althans als er bewust van het gas afgegaan wordt... teams weten het, de fans niet.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 12:06
    • NicoS

      Posts: 12.275

      @This guy 33,
      Daarom kun je ook geen definitieve conclusie's trekken uit de gereden tijden, pas in Melbourne gaan we de rangorde echt zien.
      Wel kun je opmaken welke teams er aardig bij zitten, maar dat wisten we ook als er niet getest zou worden.
      De top drie bestaat gewoon weer uit Mercedes, Ferrari en RBR.
      Het middenveld zal dit jaar wat dichterbij zitten, maar de echte verhoudingen onderling is nog geen pijl op te trekken.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 12:30
  • Als de Renault motor een beetje meezit dan gaat RBR meedoen.

    • + 0
    • 7 maa 2018 - 08:13
    • Laat dat nou net het probleem zijn... Toto doet het weer lekker spannend overkomen, maar RBR gaat ze helaas geen strobreed in de weg leggen. Mijn hoop is gevestigd op Ferrari, maar ook daar heb ik mijn twijfels bij over een heel seizoen genomen.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 12:37
    • We gaan het zien, nog te vroeg om er iets over te zeggen. Afwachten is wanneer die Renault omhoog wordt gschroefd hoe die zich houdt. De betrouwbaarheid tot nu toe oogt in ieder geval goed :)

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 12:56
    • Ik denk niet dat het te vroeg is om er iets over te zeggen. Renault heeft in die 3 maanden echt niet het vermogen én de betrouwbaarheid op orde gekregen. Gewoon niet mogelijk...

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 13:57
    • Ok...

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 14:54
    • NicoS

      Posts: 12.275

      Dat Ferrari vorig seizoen motorisch een grote stap heeft gemaakt in de winter, bewijst dat niets onmogelijk is @Speedpuppet.

      • + 1
      • 7 maa 2018 - 14:59
    • Zaten al een stuk dichter bij Mercedes qua performance én waren wel betrouwbaar.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 15:05
    • NicoS

      Posts: 12.275

      Ze eindigde dat jaar achter RBR met Renault.
      Dus zoveel beter was die motor niet.

      • + 1
      • 7 maa 2018 - 15:28
    • Dat lag niet aan de motor, die kwam qua performance al redelijk in de buurt van Mercedes

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 15:34
  • Het liefste had Toto ook nog Renault, Williams en Force India genoemd als pretendenten maar dat zou wel heeeel ongeloofwaardig overkomen.

    Ik denk dat Mercedes een zeer goede auto dit jaar heeft maar ze gaan zich in de vingers snijden door vast te houden aan de 3 motoren regel

    • + 1
    • 7 maa 2018 - 08:16
    • Esdamion

      Posts: 814

      Ik denk dat als ze nu al op 1.000 pk zitten, ze met drie motoren ook in november nog de snelste zijn. En dat ze ook nog eens geen gridstraffen hebben gepakt, m.a.w. ieder weekend om de prijzen meedoen. Ik vrees dat Renault er weer niet aan kan tippen, daar gaat een motor extra inzetten niets aan veranderen.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 08:31
    • Mercedes heeft misschien de beste motor. Ferrari zit daar niet ver achter. Maar de effectieve waarde van het extra vermogen neemt af naarmate alle motoren sterker worden. 50 pk meer op 850 pk zal meer tijdwinst opleveren dan bij 850 pk.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 09:23
    • Esdamion

      Posts: 814

      Dat begrijp ik Snelrondje, maar 50 pk bij 850 pk is nog steeds geen 1.000 pk... Mercedes zit ondertussen ook niet stil qua chassis.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 09:41
    • pagani

      Posts: 444

      @esdamion idd die zitten zeker niet stil deze w09 is ontwerp van James Allison en heb je de achterkant hoe compact de motor is geworden en dat deze auto dus gebouwd is zonder fric en die van vorige was voor de start van het seizoen nog gebouwd op fric dus verwacht een sterke Mercedes

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 09:55
  • Taures

    Posts: 1.061

    Toro Rosso zal voor een verrassing zorgen.

    • + 0
    • 7 maa 2018 - 08:16
    • johan_sb2

      Posts: 538

      Misschien voor wat forumleden hier ja.

      • + 1
      • 7 maa 2018 - 08:37
    • meister

      Posts: 2.514

      In zoverre ze zullen belangrijke punten afpakken van de top.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 08:57
    • Frank-84

      Posts: 635

      Ik hoop het Taures! Go Honda!

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 11:25
  • jarka

    Posts: 1.448

    Yep lijkt er op dat mclarren nog hard aan de bak moet nu al koelingsproblemen ,
    wordt nog leuk als het echt warm is

    • + 1
    • 7 maa 2018 - 08:18
    • Bij RBR gaat het gelukkig wel allemaal van een leien dakje...

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 12:38
  • Ik hoop het wel, dat 5/6de worden aan het begin van het seizoen zit ik niet op te wachten.

    • + 0
    • 7 maa 2018 - 08:29
  • Sandbagging van meneer Toto...

    • + 0
    • 7 maa 2018 - 08:29
  • Toto probeert iedereen een beetje zand in de ogen te strooien,hij weet wel beter.
    Mercedes heeft gewoon de snelste auto het komend seizoen.

    • + 0
    • 7 maa 2018 - 08:48
  • London

    Posts: 706

    RBR heeft het sterkste duo. Ik vindt BOT en RAI een stuk minder dan de eerste rijders bij die teams. Misschien dat WDC niet gaat lukkrn voor VER of RIC maar het WCC is daardoor misschien wel dichterbij dan we denken.

    • + 2
    • 7 maa 2018 - 09:34
    • Trabant

      Posts: 535

      Ik vond RIC vorig jaar echt een stuk minder goed presteren dan VER.

      • + 0
      • 7 maa 2018 - 11:13
  • De signalen die ik binnen krijg (en dat is alleen via pers / sites / etc) dan staat Mercedes er verder vandaan dan in 2017. Of dat ook zo is valt te bezien. Dat Toto enthousiast wordt van een hard gevecht vind ik lastig om te geloven. Ik zou als teambaas de concurrentie ieder jaar willen verpletteren. Dat is niet goed voor de sport, maar als ik voor een team zou werken zou me dat echt een zorg zijn.

    • + 0
    • 7 maa 2018 - 09:57
  • Kevin-R34

    Posts: 882

    Red Bull zeker niet met een pk of 50 minder. Kansloos

    • + 0