user icon

Komst Sainz bij Renault wake up call voor Hülkenberg

  • Gepubliceerd op 06 maa 2018 13:30
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

De komst van Carlos Sainz naar het fabrieksteam van Renault heeft de ogen van Nico Hülkenberg geopend. Dat zegt Cyril Abiteboul, de teambaas van het Franse team waar Sainz en Hülkenberg in 2018 voor zullen rijden.

Vorig jaar begon Hülkenberg aan zijn eerste seizoen bij Renault met Jolyon Palmer als teamgenoot. De Brit moest echter na de Japanse Grand Prix zijn biezen pakken, waarna Sainz aangesteld werd als zijn vervanger. "Ik kan me een ding herinneren toen we Carlos voor het eerst in de auto zetten", vertelde Abiteboul aan Auto Hebdo. "Voor het eerst hoorde ik Nico vragen: "Hoeveel benzine zit er in de andere auto? Op welke banden staat hij? In welke power mode staat die auto?" Het was de eerste keer dat hij iets gaf om de andere auto."

Hülkenberg hoefde niet wakker gemaakt te worden, maar werd na de komst van Sainz wel alerter. "Het maakte hem niet wakker, want hij is een strijder die niet in slaap valt. Wel maakte hij zich zorgen en dat is volgens mij de reden die hem ertoe drijft om te excelleren."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Locker

    Posts: 7

    Alleen maar goed voor beiden, ik kijk ernaar uit!

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 13:36
  • McrF1

    Posts: 167

    Ik vind Hülkenberg een toffe gast, maar ik denk toch dat ie te kort komt voor een topteam. Een aantal jaar geleden dacht ik nog wel dat ie ooit bij Ferrari of Mercedes terecht kon komen. Sainz stapte midden in het seizoen in die andere Renault en was toch gelijk op zijn minst gelijkwaardig. Ik hoop voor hem dat Renault binnen een aantal jaar gaat strijden op podiums, anders zie ik het somber in voor Hülkenberg om ooit nog structureel om podia te strijden.

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 13:44
    • Hülkenberg als opvolger van Alonso in 2020 of 2021 zou ik mooi vinden.

      • + 0
      • 6 maa 2018 - 13:46
    • McrF1

      Posts: 167

      Zou inderdaad een mooie stap zijn. Al zal McLaren Norris wel in die auto zetten wanneer Alonso stopt.

      • + 0
      • 6 maa 2018 - 13:48
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Hulk lijkt mij een uitstekende 2e rijden voor een topteam.

      • + 0
      • 6 maa 2018 - 13:50
    • Norris vervangt in 2019 Vandoorne als Vandoorne dit jaar niet presteert.

      • + 0
      • 6 maa 2018 - 13:59
    • Ik denk dat Hulkenberg beter bij Renault kan blijven...

      • + 0
      • 6 maa 2018 - 14:57
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Het was de eerste keer dat hij een echte coureur naast zich had. Van Palmer kon hij niks leren. Om van Sainz te kunnen leren, moet hij weten wat de context van Sainz' prestaties was.

    Als hij wel zoveel tijd in Palmer's gegevens had gestoken, dan was het verspilling geweest. Hulk was wel degelijk wakker!

    • + 2
    • 6 maa 2018 - 13:49
  • De Hulk gaat aan Sainz een waardige tegenstander hebben. Ook de topteams gaan dit met interesse volgen. Sainz moet de Hulk gaan verslaan om te laten zien dat hij inderdaad die topcoureur is en wanneer de Hulk beter is dan zullen vele topteams zich afvragen waarom ze hem nog niet eerder gecontracteerd hebben. Dan maakt hij een kans(je) op een stoeltje bij een topteam.

    Helaas voor vele coureurs (niet alleen De Hulk en Sainz) zijn het aantal beschikbare stoeltjes bij de topteams te beperkt t.o.v. de potentiële gegadigden. Naast de Hulk en Sainz azen ze teams allemaal op Max en Ricciardo en moeten we ook Ocon, Perez en Vandoorne niet vergeten en over een paar jaar komt LeClerc daar waarschijnlijk nog bij. En dat natuurlijk naast de huidige generatie toppers met Hamilton en Vettel!

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 13:51
  • geeuw

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 14:00
  • Sjongejonge...

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 14:25
    • inderdaad! maar dat schijnen de meesten hier maar niet te willen snappen

      • + 0
      • 6 maa 2018 - 14:33
  • DJJeffHax

    Posts: 651

    Het mocht tijd worden dat de Hulk een waardige collega naast zich kreeg in het team. Van Pamer werd je ook niet veel wijzer, eerder nog, je viel ervan in slaap.

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 15:38
  • Op lange termijn zie ik Sainz het wel doen. Wel zal Hulkenberg een van de moeilijksten ooit zijn om te verslaan aangezien hij gewoon goed presteert, weinig fouten maakt, meer kompleet is dan ooit enz.

    • + 0
    • 6 maa 2018 - 15:58

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 518
  • Podiums 9
  • Grand Prix 255
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (27)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar