user icon

Jos Verstappen: "Ik voelde vorig jaar de pijn van Max"

  • Gepubliceerd op 02 maa 2018 13:02
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Hoewel Jos Verstappen zich tegenwoordig wat meer op de achtergrond begeeft, onderhoudt hij nog altijd een hechte band met zijn zoon Max. Dus toen Red Bull Racing-coureur Max Verstappen afgelopen seizoen door een moeilijke fase ging, met veel uitvalbeurten en een auto die niet opgewassen tegen die van concurrenten Mercedes en Ferrari, was dat ook voor vader Jos even slikken.

In gesprek met Verstappen.nl zegt Jos Verstappen: "Ik voelde zijn pijn en wat het met hem deed. We hebben er veel over gesproken en zijn soms ook gaan samenzitten, dat was af en toe even nodig. Gelukkig hield de pech op een gegeven moment een beetje op. Max stond er desondanks altijd positief in. Misschien heeft het wel zo moeten zijn, zodat hij zich kon realiseren wat er allemaal om hem heen gebeurt en wat het allemaal inhoudt. Ik denk dat hij daar van geleerd heeft. Zoals je van winnen leert, leer je ook van verliezen. Dat is soms nodig."

Positief blijven

Samen met manager Raymond Vermeulen probeert Jos Verstappen zijn zoon zo goed mogelijk te ondersteunen. "Je praat er over, ook samen met het team. Zij willen ook winnen en komen hier niet om uit te vallen. Ze doen er alles aan en helpen van alle kanten. Het is het hele team met Max, Raymond en ik. We willen allemaal dezelfde kant op, maar hij moet het doen, het accepteren en positief zijn. Hoe positiever hij is, hoe beter het is voor zijn team en de monteurs. Dat moet Max ook zo zien en voelen."

De beloning kwam aan het einde van het seizoen, toen Max Verstappen in Maleisië en Mexico wist te winnen. Jos Verstappen: "Ik vond het afgelopen jaar zo speciaal dat Max na zoveel tegenslagen zo sterk was als in Maleisië. In Mexico vond ik hem nog sterker, maar daar werkte de auto ook goed. Ik vond het geweldig om te zien dat Sebastian Vettel, Lewis Hamilton en Max met zijn drieën de eerste bocht in doken. Twee wereldkampioenen en dan komt Max er als klein mannetje als beste uit. Dat is ook wel de kracht van Max."

Halo

Jos Verstappen gaf ook nog zijn mening over dit jaar verplichte halo. Net als zoon Max is de oud Formule 1-coureur geen fan van het systeem om de hoofden van de rijders beter te beschermen. "Ik vind het niet in het concept van de Formule 1 horen. Het zijn open raceauto’s en dan hoort een halo daar eigenlijk niet op te zitten. Natuurlijk snap ik het vanwege de veiligheid, maar ik vind het een onding om te zien. Ze hadden er misschien wat langer naar moeten kijken. Het scherm dat ze laatst in de IndyCar hebben getest vond ik er al beter uitzien. Dan vraag ik me af waarom ze dat hier niet voor elkaar krijgen. Ik hoop dat het in de toekomst iets anders wordt dat er mooier uit ziet."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Max Payne

    • + 1
    • 2 maa 2018 - 13:16
    • Musky

      Posts: 2.187

      @Schwantz34 precies...

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 13:44
    • Sieper

      Posts: 1.316

      "It was all gone in a new York minute". Wat heb ik dat spel met plezier gespeeld! Bullet time!

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 16:13
  • Maximo

    Posts: 6.774

    Sorry, maar ik heb bij Jos als je een interview met hem zoet altijd het idee dat hij op het punt staat ineens heel boos te worden.

    • + 0
    • 2 maa 2018 - 13:34
    • En in de praktijk blijkt het niet de realiteit te zijn. Misschien je perceptie enigszins actualiseren?

      • + 2
      • 2 maa 2018 - 13:57
    • Vind je het gek als Jack Plooi de vragen steld!

      • + 2
      • 2 maa 2018 - 14:07
    • idd Fred, niet vreemd dat je een rode waas voor je ogen krijgt als je Plooy hoort praten ;-P

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 14:27
    • Tja, dat zou je bij Camille Eurlings idd niet zeggen..

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 21:50
  • Jos geeft een inzicht dat menigeen vermoedt. Max is ongeduldig, wil meteen winnen, maar moet wat op de kin nemen richting zijn ultieme doel. Jos helpt hem daarbij.

    • + 0
    • 2 maa 2018 - 13:46
    • Dat op de kin nemen zou ik niet doen bij Jos.:)

      • + 3
      • 2 maa 2018 - 14:08
    • Op de kin nemen...? Uit welk dialect komt dat? En wat betekend het?

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 14:19
    • Lol! Freudiaanse formulering Alonso Fan.

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 14:50
    • Dat is ook juist Max zijn kracht, Dat moet je hem niet af gaan nemen, Maar als hij echt in een winnende wagen zit zal hij best rustiger worden hoor. Met die RB moet je soms wel risico´s nemen anders eindig je gewoon 5/6. Of je moet net zoveel geluk hebben als ric verleden jaar in het begin, Maar dat is zeldzaam.

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 15:45
    • rayes

      Posts: 32

      @REMEDY81; beffen.

      • + 1
      • 2 maa 2018 - 18:51
    • @rayes... moet Jos hem daar bij helpen???

      • + 0
      • 3 maa 2018 - 08:42
  • Eliot voelde ook de pijn van E.T. ... ;)

    • + 1
    • 2 maa 2018 - 15:31
  • Dat verklaart het gedrag van deze crimineel t.o.v vrouwen

    • + 2
    • 2 maa 2018 - 15:47
    • okay zeg het maar gewoon, wat heeft Jos jou misdaan....
      Kom op, gooit het eruit, niet mee blijven lopen!

      • + 5
      • 2 maa 2018 - 16:01
    • Jos heeft een prijs gewonnen in een wedstrijd waar hij aan mee deed.

      • + 3
      • 2 maa 2018 - 16:19
    • Dit is al de derde poging van deze treurwilg. De vorige twee zijn al verwijderd.
      Lekker negeren mensen!!!

      • + 6
      • 2 maa 2018 - 16:31
    • @Billgates dus jij bent iemand die de waarheid negeert of dingen neemt zoals jou het beste uitkomt. Interessant hoor

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 16:57
    • Wat vooral interessant is PRIJSISNIKSWAARD, is dat jij er een Story of Privé forum van probeer te maken. Terwijl dit toch echt een F1 forum is. Ik zou willen voorstellen dat je je heil op bovengenoemde fora gaat zoeken en hier lekker opzout.

      • + 4
      • 2 maa 2018 - 17:48
    • De een zijn crimineel is de ander zijn held.

      Voor de duidelijkheid... Jos is mijn held.

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 19:37
    • Het gaat hier niet om waarheden wel / niet negeren. Dit artikel gaat over Jos vs Max z'n F1-carriere en niet over Jos z'n privé-leven. Ik kom hier voor F1-gerelateerde nieuwtjes en niet voor roddel en achterklap. Man man man...

      • + 3
      • 2 maa 2018 - 20:37
  • Waarom dan laten bijtekenen?
    Ik snap de strategie erachter nog steeds niet. Mercedes of een Renaultmotor ik had het wel geweten....

    • + 0
    • 2 maa 2018 - 17:57
    • Honda, En als dat niet loopt over 2 jaar kan hij alsnog weg en is hij pas 22. No big deal.

      • + 0
      • 2 maa 2018 - 19:41
  • Zie het al voor me. "Hey Max... weet je met wat voor troep ik vroeger moest rijden?"
    ??

    • + 0
    • 3 maa 2018 - 16:36

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov