Newey: "Onmogelijk om vorm van 2011 te voorspellen"

Adrian Newey, de technisch directeur van Red Bull Racing, denkt dat het onmogelijk is om voorspellingen te doen voor volgend jaar. De RB6 van afgelopen seizoen was onverslaanbaar qua snelheid, maar volgens Newey is het niet zeker dat Red Bull ook in 2011 dominant kan zijn.

"Het is onmogelijk om onze vorm voor 2011 te voorspellen", vertelde Newey. "De dingen kunnen snel veranderen in de autosport, dat is er ook het leuke aan. Als andere teams beter werk verrichten in de winter, zullen dingen zeker veranderen. Onze vorm van 2009 en 2010 is geen garantie dat we ook volgend jaar snel zullen zijn."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ze zullen wel in de top blijven maar zeker niet domineren! Hopelijk krijgen we nou eens een echt interessant seizoen waarin 3 topteams het hele seizoen bij elkaar in de buurt zullen zitten. Die hoop had ik voor 2010 al maar helaas bleek het toen weer anders...

    • + 0
    • 26 dec 2010 - 14:29
  • rafael

    Posts: 2.567

    Hopelijk krijgen wij Ferrari en Mclaren zoals ik(wij) geweend zijn!!

    • + 0
    • 26 dec 2010 - 19:58
    • Hermanski

      Posts: 343

      Ferrari <> McLaren ? Asjeblief niet, zeg.
      Daar heb ik 5 jaar naar zitten kijken, genoeg is genoeg. ;-)
      Nee, begrijp me niet verkeerd, ze moeten absolute mee kunnen strijden om het wk, maar RedBull ook weer en het liefst ook Mercedes en Renault.
      10 coureurs strijden om het wk….een utopie.
      Maar ik hoop dat Schumacher in ieder geval het Rosberg wat moeilijker gaat maken…wil wel eens zien als er druk op staat van binnen uit of hij dan ook met de grote jongens mee kan. Ook hoop ik dat Massa wat meer druk zet op Alonso.
      Elke race een nieuwe winnaar en elke race weer iemand anders op nummer 1 en dat tot de laatste race…triiiiiiiiiiiiing, triiiiiiiiiiiiing, triiiiiiiiiiiiiiing….shit k*t wekker, ik was weer aan het dromen haha

      • + 0
      • 27 dec 2010 - 00:31
  • Werner

    Posts: 1.650

    Newey heeft natuurlijk gelijk. Het is jaar hetzelfde liedje : onze auto ziet er top en snel uit; volgend jaar gaan we voor de titel... Nee, niemand kan op voorhand voorspellingen doen. Ik tip toch wel op Mc Laren, Ferrari, Mercedes (waarschijnlijk ook wel Red Bull natuurlijk) en als buitenbeentje misschien wel Lotus/Renault. Die teams (behalve Mercedes dan) hebben toch wel ervaring met KERS en ik denk dat dit niet onbelangrijk gaat worden

    • + 0
    • 26 dec 2010 - 20:08
    • dude

      Posts: 335

      Ik denk dat je vergeet dat Mercedes in 2009 nog voor de McLaren KERS heeft ontwikkeld... Dus Mercedes heeft er wel degelijk ervaring mee.

      • + 0
      • 27 dec 2010 - 12:08
    • Dat was Zytek, maar McLaren heeft ervaring hoe KERS goed in te passen is in de auto. Brawn GP heeft in 2009 geen ervaring opgedaan met KERS.

      • + 0
      • 27 dec 2010 - 12:42
  • Deze zin: \"De RB6 van afgelopen seizoen was onverslaanbaar qua snelheid\" klopt die wel? Want op het circuit waar het echt om snelheid ging (Monza) was Ferrari en McLaren de snelste...

    bochtsnelheid zou beter passen

    • + 0
    • 26 dec 2010 - 22:40
    • ....Omdat Mierenneuken ook een vak is! ;)

      • + 0
      • 26 dec 2010 - 23:48
  • Vette-L

    Posts: 265

    De vorm van zijn bankrekening kan hij in ieder geval wel voorspellen denk ik.

    • + 0
    • 27 dec 2010 - 12:26

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar