user icon

Newey: "Onmogelijk om vorm van 2011 te voorspellen"

  • Gepubliceerd op 26 dec 2010 14:15
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
Adrian Newey, de technisch directeur van Red Bull Racing, denkt dat het onmogelijk is om voorspellingen te doen voor volgend jaar. De RB6 van afgelopen seizoen was onverslaanbaar qua snelheid, maar volgens Newey is het niet zeker dat Red Bull ook in 2011 dominant kan zijn.

"Het is onmogelijk om onze vorm voor 2011 te voorspellen", vertelde Newey. "De dingen kunnen snel veranderen in de autosport, dat is er ook het leuke aan. Als andere teams beter werk verrichten in de winter, zullen dingen zeker veranderen. Onze vorm van 2009 en 2010 is geen garantie dat we ook volgend jaar snel zullen zijn."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ze zullen wel in de top blijven maar zeker niet domineren! Hopelijk krijgen we nou eens een echt interessant seizoen waarin 3 topteams het hele seizoen bij elkaar in de buurt zullen zitten. Die hoop had ik voor 2010 al maar helaas bleek het toen weer anders...

    • + 0
    • 26 dec 2010 - 14:29
  • rafael

    Posts: 2.140

    Hopelijk krijgen wij Ferrari en Mclaren zoals ik(wij) geweend zijn!!

    • + 0
    • 26 dec 2010 - 19:58
    • Hermanski

      Posts: 343

      Ferrari <> McLaren ? Asjeblief niet, zeg.
      Daar heb ik 5 jaar naar zitten kijken, genoeg is genoeg. ;-)
      Nee, begrijp me niet verkeerd, ze moeten absolute mee kunnen strijden om het wk, maar RedBull ook weer en het liefst ook Mercedes en Renault.
      10 coureurs strijden om het wk….een utopie.
      Maar ik hoop dat Schumacher in ieder geval het Rosberg wat moeilijker gaat maken…wil wel eens zien als er druk op staat van binnen uit of hij dan ook met de grote jongens mee kan. Ook hoop ik dat Massa wat meer druk zet op Alonso.
      Elke race een nieuwe winnaar en elke race weer iemand anders op nummer 1 en dat tot de laatste race…triiiiiiiiiiiiing, triiiiiiiiiiiiing, triiiiiiiiiiiiiiing….shit k*t wekker, ik was weer aan het dromen haha

      • + 0
      • 27 dec 2010 - 00:31
  • Werner

    Posts: 1.650

    Newey heeft natuurlijk gelijk. Het is jaar hetzelfde liedje : onze auto ziet er top en snel uit; volgend jaar gaan we voor de titel... Nee, niemand kan op voorhand voorspellingen doen. Ik tip toch wel op Mc Laren, Ferrari, Mercedes (waarschijnlijk ook wel Red Bull natuurlijk) en als buitenbeentje misschien wel Lotus/Renault. Die teams (behalve Mercedes dan) hebben toch wel ervaring met KERS en ik denk dat dit niet onbelangrijk gaat worden

    • + 0
    • 26 dec 2010 - 20:08
    • dude

      Posts: 322

      Ik denk dat je vergeet dat Mercedes in 2009 nog voor de McLaren KERS heeft ontwikkeld... Dus Mercedes heeft er wel degelijk ervaring mee.

      • + 0
      • 27 dec 2010 - 12:08
    • Dat was Zytek, maar McLaren heeft ervaring hoe KERS goed in te passen is in de auto. Brawn GP heeft in 2009 geen ervaring opgedaan met KERS.

      • + 0
      • 27 dec 2010 - 12:42
  • Deze zin: \"De RB6 van afgelopen seizoen was onverslaanbaar qua snelheid\" klopt die wel? Want op het circuit waar het echt om snelheid ging (Monza) was Ferrari en McLaren de snelste...

    bochtsnelheid zou beter passen

    • + 0
    • 26 dec 2010 - 22:40
    • ....Omdat Mierenneuken ook een vak is! ;)

      • + 0
      • 26 dec 2010 - 23:48
  • Vette-L

    Posts: 265

    De vorm van zijn bankrekening kan hij in ieder geval wel voorspellen denk ik.

    • + 0
    • 27 dec 2010 - 12:26

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar