user icon
user icon

Vandoorne: "Problemen lang niet zo dramatisch als vorig jaar"

  • Gepubliceerd op 27 feb 2018 18:51
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-coureur Stoffel Vandoorne maakt zich geen zorgen ondanks zijn gebrek aan ronden vandaag in Barcelona. De Belg reed slechts 37 ronden omdat de uitlaat onder het bodywork los raakte en daardoor warme lucht kwam op plekken waar die niet moest komen. Zo heeft McLaren al twee dagen problemen gekend, al zijn deze problemen onvergelijkbaar met de problemen van vorig jaar.

Dat verklaarde Vandoorne na afloop van de testdag op het Circuit de Catalunya. "We hebben al een portie problemen gehad, Fernando gisteren en ik vandaag, maar het zijn lang niet zulke dramatische problemen als een jaar geleden. Het zijn kleine dingen die oplosbaar zijn. Mijn probleem had betrekking tot een exhaust clip, waardoor warme lucht bij de bedrading voor onder meer de achterremmen kwam. Het duurde langer dan verwacht om het op te lossen, maar het team nam het zekere voor het onzekere."

In de ronden die hij wel reed, vormde de Belg een positief beeld van de MCL33. "Ik heb een paar volwaardige runs gedaan en de eerste indrukken zijn zeer positief. We stuiten niet op onaangename verrassingen, dat is het belangrijkste in deze fase. De auto doet wat we ervan verwacht hadden. De weersomstandigheden waren slecht, maar daar hebben we maar het beste van gemaakt door ons veel op aero work te concentreren."

Net als andere coureurs voor hem geeft Vandoorne aan dat hij de 'halo' op zijn auto nauwelijks opgemerkt heeft. Het is dat hij er na afloop van de testdag naar gevraagd werd, anders was hij er nooit over begonnen. "De halo voelt eigenlijk heel normaal aan. Het zegt genoeg dat ik hier pas door deze vraag over na ben gaan denken. Alleen het in- en uitstappen is wat lastiger. Het is alleen nog even afwachten hoe het zicht is bij regen en hoeveel je van de startlichten ziet vanaf je startplek."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Na de rotzooi van vorig jaar, verdient hij een snelle en probleemloze auto :-)

    • + 6
    • 27 feb 2018 - 18:58
    • ... en Alonso natuurlijk ook ;-)

      • + 4
      • 27 feb 2018 - 19:02
    • Hij heeft wel gevraagd om tegen morgen een verwarming te plaatsen.
      Zijn handen en voet waren bevroren

      • + 0
      • 27 feb 2018 - 23:22
    • Stoffel reed met hete aardappelen gewikkeld in alufolie zijn rondjes haha

      • + 0
      • 28 feb 2018 - 00:46
  • Die kleine dingetjes hebben ze allemaal wel, Max had dat vandaag ook. Maar zowel Stoffel als Alonso zijn dus van mening dat dit een heel wat betere McLaren is dan vorig jaar. Mooi zo, kom erbij, bij de podiumrunners zou ik zeggen.

    • + 7
    • 27 feb 2018 - 18:59
    • z0mer

      Posts: 2.074

      Vorig jaar was het chassis ook niet te beoordelen vanwege de enorme vibraties die werden veroorzaakt door de Honda.

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 22:21
  • Kijk dit is het beste nieuws van vandaag, Het is bevestigd: Het is gewoon een heerlijke wagen om in te rijden. Beter.

    (Ook maar even raar doen) :)

    • + 9
    • 27 feb 2018 - 19:00
    • Je bent fan van mij zo te lezen. Nee serieus, Ik gun Mclaren best een keer een 5/6e plaatsje hoor.

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 19:12
    • Wat geweldig om te lezen, Royalere.

      • + 5
      • 27 feb 2018 - 19:31
    • Ik ook Royalere.....1tm4 Ferrari/Mercedes (in willekeurige volgorde) en dan 5t/m6 beide McLaren coureurs.

      • + 3
      • 27 feb 2018 - 20:13
    • lenc1313

      Posts: 504

      zonder te zeiken en alles maar zou dit nou mogen gebeuren bij een team als McLaren??

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 20:17
    • @ LENC1313 1e jaar met Renault dus er zal vast nog wel meer gebeuren.

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 20:43
  • bvonk

    Posts: 930

    Tijden zien er goed uit en dat is het belangrijkste, dit jaar zal toch nog een aanpas jaar gaan worden dus verwacht nog wel meer van dit soort dingen. Hoop natuurlijk op af en toe een leuke verassing bij de races en dat lijkt nu mogelijk.

    • + 0
    • 27 feb 2018 - 19:01
    • idd, hij heeft lang op 1 gestaan, op het einde kwam max ma korter & korter, ma uiteindelijk heeft max hem just nie kunne pakke. Een verschil van 0,001 seconde

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 19:58
    • StevenQ

      Posts: 6.698

      Ja, Stoffel op ultrasoft en Max op medium

      en slechts 1 duizendste sneller, dat noem ik niet goed.

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 20:29
    • bvonk

      Posts: 930

      De Red Bull heeft dan ook nog een grote voorsprong, die wagen is compleet afgesteld op de Renault powerunit. Zal een tijdje duren dat McLaren zover is. Je moet de tijden vooral vergelijken met vorig jaar toen McLaren ook al met de zachtere banden testen en dan zie je een groot verschil met nu.

      • + 0
      • 27 feb 2018 - 21:16
  • FredEx

    Posts: 446

    Daar zijn de tests dus voor,..maar zeker een betere start als vorig jaar,....


    (off topic) Bobby "Dildo"Doornbos moet 10.6 milj.euries trug betalen van de rechter,....woeoeoeooe...zal tog langs de deur moeten om meer dildo's te verkopen,....ghighi,...

    • + 0
    • 27 feb 2018 - 19:08
    • Dat hadden we vandaag nog niet gelezen...

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 19:10
  • Ontzettend jammer dat het karma van Alonso ook onschuldige slachtoffers maakt.

    • + 1
    • 27 feb 2018 - 19:21
    • Jouw brein is er inderdaad flink door gehavend als ik jouw reacties zo lees.

      • + 5
      • 27 feb 2018 - 19:33
    • Dat zal het vast zijn.

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 19:33
    • Ok, sorry, ik had met mijn opmerking niet rekening gehouden met de twee fans van Alonso hier op het forum. Nogmaals mijn excuses wanneer ik jullie gevoelens heb gekwetst.

      • + 0
      • 27 feb 2018 - 21:56
    • I rest my case.

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 22:10
    • We wachten de 1e race wel af en ga jij nu maar vast nadenken aan zo Honda in die RBR.

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 23:55
    • @Alonso fan, waarom zou ik willen nadenken over een Honda in een Red Bull? Ik spendeer liever mijn tijd aan jullie, ik vermaak mij op en top. Jullie ook?

      • + 0
      • 28 feb 2018 - 15:34
  • Mooi zo!! Goed begin. :)

    • + 0
    • 27 feb 2018 - 20:07
  • StevenQ

    Posts: 6.698

    Ondertussen heeft Toro Rosso opmerkelijk weinig problemen met die Honda

    zou het dan toch een de "verpakking" van McLaren gelegen hebben al die tijd?

    • + 1
    • 27 feb 2018 - 20:27
    • Ja denk ik wel.

      • + 0
      • 27 feb 2018 - 20:44
    • Net als Renault in die Toro Rosso steeds stuk ging.

      • + 1
      • 27 feb 2018 - 20:44
    • bvonk

      Posts: 930

      Bij de laatste races ging er vorig jaar ook weinig kapot bij McLaren-Honda. Misschien hebben ze het wel opgelost maar aan de andere kant verving Honda toen wel om de twee races bijna al de onderdelen. De onderdelen zijn dus nog niet echt getest, dat zal pas komen als we echt gaan beginnen en de onderdelen moeten dit jaar nog langer meegaan. We zullen het zien, wens iedereen succes en dat het spannend mag worden.

      • + 0
      • 27 feb 2018 - 21:21
    • Dit is idd zeer opvallend dat Honda het degelijk doet in die TR, er is uiteraard progressie geboekt bij Honda, ook niet vergeten dat ze vorig seizoen met een nieuw motor concept zijn gestart dus eigenlijk is dit geheel logisch imo.

      • + 1
      • 28 feb 2018 - 01:45

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land België
  • Geb. datum 26 maa 1992 (28)
  • Geb. plaats Kortrijk, België
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar