Schumacher: "De verdiende kritiek zal me juist helpen"
- Gepubliceerd op 22 dec 2010 13:48
-
32
- Door: Robin Smeets
"Ik kan goed leven met kritiek, je moet er gewoon wat afstand van nemen en soms kan het je zelfs verder helpen", vertelde Schumacher. "Wat ik belangrijker vind is dat ik het naar mijn zin heb bij Mercedes. Ik geniet ervan om het team op te bouwen en ook plezier is één van de belangrijkste voorwaarden tot succes. Begrijp me niet verkeerd, ik neem het wel degelijk serieus en ik kan niet wachten tot het nieuwe seizoen gaat beginnen."
"Afgelopen seizoen was een grote uitdaging voor me en wat dat betreft heb ik wel voldaan aan mijn verwachtingen. Echter, de resultaten waren niet wat we ervan hadden verwacht. Je zult dan moeten vechten om je doel te bereiken met het hele team, Mercedes en ik zijn iets geweldigs aan het bouwen. Het is echter geen gemakkelijk proces, maar dat maakt de uitdaging des te groter."
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 106
Ben benieuwd; volgens mij heeft deze man een decennium geleden bewezen een auto te kunnen ontwikkelen van subtopper tot WK-titelkandidaat. In tegenstelling tot destijds heeft hij nu een competitieve teamgenoot, iets dat bij dit proces een voordeel zou moeten zijn.
Posts: 343
Hopelijk krijgt hij de tijd om \"te bouwen\". Ik vrees namelijk -als hij de eerste 3 races slechte resultaten haalt- dat hij dan plaats moet maken voor een ander.
Posts: 9.505
sure, schumacher ontslaan :)
Posts: 18.535
Ik mag hopen dat als Schumacher er weer niet in slaagt om mee te komen, hij de eer aan zichzelf houdt.. Als hij durft toegeven dat hij gewoon niet snel genoeg meer is, dan is de man voor mij een legende.
Posts: 9.505
Dat zal hij dan ook echt wel doen. Zo realistisch is hij dan ook wel weer. Maar ontslagen worden, laat me niet lachen...
Posts: 343
Bas je leest weer eens iets wat er niet staat. ;-)
plaats maken is toch niet per definitie door ontslag te krijgen.
Posts: 12.432
Mercedes en ik zijn aan iets geweldigs aan het bouwen...... Tja en Nico doet voor spek en bonen mee. Daar kom je nog wel achter.
Posts: 562
Typisch weer iets quoten om er maar commentaar op te geven, terwijl er helemaal niets verkeerds wordt gezegd.
Hij is toch door Mercedes gehaald om het team verder te ontwikkelen? Dus wat zegt hij verkeerd volgens jou? Geef eens 1 goed argument? Dat kan je niet, want je probeert gewoon weer iets negatiefs te zoeken.
Posts: 880
Nou, ik vind eerlijk gezegd ook wel dat MSC eens iets aardigs over ROS mag zeggen. Heb nog nooit complimenten die richting uit horen gaan. (Kan aan mij liggen hoor! Heb niks voor of tegen MSC) Maar zonder Rosberg was het team dit jaar helemaal nergens geweest.
Posts: 358
@Ricardo uit Geleen:
Rosberg: \"ik vond het altijd wel leuk als MSC verslagen werd door Mika\". Is dat iets aardigs? Dat zei hij helemaal aan het begin. Zou jij als je MSC was, iets aardigs over Nico zeggen. En trouwens, ik hab anders Rosberg ook niet echt direct horen/lezen zeggen dat hij het geweldig vindt dat hij een zevenvoudig wereldkampioen naast zich heeft en dat hij veel van hem kan leren. Nee, wat zegt die oen, dat hij het geweldig vond dat Michael verslagen werd door Mika.
Waar zijn hij mee bezig? Hij denkt niet na. Als het goed gaat in 2011 en Michael is terug, zoals vroeger, gaat hij een zware tijd daar krijgen, en een huilbaby worden zoals Barrichello. Ik zou heel anders hebben gereageerd, ook al zou ik iemand die 7 keer WK is geworden haten, zou ik hem te vriend houden. Maar ja, de beste man heeft zijn huiswerk niet gemaakt, of realiseert zich niet hoe nauw Ross en Michael (kunnen) zijn. Hij heeft hem overgehaald om terug te keren, zegt toch genoeg?
Posts: 9.505
Pardon Ricardo? Ik neem aan dat je dat andersom bedoeld???
Posts: 12.432
Ik probeer niets negatiefs te zoeken, ik lees en ik reageer. En zeg nou zelf 2009....wat vindt jij dan van die regel die uit zijn mond komt. Je zal Rosberg heten, rijdt het gehele jaar MSC het snot voor de ogen en dan zegt onze ex kampioen dat hij en Mercedes de auto aan het ontwikkelen zijn....weet je nog? TEAMWORK? Dat doe je met zijn allen. En dan vindt jij dat ik nu negatief doe? Kom op man, kijk in de spiegel!
Posts: 64
Nico hoort ook bij het Mercedes team volgens mij dus hij doet wel degelijk mee. Ze ontwikkelen samen het team en tegelijkertijd proberen beide het team naar hun hand te zetten, althans dat zijn Rosbergs woorden.
Posts: 10.412
nico rijd ms volgend jaar weer weg! en dan ms vervangen?
Posts: 2.852
Van enkel persberichten kun je niet concluderen hoe de relatie is tussen Rosberg en Schumacher. Wie weet worden alle berichten compleet uit hun verband gerukt. Daarbij gooit Bild bijvoorbeeld (waar ook nogal wat berichten over de Schumacher-Rosberg relatie vandaan komen) graag wat olie op het vuur.
Posts: 9.505
Schumacher is het hele jaar positief geweest over rosberg. En tig keer gezegd dat hij het erg goed deed. En nu 1! keertje niet en dan meteen zo\'n reacties??? En wie weet is dit gesprek inderdaad weer willekeurig ge-quote. Daarentegen heb ik dit jaar geen goed woord van Rosberg over schumacher gehoord...
Posts: 1.481
Het klinkt gek (vooral voor mij) maar ik begin hem steeds meer te respecteren. Het lijkt wel nu hij niet meer aan de top staat hij veel realistischer is en meer geniet. Ik vond he altijd maar een kwal, een valsspeler. Maar dat gevoel heb ik de laatste tijd niet meer bij hem. Tuurlijk heeft hij nog wel zijn trekjes (Barrichello in de muur rammen) maar dat heeft iedere coureur wel eens. Of het nu gaat om wheelbangen in de pitstraat, als een klein kind je handen uit de cockpit hijsen omdat je niet tegen je verlies kunt, de Safetycar bijna aanrijden, of misschien zelfs de stewards voorliegen. iedere coureur doet wel eens iets doms, dus hierbij vergeef ik hem.
Posts: 12.432
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken. En hij heeft nog niet vooraan gereden dit seizoen he, scheelt een end.
Posts: 10.412
de man (ms) heeft niks meer in te brengen in de f1 van nu. het is niet meer al zijn glorie dagen....
Posts: 9.505
FZ ik zou zeggen lees zijn biografie (Michael Schumacher: The edge of greatness) geschreven door James Allen dan maar eens. Dan zal je respect alleen maar groeien.
Posts: 686
Maakt niet uit mensen hebben altijd wat te zeuren of nu goed of slecht bent , het is nooit goed
Posts: 10.412
nee idd kijk al jaren f1 en ben de vieze streken van heer ms nog lang niet vergeten....
Posts: 2.852
@Alonso fan
Dan vraag ik mij af en toe wel af, hoe jij fan van Alonso kunt zijn. Tuurlijk, Schumacher is vaak over de schreef gegaan (bijvoorbeeld de kwalificatie in Monaco waar hij de hele baan opzettelijk blokkeert zodat Alonso zijn tijd niet meer kan verbeteren), maar daar is hij dan ook voor bestraft. Ik von het ook afschuwelijk om te zien hoe \"mijn\" held in de laatste race van het seizoen Villeneuve van de baan probeerde te rammen om het kampioenschap veilig te stellen. Maar om hem daar nou eeuwig voor af te rekenen.
Daarbij is Alonso ook absoluut geen lieverdje, en doet hij misschien niet eens onder voor Schumacher, dus hoe kun je dan zo\'n enorme fan zijn van Alonso en Schumacher verafschuwen (het woord hypocriet komt een beetje in me op)
Posts: 18.535
Ja, daar ben ik wel akkoord mee, Stri.. Alonso was betrokken bij de Spygate, de crashgate, het opzettelijk ophouden van zijn teammaat (wat is het verschil met blokkeren in Monaco tov blokkeren van je enige concurrent in de pits?, teamorders dit jaar, breaktesten van Coulthard, zeuren om teamorders in 2007, ...) Dus om Schumacher dan af te rekenen op zijn fouten..
Posts: 866
Alonso fan.......get a life....lekker kerst vieren samen met je poster!
Posts: 329
Ik denk niet dat MSC een vuist zal kunnen maken tegen Rosberg,je reflexen nemen toch langzaam af naarmate je een jaartje ouder word.Ook Rosberg en co trainen op deze dingen.Msc was een van de eerste F1 piloten die zich zo proffesioneel trainde,maar ondertussen doet de complete grid dit.
Posts: 3.145
RUTT zal kunnen beamen dat ik nooit een fan van Schumacher geweest ben, maar wat een respect heb ik voor deze Schumacher om zich zo zwak op te durver stellen na zoveel successen. Schumacher had de eer aan zichzelf kunnen houden en niet meer in een F1 auto hoeven stappen, en als hij dan al in een auto zou stappen!? ... Dan in een WDC auto. Daar heeft hij niet voor gekozen en is in een \'nieuw\' team gestapt.
Schumacher heeft zoveel mensen om zich heen dat iemand hem ongetwijfeld in zijn oor gefluisterd heeft dat hij meer kan verliezen dan winnen, voor het geld hoeft hij het niet meer te doen en zal het een weloverwogen beslissing zijn geweest.
Of Schumacher nu wel of niet in een topauto zit, het nieuwe seizoen hebben we wel 5 WDC\'s op het grid staan!
Posts: 18.535
Dat kan ik absoluut bevestigen en ik ben het gewoon met je verhaal eens.
Posts: 686
Het zijn allemaal geen lieverdjes ,iedereen gaat voor zich zelf wat ook normaal is en met maar een doel winnen !
Posts: 561
En ook nu ziet vriend en vijand Schumacher nog eenmaal wat graag zien SCHITTEREN! \"We want \'m on that wall, We need \'m on that wall!!!\"
Posts: 4
M.n. als reactie op Formula Zero:
Je hebt gelijk. Nu jaren later bij Mercedes heeft hij het gewoon zwaar, want het veld zit erg dicht bij elkaar met erg veel competitie. Bovendien is er veel aan de auto\'s veranderd. Hij is ook geen 30 meer dus zijn reactievermogen is echt wel minder geworden. Dan is bijvoorbeeld 3 tienden in zo\'n close competitie veel (we hebben het over de snelste autosport op aarde!).
Denk nog eens terug wat Badoer of Fisichella bij Ferrari deed :-S.
Ik zal \'m in ieder geval altijd blijven respecteren (al wint hij in 2011 ook geen race). Zijn 7 wereldtitels zeggen wel genoeg.
PS.: Off-topic, maar wat kijk ik graag terug naar de beelden van Monaco 1997! Hij owned daar iedereen, vernedering! Dat is pas rijden; het verschil in vermogen en wegligging wordt door de regen teniet gedaan, en dan met 40 seconden winnen. Ik heb dat niemand daarna nog zien doen.
Posts: 18.535
Ach er zijn genoeg voorbeelden van Schumacher die in de regen domineert.. Denk aan Spanje 96, Spa 98 (voor de crash) en nog vele andere gewoon.. Dat was toch één van zijn handelsmerken.