user icon

Team Lotus heeft nooit wat gemerkt van handreiking Group Lotus

  • Gepubliceerd op 16 dec 2010 13:39
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Bij Team Lotus is met verbazing kennis genomen van de uitspraken van Group Lotus-directeur Dany Bahar. Die verklaarde in eerste instantie uit te zijn geweest op een samenwerking met Team Lotus, maar dat de voorwaarden bij Renault uiteindelijk beter bleken.

Lotus F1 Racing/Team Lotus weet nergens wat van af. Technisch directeur Mike Gascoyne schrijft op zijn Twitter-pagina: “Interessant om het commentaar van Dany Bahar dat hij met ons wilde samenwerken te lezen. Ik geloof niet dat iemand hier daar ooit iets van gemerkt heeft!”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Die 500e GP vieren hadden ze in mijn ogen nooit mogen doen, dat kon niet rekenen op mijn respect. Maar als waar is wat hier nu weer wordt beweert, betekend dat dus dat Group Lotus een vies spel aan het spelen is. En als Group Lotus idd zelfs nooit contact heeft gezocht kan ik alleen maar hopen dat Team Lotus de naam Lotus mag blijven dragen van de rechter (Als het zover komt) of er in ieder geval een flinke smak geld voor krijgt.

    • + 0
    • 16 dec 2010 - 13:47
  • Er zijn honderden mooie oude merken in omloop. Zo\'n merk kopen is nog tot daar aan toe. Dat doen er wel meer en niet de minste. Denk aan Spyker, maar ook aan Mini (BMW). Fiat doet dat met het merk Abarth, Mercedes met Maybach, VW met Bughatti etc. etc.
    Maar vervolgens je 500\'ste GP gaan vieren gaat mij ook veel te ver.

    Twitter is een leuk medium, maar als het om politiek gaat - of het nou onze 2e kamerleden betreft of zakenman / manager Mike Gascoigne - vind ik het en beetje een fout medium.
    Die Mike is dagelijks aan het Twitteren en meestal met zo\'n smerig ondertoontje. Niet doen Mike!
    Ik geloof nooit dat Bahar dergelijke uitlatingen zomaar uit zijn duim zuigt. Die Mike is soms een fanatieke ..kel, maar die Fernandez is natuurlijk ook een sluwe zakenman. Heeft Mike überhaubt met Fernandez gebabbeld voordat hij is gaan twitteren?

    Misschien zijn de reacties van Team Lotus - of moet ik zeggen 1 Malaysia GP - wel gewoon rare sprongen van een kat in het nauw...

    • + 0
    • 16 dec 2010 - 14:06
    • Maar eens een oude wijsheid van stal halen : waar er twee vechten hebben er twee schuld : wat ik Fernandes/Gascoyne echter na moet geven is dat ze redelijk bij hun verhaal blijven. Lotus/Proton/Renault komt daarentegen iedere keer met elkaar tegensprekende berichten.

      Voorbeelden :
      Bahar : wij willen niet in de F1 of het moet een topteam zijn/Tun Dr Mahathir Mohamad (proton): slechte prestaties Lotus Racing zijn de oorzaak dat we met Renault in zee zijn gegaan/Bahar : wij wilden wel met Lotus Racing in zee, maar zij eisten te veel!

      Bahar : wij wilden wel met Lotus Racing in zee, maar wij willen wel inspraak hebben/Bouiller : Lotus is een sponsor, wij bepalen!

      Bahar : wij willen onze eigen racewagens bouwen; echter ze kiezen alleen maar voor sponsoring, zowel in de F1 als de Indycars.

      Wat ik denk, zoals ook gisteren reeds geschreven, en een interview met Jean Francois Caubet, general manager van de Renault Sport F1 unit bevestigd dit, ik denk dat de keuze van Proton op Renault F1 is gevallen om heel andere economische motieven. De Maleisische automarkt gaat/moet open voor buitenlandse automerken, en Proton wil heel graag een buitenlandse partner, en na het afketsen van de gesprekken met VW, zijn ze nu druk aan het onderhandelen met Renault.

      • + 0
      • 16 dec 2010 - 14:30
  • Zoals ik al zei....Zandbakkengevecht.

    • + 0
    • 16 dec 2010 - 14:34
    • Dat zijn maar een paar races volgend jaar.
      Bahrein en Abu Dhabi.

      • + 0
      • 16 dec 2010 - 15:13
    • Wijsneus ;)

      • + 0
      • 16 dec 2010 - 15:17
  • bertje

    Posts: 249

    Laat toch lekker rollebollen met elkaar. Who cares. Er was maar 1 Lotus en dat was die van Colin Chapman. Een genie. Dit is surrogaat, alle 2. De kleur zwart niet eens waardig. Ook groen niet.

    • + 0
    • 16 dec 2010 - 23:10
  • En om nog een stapje verder te gaan, is ook de discussie over waardig en onwaardig kansloos. Dat hele Lotus-gebeuren is puur kleutergedrag. En dan zeuren over Vettel en zijn vingertje... Deze wijzende vingertjes naar elkaar zijn veel irritanter.

    • + 0
    • 18 dec 2010 - 00:16

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar