Vitantonio Liuzzi: "Mijn stoeltje is veilig voor volgend jaar"
- Gepubliceerd op 14 dec 2010 21:03
-
9
- Door: Robin Smeets
Deze geruchten werden nog eens versterkt door het feit dat Liuzzi door Force India nog niet op de startlijst van de FIA was gezet. Liuzzi zelf blijft echter kalm onder alle berichten en is er zeker van dat hij er ook in 2011 bij zal zijn. "Elke keer als er een coureur interesse toont in een stoeltje bij Force India, ben ik altijd degene die moet schuiven lijkt het wel. Dit zijn echter de berichten in de media, van mijn kant ben ik erg rustig over de situatie."
"Niemand in het team heeft mij er iets over gezegd dat ik volgend niet zal rijden", vervolgde Liuzzi. "Ik heb een contract in mijn handen voor 2011 en daarmee zit ik allang in m'n hoofd. Ik voel me veilig, niet alleen door het contract wat ik heb, maar ook door de goede relatie met de teamleden."
"Ik hoef hier niet eens met het team over te praten, want de situatie is vrij duidelijk voor volgend jaar en de rest is alleen maar speculatie. Het team vertelde me dat het niet kan voorkomen dat de media zo'n verhalen blijft schrijven en het betekent niks dat mijn naam niet op de inschrijflijst van de FIA staat. Er ontbraken nog wel meer coureurs die toch al een contract hebben. De situatie is duidelijk voor mij en voor Force India."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Audi
- Punten 390
- Podiums 1
- Grand Prix 184
- Land DE
- Geb. datum 19 aug 1987 (38)
- Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,84 m
16.581 reacties op Audi
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Hülkenberg
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 210
\"Ik voel me veilig, niet alleen door het contract wat ik heb, maar ook door de goede relatie met de teamleden.\"
resultaten zullen toch ook echt meespelen Liuzzi....
\"Het team vertelde me dat het niet kan voorkomen dat de media zo\'n verhalen blijft schrijven en het betekent niks dat mijn naam niet op de inschrijflijst van de FIA staat. Er ontbraken nog wel meer coureurs die toch al een contract hebben.\"
haha, dit klinkt echt als heel goedkoop iemand gerust proberen te stellen terwijl je (als team zijnde) weet dat hij het niet gaat worden volgend jaar. Natuurlijk weet ik dat niet zeker, maar als je kunt kiezen tussen Liuzzi of Hulkenberg, dan is de keuze vrij gemakkelijk volgens mij:P
Posts: 1.481
\"Niemand in het team heeft mij er iets over gezegd dat ik volgend niet zal rijden\", vervolgde Liuzzi.
Heeft iemand hem gezegd dat hij volgend wel rijdt?
Posts: 631
Ik gun het hem, maar liever niet. Geef dan di Grassi maar een kans, of Hulkenberg...
Posts: 210
je bedoelt Di Resta denk ik:P
Di Grassi was de coureur van Virgin dit jaar:P
Posts: 11.414
Het zou ook wel weer heel triest zijn als ze hem er nu ineens uit kieperen. Dat hadden ze dan inderdaad al veel eerder aan hem duidelijk moeten maken.
Waaarom ze hem een contract gegeven hebben voor 2011 is me eigenlijk sowieso al een raadsel trouwens. Eigenlijk voor 2010 zelfs al. Het was bij Torro Rosso al niks, in 2009 bij FI ook niet.
Posts: 880
Volgens mij heeft Mallya hem bij zijn aanstelling als test- en reservecoureur in 2008 al een meerjarencontract gegeven.
Posts: 5.792
Hoe harder Liuzzi roept dat hij rijd des te de onzekerder hij zich voelt .Je hebt gelijk de man had nooit een zitje moeten krijgen.
Posts: 8
Jos dacht in 2002 dat hij ook in de arrows Cosworth(werd al Josworth genoemd onder de fans) zou rijden velen bezoeken aan de fabriek en net als bij de Honda eindelijk een auto gebouwd op zijn wensen..
Welkom in de F1 waar een contract alleen geldig blijkt wanneer je daadwerkelijk rijdt.Liuzi verdient geen F1 stoel..gewogen en te licht bevonden..
Liuzi is naief en een eeuwige positivo..dit laatste is em na te geven maar wanneer je niet snel genoeg blijkt te zijn en geen zak met sponsorgeld meebrengt ben je gewoon je stoeltje kwijt contract of niet..
Zet inderdaad Hulkenberg er maar in..
Posts: 48
Dat stoeltje van hem waar hij steeds over praat staat vast in de bedrijfskantine. Zo\'n grappige Italiaan zou ik ook niet laten lopen. Dan kan er daar toch nog wat gelachen worden.