user icon

Vitantonio Liuzzi: "Mijn stoeltje is veilig voor volgend jaar"

  • Gepubliceerd op 14 dec 2010 21:03
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
Vitantonio Liuzzi heeft zijn vertrouwen uitgesproken over 2011. De Italiaan heeft officieel nog een contract bij Force India voor volgend seizoen, maar geruchten gaan dat het team zijn contract wil afkopen en Liuzzi wil vervangen door Nico Hülkenberg of Paul di Resta.

Deze geruchten werden nog eens versterkt door het feit dat Liuzzi door Force India nog niet op de startlijst van de FIA was gezet. Liuzzi zelf blijft echter kalm onder alle berichten en is er zeker van dat hij er ook in 2011 bij zal zijn. "Elke keer als er een coureur interesse toont in een stoeltje bij Force India, ben ik altijd degene die moet schuiven lijkt het wel. Dit zijn echter de berichten in de media, van mijn kant ben ik erg rustig over de situatie."

"Niemand in het team heeft mij er iets over gezegd dat ik volgend niet zal rijden", vervolgde Liuzzi. "Ik heb een contract in mijn handen voor 2011 en daarmee zit ik allang in m'n hoofd. Ik voel me veilig, niet alleen door het contract wat ik heb, maar ook door de goede relatie met de teamleden."

"Ik hoef hier niet eens met het team over te praten, want de situatie is vrij duidelijk voor volgend jaar en de rest is alleen maar speculatie. Het team vertelde me dat het niet kan voorkomen dat de media zo'n verhalen blijft schrijven en het betekent niks dat mijn naam niet op de inschrijflijst van de FIA staat. Er ontbraken nog wel meer coureurs die toch al een contract hebben. De situatie is duidelijk voor mij en voor Force India."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • kiekeboe

    Posts: 210

    \"Ik voel me veilig, niet alleen door het contract wat ik heb, maar ook door de goede relatie met de teamleden.\"

    resultaten zullen toch ook echt meespelen Liuzzi....

    \"Het team vertelde me dat het niet kan voorkomen dat de media zo\'n verhalen blijft schrijven en het betekent niks dat mijn naam niet op de inschrijflijst van de FIA staat. Er ontbraken nog wel meer coureurs die toch al een contract hebben.\"

    haha, dit klinkt echt als heel goedkoop iemand gerust proberen te stellen terwijl je (als team zijnde) weet dat hij het niet gaat worden volgend jaar. Natuurlijk weet ik dat niet zeker, maar als je kunt kiezen tussen Liuzzi of Hulkenberg, dan is de keuze vrij gemakkelijk volgens mij:P

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 21:10
  • \"Niemand in het team heeft mij er iets over gezegd dat ik volgend niet zal rijden\", vervolgde Liuzzi.
    Heeft iemand hem gezegd dat hij volgend wel rijdt?

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 21:13
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Ik gun het hem, maar liever niet. Geef dan di Grassi maar een kans, of Hulkenberg...

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 22:12
    • kiekeboe

      Posts: 210

      je bedoelt Di Resta denk ik:P

      Di Grassi was de coureur van Virgin dit jaar:P

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 16:57
  • Het zou ook wel weer heel triest zijn als ze hem er nu ineens uit kieperen. Dat hadden ze dan inderdaad al veel eerder aan hem duidelijk moeten maken.

    Waaarom ze hem een contract gegeven hebben voor 2011 is me eigenlijk sowieso al een raadsel trouwens. Eigenlijk voor 2010 zelfs al. Het was bij Torro Rosso al niks, in 2009 bij FI ook niet.

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 22:26
    • rchorus

      Posts: 880

      Volgens mij heeft Mallya hem bij zijn aanstelling als test- en reservecoureur in 2008 al een meerjarencontract gegeven.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 22:41
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hoe harder Liuzzi roept dat hij rijd des te de onzekerder hij zich voelt .Je hebt gelijk de man had nooit een zitje moeten krijgen.

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 07:38
  • Ray1

    Posts: 8

    Jos dacht in 2002 dat hij ook in de arrows Cosworth(werd al Josworth genoemd onder de fans) zou rijden velen bezoeken aan de fabriek en net als bij de Honda eindelijk een auto gebouwd op zijn wensen..
    Welkom in de F1 waar een contract alleen geldig blijkt wanneer je daadwerkelijk rijdt.Liuzi verdient geen F1 stoel..gewogen en te licht bevonden..
    Liuzi is naief en een eeuwige positivo..dit laatste is em na te geven maar wanneer je niet snel genoeg blijkt te zijn en geen zak met sponsorgeld meebrengt ben je gewoon je stoeltje kwijt contract of niet..
    Zet inderdaad Hulkenberg er maar in..

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 01:10
  • MauritsVAe

    Posts: 48

    Dat stoeltje van hem waar hij steeds over praat staat vast in de bedrijfskantine. Zo\'n grappige Italiaan zou ik ook niet laten lopen. Dan kan er daar toch nog wat gelachen worden.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 09:09

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar