user icon
user icon

Renault heeft geen haast bij benoeming tweede coureur voor 2011

  • Gepubliceerd op 14 dec 2010 16:33
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Vitaly Petrov zal nog even in onzekerheid moeten leven, Lotus Renault GP hakt de knoop over het tweede zitje voor volgend seizoen voorlopig nog niet door. Dit ondanks de wens van titelsponsor en partner Group Lotus om het contract van de Rus te verlengen.

De teamleiding neemt dat besluit liever zelf. Teambaas Eric Boullier deelde aan 422race.com mede: “Robert Kubica is reeds lange tijd gecontracteerd voor 2011 en we bevinden ons midden in het proces van het benoemen van een tweede rijder. We hebben daarvoor geen deadline ingesteld, ik heb geen haast.”

“Group Lotus is in deze een sponsor en partner. Zij hebben geen bevoegdheid over de aanstelling van coureurs. We zullen voor de rijder kiezen waarvan wij geloven dat hij het volledige pakket heeft met een goede balans tussen het sportieve en het zakelijke. Het zou mooi zijn als we aan de wens van Group Lotus-directeur Dany Bahar kunnen voldoen, maar de beslissing is aan het team.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • cyriel

    Posts: 265

    Aangezien het zo lang duurt ben ik bang dat hij het veld moet ruimen..

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 16:40
    • Die teamleiding bij Renault is net een jojo. Ja - nee - ja - nee. Ik weet ook niet wat ze willen, alleen dat dit erg lullig is voor Petrov, die zo ook maar niets weet.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 17:22
    • Stri

      Posts: 2.269

      Dit is volgens mij gewoon een spelletje om nog meer geld te persen uit Petrov. Uiteindelijk zit Petrov gewoon in die auto

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 22:43
  • @titel

    gohh, dat hadden we nog niet door

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 17:23
  • nu, ik hoop dat ze petrov op een ander kunnen stallen. Dan kunnen ze eventueel d\'ambrosio bij hun laten rijde? Petrov was eene man met niet veel talent, ma veel sponsoring, bij jerommeke is het andersom

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 17:34
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Niet veel Talent? Ik vind dat hij het nog aardig heeft gedaan..

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 19:23
  • EvilEd

    Posts: 53

    en toch zie ik kubica nog verkassen naar ferrari. helemaal na de opnieuw negatieve uitspraken over massa van ferrari kant.

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 17:44
  • Np-F1

    Posts: 917

    \'Group Lotus is in deze een sponsor en partner. Zij hebben geen bevoegdheid over de aanstelling van coureurs.\'

    Of van het ontwerp van de auto, etc. Neemt niet weg dat sponsoren wel degelijk invloed hebben, ik heb ook geen bevoegdheid om iemand van gedachten te laten veranderen, maar ik kan wel invloed hebben op iemand\'s gedachten. Dus tja.

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 17:52
  • denk dat jos zij comeback maakt..:P

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 18:45
    • marvin

      Posts: 271

      Nee dat kan niet er zijn te weinig grint bakken voor hem langs de circuit\'s.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 19:16
    • Daarom gaat hij komend seizoen ook in het WRC rijden! ;)

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 20:24

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar