user icon

Vettel: "Ik heb twee Schumachers ontmoet"

  • Gepubliceerd op 03 jan 2018 10:51
  • comments 34
  • Door: Bjorn Smit

Sebastian Vettel heeft in zijn leven twee versies van Michael Schumacher ontmoet. Dat vertelde de viervoudig wereldkampioen aan de Italiaanse krant Gazetta dello Sport.

In het interview vertelt Vettel dat het breken van de verscheidene records van Schumacher geen doel voor hem is. 'Schumi' heeft met 91 Grand Prix-zeges, 77 snelste ronden, 155 podia en zeven wereldtitels het meerendeel van de records in de Formule 1. Toch is er wel iets waarin Vettel zijn idool wil evenaren. "Ik zie de zeven titels niet als iets dat ik moet bereiken. Michael was een geweldige inspiratie, maar ik denk niet aan zijn records. Ik wil wel in zijn navolging kampioen worden met Ferrari."

Vettel had een goede relatie met Schumacher. De Duitsers wonnen samen zes keer de Nations Cup van de Race of Champions, maar ook buiten de baan konden ze goed met elkaar opschieten. Vettel: "In zekere zin heb ik twee Schumachers leren kennen. Toen ik hem als kind ontmoette, was hij als een god voor mij. Hij was de grote kampioen. Toen ik hem later meemaakte toen ik zelf volwassen was, ontmoette ik de mens Schumacher zoals hij werkelijk is. Of hij nou in een kart zat, meedeed aan de Race of Champions of bij een Grand Prix was, bij Michael had je altijd de indruk dat hij alles volledig onder controle had."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Gaat een lastig jaar worden Seb.
    Misschien zelfs 1 trede lager eindigen dit jaar. (sorry Ferrari fans) ;-)

    • + 0
    • 3 jan 2018 - 11:16
    • ap

      Posts: 953

      Dat weten we nog niet he! Bij Ferrari zitten ze ook niet stil!
      Maar ik hoop dat je gelijk hebt, dat dan weer wel!

      • + 1
      • 3 jan 2018 - 11:20
    • @Ap,

      Ik doelde eigenlijk op Kimi die beloofd heeft races te gaan winnen dit jaar

      • + 0
      • 3 jan 2018 - 11:38
    • ap

      Posts: 953

      ik niet! Ik hoop dat Ferrari dit jaar kleur eer aan doet! Drager van rode lantaarn!

      • + 0
      • 3 jan 2018 - 12:27
    • Als Vettel eerste word en Kimi tweede dan staat hij toch juist hoger? ;)

      • + 1
      • 3 jan 2018 - 13:51
    • @Ap,

      Mwhoa, van mij mag Ferrari voorin meestrijden om de titel. Hoe meer gevechten om een GP winst van verschillende teams hoe beter wat mij betreft.

      • + 0
      • 3 jan 2018 - 14:45
    • Dacht dat je Bottas bedoelde @Bill, want hij wil het Hamilton moeilijk gaan maken in de titelstrijd en is nu aan het bedenken hoe hij dat gaat doen. Wou je zeggen dat je daar niet zo’n vertrouwen in hebt dan?

      • + 0
      • 3 jan 2018 - 17:22
  • Dat zei Jos ook. In het vliegtuig was hij heel aardig, maar eenmaal op het circuit was het een ander mens.

    • + 0
    • 3 jan 2018 - 11:19
  • Lythox

    Posts: 170

    Snel op wintersport dan maar seb

    • + 1
    • 3 jan 2018 - 12:00
    • ?

      • + 2
      • 3 jan 2018 - 12:06
    • Dat is echt een walgelijke reactie Lythox.

      • + 15
      • 3 jan 2018 - 12:15
    • Wauw.... wat een volwassen reactie weer.
      Zielige mens.

      • + 6
      • 3 jan 2018 - 12:16
    • ap

      Posts: 953

      Wat een zielig stukje mens inderdaad! Je krijgt zeker geen aandacht thuis!

      • + 8
      • 3 jan 2018 - 12:29
    • Bah , wat laag, ik zei al eens eerder, waar blijft die -knop

      • + 8
      • 3 jan 2018 - 12:49
    • Rimmer

      Posts: 8.454

      Tröll alert!!!!!

      • + 2
      • 3 jan 2018 - 12:54
    • Wat een walgelijke reactie Lythox.

      • + 7
      • 3 jan 2018 - 12:58
    • Buiten de walgelijke reactie, snap ik niet dat deze al een uur te lezen is.
      Op andere forums zou men direct gebanned worden en de reactie gewist

      • + 7
      • 3 jan 2018 - 13:07
    • Daar heb je weer zo'n zogenaamde "fan" ga lekker thuis je familie lastig vallen met je onzin maar laat dit forum schoon van haat. Word tijd dat F1today er wat aan gaat doen.

      • + 7
      • 3 jan 2018 - 13:53
    • @lythox
      Heb jij wel een hart in je donder, domoor

      • + 3
      • 3 jan 2018 - 15:03
    • Eigenlijk bizar dat een site waarop genoeg sponsoren te vinden zijn het niet even zo is dat sommige comments verwijderd worden.
      Weggejorist bijvoorbeeld.

      • + 6
      • 3 jan 2018 - 15:38
    • Belachelijk dat zo'n post al de hele dag op dit forum staat, zit het afvoerputje verstopt ofzo?

      • + 5
      • 3 jan 2018 - 16:57
    • MODERATOR WAKKER WORDEN EN INGRIJPEN!

      • + 5
      • 3 jan 2018 - 17:26
    • Lythox denk toch na man, dit is zeer kwetsend en totaal niet 'cool'

      • + 3
      • 3 jan 2018 - 18:22
    • ap

      Posts: 953

      Ingrijpen is hier moeilijk denk ik of niet? Deze reactie roept alleen maar nare reacties op!

      • + 1
      • 3 jan 2018 - 22:09
    • Zeker mogelijk, aantal jaren geleden (ik meen voor 2013 ergens) wel eens gezien dat wanneer er “ruzie” was op het forum of wanneer er gescholden word dat die reacties werden verwijderd. Ik vind dit dan ook nogal grove nalatigheid van deze site. Ik begrijp het laatste jaar sowieso heel weinig van het beleid hier.

      • + 3
      • 4 jan 2018 - 00:49
    • soms kan ik grove grappen wel verdragen of zelfs waarderen, maar zorg dan op z'n minst dat ie sterk is!
      Dit trekt op niets,
      2x minpunten.........

      • + 3
      • 4 jan 2018 - 09:01
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Ach, stelletje snowflakes. Alsof we Schumi persoonlijk kenden ofzo? Mogen harde grappen ook niet meer? Of mag het alleen over groepen waar jullie niets mee hebben c.q. zelfs iets tegen hebben?

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 16:49
    • @kenju, een harde grap op zijn tijd kan ik waarderen. Hij moet dan wel scherp zijn. Deze opmerking is dat duidelijk niet, dit komt meer in de buurt van een doods verwensing. Het feit dat jij dat niet inziet zegt meer over jou dan over de rest hierboven, kwalletje.

      • + 3
      • 4 jan 2018 - 20:02
  • "'Schumi' heeft met 91 Grand Prix-zeges, 77 snelste ronden, 155 podia en zeven wereldtitels het meerendeel van de records in de Formule 1."

    Welk meer? Dat van Genève?

    ;-)

    • + 0
    • 3 jan 2018 - 13:07
  • Wat zegt LYTHOX dan verkeerd, doe toch allemaal niet zo hypocriet ,toen SEB Max er af reed in Singapore heb ik wel ergere dingen gelezen!!!

    • + 0
    • 3 jan 2018 - 21:25
    • wat seb deed was niet goed, enkele dingen schumacher destijds deed was niet goed , maar NIEMAND gunt een coureur een ski ongeluk dat zijn of haar leven verwoest!! ga naar je fam en ga daar zeuren succes suppotertje en laat dit forum met rust

      • + 7
      • 3 jan 2018 - 23:20
    • @go max fan,
      Dus jij vindt het hypocriet, dat we hier een duidelijke verwijzing naar het ski ongeluk van Schumacher veroordelen en daarom mogen we race fouten van Vettel niet kritisch beoordelen op dit forum?

      • + 7
      • 3 jan 2018 - 23:36
    • Als je dat zegt Max fan dan heb je een enorm vertekend beeld van de werkelijkheid. Overigens heeft Sebastian Max er niet afgereden. Ze hebben elkaar niet eens geraakt. Het feit dat je dit soort gedrag dus goed praat door te zeggen dat anderen het ook deden en het dus mag, betekent dat je een haal naar mannetje bent.

      • + 4
      • 4 jan 2018 - 00:52
    • Nog zo'n flapdrol. Wat een raceongeval met iemand zonder aanleiding zwaar hersenletsel toewensen te maken?

      • + 3
      • 4 jan 2018 - 09:39

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit