Force India wil contract Liuzzi afkopen voor Hülkenberg of Di Resta

De strijd om het tweede stoeltje bij Force India is nog altijd druk gaande. Adrian Sutil lijkt volgens de laatste berichten vrij zeker van contractverlenging bij het team, terwijl Nico Hülkenberg, Paul di Resta en Vitantonio Liuzzi de voornaamste kandidaten zijn om zijn teamgenoot te worden.

Liuzzi heeft officieel nog een doorlopend contract voor 2011, maar geruchten gaan dat Force India dit contract wil afkopen. Hiermee wil het team plaatsmaken voor óf de bij Williams aan de kant gezette Hülkenberg óf de eigen test- en reserverijder Di Resta. Laatstgenoemde zal volgende week met het Indiase team om de tafel zitten om de plannen voor 2011 te bespreken.

Anthony Hamilton, manager van DTM-kampioen Di Resta, heeft er vertrouwen in dat zijn coureur volgend jaar bij Force India zal racen. "Hij heeft geweldig werk verricht dit jaar, het team houdt van hem", vertelde Hamilton. "Het team heeft geen enkele negatieve berichten over Paul verteld. Ondertussen is er vrij weinig meer veranderd, hij maakt nog altijd kans op een racestoeltje. We zijn in ieder geval erg positief."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • was te verwachten, maar hoe zit het met van de garde?

    • + 0
    • 12 dec 2010 - 16:59
  • Jacques

    Posts: 172

    Mijn mening is dat Giedo van de Garde niet op basis van zijn behaalde resultaten een stoeltje voor 2011 zal bemachtigen. Zijn enige kans om ergens aan de slag te kunnen in 2011 is een geweldige zak met geld.

    • + 0
    • 12 dec 2010 - 17:04
  • Ik hoop echt op Hulkenberg, want williams maakt echt een grote fout door hem aan de kant te zetten voor geld. Di resta heeft mij tijdens de Vrije trainingen niet echt kunnen verrassen terwijl Hulkenberg soms sneller was als rubino, met minder materiaal.

    • + 0
    • 12 dec 2010 - 17:05
  • Mirani

    Posts: 3.077

    Doe mij Hülkenberg en Di Resta maar. Ik heb nooit iets gehad met Sutil en Luizzi deed het slechter dan Sutil. En ook al is het voor ons moeilijk om te oordelen, zeg ik dat beide coureurs vervangen mogen worden. Gewoon kiezen voor Hülkenberg en Di Resta.

    • + 0
    • 12 dec 2010 - 17:22
  • kieko

    Posts: 435

    Hopelijk wordt hetNico Hülkenberg en die rijdt de williams elke wedstrijd voorbij, of kwalificeert zich voor beide Williams dan zal frankie zich nog wel eens achter het oor krabben om Nico te laten gaan. Bij deze teams rules de sponsor.

    • + 0
    • 12 dec 2010 - 20:44
  • @kieko

    F1 is geen liefdadigheidsinstelling. Het is gewoon een bedrijf wat gerund moet worden. Of had williams niet voor maldonado moeten kiezen, maar voor Hulkenberg, en dan aan het einde van het seizoen de stekker uit het team moeten trekken? Er zijn een aantal belangrijke sponsoren vertrokken bij williams. En dus moet dit op een of andere manier worden opgevangen... Hopelijk kunnen ze nieuwe sponsoren vinden, maar dat is niet altijd even makkelijk deze tijd..

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 08:30
    • Ik zou ook geen sponsor willen worden van een team zoals Williams... Elk jaar veranderen ze onderhand de motoren wel en de coureurs, dus dat is allemaal al niet echt iets opbouwen... De resultaten worden ook elk jaar weer slechter, en nu gaan ze zelfs het bewezen talent Hulkenberg op straat zetten... Wat een domme zet! Van mij mag Williams vertrekken hoor, of in elk geval een titelsponsor aantrekken, meer moeite daarvoor doen.

      • + 0
      • 13 dec 2010 - 15:31
  • felix50

    Posts: 5.792

    LuizziLan volgens mij nu al beter een goede advocaat in dienst nemen als hij dat geld wil krijgen van de afkoop som.T.I staat nu niet zo goed bekend met deze zaken en zullen het ook weer nu gaan uitstellen en te proberen er onderuit te komen.

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 08:54

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Audi
  • Punten 390
  • Podiums 1
  • Grand Prix 184
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (38)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar