user icon
user icon

Circuit Paul Ricard kan Lewis Hamilton niet bekoren

  • Gepubliceerd op 30 dec 2017 14:42
  • comments 25
  • Door: Mathijs Carolus

Na een afwezigheid van negen jaar keert de Grand Prix van Frankrijk in 2018 terug op de Formule 1-kalender. Plaats van handeling zal het Circuit van Castellet zijn, in Paul Ricard (Zuid-Frankrijk). Mercedes-coureur Lewis Hamilton had liever gezien dat er gereden zou gaan worden op Magny-Cours, dat circuit stond van 1990 tot en met 2008 op de kalender.

"Als ik eerlijk ben, ben ik niet zo blij dat we naar Paul-Ricard gaan. Ik vind het circuit van Magny-Cours leuker. Paul-Ricard heeft geweldige faciliteiten, maar het circuit is minder leuk dan Magny-Cours. Frankrijk heeft zoveel mooie circuits en nu hebben ze een van de minst leuke banen gekozen als locatie voor de Grand Prix. Ondanks dat het circuit me niet kan bekoren denk ik dat het toch een geweldig weekend gaat worden", aldus Hamilton in gesprek met Canal + Sport.

Hamilton laat overigens wel weten blij te zijn met de terugkeer van een Grand Prix in Frankrijk. Volgens de viervoudig wereldkampioen is het belangrijk dat een groot deel van de races gedurende het seizoen in Europa plaats vindt. 

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Cypher

    Posts: 2.115

    Helemaal eens. Is er eigenlijk iemand die Paul-Ricard wel een leuke baan vind?

    Het circuit is één uitloopstrook met verder weinig inhaalmogelijkheden.

    • + 2
    • 30 dec 2017 - 14:58
    • StevenQ

      Posts: 5.797

      Ik vind het bij RFactor eigenlijk best een leuke baan om te rijden

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 16:22
    • Het circuit is eigenlijk niet anders dan de landings faciliteiten van vliegveld Rotterdam... (niet schiphol). Er ligt wat gras in het midden van het asfalt en er zijn wat extra lijntjes gekleurd om het een "race-circuit" te noemen. De baan is "best leuk" met videospelletjes om even afwisseling te hebben maar F1 hoort naar mijn mening naar de meest spectaculaire circuits te gaan ipv de "best leuke circuits". Vooral de plek op de kalender maakt het extra saai. Eerst Monaco... Dan Canada ... en dan een parkeerterein. Ik verheug me na Canada waarschijnlijk al op Oostenrijk.

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 20:04
    • Vind het wel apart dat ze om de hele baan een zwembad hebben aangelegd...

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 20:06
  • Towel986

    Posts: 367

    Ze moeten die sprinklers halverwege de race aanzetten

    • + 0
    • 30 dec 2017 - 15:04
    • zoiets zouden ze eigenlijk twee keer per jaar moeten doen. Voor de race even de baan nat maken, en dan met een opdrogende baan laten uitrijden. vooral op saaie circuits zou dat een hele verbetering zijn.

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 15:07
    • In Abu Dhabi volgend seizoen ook eerst maar even de sprinklers aanzwengelen, LM wil toch spektakel?

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 15:21
    • denk dat je ze daar wel een tijdje aan kunt laten tijdens de race, droogt daar direct weer op..

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 15:28
  • walter33

    Posts: 566

    Wat een klassebak die Hamilton,altijd weer de spijker op de kop slaan,heerlijk!

    • + 0
    • 30 dec 2017 - 15:07
    • Musky

      Posts: 2.187

      Hamilton is een bolideknuffelaar daarom wil hij niet op Paul Richard rijden en gunt zijn bolide een beter circuit en omdat hij het niet voor het zeggen heeft gaat zijn keuze in rook op...

      • + 1
      • 30 dec 2017 - 15:49
    • “This is the worst circuit with the best fans...”

      • + 3
      • 30 dec 2017 - 20:17
  • Niet zeuren, racen!

    • + 0
    • 30 dec 2017 - 16:08
    • Lijkt meer op filerijden in Paul Richard.

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 16:56
    • Grindbak

      Posts: 261

      @ F1FAN1993 Alleen de tolpoortjes ontbreken nog!

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 17:28
  • ''Ondanks dat het circuit me niet kan bekoren denk ik dat het toch een geweldig weekend gaat worden"......ja is ook een typisch Mercedes circuit: Veel rechte stukken en korte bochten.

    • + 0
    • 30 dec 2017 - 17:36
    • Veel rechte stukken, korte bochten? Welk circuit heb jij het over?

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 18:11
    • Paul Ricard. De bochten die er zijn zijn kort of ze zijn volgas, optimaal voor auto's met een sterke krachtbron.

      • + 0
      • 30 dec 2017 - 18:48
  • Je kunt merken dat Lewis geen F1 op Circuit Dijon-Prénois heeft gereden anders had hij dat circuit (ook) wel genoemd.

    • + 1
    • 30 dec 2017 - 20:12
    • Arie54

      Posts: 2.602

      Dat is ongeveer 100 jaar geleden toch?

      • + 0
      • 1 jan 2018 - 21:31
    • Eén van de mooiste F1-duels aller tijden 100 jaar geleden @Arie?
      Herinner me het sportieve gevecht tussen Gilles Villeneuve en René Arnoux in 1979 nog als de dag van gisteren. Temeer omdat ik er life bij was.

      • + 0
      • 1 jan 2018 - 23:44
    • Arie54

      Posts: 2.602

      @LARRY PERKINS: Ik volgde F1 toen al wel, maar kan mij de 'losse' races echt niet meer herinneren. Overigens vond ik de jankende turbo's van Renault geweldig met het mooie koppel Arnoux-Jabouille. www.youtube.com/watch?v=ii6H0MktrOg

      • + 0
      • 2 jan 2018 - 09:43
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Ik wacht even de eerste race af voordat ik het neersabel...

    • + 0
    • 31 dec 2017 - 10:41
  • zorba

    Posts: 932

    Jammer dat die twee rechte stukken onderbroken zijn door chicanes,anders komen enkel de twee mercedessen alleen over de streep,hoeveel rookpluimen hebben wel niet gezien in de jaren 75-85 tijdens het turbo tijdperk je wist zelfs op 1 ronde van het einde niet wie er ging winnen,wat een tijden,prost senna ,lauda ,decrassaris, piquet, boutsen,berger

    • + 0
    • 31 dec 2017 - 11:39
  • josdaboss

    Posts: 323

    Kan hij zijn nieuwe jurk ook wel thuis laten...

    • + 1
    • 31 dec 2017 - 11:43
  • Arie54

    Posts: 2.602

    Magny-Cours was me liever geweest, is maar 80km van mijn huis...

    • + 0
    • 1 jan 2018 - 21:30

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender