user icon

Nico Rosberg 'neutraal en kritisch' in rol van analist

  • Gepubliceerd op 21 dec 2017 11:27
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Nico Rosberg treedt komend seizoen als analist in dienst bij de Duitse zender RTL. Samen met Timo Glock zal hij de analyses van de Grands Prix verzorgen. De wereldkampioen van 2016 krijgt de zware taak om Niki Lauda op te volgen als analist en de Oostenrijker te doen vergeten.

Velen hebben zich reeds afgevraagd of de Duitser de zaken wel objectief kan beoordelen, aangezien hij nog als ambassadeur verbonden is aan Mercedes. Rosberg kan moeilijk zijn werkgever afvallen op televisie, maar hij geeft aan dat dit geen obstakel zal vormen.

"Mijn contract als ambassadeur van Mercedes loopt na dit jaar af, dus ik ben volledig onafhankelijk", begint Rosberg in Bild. "Misschien ben ik volgend jaar ambassadeur voor Daimler, maar dat zal me niet stoppen om compleet neutraal en kritisch commentaar te geven bij de races. Niki deed dat ook, zelfs als lid van een team, dus dan moet het in mijn situatie ook kunnen."

Rosberg veroverde vorig jaar zijn eerste en enige wereldtitel en besloot om daarna een einde te maken aan zijn actieve loopbaan. Zo sloot de 32-jarige Duitser zijn carrière vrij plotseling af, na 206 Grand Prix-starts waarin hij 23 keer wist te winnen.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Van mij mag hij nog meer tijd aan zn gezinnetje gaan besteden... Doeiii..

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 11:39
  • Dat kan hij wel zeggen, maar het is duidelijk dat het weer zo'n fanboy van Verstappen is.

    • + 2
    • 21 dec 2017 - 11:43
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Misschien respecteert hij hem wel... Whats in a word.

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 11:50
    • Ik heb het artikel 3 keer gelezen en nergens staat iets over Max gemeld of geschreven.

      Dus ik begrijp je niet Trademark.

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 13:08
    • Als je niet een semi-sarcastische toon in een bericht kan herkennen en niet weet hoe hij eerder reageerde, dan kan ik het begrijpen dat jullie het niet begrijpen ja :p

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 13:35
    • Zou Nico wel het lef hebben om Max een vraag te stellen? ;)

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 14:16
    • In Japan: “Oooooh… unbelievable that guy!" he says. "Unbelievable! How awesome is that?!

      Echt mooi om te zien ook, Het filmpje kan je zo opzoeken, Een echte race fan en coole gozert die Rosberg, Let vooral in dat filmpje op die onwetende(non race) figuren die hem aankijken alsof hij gek is.

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 18:20
    • eens Royalere,
      Rosberg is naast de baan een sympathieke gast, en heeft al vaker zijn respect voor Max laten doorschemeren. Toch leuk om te horen van een regerend kampioen

      • + 1
      • 22 dec 2017 - 07:48
    • Dus dat wordt veel ‘der Max’ in de uitzndingen van RTL.

      Straks wordt der verdammte Hollander nog populairder in Duitsland dan hun eigen Duitsers. ;)

      • + 0
      • 22 dec 2017 - 09:16
  • Is hij dan bij alle Grand prix weekenden aanwezig?

    Is dit het geval, dan heeft de drukke agenda niets te maken met zijn beslissing om te stoppen met het rijden van races.

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 11:46
    • nutstree

      Posts: 273

      inderdaad, want 2 a 3uurtjes op zondag je mening in een studio in de buurt geven is net zo druk als donderdag tm zondag op en rond een circuit bezig te zijn.

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 12:15
    • Volgens mij heeft RTL geen studie en doen ze alles live vanaf het circuit, net zoals skysport.

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 12:43
    • Timo Glock en Rosberg gaan om de beurt een weekend naar een circuit.

      • + 2
      • 21 dec 2017 - 13:14
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Dus je mag wel mede-eigenaar, maar niet ambassadeur zijn van een team (en notabene dezelfde) om objectief te zijn. Wat een kromme beredenering.

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 11:48
    • Ik denk dat het net andersom is. Als Rosberg iets kritsch zegt over Mercedes (wat het racen aangaat) kan dat natuurlijk tegen het zere been van zijn werkgever Mercedes stoten. Niki Lauda kan zoiets makkelijker zeggen dan een Rosberg.

      Bijt nooit in de hand die je voed.

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 13:11
  • Rosberg is een intelligente gozert en lijkt me na ff wennen prima geschikt voor de job.

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 13:46
    • mee eens, mss dat ik zo nu en dan voorafgaand aan de race ff kijk op de RTL,

      ik denk dat Rosberg dat wel goed kan, hoef ik tevens het gezwam van Kampsjaak en consorten niet aan te horen

      een win/win situatie noemt men dat...

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 14:47
  • Rosberg en 23 overwinningen. Damn wat was Mercedes dominant de afgelopen jaren... Rosberg hé....

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 19:47

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar