user icon
user icon

Nieuw contract voor Hamilton een kwestie van tijd

  • Gepubliceerd op 19 dec 2017 17:05
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Het is een kwestie van tijd voordat Lewis Hamilton zijn contract bij Mercedes verlengt. Voor hoeveel seizoenen de regerend wereldkampioen bijtekent, dat valt nog te bezien. De Brit en Mercedes zijn met elkaar in onderhandeling en volgens de geruchten gaat het om een verbintenis tot en met 2020.

Elke vorm van contractverlenging betekent dat Hamilton in elk geval ook in 2019 van de partij is, ook als hij maar voor één jaar bijtekent. De Brit was recent te gast in een programma van de Italiaanse zender RAI Uno en daar kwam zijn contractsituatie ook ter sprake.

Hamilton: "Ik heb op dit moment een contract dat na 2018 afloopt en we praten over de toekomst. Mercedes nam me onder de vleugels toen ik 13 jaar was en ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik ooit nog voor iemand anders zal racen. Dat nieuwe contract komt er zeker."

De viervoudig kampioen demonstreerde gelijk ook zijn vaardigheden op de piano:

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 4.138

    Het was toch McLaren die Hamilton op z'n 13e onder contract nam?

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 17:30
    • In die tijd was het toch McLaren Mercedes met de nadruk op Mercedes? Je heb ook van die commercials waar Ham en ALO met Mercedessen gaan spelen.

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 18:43
    • Vandaag de dag is het blijkbaar normaal om de geschiedenis anders te doen laten voorkomen dan het eigenlijk was. Ja, Mercedes had een groot aandeel in McLaren Mercedes maar het was toch echt Ron Dennis die Hamilton naar binnen heeft gehaald. Maar het past veel beter in Hamiltons straatje als hij "alleen" maar voor Mercedes heeft gewerkt.

      • + 1
      • 19 dec 2017 - 20:23
    • Kenju

      Posts: 2.629

      McLaren en Mercedes. Mercedes was niet zomaar een motorenleverancier, McLaren was gewoon het fabrieksteam van Mercedes. Dus die zullen ook wel betrokken zijn in de opleiding. Zie ook Nick Heidfeld.

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 22:03
    • @Commando het was Mercedes die Hamilton zijn salaris betaalde en toen Hamilton nog in de karts reed stond er toch echt een mercedesster op de voorkap.

      • + 1
      • 19 dec 2017 - 22:30
    • @KENJU

      Mercedes heeft zich ooit ingekocht voor 40% bij Mclaren. het waren dus partners
      Het is bij gevolg nooit fabrieksteam geweest.
      Mercedes is pas fabrieksteam geworden toen het Brawn GP overkocht.
      Mercedes moet ten gevolgen daarvan de 40% aandelen aan Mclaren terug geven.

      • + 1
      • 20 dec 2017 - 03:16
    • Nee!! Het is altijd Merc geweest!! Toen Merc vertrok bij McLaren was Hamilton ook meteen mee..

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 10:00
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @STOFFELMAN: Dat bedoel ik met fabrieksteam. Dus dat McLaren de 1st party afnemer van de motoren is. Dat Mercedes voor 40% in McLaren zat, versterkt dat idee juist. Maar ook al hadden ze geen aandelen in McLaren, dan nog was McLaren die de volledige support en ontwikkelingsbetrokkenheid had van Mercedes.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 18:44
  • Talentje hoor, die Wibi Hamilton ;)

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 17:33
  • jezus, dat was het eerste liedje wat ik kon spelen op de piano. zo makkelijk..en ik kon geen noten lezen en had geen les. uurtje pielen en je had het door. Ik schaamde me er zelf voor, om het te spelen, omdat het zo simpel is, zie ik Hamilton dit doen achter een vleugel voor publiek.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 17:45
    • En met een slordige 100 miljoen op de bank....

      • + 1
      • 19 dec 2017 - 17:58
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Dus je hebt piano leren spelen voordat je leerde schrijven en vervolgens de kunst van het schrijven maar gelaten voor wat het was?

      • + 2
      • 19 dec 2017 - 22:08
  • nieuw contract kwestie van tijd. Tja, da's gokken.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 17:49
  • Effe ruilen met Max op de valreep.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 17:54
  • hij maakt trouwens 8 fouten in dit stukje. Dit is een verhaaltje van spiegel spiegel aan de wand..

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 22:11
  • Graag het volgende bericht pas hierover wanneer het tweejarig contract á 50 miljoen per jaar getekend is...

    • + 0
    • 20 dec 2017 - 00:45

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.174
  • Podiums 90
  • Grand Prix 113
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar