user icon
user icon

Coronel: "Belachelijk als grid girls ophouden te bestaan"

  • Gepubliceerd op 19 dec 2017 08:23
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Tom Coronel heeft geen goed woord over voor de afwegingen van de leiding van de Formule 1 om het fenomeen 'grid girls' af te schaffen. Sportief directeur Ross Brawn en Formule 1-baas Chase Carey verkondigden vorige week opeens dat ze het nut van de aanwezigheid van vrouwelijk schoon op de startopstelling in twijfel trekken. Coronel vindt dat bespottelijk.

Lees hier wat Max Verstappen en Nico Hülkenberg van grid girls vinden

De toerwagen-coureur en Ziggo Sport-analist steekt in het AD van wal: "Ik zou het echt serieus belachelijk vinden als dit gestopt wordt. Wat willen mannen? Het is heel simpel, mannen kijken graag naar raceauto's en naar mooie vrouwen. Het klinkt heel basic, maar ingewikkelder is het gewoon niet. Als er toch een bordje moet staan op de plek waar een auto moet komen, waarom zou je er dan een vent neerzetten? Het is gewoon mooi!"

"Er zijn ook heel veel vrouwen die graag naar mooie vrouwen kijken. Erbij in de buurt komen en ermee gezien worden, daar draait het uiteindelijk allemaal om. Ze genieten ervan, dus wie schaad je ermee? Helemaal niemand! Maar ja, je kunt niet iedereen tevreden stellen. Ik reis over de hele planeet en ik kom veel van die dames tegen. Het is voor mij het puntje op de i, en ik heb er altijd veel plezier aan beleefd en ik kan niet zonder. Het is genieten."

Seyda Kent uit Wormerveer draaft geregeld op als grid girl bij een evenement op Zandvoort en zij snapt ook niet zo goed waar de ophef plotseling vandaan komt. "Als grid girl is onze belangrijkste taak het aanwijzen van de startplek voor de coureurs. Daarvoor is een mooi gezichtje alleen niet genoeg, maar je moet ook toegewijd zijn en goed kunnen samenwerken. De afgelopen jaren heb ik met heel vriendelijke en goed opgeleide vrouwen samen mogen werken. Je moet niet alleen naar de buitenkant kijken, ons uiterlijk bepaalt niet wie wij zijn."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Ben het bijna nooit met Tom eens, maar ja, hoe kun je hem in dit geval nou geen gelijk geven ?

    • + 4
    • 19 dec 2017 - 08:31
    • Awesome

      Posts: 188

      Ik kan Tom geen gelijk geven.
      Het is 2017, er mag best iets veranderen.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 19:37
  • Dacht dat Tom hier geen problemen mee zou hebben,want hij zegt toch graag 'Doei Doei'!!

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 08:45
    • Awesome

      Posts: 188

      Zei hij maar Doei Doei tegen ZiggoSport.
      Ik vrees dat we hem komend seizoen mrt regelmaat in een dikke (sponsor) trui op de bank zien zitten...

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 19:39
  • masf1

    Posts: 7.031

    Zullen wel Transgenders worden.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 09:03
    • In Maleisië zijn ze dat misschien al.. je ziet het niet daar...

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 09:11
    • The dre

      Posts: 2.184

      Klinkt alsof je er ervaring mee hebt tinus?

      • + 1
      • 19 dec 2017 - 09:16
  • John6

    Posts: 4.500

    Ik vind het al raar dat iemand met het idee kwam, om deze dames de laan uit testuren, natuurlijk moeten ze blijven, wie verzint zoiets dan.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 09:35
    • @John. Een door mij bepaalde selectie mogen ze wel mijn laan in sturen. Bed & breakfast wordt geregeld...

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 12:30
  • "Daarvoor is een mooi gezichtje alleen niet genoeg, maar je moet ook toegewijd zijn en goed kunnen samenwerken."

    OMG. Toegewijd zijn aan je bordje, goed samenwerken met je bordje. Volgens mij heeft zij een bordje voor haar hoofd. Of een klap van een bordje gehad.

    • + 1
    • 19 dec 2017 - 10:08
    • Het is kennelijk veel meer dan alleen een bordje vasthouden.
      Britse Chantel George werkt al 10 jaar als Grid Girl.
      " "Ik was in 2014 Grid Girl voor Kimi Räikkönen en het was de mooiste ervaring uit mijn leven! Je wordt vorstelijk behandeld door het team en het is een geweldige ervaring om de coureurs te ontmoeten."
      Het is volgens de 30-jarige Chantel niet zo simpel als het lijkt: "Je maakt lange dagen, vaak van 6 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags."

      • + 1
      • 19 dec 2017 - 11:20
  • Er moeten er veel meer komen ;)

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 10:17
  • Murph

    Posts: 136

    Tom "Ik leef nog in 1834" Coronel.

    Achterlijk gedoe voor puberale puistekoppies en bejaarde opa's.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 11:33
    • +1
      Nou echt he, iedereen op zijn achterste benen om een paar vrouwen die ze (sowieso al) missen.

      Kijk, van mij hoeven ze niet weg maar ik denk dat als jij niet elk raceweekend in de paddocks loopt (dus als gewone Jan Boerel*l via de tv naar de races kijkt) je amper wat gaat missen. Loop je wel in die paddock dan zie die vrouwen misschien wat vaker en meer of heb je er een praatje mee maar als ik het zo zie op tv loopt iedereen daar druk zijn/haar programma af te werken en daar horen die vrouwen niet bij ;-)

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 12:47
    • Als het dan maar bij programma blijft wat ze afwerken.

      Oh wacht, nu ben ik ook puberaal bezig. Sorry, mijn excuses daarvoor.

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 14:40
  • Mooie vrouwen en mooie auto's gaan in het luxe wereldje vaak samen. De mooie vrouwen worden afgeschaft en de auto's lelijk gemaakt. Dat heet ontwikkeling.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 12:28
  • Bij het darten was de discussie om de walk on girls af te schaffen heel snel voorbij. PDC voorzitter Barry Hearn en de walk on girls wilden er helemaal niks van weten zelfs. Grid girlds horen bij het racen, zolang die meiden het leuk vinden om te doen heb ik er ook geen enkele moeite mee ;)

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 12:45
  • mario

    Posts: 6.903

    Op momenten als deze mis je Eddy Jordan met z'n renstal toch echt wel.... :-)

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 13:11
    • @Mario, het is sowieso een gemis dat persoonlijkheden zoals Eddy, Ron, Flavio en Ken er niet meer zijn.

      • + 1
      • 19 dec 2017 - 16:07
  • jd2000

    Posts: 4.192

    Tom, ouwe caveman, je hebt gelijk.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 18:03
  • Begrijp het wel hoor,,, dat ze van de grid-girls afwillen... al die ouwe FIA mannetjes zijn potentiële #metoo kandidaten... Voorkomen is beter dan genezen denken ze ...

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 22:16

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.110
  • Podiums 40
  • Grand Prix 114
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar