user icon

Luca Badoer na laatste demo: "Ik ga dit missen"

  • Gepubliceerd op 09 dec 2010 11:26
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Voor Luca Badoer kwam gisteren een einde aan een periode van dertien jaar als officiële testcoureur van Ferrari. Met een demonstratie in de F60 van vorig jaar bij de Bologna International Motor Show nam de Italiaan afscheid. Na afloop was hij emotioneel.

Badoer: “Zelfs na zoveel jaar raak je niet gewend aan het rijden in een Formule 1-auto, helemaal niet zoals hier vlak langs de toeschouwers om ze de kracht te laten ervaren. En deze ervaring is meer emotioneel dan normaal, want dit was mijn laatste optreden als Ferrari-testrijder.”

“Mijn enige spijt is dat ik slechts twee races voor Ferrari heb mogen rijden. Het team had vorig jaar vertrouwen in me en daar ben ik dankbaar voor. Jammer genoeg had ik bijna tien maanden niet gereden en vond ik mezelf terug in een auto waaraan het moeilijk aanpassen was.”

“Ik ga het nog missen, het besturen in een Formule 1-wagen. Ik ben nooit iemand van de spotlights geweest, bij mij stond het rijden op de limiet en de auto verbeteren altijd centraal. Dat is al enige tijd minder nu het testen aan banden is gelegd, een testrijder heeft tegenwoordig weinig te doen.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Het was een eer om u gekent te hebben.

    • + 0
    • 9 dec 2010 - 11:34
    • rafael

      Posts: 2.156

      Ik denk dat hij ongelukkig was vorig jaar, geen tests betekende dat hij had gereden de auto denk ik een keer (?) Voor racen, maar het was gênant op Spa, Kimi wint en Luca laatste ...
      @Charlie Whiting
      Heb jij nooit een eerlijk nickname???

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 12:09
  • Maar wij gaan jou niet missen Luca;)

    • + 0
    • 9 dec 2010 - 12:14
    • Jongens jongens... wat een negatieve reacties weer. Wat een onzin zeg. \'we gaan je niet missen\'. Kom eens met wat constuctiefs. Altijd maar iedereen afzeiken. Houd toch op.

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 12:22
    • Ik ga u ook niet missen hoor

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 12:26
    • Luca was een groot talent die jammer genoeg nooit volledig heeft kunnen laten zien wat hij in huis had als zijnde race-coureur. 2009 was echt geen goede afspiegeling. Kimi heeft zelf gezegd dat de auto supermoeilijk te besturen was. Als je dan zonder te testen voor de leeuwen wordt gegooid kan dat wel eens lastig uitpakken, ja. Maar vergeet allemaal niet dat in de hoogtijdagen van MSC, deze Luca soms 24/7 testte om diezelfde MSC aan de titel te helpen. Luca heeft dus in feite een aandeel in de titels van MSC.

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 12:38
    • Kijk, er is toch nog iemand die het snapt en niet alleen reageert om het zeuren of trollen.

      Dank, Dennis. Dat is wat ik ook al een paar keer heb gezegd. Maar daar wordt toch niet naar geluisterd, want dat past niet in hun straatje...

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 12:49
    • Hé Charlie!

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 13:07
    • Ik weet het. Feiten, meningen en wishfull thinking onderscheiden is voor sommigen heeeeeeel moeilijk.

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 13:17
    • Helemaal waar Dennis! Al denk ik niet dat Badoer 24/7 aan het testen was, hij moet ooit eten en naar het toilet gaan he :p

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 13:47
    • Bart

      Posts: 147

      makkelijk op te lossen hoor, gewoon een broodje op schoot en pissen in de auto.

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 16:54
    • Die opmerking was zeer sarcastisch bedoeld, sorry ervoor dat ik er mensen mee uitlok:) Die smiley stond er ook niet voor niks achter mensen:)

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 23:11
    • Dan hoop ik dat hij eerst het broodje op eet voor hij het laat lopen in de auto.

      • + 0
      • 10 dec 2010 - 01:01
  • germain

    Posts: 1.748

    Jammer maar helaas of je nou vindt dat hij kan rijden of niet hij heeft wel 13 jaar voor het mooiste team getest

    Offtopic: GVD weer een ontzettend hinderlijk ventje hierzo genaamd Jean Marie Balestre.

    • + 0
    • 9 dec 2010 - 14:53

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar